abonnement Unibet Coolblue
pi_179321693
Begin aankomend schooljaar ga ik 6 maanden stage lopen bij een prachtig bedrijf. Echter wil dit bedrijf dat ik zelf een stageopdracht bedenk. Zelf vind ik dit nogal vreemd, omdat het gaat om een 3e jaars stage en ik vrijwel geen idee heb wat hun op dit moment nodig hebben.

Het gaat om een meewerkstage in Data Analytics.

Iemand tips?

[ Bericht 0% gewijzigd door Frankicks op 22-05-2018 16:23:19 ]
pi_179321772
Wat zeiden ze toen je dat met hun besprak?
pi_179321911
Ik vond dit op het begin ook erg vreemd overkomen toen ik zoiets moest doen.

Ik heb toen gewoon opdrachten / voorbeelden verzameld van iets wat ik zelf graag zou doen. Ik ging stage lopen bij een gemeente en heb toen gezocht op opdrachten die al eens eerder binnen een gemeente gedaan waren en ben daarmee een gesprek aangegaan.

Ook heb ik laten zien op welke andere stages ik gereageerd had en welke mij interessant leken en heb toen gevraagd of er binnen deze gemeente iets was wat er op leek.

Uiteindelijk aangegeven dat ik geen opdracht wil doen die geen meerwaarde voor het bedrijf levert en dus alleen in samenspraak een opdracht wil formuleren wanneer dit niet kon had ik de stage afgeblazen :D.

Ik heb ook het idee dat bedrijven dit meer doen om te zien of jij wel een realistisch beeld hebt van de werkzaamheden die bij de desbetreffende functie horen.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 16:50:26 #4
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_179324191
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 15:09 schreef MilkTea het volgende:
Ik heb ook het idee dat bedrijven dit meer doen om te zien of jij wel een realistisch beeld hebt van de werkzaamheden die bij de desbetreffende functie horen.
Of gewoon geen zin om na te denken over waar een stagiair zich mee bezig moet houden. Als je een stagiair vrij laat kan er mogelijkerwijs nog iets interessants uitkomen. Daarnaast houden bedrijven ook niet bij wat elke student van elke denkbare studie wel/niet kan.

Voordat je een voorstel schrijft kan je natuurlijk even in gesprek gaan met een paar sleutelfiguren op de afdeling en zelf tot ontdekking komen wat wederzijds interessant is.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_179324416
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:50 schreef Ryon het volgende:

[..]

Of gewoon geen zin om na te denken over waar een stagiair zich mee bezig moet houden. Als je een stagiair vrij laat kan er mogelijkerwijs nog iets interessants uitkomen. Daarnaast houden bedrijven ook niet bij wat elke student van elke denkbare studie wel/niet kan.

Voordat je een voorstel schrijft kan je natuurlijk even in gesprek gaan met een paar sleutelfiguren op de afdeling en zelf tot ontdekking komen wat wederzijds interessant is.
Ik krijg een stagecontract aangeboden, ik werk er dus nog niet. Een stageopdracht moet gevormd worden voordat mijn stage goed gekeurd kan worden door school.
pi_179326257
Wat voor data analytics bedrijf is het ? Op wat voor markt concentreren ze zich ?
pi_179326441
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 18:44 schreef Pinuts het volgende:
Wat voor data analytics bedrijf is het ? Op wat voor markt concentreren ze zich ?
Voornamelijk financiën en belasting.
pi_179341915
Iemand een idee?
pi_179341995
Kan je niet aan ze vragen waar je aan moet denken voor een opdracht en of ze al eerder stagairs hebben gehad voor een beter inzicht?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179343479
3e jaars stage is normaal meelopen als het om hbo gaat en bij wo een afstudeeropdracht.

Ikzelf heb een 3e jaars hbo stageopdracht gedaan business intelligence (data analytics) voor bedrijfskundige informatica.

Hierin heb ik de volgende dingen gedaan:
- Dashboard ontworpen
- Mee geweest naar een klant om requirements te verzamelen en een creatieve sessie te houden.
- Requirements verwerken.
- Mockups maken.

Zelf kan je een opdracht formuleren als volgt:
- Onderzoekje naar nieuwe technologieën of data warehouse tools.
- Creeren van een dashboard voor een bepaalde afdeling.
- Inventarisatie maken of de statistieken aansluiten bij de praktijk en wat ze nog extra willen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')