Hij staat onder een overkapping dus vrijwel altijd droog tenzij het hard waait vandaar de hoes.quote:Op woensdag 23 mei 2018 09:34 schreef MrDrako het volgende:
ligt ook aan het type leer, maar anders zaken als zadelvet/ledervet, die bank heeft buiten nogal wat te lijden, en vraag ik me af of hij het 1 herfst/winter zal overleven.
En wat Nanuk zegt, zeil erover zorgt alleen maar voor vocht en schimmel. Zorgen dat de bank niet nat kan worden, maar wel open is om te luchten.
Muizen vinden banken trouwens ook fijn, kunnen ze makkelijk van onder een holletje in maken, of de vulling jatten om hun eigen hol mee te vullen.
Ik heb binnen al een bank. Maar er is geen chemisch goedje om het leer mee te behandelen zoals men met schoenen bijvoorbeeld ook doet?quote:Op woensdag 23 mei 2018 13:43 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Die bank is gemaakt voor binnen. Door optrekkend vocht gaat de boel van binnenuit ongetwijfeld schimmelen als je dat buiten laat staan. Als het een mooie bank is dan gewoon binnen zetten en anders accepteren dat je het ding weg kan gooien na een winter.
heeft echt geen zin, moet je eens kijken hoe snel een paar leren schoenen schimmel krijgt als het in de schuur of kelder staatquote:Op woensdag 23 mei 2018 16:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb binnen al een bank. Maar er is geen chemisch goedje om het leer mee te behandelen zoals men met schoenen bijvoorbeeld ook doet?
Het leer is echt het minste probleem, dat kan met wat ledervet een hoop hebben.quote:Op woensdag 23 mei 2018 16:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb binnen al een bank. Maar er is geen chemisch goedje om het leer mee te behandelen zoals men met schoenen bijvoorbeeld ook doet?
Eerlijk gezegd nooit last van gehad.quote:Op woensdag 23 mei 2018 17:09 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
heeft echt geen zin, moet je eens kijken hoe snel een paar leren schoenen schimmel krijgt als het in de schuur of kelder staat
Dan is het nepleer of je schuur/kelder is een zompig hol.quote:Op woensdag 23 mei 2018 17:09 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
heeft echt geen zin, moet je eens kijken hoe snel een paar leren schoenen schimmel krijgt als het in de schuur of kelder staat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |