quote:Op maandag 21 mei 2018 09:42 schreef Truffeldoos het volgende:
Ik overdenk alles. En ik overdenk dus heel snel in de negatieve richting.
quote:Ik lees vanalles in zijn gedrag wat er waarschijnlijk niet eens is.
Maar dan..quote:Hij krijgt hier niks van mee. Ik hou mezelf wel tegen om dit op zijn bord neer te leggen.
Zucht..quote:Ik heb ooit wel eens gezegd dat me opviel dat hij wat afweziger was.
Zucht..quote:Heb intussen wel gevraagd of er iets is waardoor hij wat lauwer reageert
Driewerf zucht.quote:Omdat er geen reactie meer kwam heb ik savonds voor het slapengaan een berichtje gestuurd dat ik het jammer vond dat hij niet eerlijk kon zijn, dat ik het idee had dat hij uit zijn nek zat te kletsen tot nu toe
Hij vond je al die tijd hardstikke leuk. Dus hoefde hij niet te zeggen dat ie je niet leuk vond. Je dwingt met je eigen beschuldigende gedrag af dat hij je minder leuk gaat vinden en gaat je daarna afvragen waarom hij dat niet eerder gezegd heeft. OMDAT HET NU PAS ZO IS. Met dank aan jezelf.quote:Dit bevestigt zo wel mijn eerdere gevoel dat hij me gewoon niet zo leuk vindt. Maar zeg dit dan gewoon?
Nee hoor. Lees je eigen eerdere quotes maar eens na hierboven. Hij was niet afstandelijk, jij ging dat erin zien en zei zelf al dat het onzin was om dat zo te zien.quote:Nah het was niet omdat er stilte valt. Het was omdat er afwezig en afstandelijk werd gereageerd.
Die jongen geeft je iets minder aandacht en je wordt al onzeker. Wordt een stabiele relatie zoquote:Op maandag 21 mei 2018 09:42 schreef Truffeldoos het volgende:
Wat heb ik soms een gruwelijke hekel aan mijn brein. Het zal ongetwijfeld iets te maken hebben met mijn diagnose (PDD-NOS) maar zodra ik iemand leuk vind (zodra er dus gevoel bij komt) lijkt het alsof mijn brein zegt "ERROR" en gaat mijn ratio acuut het raam uit. Ik overdenk alles. En ik overdenk dus heel snel in de negatieve richting.
Goed, ik ben nu dus aan het daten. Enorm leuke jongen. Zodra we elkaar leerden kennen (tinder) verbaasde me het hoe goed het klikte. Bij dates werd dit gevoel alleen maar onderstreept. Maar nu, wordt het wat serieuzer. En ik begin het gevoel te krijgen dat hij wat minder geinteresseerd is. Waarom? Omdat het lijkt alsof hij half reageert op wat ik zeg/stuur, soms wat afwezig lijkt. Als ik rationeel nadenk, dan heb ik niet het idee dat hij anders doet dan anders. Misschien ietsje minder enthousiast, maar meer niet. Maar gevoelsmatig... damn. Ik lees vanalles in zijn gedrag wat er waarschijnlijk niet eens is.
Hij krijgt hier niks van mee. Ik hou mezelf wel tegen om dit op zijn bord neer te leggen, want hij kan er niks mee. Ik heb ooit wel eens gezegd dat me opviel dat hij wat afweziger was. Hij was toen enorm verbaasd want voor hem was er niks anders. Het was alleen wat langer stil tussen de appjes door. Toen bedacht ik me ook; verrek, hij heeft gelijk.
Als we echt samen zijn dan is er niks aan de hand. Dan voelt het ook gewoon enorm goed (zo goed heeft het nog nooit gevoeld...) Hij heeft allerlei dingen onthouden die ik ooit gezegd heb, dingen die ikzelf niet eens meer weet. Hij benoemt dingen die hem opvallen. Daaruit lees ik ook dat hij echt wel geinteresseerd is in wie ik ben. Ik ben alleen zo bang dat ik alle signalen (vooral de goede) verkeerd interpreteer, en het niet ga zien aankomen dat hij zegt dat hij er niet mee door wil gaan.
Hou me tegen voordat ik dit verpest
Hoe?quote:Op donderdag 24 mei 2018 16:05 schreef Truffeldoos het volgende:
Heb inmiddels mijn excuses aan hem aangeboden.
Was het echt zo belangrijk dat het niet kon wachten?quote:Op donderdag 24 mei 2018 15:40 schreef Truffeldoos het volgende:
Omdat dat de enige manier was op dat moment.
Ja daar weet/wist hij van. Misschien dat hij het niet meer weet.
