abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179455548
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 20:33 schreef Quoi het volgende:
Ik denk dat je ‘m onderschat Nazil. Hier gooit ‘ie er alleen nog mee, alsof hij wil zeggen: voor babies! :+
Hier opent hij dat ding en gooit alle vormen er zo in. Daar fop ik hem niet mee :')

Rf die hebben wij ook. Die ronde hé? Ook een simpele van de action alleen ben ik daar de goede vormen elke keer van kwijt. Maar hij opent ze beide om het er zo in te donderen.
pi_179456538
Nee een vierkante van melissa and doug met aan alle kanten vormen. Ster met 6 pootjes, ster met 5 pootjes, 5hoek, 6hoek nog best moeilijk. Maar ook hier een dreumes die dan gewoon het bakje openmaakt en alles er in mietert, in zijn handen klapt en dan zegt klaaaa(r).
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  Manager PR/Moderator dinsdag 29 mei 2018 @ 00:15:19 #103
269689 crew  Viv
pi_179458011
quote:
7s.gif Op maandag 28 mei 2018 15:52 schreef Fazzoletti het volgende:
Oh dat dingen weg doen vind ik ook lastig. Of er hier nog een 3e komt weet ik niet, dus voorlopig gaat alles de zolder op O-)
Hier is de kans aanzienlijk dat we niet voor een tweede gaan, maar ik ben ook een hoarder van babyspullen. O+ Wel een selectie hoor, ik heb bijvoorbeeld de fijne kolf bewaard en de takkeherrie-reservekolf verkocht op marktplaats.
quote:
Op het cb hadden ze gezegd dat ze van deze prik (14 mnd) pas na 10 dagen wat last zou kunnen krijgen, het kwam dus ietsje sneller...
BMR kan 5 tot 12 dagen na vaccinatie koorts geven. Ons cb was heel behulpzaam hierin, bij 14 maanden zou die koorts-periode precies met Kerst zijn, en daarom hebben ze de afspraak een paar weken eerder ingepland. *;
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:26 schreef ReginaFalange het volgende:
Nee een vierkante van melissa and doug met aan alle kanten vormen. Ster met 6 pootjes, ster met 5 pootjes, 5hoek, 6hoek nog best moeilijk. Maar ook hier een dreumes die dan gewoon het bakje openmaakt en alles er in mietert, in zijn handen klapt en dan zegt klaaaa(r).
Wij hebben een ronde van melissa & doug, deze:

Ik krijg het dekseltje zelf al bijna niet open/dicht, dus ZZ al helemaal niet. :Y) Mooi ding, mijn enige klacht is dat er een gigantische sticker op de volledige onderkant zit die moeilijk te verwijderen is. Hier een foto van toen ik halverwege was met pulken:

Er zit nu nog een plaklaag en ik durf er geen aceton op te doen omdat dan misschien de lak eraf gaat. Ik heb melissa & doug gemaild over wat ik nu het beste kon gebruiken, zeiden ze "the sticker includes product information and is not designed to be removable." :') Echt, wat een onzin, doe dan een los papiertje met de tekst "please retain this information for future reference" zoals de rest van de wereld.
pi_179461212
Bekend probleem. Al het melissa and doug speelgoed hier heeft een halve sticker op de onderkant.

Net een uur in de tuin gespeeld en hij plonste meteen in zijn zwembadje. <3
  dinsdag 29 mei 2018 @ 09:38:11 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_179462166
En even een uurtje in een bakje heet sop leggen en vervolgens afschrobben met een schuurspons, vivi? Dat werkt tegen de meeste stickers als een malle.

Ik kon na Mauw prima dingen wegdoen en na Noud helemaal niet meer. Al weet ik ook wel dat een derde kind helemaal geen rationele wens is en dat het onhandig is en al dat gezeik weer een derde keer etc (en ik heb nogal een pittige peuter ook). Toch stouw ik alles maar weer in plastic bakken en zet ik het op zolder neer.
Ik denk dat het nog wel even duurt voor ik er definitief afscheid van kan nemen :@ en als dat niet lukt dan maken we gewoon een derde. Als onze relaasie weer genezen is he.
disclaimer
  dinsdag 29 mei 2018 @ 09:41:08 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_179462209
En mijn baby gaat zo verrekte hard ineens.
Hij weet hoe hij bellen moet blazen. Blazen is sowieso de shit. Hij blaast op fluitjes en op zijn avondeten (net als zijn zus). Hij wil ineens alles lopend doen. Hij jat mijn ijsjes en eet ze op (lopend). Hij wil overal dopjes op draaien. Hij zwaait als ie de kamer uit gaat.

Van mij had ie nog best wat langer baby mogen blijven hoor!

