abonnement Unibet Coolblue
pi_179347123
Een Nederlandse man zit vast in Irak op verdenking van terrorisme, meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken aan NU.nl na berichtgeving van Nieuwsuur. Details over de situatie worden niet gegeven.
Wel zegt het ministerie "een vinger aan de pols te houden." De identiteit van de man is onbekend.

Nederlanders die in het buitenland in de problemen raken, kunnen vragen om hulp van ambassades en consulaten. Het valt echter nog niet te zeggen of de man een beroep heeft gedaan op de consulaire bijstand.

De man is voor zover bekend de enige Nederlander die vastzit in Irak op verdenking van terrorisme.

Doodstraf
Dinsdag werd een uit België afkomstig lid van de Islamitische Staat nog ter dood veroordeeld omdat hij zou hebben gevochten voor de terroristische organisatie.

De Belgische minister van Buitenlandse Zaken, Didier Reynders, heeft de Iraakse autoriteiten gevraagd om de straf om te zetten in een levenslange gevangenisstraf. Het is niet bekend of dit verzoek ingewilligd zal worden.

Irak heeft speciale rechtbanken voor mensen die worden verdacht van betrokkenheid bij de terreur van IS. Deze processen zijn vaak erg kort en leiden doorgaans tot een levenslange celstraf of de doodstraf.

https://www.nu.nl/buitenl(...)-van-terrorisme.html
Mooi weg met deze mensen laat Irak ze maar veroordelen.
  woensdag 23 mei 2018 @ 23:44:12 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_179347169
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 23:41 schreef vigen98 het volgende:
Mooi weg met deze mensen laat Irak ze maar veroordelen.
Misschien was hij daar voor zijn werk :{
pi_179347200
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 23:44 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Misschien was hij daar voor zijn werk :{
Zijn werk was vechten tegen de Iraakse veiligheidsdiensten en het verspreiden van zijn walgelijke geloof. Gelukkig zit hij nu vast en zit de doodstraf al te wachten voor deze persoon.
Irak krijg het wel druk met al die buitenlanders die de doodstraf krijgen wegens het lid zijn van ISIS.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2018 23:46:24 ]
pi_179347217
Wordt dit ook de doodstraf? Levenslang?
  woensdag 23 mei 2018 @ 23:52:14 #5
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_179347300
quote:
Details over de situatie worden niet gegeven.
Gewoon naam en rugnummers moeten we hebben, waarom geven ze geen details. En is het een Nederlander of "Nederlander".
pi_179347371
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 23:47 schreef Physsic het volgende:
Wordt dit ook de doodstraf? Levenslang?
Waarschijnlijk de doodstraf omdat hij een buitenlander is.
pi_179347611
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 23:52 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Gewoon naam en rugnummers moeten we hebben, waarom geven ze geen details. En is het een Nederlander of "Nederlander".
Indien zijn familieleden zich nog niet bij Hart van Nederland hebben gemeld, dat laatste.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179348162
Het is uiteraard gewoon geen Nederlandse man. effe normaal doen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_179348265
Iedereen heeft recht op een eerlijk proces laten we duidelijk zijn dus.
pi_179349017
Volgens het NOS-nieuwsbulletin van 05:00 uur is nog niet bekend dat deze persoon een vrouw of een man is.
  donderdag 24 mei 2018 @ 05:04:10 #11
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_179349065
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 02:35 schreef DeParo het volgende:
Iedereen heeft recht op een eerlijk proces laten we duidelijk zijn dus.
Gelijk heb je, en zoals we in een eerder topic hebben kunnen zien, duurt dat in Irak een kwartiertje en aan het eind heb je de doodstraf of levenslang. Net zo eerlijk voor buitenlanders als voor de Iraki’s.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_179349376
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 05:04 schreef nixxx het volgende:

[..]

Gelijk heb je, en zoals we in een eerder topic hebben kunnen zien, duurt dat in Irak een kwartiertje en aan het eind heb je de doodstraf of levenslang. Net zo eerlijk voor buitenlanders als voor de Iraki’s.
En zoals je weet is dat uiteraard geen eerlijk proces. Dat dit soort lui zichzelf ook mogen verdedigen, een proces kunnen krijgen, dat is wat ons van hen onderscheidt. Als je dat niet wilt, en je het wilt prima vindt dat ze na 15 minuten al de doodstraf kunnen krijgen, dan ben je net zo min op een beschaafde manier bezig.
  donderdag 24 mei 2018 @ 05:47:15 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_179349582
Natuurlijk is het geen eerlijk proces, en is dat niet goed. Zou het eerlijker zijn om de buitenlandse gevangenen in het buitenland te berechten en de Iraki’s via deze rechtbanken?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_179349668
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 23:52 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Gewoon naam en rugnummers moeten we hebben, waarom geven ze geen details. En is het een Nederlander of "Nederlander".
Volgens het NOS radiojournaal was het een jihadist. Dus iig moslim.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)voor-terrorisme.html

quote:
Er zit een Nederlandse jihadist vast in Irak op verdenking van terrorisme. Dat zegt het ministerie van Buitenlandse Zaken tegen Nieuwsuur. Voor zover het ministerie weet, zitten daar niet meer Nederlanders vast.
pi_179349841
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 23:45 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Zijn werk was vechten tegen de Iraakse veiligheidsdiensten en het verspreiden van zijn walgelijke geloof. Gelukkig zit hij nu vast en zit de doodstraf al te wachten voor deze persoon.
Irak krijg het wel druk met al die buitenlanders die de doodstraf krijgen wegens het lid zijn van ISIS.
Juichen voor het executie van mensen. Je lijkt wel een IS'er.
pi_179350387
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 05:47 schreef nixxx het volgende:
Natuurlijk is het geen eerlijk proces, en is dat niet goed. Zou het eerlijker zijn om de buitenlandse gevangenen in het buitenland te berechten en de Iraki’s via deze rechtbanken?
In principe moet iedereen een eerlijk proces krijgen maar als er twijfels bestaan over de rechtsgang bij een Nederlands burger kan Nederland zich daar hard voor opstellen.
pi_179350527
Indien het een jihadist is vooral aan Irak overlaten en ons niet mee bemoeien. Dan komt het vanzelf goed.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179350584
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 07:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

In principe moet iedereen een eerlijk proces krijgen maar als er twijfels bestaan over de rechtsgang bij een Nederlands burger kan Nederland zich daar hard voor opstellen.
Tenzij zijn/haar paspoort al is afgepakt, dan heeft Nederland niets meer met deze persoon te maken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179350713
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 07:56 schreef Montagui het volgende:

[..]

Tenzij zijn/haar paspoort al is afgepakt, dan heeft Nederland niets meer met deze persoon te maken.
Dat zal wel kunnen kloppen.
  donderdag 24 mei 2018 @ 08:36:16 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_179350945
Liever dat die daar in de cel wegrot dan hier in een kansenwijk staat te ronselen.
pi_179351830
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 06:39 schreef loni55 het volgende:

[..]

Juichen voor het executie van mensen. Je lijkt wel een IS'er.
Ik juich voor de executie van ISIS leden ja. Dat doet volgens mij heel het vrije westen :)
pi_179351979
Hij die dienst neemt bij een vreemde krijgsmacht verliest zijn Nederlanderschap.
  donderdag 24 mei 2018 @ 09:52:06 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_179352059
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 23:45 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Zijn werk was vechten tegen de Iraakse veiligheidsdiensten en het verspreiden van zijn walgelijke geloof. Gelukkig zit hij nu vast en zit de doodstraf al te wachten voor deze persoon.
Irak krijg het wel druk met al die buitenlanders die de doodstraf krijgen wegens het lid zijn van ISIS.
Je klinkt een beetje als een turkse legerleider zo rond 1915 over een opstandige Armeniër.

[ Bericht 1% gewijzigd door -XOR- op 24-05-2018 10:03:44 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_179352309
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 09:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Je klinkt een beetje als een turkse legerleider zo rond 1915 over een opstandige Armeniër.
Ga je nou echt zoiets doms zeggen? We hebben het hier over ISIS leden wiens erkent worden als leden van een terroristische organisatie door heel de wereld, ze zijn schuldig bevonden aan meerdere oorlogsmisdaden en mensenrechtenschendingen. Ze worden vaak in Syrië en/of Irak opgepakt waar de doodstraf is en ik steun die landen met het vervolgen van ISIS terroristen.

Jij niet dan? Ben jij tegen het vervolgen van ISIS? Steun jij ISIS? Heb je sympathie met ISIS?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2018 10:19:31 ]
pi_179352329
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 09:34 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik juich voor de executie van ISIS leden ja. Dat doet volgens mij heel het vrije westen :)
Dus je bent geen haar beter dan die IS leden. Goed dat je het bevestigt!
pi_179352343
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:20 schreef loni55 het volgende:

[..]

Dus je bent geen haar beter dan die IS leden. Goed dat je het bevestigt!
Ben jij geen onderdeel van het vrije westen dan? Ben jij tegen de militaire campagnes tegen ISIS? Zo ja dan zou ik als ik jou was mezelf aanmelden bij de AIVD.
pi_179352347
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:21 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ben jij geen onderdeel van het vrije westen dan? Ben jij tegen de militaire campagnes tegen ISIS? Zo ja dan zou ik als ik jou was mezelf aanmelden bij de AIVD.
Uhmmmm wat?
pi_179352359
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:21 schreef loni55 het volgende:

[..]

Uhmmmm wat?
Ben jij tegen het vervolgen en/of executeren van ISIS leden? Zo ja, ben je tegen de militaire campagnes tegen ISIS aangezien we ze dood bombarderen ( wat helemaal terecht is )

Ik verdenk je ervan sympathie te hebben met ISIS leden. Met je '' je bent geen haar beter '' :')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2018 10:23:19 ]
pi_179352449
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:22 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ben jij tegen het vervolgen en/of executeren van ISIS leden? Zo ja, ben je tegen de militaire campagnes tegen ISIS aangezien we ze dood bombarderen ( wat helemaal terecht is )

Ik verdenk je ervan sympathie te hebben met ISIS leden. Met je '' je bent geen haar beter '' :')
Wat is het verschil tussen je dat juicht om de dood van een mens en IS die precies hetzelfde doet?
pi_179352517
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:26 schreef loni55 het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen je dat juicht om de dood van een mens en IS die precies hetzelfde doet?
Het verschil is dat ik gerechtigheid toejuich ;) Deze ISIS barbaren hebben ontelbare oorlogsmisdaden uitgevoerd in Irak en Syrië, ze hebben christenen van hun land in Noord-Irak verjaagt, ze dreigden de Yezidi's uit te honger op berg Sinjar, ze hebben kinderen, vrouwen en mannen die niks fout hebben begaan geëxecuteerd alleen omdat ze van een andere sect zijn. Op een gegeven moment zijn al die misdaden de doodstraf waardig en dat juich ik toe. Jij niet?

Trouwens niet alleen in Irak en Syrië, kijk eens naar al die terroristische aanslagen in Europa, bijvoorbeeld Charlie Hebdo, Bataclan, Nice, Manchester, Brussel, Londen en nog veel meer en vaak herhaaldelijk!

https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_terrorism_in_Europe_(2014%E2%80%93present)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2018 10:33:16 ]
pi_179352602
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:29 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Het verschil is dat ik gerechtigheid toejuich ;) Deze ISIS barbaren hebben ontelbare oorlogsmisdaden uitgevoerd in Irak en Syrië, ze hebben christenen van hun land in Noord-Irak verjaagt, ze dreigden de Yezidi's uit te honger op berg Sinjar, ze hebben kinderen, vrouwen en mannen die niks fout hebben begaan geëxecuteerd alleen omdat ze van een andere sect zijn. Op een gegeven moment zijn al die misdaden de doodstraf waardig en dat juich ik toe. Jij niet?

Trouwens niet alleen in Irak en Syrië, kijk eens naar al die terroristische aanslagen in Europa, bijvoorbeeld Charlie Hebdo, Bataclan, Nice, Manchester, Brussel, Londen en nog veel meer en vaak herhaaldelijk!

https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_terrorism_in_Europe_(2014%E2%80%93present)
Dat is subjectief. Als je een IS lid vraagt zeggen ze precies over het westen dus nogmaals: waarom ben je beter dan een willekeurige IS lid die ook toejuicht als de vijand geëxecuteerd wordt?
pi_179352659
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:34 schreef loni55 het volgende:

[..]

Dat is subjectief. Als je een IS lid vraagt zeggen ze precies over het westen dus nogmaals: waarom ben je beter dan een willekeurige IS lid die ook toejuicht als de vijand geëxecuteerd wordt?
Met jouw logica kan je dat bij alles zeggen. Ben je wel goed in je kop? Wat boeit mij het wat ISIS leden gebruiken als justificatie? Ze zijn een gevaar voor ons en moeten uitgeroeid worden. Als je zo'n nihilistische wereldbeeld hebt kan je trouwens helemaal niks beoordelen dus met jou een discussie hierover voeren is nutteloos. Jij gelooft namelijk in een subjectief goed en slecht.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2018 10:39:16 ]
pi_179352722
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:38 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Met jouw logica kan je dat bij alles zeggen. Ben je wel goed in je kop? Wat boeit mij het wat ISIS leden gebruiken als justificatie? Ze zijn een gevaar voor ons en moeten uitgeroeid worden. Als je zo'n nihilistische wereldbeeld hebt kan je trouwens helemaal niks beoordelen dus met jou een discussie hierover voeren is nutteloos. Jij gelooft namelijk in een subjectief goed en slecht.
En IS leden beweren precies hetzelfde wat jij dus ook doet namelijk: Wat boeit mij het wat ISIS leden gebruiken als justificatie? Ze zijn een gevaar voor ons en moeten uitgeroeid worden.
Dus nogmaals waarom ben je beter dan een IS lid die precies hetzelfde denkwijze op na houdt als jij?
pi_179352786
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:41 schreef loni55 het volgende:

[..]

En IS leden beweren precies hetzelfde wat jij dus ook doet namelijk: Wat boeit mij het wat ISIS leden gebruiken als justificatie? Ze zijn een gevaar voor ons en moeten uitgeroeid worden.
Dus nogmaals waarom ben je beter dan een IS lid die precies hetzelfde denkwijze op na houdt als jij?
Nogmaals het boeit me dus geen flikker wat jij denkt, wij gaan onze acties gewoon uitvoeren tegen ISIS of jij daar nou voor of tegen bent.

Trouwens wil ik je vragen waar komt jouw moraliteit vandaan? Denk je dat moraliteit subjectief is? Zo ja, kan je daar kritiek op geven? Bijvoorbeeld als we jouw logica overnemen dan kunnen wij geen enkele terrorist of misdadiger aanpakken omdat zijn moraliteit anders is. Is dat hoe jij functioneert in het leven? Zo ja dan ben je echt niet goed wijs en moet jij je zoals ik eerder zei jezelf bij de AIVD of de politie aangeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2018 10:45:45 ]
pi_179352887
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:45 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nogmaals het boeit me dus geen flikker wat jij denkt, wij gaan onze acties gewoon uitvoeren tegen ISIS of jij daar nou voor of tegen bent.

Trouwens wil ik je vragen waar komt jouw moraliteit vandaan? Denk je dat moraliteit subjectief is? Zo ja, kan je daar kritiek op geven? Bijvoorbeeld als we jouw logica overnemen dan kunnen wij geen enkele terrorist of misdadiger aanpakken omdat zijn moraliteit anders is. Is dat hoe jij functioneert in het leven? Zo ja dan ben je echt niet goed wijs en moet jij je zoals ik eerder zei jezelf bij de AIVD of de politie aangeven.
Nog een gezamelijke punt van je en IS: ik denk anders dus dan moet ik opgesloten worden en misschien zelfs geëxecuteerd worden. Daarnaast ben ik niet goed wijs en misschien zelfs een gevaar voor je manier van denken dus moet uitgeroeid worden.
pi_179352897
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:51 schreef loni55 het volgende:

[..]

Nog een gezamelijke punt van je en IS: ik denk anders dus dan moet ik opgesloten worden en misschien zelfs geëxecuteerd worden. Daarnaast ben ik niet goed wijs en misschien zelfs een gevaar voor je manier van denken dus moet uitgeroeid worden.
Ga je nog antwoord geven op mijn vragen of ga je ze ontwijken omdat je weet dat ik je logica tegen je kan gebruiken en je argument helemaal versla?
pi_179352918
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:52 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ga je nog antwoord geven op mijn vragen of ga je ze ontwijken omdat je weet dat ik je logica tegen je kan gebruiken en je argument helemaal versla?
Welke vragen? Subjectiviteit van het moraal?
pi_179352981
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:53 schreef loni55 het volgende:

[..]

Welke vragen? Subjectiviteit van het moraal?
Ja, hoe kan jij kritisch zijn op iets? Want als je kritisch bent ben je hypocriet.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2018 10:57:43 ]
pi_179353006
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:46 schreef Woelwater het volgende:
Loni ziet het liefst dat dit soort figuren naar Nederland worden gehaald, hier een strafje van 5 jaar uitzitten en daarna weer los worden gelaten in de maatschappij :')

[ afbeelding ]

Oprotten met dat tuig, laat Irak de gepaste oplossing maar uitvoeren met dat vuilnis.
Zaten ze maar een straf uit van 5 jaar. Dan zou ik er misschien ook nog wel vrede mee kunnen hebben.
pi_179353090
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:57 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja, hoe kan jij kritisch zijn op iets? Want als je kritisch bent ben je hypocriet.
Kritisch? Nou nee kritiek is prima maar niet als je hetzelfde gedrag vertoont als datgene waar je kritiek op hebt.
pi_179353099
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:03 schreef loni55 het volgende:

[..]

Kritisch? Nou nee kritiek is prima maar niet als je hetzelfde gedrag vertoont als datgene waar je kritiek op hebt.
Waarom ben je kritisch? Wat maakt jouw moraliteit beter dan die van een kinderverkrachter?
pi_179353253
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:04 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Waarom ben je kritisch? Wat maakt jouw moraliteit beter dan die van een kinderverkrachter?
Ah zo filosofisch..
pi_179353278
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:14 schreef loni55 het volgende:

[..]

Ah zo filosofisch..
Wat? Heb je geen antwoord?
  donderdag 24 mei 2018 @ 11:16:37 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_179353286
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:18 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ga je nou echt zoiets doms zeggen? We hebben het hier over ISIS leden wiens erkent worden als leden van een terroristische organisatie door heel de wereld, ze zijn schuldig bevonden aan meerdere oorlogsmisdaden en mensenrechtenschendingen. Ze worden vaak in Syrië en/of Irak opgepakt waar de doodstraf is en ik steun die landen met het vervolgen van ISIS terroristen.

Jij niet dan? Ben jij tegen het vervolgen van ISIS? Steun jij ISIS? Heb je sympathie met ISIS?
Niet bepaald, maar ik ben wel voor eerlijke processen. Jouw geilheid ze ter dood te veroordelen komt over als tribale wraaklust.
We have always been at war with Eastasia.
pi_179353318
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Niet bepaald, maar ik ben wel voor eerlijke processen. Jouw geilheid ze ter dood te veroordelen komt over als tribale wraaklust.
Er is toch een eerlijke proces? Ze worden in ISIS gebied gevonden, ze zijn vaak herkent als ISIS terroristen of zijn vrouwen van terroristen ( dan ben je nog steeds schuldig trouwens ) Er is gewoon genoeg bewijs.
  donderdag 24 mei 2018 @ 11:19:55 #46
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_179353342
Sympathie opbrengen voor IS leden :')

Dan zit er toch een (islamitische) kronkel niet helemaal lekker bij je.
pi_179353348
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:18 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Er is toch een eerlijke proces? Ze worden in ISIS gebied gevonden, ze zijn vaak herkent als ISIS terroristen of zijn vrouwen van terroristen ( dan ben je nog steeds schuldig trouwens ) Er is gewoon genoeg bewijs.
Ja. Vind jij. Dat vonden trouwens IS leden ook voor anderen en vaak executerden ze diegene ook.
  donderdag 24 mei 2018 @ 11:20:34 #48
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_179353355
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:18 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Er is toch een eerlijke proces? Ze worden in ISIS gebied gevonden, ze zijn vaak herkent als ISIS terroristen of zijn vrouwen van terroristen ( dan ben je nog steeds schuldig trouwens ) Er is gewoon genoeg bewijs.
De doodstraf via snelrecht lijkt mij nou nooit de geijkte weg eigenlijk.
We have always been at war with Eastasia.
pi_179353382
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:20 schreef loni55 het volgende:

[..]

Ja. Vind jij. Dat vonden trouwens IS leden ook voor anderen en vaak executerden ze diegene ook.
Ga je nog antwoord geven of heb je het al door dat ik je filosofisch kan verslaan? Je bent gewoon een hypocriet.
pi_179353397
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De doodstraf via snelrecht lijkt mij nou nooit de geijkte weg eigenlijk.
Het snelrecht noemen is het eigenlijk niet, ze zitten namelijk vaak maanden vast, genoeg tijd voor de politie om uit te zoeken of jij wel of niet bij ISIS hoort. Je moet het echt niet zien dat het letterlijk 10 minuten duurt om ze te veroordelen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2018 11:24:26 ]
pi_179353482
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:16 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat? Heb je geen antwoord?
Je gaat nu van onderwerp veranderen en dat slaat dan nergens op.
  donderdag 24 mei 2018 @ 11:28:16 #52
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_179353483
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:24 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Het snelrecht noemen is het eigenlijk niet, ze zitten namelijk vaak maanden vast, genoeg tijd voor de politie om uit te zoeken of jij wel of niet bij ISIS hoort. Je moet het echt niet zien dat het letterlijk 10 minuten duurt om ze te veroordelen.
Er is amper tijd voor wederhoor en ambtelijke benoemingen gaan via een spoils system. Dit is dus het recht van de overwinnaar. Ik snap het wel, zeker gezien IS van een zelden eerder geziene schofterigheid is en er na een oorlog zeker in die contreien altijd flink wordt huisgehouden door de overwinnaar, maar fraai is het allerminst.
We have always been at war with Eastasia.
pi_179353520
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:28 schreef loni55 het volgende:

[..]

Je gaat nu van onderwerp veranderen en dat slaat dan nergens op.
Nee hoor, jij deed dat op het moment dat jij mijn moraliteit en justificatie begon te bekritiseren, nu vraag ik hetzelfde en dan ben je bang om antwoord te geven want je weet je komt bekend te staan als een hypocriet. Probeer filosofie maar uit bij een 10 jarige, niet bij mij want ik kan je redenatie zo hard neerslaan als ik filosofie gebruik.
pi_179353675
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:30 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee hoor, jij deed dat op het moment dat jij mijn moraliteit en justificatie begon te bekritiseren, nu vraag ik hetzelfde en dan ben je bang om antwoord te geven want je weet je komt bekend te staan als een hypocriet. Probeer filosofie maar uit bij een 10 jarige, niet bij mij want ik kan je redenatie zo hard neerslaan als ik filosofie gebruik.
Hoe?
  donderdag 24 mei 2018 @ 11:47:41 #55
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_179353774
Als je een eerlijk proces wilt dan moet je niet naar shithole countries gaan.
pi_179353952
quote:
6s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:47 schreef Twiitch het volgende:
Als je een eerlijk proces wilt dan moet je niet naar shithole countries gaan.
Precies, een mensenleven is daar niks waard.
Nederlanders hadden er tijdens de oorlogsperiode niets te zoeken, de smoes van "ik kwam om te helpen" stinken we niet meer in.

Daarnaast durf ik te stellen dat deze man zich alllerminst Nederlander voelt, alleen financieel en justitioneel: hij vindt dat hij meer recht op geld en bescherming heeft dan ieder ander in deze zaak.

[ Bericht 7% gewijzigd door Toga op 24-05-2018 14:46:42 ]
Racist
pi_179354192
Laat hem daar lekker zitten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_179356749
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:06 schreef loni55 het volgende:

[..]

Van je is dit een compliment.
Van je...leer eerst eens praten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_179356907
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:51 schreef loni55 het volgende:

[..]

Nog een gezamelijke punt van je en IS: ik denk anders dus dan moet ik opgesloten worden en misschien zelfs geëxecuteerd worden. Daarnaast ben ik niet goed wijs en misschien zelfs een gevaar voor je manier van denken dus moet uitgeroeid worden.
Hij denkt dat deze jihadist wordt opgehangen "omdat hij andere ideeën had"?
Deze gasten worden berecht op misdaden op de menselijkheid, lokale burgers lynchen, levens verbranden of onthoofden. De doodstraf hierop mag van mij wereldwijd universeel worden toegepast.
Ik zie een nogal groot verschil in doodstraf voor gruwelijke misdaden dan voor geloof, ras of geaardheid, jij niet?
Racist
  donderdag 24 mei 2018 @ 17:48:56 #60
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_179360813
Laat maar wegkwijnen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  vrijdag 25 mei 2018 @ 14:33:12 #61
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_179379383
Als het een persoon is met een dubbel paspoort dan graag het Nederlandse paspoort per direct ongeldig verklaren.
Alvast bedankt.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_179493194
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 14:33 schreef MrRatio het volgende:
Als het een persoon is met een dubbel paspoort dan graag het Nederlandse paspoort per direct ongeldig verklaren.
Alvast bedankt.
Gewoon het land uit of executeren/levenslange gevangenisstraf geven.
  woensdag 30 mei 2018 @ 18:28:42 #63
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179495028
Bijzonder hoeveel vertrouwen de mensen hier hebben in Irakese rechtbanken. Het zou natuurlijk best kunnen dat deze verdachte (de veroordeling moet nog komen) werkelijk een terrorist is, maar dat hij een eerlijk en degelijk proces krijgt betwijfel ik ten zeerste.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 14:38:23 #64
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_179825119
De rechtspraak is in ieder land verschillend. Iemand die hard drugs Singapore binnensmokkelt wordt waarschijnlijk ter dood veroordeeld. Dat risico moet de smokkelaar dan maar zelf afwegen.
Idem voor terroristische daden in Irak.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_179825385
quote:
11s.gif Op woensdag 30 mei 2018 18:28 schreef Molurus het volgende:
Bijzonder hoeveel vertrouwen de mensen hier hebben in Irakese rechtbanken. Het zou natuurlijk best kunnen dat deze verdachte (de veroordeling moet nog komen) werkelijk een terrorist is, maar dat hij een eerlijk en degelijk proces krijgt betwijfel ik ten zeerste.
klopt hij was daar op vlinderexcursie.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zaterdag 16 juni 2018 @ 14:56:53 #66
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179825617
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 14:49 schreef Harlon het volgende:

[..]

klopt hij was daar op vlinderexcursie.
Ja, als je naar Irak gaat ben je natuurlijk per definitie een terrorist. :') Er is geen eerlijk proces nodig om dat vast te stellen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179825678
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 14:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, als je naar Irak gaat ben je natuurlijk per definitie een terrorist. :') Er is geen eerlijk proces nodig om dat vast te stellen.
FF kijken, ging naar Irak. Heb je al de schijn flink tegen. Ging naar een gebied waar IS de dienst uitmaakte. Heb je de boel heeeeel erg tegen je. Dan ben je of de meest naive achterlijke mongol of je bent inderdaad gewoon een terrorist. In beide gevallen vind ik het geen punt als de genen uit de poel worden verwijderd.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zaterdag 16 juni 2018 @ 14:59:56 #68
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179825718
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 14:58 schreef Harlon het volgende:

[..]

FF kijken, ging naar Irak. Heb je al de schijn flink tegen. Ging naar een gebied waar IS de dienst uitmaakte. Heb je de boel heeeeel erg tegen je. Dan ben je of de meest naive achterlijke mongol of je bent inderdaad gewoon een terrorist. In beide gevallen vind ik het geen punt als de genen uit de poel worden verwijderd.
En een naieve achterlijke mongool zijn verdient de doodstraf. Duidelijk.