Natuurlijk kan dat. Maar het is wel aan jou om daar stappen in te zetten.quote:Op donderdag 24 mei 2018 15:52 schreef Truffeldoos het volgende:
[..]
True. Gevoel versus ratio.
Zou ik dit nog goed kunnen maken....
Heb aangegeven dat ik onterecht heb gereageerd, dat ik er spijt van heb en dat het niet eerlijk van me was. Uitgelegd waarom ik zo heb gereageerd en dat ik het idioot van mezelf vond. Kan het niet terugdraaien, alleen hopen dat hij me vergeeft, en dat ik niet meer laat gebeuren iig.quote:Op donderdag 24 mei 2018 16:21 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hoe?
Klinkt nog niet echt alsof je rustig en overwogen reageert. Lijkt wel paniekvoetbal.
Ik wilde gerustgesteld worden. Nu achteraf denk ik idd, ja waarom? Maar op dat moment leek het enorm belangrijk. Ik wil namelijk niet dat iemand me voor de gek houdt. Of dat ik verrast word met onaangenaam nieuws. Misschien dat ik het onbewust zelf uit wilde lokken zodat ik de controle hield. I dunno.quote:Op donderdag 24 mei 2018 16:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Was het echt zo belangrijk dat het niet kon wachten?
En weet hij ook wat die diagnose in de praktijk betekent? Want het lijkt mij in de communicatie wel belangrijk dat jullie over en weer begrip hebben. Het kan geen kwaad dat je daar eens goed voor gaat zitten.
Als dat laatste zo is, dan was het gewoon geen goede match.quote:Op donderdag 24 mei 2018 16:37 schreef Truffeldoos het volgende:
[..]
Heb aangegeven dat ik onterecht heb gereageerd, dat ik er spijt van heb en dat het niet eerlijk van me was. Uitgelegd waarom ik zo heb gereageerd en dat ik het idioot van mezelf vond. Kan het niet terugdraaien, alleen hopen dat hij me vergeeft, en dat ik niet meer laat gebeuren iig.
Snap hem ook volledig als hij zegt, daaaar heb ik geen trek in, dank je feestelijk.
Heel goed. Maar één post later zeg je weer:quote:Op donderdag 24 mei 2018 16:37 schreef Truffeldoos het volgende:
Kan het niet terugdraaien, alleen hopen dat hij me vergeeft, en dat ik niet meer laat gebeuren iig.
Dat gevoel heb je dus nog steeds. Puur omdat hij niet altijd meteen appt. Hij is niet degene die jou voor de gek houdt. Jij houdt jou voor de gek.quote:Op donderdag 24 mei 2018 16:39 schreef Truffeldoos het volgende:
Ik wil namelijk niet dat iemand me voor de gek houdt.
Dat is niet te voorkomen. Niet in relaties, niet in het leven. Ook niet als iemand je elke minuut appt 24/7 dat alles goed komt.quote:Of dat ik verrast word met onaangenaam nieuws.
Hij heeft tot nu alleen gezegd dat hij niet weet of hij er klaar mee is. Hij snapt dat bepaalde dingen verkeerd zijn overgekomen voor mij maar hij vond mijn felle reactie + conclusies en dat dat de reden was het dat het ineens zo escaleerde echt niet leuk. Naar zijn mening was er niks aan de hand.quote:Op donderdag 24 mei 2018 16:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als dat laatste zo is, dan was het gewoon geen goede match.
Zou wel als ik jou was tijd investeren in hiermee om leren gaan. Anders blijf je hier tegenaan lopen.
Nee, dat gevoel heb ik niet. Ik ben er alleen bang voor. Dat besef ik me nu net pas, door jullie reacties. Ik moet echt leren mijn 'bril' te scheiden van hoe het daadwerkelijk is.quote:Op donderdag 24 mei 2018 16:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Heel goed. Maar één post later zeg je weer:
[..]
Dat gevoel heb je dus nog steeds. Puur omdat hij niet altijd meteen appt. Hij is niet degene die jou voor de gek houdt. Jij houdt jou voor de gek.
[..]
Dat is niet te voorkomen. Niet in relaties, niet in het leven. Ook niet als iemand je elke minuut appt 24/7 dat alles goed komt.
Heb je al geprobeerd je punani aan te bieden mischien kiest ie dan wel voor altijd voor jouquote:Op donderdag 24 mei 2018 16:13 schreef Truffeldoos het volgende:
Thanks voor al jullie reacties, ze hebben zeker geholpenik zal nog laten weten hoe het tussen ons afloopt, al denk ik niet dat hij nog door wil.
Het is ook echt gewoon klote voor hem om naar z'n hoofd geslingerd te krijgen dat ie uit z'n nek lult en oneerlijk is, terwijl hij niks raars deed. Integendeel. Hij was lief en goed voor je.quote:Op donderdag 24 mei 2018 16:45 schreef Truffeldoos het volgende:
[..]
Hij heeft tot nu alleen gezegd dat hij niet weet of hij er klaar mee is. Hij snapt dat bepaalde dingen verkeerd zijn overgekomen voor mij maar hij vond mijn felle reactie + conclusies en dat dat de reden was het dat het ineens zo escaleerde echt niet leuk. Naar zijn mening was er niks aan de hand.
Eigenlijk dus gewoon wat iedereen hier zegt. Jeetje wat ben ik een idioot....
Dat whatsapp is ook echt niks voor mij. Ik ga meteen allerlei conclusies trekken, alleen omdat mensen niet doen wat ik zou doen. Slaat echt nergens op. Ik vertoon dit gedrag echt alleen als ik iemand leuk vind, familie of vrienden interesseert t me echt niets bij als ze dagen later pas reageren. Grrrrrr.quote:Op donderdag 24 mei 2018 16:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is ook echt gewoon klote voor hem om naar z'n hoofd geslingerd te krijgen dat ie uit z'n nek lult en oneerlijk is, terwijl hij niks raars deed. Integendeel. Hij was lief en goed voor je.
Als hij je vergeeft, wat ik stiekem wel denk, leer dit dan ajb heel snel af. Voor jezelf. Gil gewoon hier in het topic als je weer geneigd bent te gaan appen dat ie niet snel genoeg appt en of er soms iets is. Ipv het meteen te versturen. Dan praat iemand hier het wel weer uit je hoofd. Want ik kan je nu al zeggen dat je daar heel snel daarna alweer spijt van hebt als je het wel weer stuurt. En dat weet je zelf ook.
Dat geapp is toch wel echt een vloek
Dit.quote:Op donderdag 24 mei 2018 16:11 schreef Greys het volgende:
Bedenk jezelf elke keer als je weer dwangmatig behoefte hebt aan bevestiging en aandacht het volgende:
* als je niet elke minuut bevestiging zoekt héb je inderdaad kans dat het ooit eens fout loopt, over een week of over twintig jaar
* als je wél elke minuut bevestiging zoekt en iemand aanvalt om niks als hij een keer een uur niet reageert weet je in elk geval ZEKER dat het fout afloopt en zo iemand terecht op je afknapt en er geen zin meer in heeft
Dus dan kan je zelf kiezen
Zo denk ik ook. Totdat ik iemand écht leuk ga vinden.quote:Op donderdag 24 mei 2018 17:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit.
En werk een beetje aan je zelfvertrouwen. Als je jezelf de moeite waard vindt, dan leg je je telefoon neer en denk je "ik ben leuk, hij vindt me leuk, punt, en mocht dat veranderen dan is dit gewoon niet de vriend voor mij, en nu ga ik verder met waar ik mee bezig was".
Niks mis met elkaar af en toe gewoon even niet spreken/appen. Heb je elkaar tenminste iets te vertellen als je elkaar weer ziet.quote:Op donderdag 24 mei 2018 17:00 schreef Truffeldoos het volgende:
[..]
Dat whatsapp is ook echt niks voor mij. Ik ga meteen allerlei conclusies trekken, alleen omdat mensen niet doen wat ik zou doen. Slaat echt nergens op. Ik vertoon dit gedrag echt alleen als ik iemand leuk vind, familie of vrienden interesseert t me echt niets bij als ze dagen later pas reageren. Grrrrrr.
Ik zie nu ook pas in hoe idioot ik naar hem heb gedaan. Snap hem dan ook volledig als hij zegt, dank voor je uitleg maar dit wil ik verder niet.
Dankjewel Greys. Hoop dat je gelijk krijgt. Mocht ik ooit weer eens idioot gedrag vertonen zal ik zeker alles hier spammen.
En wat Pisces zegt idd.quote:Op donderdag 24 mei 2018 17:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit.
En werk een beetje aan je zelfvertrouwen. Als je jezelf de moeite waard vindt, dan leg je je telefoon neer en denk je "ik ben leuk, hij vindt me leuk, punt, en mocht dat veranderen dan is dit gewoon niet de vriend voor mij, en nu ga ik verder met waar ik mee bezig was".
Ben ik het 100% mee eens.quote:Op donderdag 24 mei 2018 17:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Niks mis met elkaar af en toe gewoon even niet spreken/appen. Heb je elkaar tenminste iets te vertellen als je elkaar weer ziet.
En als je elkaar CONTINUE appt valt er ook niks te missen. En elkaar soms even flink missen is best lekker en gezond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |