Ik mag hopen dat de TS vanuit zijn studie genoeg kennis heeft opgedaan om geen nieuwe dingen te leren op een gesprekje bij de KvK.quote:Op zondag 20 mei 2018 17:22 schreef smizy het volgende:
Ik zou beginnen met een gesprek bij de KvK. Ze hebben mij (15jaar terug) een uur lang van alles, gratis uitgelegd.
quote:Op zondag 20 mei 2018 17:23 schreef Blue_note het volgende:
Noem het dan Meester Visser geeft advies!
Klopt, vandaar ook dat ik mijn toegevoegde waarde vind in het bij mensen thuis komen. Mijn verwachting is dat dit de drempel ook lager maakt voor mensen om advies te zoeken.quote:Op zondag 20 mei 2018 17:52 schreef miro86 het volgende:
Wat is je toegevoegde waarde?
Zelf de lui van het juridisch loket (gratis!) hebben minstens een behaalde hbo diploma.
Heb je al een bepaalde doelgroep op het oog?quote:Op zondag 20 mei 2018 17:55 schreef Remco_Visser het volgende:
[..]
Klopt, vandaar ook dat ik mijn toegevoegde waarde vind in het bij mensen thuis komen. Mijn verwachting is dat dit de drempel ook lager maakt voor mensen om advies te zoeken.
Denk je echt dat mensen liever betalen voor iemand zonder diploma die bij hen langs komt dan dat ze gratis naar het juridisch loket gaan? Voor mij is "gratis" laagdrempeliger dan "betaald bij mij thuis".quote:Op zondag 20 mei 2018 17:55 schreef Remco_Visser het volgende:
[..]
Klopt, vandaar ook dat ik mijn toegevoegde waarde vind in het bij mensen thuis komen. Mijn verwachting is dat dit de drempel ook lager maakt voor mensen om advies te zoeken.
Ik ben mij ook wel degelijk bewust van het feit dat ik nog geen diploma heb, vandoor ook de vraag of er meer mensen zijn met ervaringen in het opzetten van een bedrijf, terwijl je nog studeert
Ik wil mij (nu nog) voornamelijk focussen op het huur- en (consumenten)kooprecht.quote:Op zondag 20 mei 2018 17:58 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Heb je al een bepaalde doelgroep op het oog?
Er zijn mensen die 50 euro betalen aan een website die zorgtoeslag aanvraagt (volgens mij had Braddie daar een topic over lopen). Dus er zal misschien best wel een doelgroep hiervoor zijn.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:00 schreef miro86 het volgende:
[..]
Denk je echt dat mensen liever betalen voor iemand zonder diploma die bij hen langs komt dan dat ze gratis naar het juridisch loket gaan? Voor mij is "gratis" laagdrempeliger dan "betaald bij mij thuis".
Ja dat denk ik! Een hoop mensen willen vaak de moeite niet nemen om naar een juridisch loket te gaan.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:00 schreef miro86 het volgende:
[..]
Denk je echt dat mensen liever betalen voor iemand zonder diploma die bij hen langs komt dan dat ze gratis naar het juridisch loket gaan? Voor mij is "gratis" laagdrempeliger dan "betaald bij mij thuis".
En hoe ga je dat doen als het tot een zaak komt? Ik bedoel je werkt fulltime. Wanneer ga je pleiten? Bij consumentenrecht kom je nog ver met briefjes schrijven. Bij huurrecht lijkt mij dat toch anders te liggen.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:00 schreef Remco_Visser het volgende:
[..]
Ik wil mij (nu nog) voornamelijk focussen op het huur- en (consumenten)kooprecht.
Wat is de toegevoegde waarde van jouw bedrijfje precies?quote:Op zondag 20 mei 2018 17:52 schreef Remco_Visser het volgende:
[..]
Als je niks van waarde hebt om toe te voegen, blijf dan lekker weg.
Nee, maar bij zo iemand ga je toch geen advies inwinnenquote:Op zondag 20 mei 2018 17:52 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Want bij de KvK werken mensen met een doctor in de Rechtsgeleerdheid.
Jurist is geen beschermde titel. Dus TS kan zichzelf best jurist noemen. Meeste mensen snappen het verschil tussen een jurist en een advocaat niet eens.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:06 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Wat is de toegevoegde waarde van jouw bedrijfje precies?
Ik heb regelmatig juridisch advies nodig. Dat zou ik nooit inwinnen bij een dergelijk bedrijfje/geen jurist/advocaat.
Correct, daar ga ik zelf ook niet aan toe komen.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:05 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
En hoe ga je dat doen als het tot een zaak komt? Ik bedoel je werkt fulltime. Wanneer ga je pleiten? Bij consumentenrecht kom je nog ver met briefjes schrijven. Bij huurrecht lijkt mij dat toch anders te liggen.
Ja al noemt 'ie zich Sinterklaas, iemand zonder universitaire papieren in de rechtsgeleerdheid zou ik niet gebruiken voor juridisch advies.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:10 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Jurist is geen beschermde titel. Dus TS kan zichzelf best jurist noemen. Meeste mensen snappen het verschil tussen een jurist en een advocaat niet eens.
Don't feed the trollquote:Op zondag 20 mei 2018 18:10 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Jurist is geen beschermde titel. Dus TS kan zichzelf best jurist noemen. Meeste mensen snappen het verschil tussen een jurist en een advocaat niet eens.
Jij bent hier meer een troll.quote:
Maar goed, als jij iets uit handen geeft ga je er waarschijnlijk niet veel aan verdienen. Denk dat je je dan beter kunt beperken tot vraagstukken, waarvan de kans minimaal is dat het tot een zaak komt. Dan lijkt mij consumentenrecht geschikter dan huurrecht.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:12 schreef Remco_Visser het volgende:
Zij zijn vaak een soort van partnerschap met een advocaat aangegaan die dat gedeelte op zich neemt.
Dat is echt geen standaard procedure.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:14 schreef Fer het volgende:
Mensen willen bij een advocaat advies inwinnen, dat hun zaak dan achter het scherm door een jurist wordt afgehandeld zien ze niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |