Ik vind mijn carriere niet belangrijk genoeg dat ik daarvoor 60/70 uur wil werken. Je leeft maar één keer, zou zonde zijn als je terugkijkt op je leven en het enige wat je hebt gedaan is werken, werken , werken. Althans zo sta ik erin. 40/45 uur vind ik genoeg, alleen vraag mij dus af of dit binnen de accountancy mogelijk is.quote:Op woensdag 23 mei 2018 12:48 schreef Shivo het volgende:
Als je je carriere minder belangrijk vindt, moet je niet bij de big 4 gaan werken. Verwachten dat de staat je opleiding betaald en dat geheel onder werktijd doen lijkt me niet realistisch. Je zult toch de 40 uur moeten werken waarvoor je betaald krijgt.
Publieke sector idd. Of je probeert het 1 jaar uit bij de big 4.quote:Op woensdag 23 mei 2018 12:53 schreef noobie329 het volgende:
[..]
Ik vind mijn carriere niet belangrijk genoeg dat ik daarvoor 60/70 uur wil werken. Je leeft maar één keer, zou zonde zijn als je terugkijkt op je leven en het enige wat je hebt gedaan is werken, werken , werken. Althans zo sta ik erin. 40/45 uur vind ik genoeg, alleen vraag mij dus af of dit binnen de accountancy mogelijk is.
Op de site van de belastingdienst staat wel dat ze je RA-opleiding betalen.
Daar is het niet heel veel rustiger dan bij de big 4 in het voorjaar.quote:
Het probleem is niet dat ik 'leuker werk' wil vinden, ik heb niet voor niets voor accountancy gekozen. Alleen wil ik hierin een goede balans vindenquote:Op woensdag 23 mei 2018 21:04 schreef phpmystyle het volgende:
TS heeft groot gelijk. Elke baan is beter dan uitgeknepen worden door een inhalige big four partner tegen een miserabel loon (1,5 x modaal')
Ik wens succes alle succes met het vinden van leuker werk. Dat kan denk ik niet moeilijk zijn....
Hoe waren jouw stages?quote:Op woensdag 23 mei 2018 21:06 schreef noobie329 het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat ik 'leuker werk' wil vinden, ik heb niet voor niets voor accountancy gekozen. Alleen wil ik hierin een goede balans vinden
Interessant en veel geleerd. Inderdaad de mogelijkheid gehad om binnen de big 4 een kijkje te nemen. Mede op basis hiervan, en met name de verhalen die ik daar gehoord heb, heb ik ook de beslissing genomen om verder te kijken. Ik zie mijzelf daar niet 50/60 uur per week zitten.quote:
Ik werk zelf bij 1 van de 4, maar durf wel te zeggen dat het bij BDO (nummer 5) niet anders is. Ze spelen wel handig in op deze nieuwsartikelen, omdat hierin met name de big4 benoemd worden, maar qua cultuur en omvang is BDO aardig vergelijkbaar.quote:Op woensdag 23 mei 2018 22:29 schreef zozozozo het volgende:
In het Financieel Dagblad (heb helaas geen link) stond laatst een artikel over jonge accountants en de hoge werkdruk. BDO-accountants claimt hier anders mee om te gaan, wellicht interessant voor jou?
wie ben ik dan om je tegen te spreken maar kan het nog afhankellijk zijn van de regio oid? Ik ken twee personen die zijn overgestapt van de BIG4 naar BDO en zij ervaren minder druk. Nog los van de kansen die ze daar kregen om verder door te groeien.quote:Op donderdag 24 mei 2018 07:33 schreef ikwordra het volgende:
[..]
Ik werk zelf bij 1 van de 4, maar durf wel te zeggen dat het bij BDO (nummer 5) niet anders is. Ze spelen wel handig in op deze nieuwsartikelen, omdat hierin met name de big4 benoemd worden, maar qua cultuur en omvang is BDO aardig vergelijkbaar.
Dat zal, maar voor een starter spelen die overwegingen denk ik niet. Je dan blindstaren op 10 uur per week extra lijkt mij wel erg beperkend.quote:Op woensdag 23 mei 2018 12:52 schreef LXIV het volgende:
Ik zou altijd voor kwaliteit van leven kiezen. Ik heb nog nooit van iemand gehoord die spijt had dat hij niet meer gewerkt en vergaderd had en zo een hogere klasse lease-auto is misgelopen.
Ik ken wel mensen (veel) die achteraf spijt hebben hun kinderen te hebben laten opgroeien bij de kinderopvang en opa&oma. Ze waren inderdaad bij alle vergaderingen aanwezig, ook bi het kwartaaloverleg van gebruikers, maar dat is achteraf allemaal wind geweest.
Ik ben ook overgestapt van BIG4 naar een middelgroot (niet BDO).quote:Op donderdag 24 mei 2018 09:17 schreef zozozozo het volgende:
[..]
wie ben ik dan om je tegen te spreken maar kan het nog afhankellijk zijn van de regio oid? Ik ken twee personen die zijn overgestapt van de BIG4 naar BDO en zij ervaren minder druk. Nog los van de kansen die ze daar kregen om verder door te groeien.
Dat is een kwart meer (vaak onbetaald) werken.quote:Op donderdag 24 mei 2018 09:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat zal, maar voor een starter spelen die overwegingen denk ik niet. Je dan blindstaren op 10 uur per week extra lijkt mij wel erg beperkend.
Wat verwacht je dan als je een dure opleiding betaald krijgt? In dat hele verdienmodel zit verdisconteerd dat na een paar jaar een vloot weggaat. Ik denk dat je aan het begin van je werkzame leven je vooral moet kijken naar een omgeving waar je leert wat je wel en niet leuk vindt en waar je wel en niet goed in bent. Na een paar jaar kan je altijd nog de boel de boel laten. Op voorhand jezelf beperken omdat je precies veertig uur wil werken, tsja.quote:Op donderdag 24 mei 2018 09:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is een kwart meer (vaak onbetaald) werken.
Kun je het net zo goed zelf betalen ipv onbetaald over te werken.quote:Op donderdag 24 mei 2018 09:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan als je een dure opleiding betaald krijgt? In dat hele verdienmodel zit verdisconteerd dat na een paar jaar een vloot weggaat. Ik denk dat je aan het begin van je werkzame leven je vooral moet kijken naar een omgeving waar je leert wat je wel en niet leuk vindt en waar je wel en niet goed in bent. Na een paar jaar kan je altijd nog de boel de boel laten. Op voorhand jezelf beperken omdat je precies veertig uur wil werken, tsja.
Daar komt nog bij dat ook met 50 uur per week je meer dan genoeg tijd overhoudt voor je buitenschoolse activiteiten. Of heb ben je daadwerkelijk meer dan 8 uur per dag op het terras of de tennisbaan te vinden?
Maargoed, ieder zijn ding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |