abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 24 mei 2018 @ 00:12:30 #1
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179347531
Hoi Ik ben een amateur met een flink balkon en galerij waar ik meerdere bomen, groentes, kruiden en sierplanten heb groeien in bakken en potten. Ik heb zelf veel last van luis, schild, zwarte, rode, groene... noem maar op. Daarnaast heb ik witte vlieg gehad, hebnn last van de tuxus en kom er nu net achter dat ik een ware mijten plaag heb op mijn balkon.

Ik zou graag jullie mening willen over natuurlijke middelen en welke daadwerkelijk werken.

Ik zelf kom met het eerste voorbeeld

1. Thee maken van shag of resten daarvan, laten afkoelen en dat over je luizen heen spuiten.

2. Shag of resten daarvan strooien over de grond om evt larve die schade aan de wortels kunnen doen te doden.

Beide niet overdrijven want je plant vind sommige stoffen die er tegenwoordig aan toegevoegd worden ook niet lekker..

Lieveheersbeestjes zijn natuurlijk de beste oplossing tegen luis maar die kunnen ook weg vliegen en dan is het doei met je luis bestrijding.

Ik heb 1 jaar gehad, 2 jaar terug dat ze van nature op mijn planten zaten en heb ik ook hun larve uit gezet op diverse andere planten. Helaas was dat maar 1 jaar. Ik had het moeten filmen want ik kon de luizen serieus zien rennen voor hun leven als er een larve van het Lieveheersbeestje bij hun in de buurt kwam!!

Maar zij eten niet alle plagen. Wat te doen tegen mijt? Die zuigt al de voeding weg voor je bladeren maar is ongevoelig voor insecticiden omdat het een spin soort is en geen insect....

ideeën?
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')