Ik ben toch wel blij dat jij geen rechter bent.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 16:09:01 #69
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179827935
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 15:02 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Was het deze meneer? Khalid de koppensneller uit Almere?
[ afbeelding ]
Ja, of toch zo'n soort geval:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-levenslang-a1601917

Zoals gezegd... waar dit topic over gaat zou natuurlijk best een terrorist kunnen zijn. Maar dat laat niet weg dat er veel mis is met de rechtsspraak in Irak, en dat ik nog steeds volledig achter ieders recht op een eerlijk proces sta. Die waarde overboord gooien omdat het om een terreurverdachte gaat vind ik niet kunnen, toch lijken diverse mensen in dit topic daar geen enkele moeite mee te hebben. Dat vind ik vreemd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179829215
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 16:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, of toch zo'n soort geval:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-levenslang-a1601917

Zoals gezegd... waar dit topic over gaat zou natuurlijk best een terrorist kunnen zijn. Maar dat laat niet weg dat er veel mis is met de rechtsspraak in Irak, en dat ik nog steeds volledig achter ieders recht op een eerlijk proces sta. Die waarde overboord gooien omdat het om een terreurverdachte gaat vind ik niet kunnen, toch lijken diverse mensen in dit topic daar geen enkele moeite mee te hebben. Dat vind ik vreemd.
absoluut vreselijk dat iemand die grofweg 99.999999999999% zeker een isis aanhanger was inderdaad een kopje kleiner wordt gemaakt. Vreselijk zeg ik je.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_179829268
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 14:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

En een naieve achterlijke mongool zijn verdient de doodstraf. Duidelijk.

Ik ben toch wel blij dat jij geen rechter bent.
oh ik zeg nergens dat hij de doodstraf verdient. Ik zeg wel dat 't me geen reet kan boeien en dat iemand die willens en wetens naar dat gebied gaat of een ontzettende randmongool is en die hoeven we niet terug, of dat 't een terrorist is en dat vinden we ook niet erg als die niet terug komt. Alles bij elkaar dus lekker boeiend wat er mee gebeurd
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zaterdag 16 juni 2018 @ 17:05:28 #72
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179829546
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 16:54 schreef Harlon het volgende:

[..]

absoluut vreselijk dat iemand die grofweg 99.999999999999% zeker een isis aanhanger was inderdaad een kopje kleiner wordt gemaakt. Vreselijk zeg ik je.
Het punt is dat het niet aan jou is om dat percentage te bepalen. ;)

Op basis van het bericht van de OP valt er sowieso niet veel over te zeggen, anders dan dat het een Nederlander is die zich in Irak bevindt. Meer weten we niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179829694
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het punt is dat het niet aan jou is om dat percentage te bepalen. ;)

Op basis van het bericht van de OP valt er sowieso niet veel over te zeggen, anders dan dat het een Nederlander is die zich in Irak bevindt. Meer weten we niet.
Want een nederland gaat inderdaad gewoon ff naar Irak op vakantie toch? Doei en ze mogen 'm lekker daar houden :W
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zaterdag 16 juni 2018 @ 17:16:42 #74
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179829789
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:12 schreef Harlon het volgende:

[..]

