abonnement Unibet Coolblue
pi_179243245
Wat deed jij als man bij de bevalling?
Wat deed je man bij de bevalling van jullie kind?

Op korte termijn zal mijn wederhelft onze zoon op de wereld gaan zetten. Fantastisch.
Ik kijk zo naar hem en ons nieuwe gezin uit.
Maar wat doe je als man nu precies tijdens zo'n bevalling vraag ik mij af. Natuurlijk de vrouw steunen, maar hoe ..... want je hoort zovaak dat vrouwen zoveel niet willen van de man.
Dit is een serieuze vraag, natuurlijk snap ik ook dat je niet de vissen van de ziekenhuis vijver gaat voeren :)

Kortom heeft er iemand ervarings-tips
  vrijdag 18 mei 2018 @ 15:54:07 #2
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179243294
Je vrouw steunen doe je vooral door niet in de weg te lopen en alles te doen wat ze op dat moment van je vraagt. En dat kan compleet anders zijn als dat ze vooraf aangeeft.

En de belangrijkste tip: zorg dat je geen ring om hebt ;)
pi_179243420
Luisteren naar je vrouw en de verloskundige en ga op tijd plassen ;) mijn man durfde niet naar de wc.. hij was bang de bevalling te missen bij de oudste. Zo us hij 5 uur lang niet gegaan. Zodra zoon er was, zei hij als 1 vd eerste dingen dat hij nu toch echt moest plassen
  vrijdag 18 mei 2018 @ 15:59:55 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179243445
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:54 schreef Kyara het volgende:

En de belangrijkste tip: zorg dat je geen ring om hebt ;)
Mja dat heb ik op de harde manier ondervonden. ;(.
And so is the past
pi_179243481
Mijn man heeft bij de eerste vooral naast me gezeten en steeds water gegeven. Bij de tweede Mn benen vastgehouden en verder niet zoveel
  vrijdag 18 mei 2018 @ 16:03:05 #6
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179243506
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:59 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Mja dat heb ik op de harde manier ondervonden. ;(.
En in dat geval: waag het niet om tegen je net bevallen vrouw, die kampt met lekborsten, naweeën, hechtingen en stolsels te klagen dat je pijn hebt aan je vinger omdat ze te hard in de hand heeft geknepen.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 16:04:21 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179243545
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:03 schreef Kyara het volgende:

[..]

En in dat geval: waag het niet om tegen je net bevallen vrouw, die kampt met lekborsten, naweeën, hechtingen en stolsels te klagen dat je pijn hebt aan je vinger omdat ze te hard in de hand heeft geknepen.
Yolo. _O-.
And so is the past
pi_179243592
Goeie tip, ik zal mijn ringen af doen voor we naar het ziekenhuis gaan.
Kijk daarom dit topic, daar heb ik wat aan :)

Ik ben vooral bang om mijn vrouw pijn te zien lijden. Dat kan ik moeilijk zien.
Of dat ze zich niet lekker voelt etc.
Maar ja daar zal ik toch even door heen moeten.
pi_179243596
Het hangt er vanaf wat je vrouw wil, dus laat haar leidend zijn. Mijn man moest me vooral met rust laten en die zat dus ook een hele tijd gewoon een tijdschrift te lezen. Maar misschien wil de jouwe wel rugmassages, of ze wil tegen jou aan de weeën opvangen, of in je hand knijpen. Verder kun je denken aan helpen douchen (de douchekop op haar rug mikken bijvoorbeeld), eten en drinken aangeven, misschien foto’s maken als ze dat wil/jullie dat willen?
  vrijdag 18 mei 2018 @ 16:13:28 #10
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179243735
Voor mij was mijn man vooral mijn veilige haven. Ik wilde dat hij voor mij kon spreken, als ik dat zelf niet zou kunnen. Omdat hij mij kent en aan een woord genoeg heeft, wist ik dat hij mijn belangen zou behartigen. Die gedachte vond ik heel geruststellend en fijn. Dus ook al heb je het gevoel dat je zo weinig doet, het feit dat je er bent is soms al genoeg.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 16:19:24 #11
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179243840
Niets behalve er gewoon zijn.
Supermoeilijk voor veel mannen, die willen oplossingen en dingen kunnen doen. Maar je kan niets doen behalve er zijn en steunen.

Alles wat je vooraf bedacht had valt toch in het water, gewoon meegaan met de flow dus.
Je kan niet beschermen, je kan niets oplossen. Tijdens de bevalling ligt het in handen van je vrouw en de verloskundige/gynacoloog. Geef je daar dus aan over.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_179244687
Oordopjes meenemen. </flauw>
Google is your friend, abuse your friends
pi_179245129
Zorgen dat ze kan knijpen in iets dat niet kapot kan gaan. Ik was zo stom geweest om haar hand vast te houden...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 17:20:42 #14
149959 SQ
snelle trees
  vrijdag 18 mei 2018 @ 17:22:41 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179245202
quote:
Zwangerschapsdementie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_179245302
quote:
Dat doet ze wel snel _O-
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_179245361
Lees je in en bereid je voor. Bij mijn vrouw ging de bevalling anders dan gehoopt. Zou in het ziekenhuis bevallen, maar gebeurde toch thuis. Moesten wel met spoed na de bevalling naar het ziekenhuis. (gebroken navelstreng).

Ging allemaal heel erg snel waardoor mijn vrouw en ik er in het begin alleen voor stonden (hoofdje kwam al, maar dat wist mijn vrouw nog niet).

Wat vooral geholpen heeft en wat mijn vrouw als fijn ervaarde: rustig blijven. En doen wat ze op dat moment vraagt.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 17:38:04 #18
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179245452
Komt allemaal goed, vrouwen bevallen al 1000en jaren. Alsof wij als man daar nou zoveel invloed op hebben. Die kleine komt echt wel. Luister naar je vrouw en het komt allemaal goed. Niet zo stressen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179256605
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 17:38 schreef fathank het volgende:
Komt allemaal goed, vrouwen bevallen al 1000en jaren. Alsof wij als man daar nou zoveel invloed op hebben. Die kleine komt echt wel. Luister naar je vrouw en het komt allemaal goed. Niet zo stressen.
Die gedachte heb ik ook wel.
Maar ik voel mij inderdaad denk ik machteloos.
Je kan mijn inziens veel te weinig doen, behalve idd handje vast houden etc.

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 17:20 schreef Stormqueen het volgende:
Alweer?
Goed geheugen. Beter als mij. Mijn welgemeende excuses
pi_179256774
Mijn man heeft mij op zijn intiatief door de weeën en de ademhaling heengepraat. Hij bood daarnaast steeds water aan en hielf mijn hand vast. Hij was mijn veiligheid en als hij ook maar even los moest laten omdat iemand erbij moest of omdat het bekertje water te ver weg stond, was ik in volledige paniek. Ik heb niets hiervan gecommuniceerd (kon ik ook niet), hij deed dat uit zichzelf. En ik denk dat ik zonder hem de bevalling niet zo goed (understatement) door was gekomen. Dus als man kan je heel waardevol zijn. Het is maar net wat je/jullie fijn vinden. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 09:26:40 #21
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_179257698
Op het moment dat mijn weeën goed doorzette zat ik een beetje in mijn eigen flow.. Mijn man heeft mij in het begin wel wat geholpen door samen de weeën op te vangen, maar daarna wilde ik eigenlijk nog maar weinig. Wel heeft hij een aantal bijzondere foto's van mij gemaakt en tijdens het persen moedigde hij me aan. O+

Oh, laat je vrouw ook schone kleren en een flesje zeep of deo voor jou inpakken. Het was daar zó warm. Mijn man mocht zich opfrissen, nadat alles achter de rug was, dat vond hij heerlijk. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_179258091
Niet zo veel. Beetje handje vasthouden, ondersteunen en hopen dat alles goed gaat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179258794
Hij heeft mijn hoofd ondersteund tijdens het persen en later zag ik dat ie foto’s had gemaakt. Voor de rest heb ik geen idee wat ie gedaan heeft :') Ik zat helemaal in mijn eigen wereld.

Laat het op je afkomen. Dat is het enige wat ik kan zeggen.
pi_179296254
Mijn man vroeg zich ook van te voren af wat hij kon doen. Maar het was voor mij al een hele fijne gedachte dat hij er uberhaupt bij was. Hij moest inderdaad ver uit de buurt blijven :D

En het was uiteindelijk zeker belangrijk dat hij er was, want tijdens de weeen moest er bloed van het hoofdje van onze baby genomen worden. Zelf had ik absoluut niet de energie en de helderheid gehad om te vragen waarom en of het echt nodig was.
pi_179297512
Waarom moest dat bloed worden afgenomen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')