Want een nederland gaat inderdaad gewoon ff naar Irak op vakantie toch? Doei en ze mogen 'm lekker daar houden :W
Zoals gezegd, het blijft bijzonder hoe makkelijk sommige mensen het basale recht op een eerlijk proces in de prullenbak gooien. Dat wij niet arbitrair mensen dat soort rechten ontnemen is nou juist het soort iets dat Nederland onderscheidt van Irak.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179829892
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals gezegd, het blijft bijzonder hoe makkelijk sommige mensen het basale recht op een eerlijk proces in de prullenbak gooien. Dat wij niet arbitrair mensen dat soort rechten ontnemen is nou juist het soort iets dat Nederland onderscheidt van Irak.
Daar is niets op tegen om ieder mens rechten te geven, zelfs al ziet men aan zijn breedte, houding, aangezicht en tong dat zo'n mens liegt.
pi_179831184
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals gezegd, het blijft bijzonder hoe makkelijk sommige mensen het basale recht op een eerlijk proces in de prullenbak gooien. Dat wij niet arbitrair mensen dat soort rechten ontnemen is nou juist het soort iets dat Nederland onderscheidt van Irak.
Ik gooi helemaal het basale recht op een eerlijk proces in de prullenbak. Als je dat basale recht wilt, moet je gewoon niet naar een achterlijk apenland gaan. Doe je dat wel, dan is 't risico en de eventuele gevolgen gewoon voor jou. 't zal mij echt aan m'n reet roesten wat er met een terrorist of een naive mongool gebeurd daar in die zandbak
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zaterdag 16 juni 2018 @ 18:28:05 #77
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179831395
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:21 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ik gooi helemaal het basale recht op een eerlijk proces in de prullenbak. Als je dat basale recht wilt, moet je gewoon niet naar een achterlijk apenland gaan. Doe je dat wel, dan is 't risico en de eventuele gevolgen gewoon voor jou. 't zal mij echt aan m'n reet roesten wat er met een terrorist of een naive mongool gebeurd daar in die zandbak
Je bent kennelijk van mening dat iemand die naar Irak afreist per definitie geen rechten heeft. Ik vind het een bizar standpunt, maar ok. In elk geval is dat dan precies wat je doet: het basale recht op een eerlijk proces in de prullenbak gooien. En dan denk ik: dan kun jij wellicht beter naar Irak afreizen. Zulke gedachten passen beter daar dan hier.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179831526
Irakese rechten. Irakese rechtspraak. Irakees proces.
Conscience do cost.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 19:17:23 #79
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_179832662
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 14:38 schreef MrRatio het volgende:
De rechtspraak is in ieder land verschillend. Iemand die hard drugs Singapore binnensmokkelt wordt waarschijnlijk ter dood veroordeeld. Dat risico moet de smokkelaar dan maar zelf afwegen.
Idem voor terroristische daden in Irak.
De link naar NRC waarin een nareizende Franse vrouw onschuldig zegt te zijn zou nog kunnen kloppen ook. Vrouwen moeten eigenlijk vooral binnen blijven, of anders onder begeleiding van mannelijke familieleden. Toch waren er ook meerdere vrouwen bij de shariapolitie in Raqqa, dus om nu te zeggen dat elke vrouw die naar Raqqa trekt daar onschuldig is, is wat te kort door de bocht.
Voor een man die vrijwillig naar Raqqa emigreert ligt dat anders. De kans dat deze kerel onschuldig is, is kleiner dan iemand onterecht veroordelen op een DNA spoor.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_179840709
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je bent kennelijk van mening dat iemand die naar Irak afreist per definitie geen rechten heeft. Ik vind het een bizar standpunt, maar ok. In elk geval is dat dan precies wat je doet: het basale recht op een eerlijk proces in de prullenbak gooien. En dan denk ik: dan kun jij wellicht beter naar Irak afreizen. Zulke gedachten passen beter daar dan hier.
Nee dat maak jij er van. Wat ik je nu al een tijdje probeer uit te leggen is dat als jij achterlijk genoeg bent om naar irak af te reizen dat het mij vervolgens geen flikker meer uitmaakt wat er met je gebeurd. Je hebt wat mij betreft nog recht op alle rechten die er zijn, je weet alleen dat die er in Irak niet zijn, toch ga je daar willens en wetens naartoe en dan ben je gewoon een mongol en interesseert het mij geen reet meer wat er met je gebeurd.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_179840840
quote:
11s.gif Op woensdag 30 mei 2018 18:28 schreef Molurus het volgende:
Bijzonder hoeveel vertrouwen de mensen hier hebben in Irakese rechtbanken. Het zou natuurlijk best kunnen dat deze verdachte (de veroordeling moet nog komen) werkelijk een terrorist is, maar dat hij een eerlijk en degelijk proces krijgt betwijfel ik ten zeerste.
Er was laatst een topic over procedures in Irak, toch? Op basis van wat ik daar las, vond ik het nog meevallen. Ik had het erger verwacht. Dan doel ik overigens wel op de rechtspraak (de behandeling door de rechters) zelf. Het systeem daar omheen, zoals de politie e.d., leek op basis van dat artikel wel enorm corrupt. :N
pi_179841915
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je bent kennelijk van mening dat iemand die naar Irak afreist per definitie geen rechten heeft. Ik vind het een bizar standpunt, maar ok. In elk geval is dat dan precies wat je doet: het basale recht op een eerlijk proces in de prullenbak gooien. En dan denk ik: dan kun jij wellicht beter naar Irak afreizen. Zulke gedachten passen beter daar dan hier.
Iemand die afgelopen jaren die kant op ging wist dondersgoed wat daar aan de hand was en dat zegt genoeg over wat voor iemand dat is. Wat mij betreft krijgt hij precies wat hij verdient daar. Hier echter zou hij niet krijgen wat hij verdient dus ik vind het prima zo.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179841929
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 14:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, als je naar Irak gaat ben je natuurlijk per definitie een terrorist. :')
De afgelopen jaren? Ja absoluut.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179841933
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 06:39 schreef loni55 het volgende:

[..]

Juichen voor het executie van mensen. Je lijkt wel een IS'er.
De executie, niet het.

ISers dronken ook water en jij ook. Je lijkt wel een ISer!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179958869
Verzen over terrorisme in de Koran:

Quran (4:74) - "Let those fight in the way of Allah who sell the life of this world for the other. Whoso fighteth in the way of Allah, be he slain or be he victorious, on him We shall bestow a vast reward."

Quran (4:89) - "They but wish that ye should reject Faith, as they do, and thus be on the same footing (as they): But take not friends from their ranks until they flee in the way of Allah (From what is forbidden). But if they turn renegades, seize them and slay them wherever ye find them; and (in any case) take no friends or helpers from their ranks."

Quran (4:76) - "Those who believe fight in the cause of Allah..."

Quran (4:95) - "Not equal are those of the believers who sit (at home), except those who are disabled (by injury or are blind or lame, etc.), and those who strive hard and fight in the Cause of Allah with their wealth and their lives. Allah has preferred in grades those who strive hard and fight with their wealth and their lives above those who sit (at home).Unto each, Allah has promised good (Paradise), but Allah has preferred those who strive hard and fight, above those who sit (at home) by a huge reward "

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2018 09:28:04 ]
pi_179959514
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')