[ Bericht 29% gewijzigd door SQ op 29-05-2018 10:15:27 ]
disclaimer
pi_179463400
Oh SQ hier ging dat ook ineens als een malle zodra hij kon lopen. En hier ook op avond eten blazen.
Ook op banaan trouwens of appel. :')

Ook veel verzoekjes sinds kort. Als ik vraag of hij een cracker wil dan rent hij heul hard naar de vreetkast en roept hij NIJNA. Want hij heeft een keer Nijntje koekjes gekregen. En nu wil hij dus steeds Nijntje koekjes. Elke keer als hij langs de tv loopt, een telefoon of tablet ziet (of een etalageraam met flinke weerspiegeling) dan wordt er om Bumba gevraagd.

Hem vandaag een plaatje van Bumba gegeven. Heeft hij 10 minuten naar zitten sturen en werd toen boos omdat hij zich genept voelde. :')

En ik kan ook heel slecht dingen weg doen. Maar ja het moet toch. We gaan emigreren dit jaar en wat moeten we met een loopwagen, 7 opbergbakken met babykleding en babyspeelgoed?
  dinsdag 29 mei 2018 @ 10:54:51 #108
73386 Fazz
onderweg
pi_179463693
Kijk hem gaan SQ O+

Vivi, inderdaad deBMR prik. De koorts kwam alleen al op dag 2. Gelukkig is ze nu alweer goed opgeknapt :)

Gisteren deed O haar eerste stapjes achter de loopwagen *O*
  dinsdag 29 mei 2018 @ 10:56:15 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_179463720
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 10:42 schreef ReginaFalange het volgende:
Oh SQ hier ging dat ook ineens als een malle zodra hij kon lopen. En hier ook op avond eten blazen.
Ook op banaan trouwens of appel. :')

Ook veel verzoekjes sinds kort. Als ik vraag of hij een cracker wil dan rent hij heul hard naar de vreetkast en roept hij NIJNA. Want hij heeft een keer Nijntje koekjes gekregen. En nu wil hij dus steeds Nijntje koekjes. Elke keer als hij langs de tv loopt, een telefoon of tablet ziet (of een etalageraam met flinke weerspiegeling) dan wordt er om Bumba gevraagd.

Hem vandaag een plaatje van Bumba gegeven. Heeft hij 10 minuten naar zitten sturen en werd toen boos omdat hij zich genept voelde. :')

En ik kan ook heel slecht dingen weg doen. Maar ja het moet toch. We gaan emigreren dit jaar en wat moeten we met een loopwagen, 7 opbergbakken met babykleding en babyspeelgoed?
hahaha, aan de ene kant zijn ze al zo slim en aan de andere kant nog zulke sukkels _O- O+

Ik vind het trouwens wel vet handig, zo'n baby die in het voorjaar leert lopen. Mijn dochter begon in januari, en dan moeten ze toch wel sokken aan en buiten ook schoenen. Deze leeft gewoon permanent blootsvoets en dat gaat veel makkelijker.
disclaimer
pi_179463732
En wat valt Noud sierlijk. Hier valt ie gewoon met een harde knal boem op de grond.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 10:58:21 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_179463764
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 10:56 schreef ReginaFalange het volgende:
En wat valt Noud sierlijk. Hier valt ie gewoon met een harde knal boem op de grond.
Ja maar hij heeft een kostbare schat vast he. Die moet je beschermen.
disclaimer
pi_179463808
Ohja dat is waar. Hier ook met maiswafels als hij dan viel dan zijn hand omhoog zodat die wafel niet doormidden knakte. En als dat wel gebeurde was er groot verdriet.

Door het leven gaan met als grootste zorg dat je maiswafel wel eens doormidden zou kunnen knakken. O+
  dinsdag 29 mei 2018 @ 11:58:20 #113
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179464923
Wat gaat Noud hard ineens! :P

Fazzo, ook een loper ^O^ Is ze alweer opgeknapt?

Ik laat stickers zitten, ook een oplossing. Wij hebben vanuit het onderzoek waar we aan meedoen nu een geluidstoplicht in de huiskamer staan :') Nu is het hier volgens mij relatief rustig in/om huis, maar ik ben wel nieuwsgierig of we boven bepaalde grenzen uitkomen.

Er worden vanmiddag naalden in mijn heup/bekken gezet om te kijken of dat helpt. Ofwel: dry needling. Nu het dichterbij komt vind ik het toch een beetje brrrrr.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 12:07:13 #114
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_179465088
Vormenstoof boeit I. Echt helemaal niets. Er wordt sowieso eigenlijk weinig gespeeld met speelgoed. alleen keukentje is een hit. Verder trampoline, fiets en met jezelf botsauto spelen :')

Snelle noud O+

Eerste stapjes voor O *O* *O*

Alle babyzooi breng ik naar zolder, maar wij hebben ook wel een wens voor 3e. Mocht die er komen wordt daarna wel alles weggedaan.

En succes qoui. Klinkt ook spannend :*
pi_179469568
succes Quoi. hopelijk werkt het. wat bagger dat je nog steeds zo veel last hebt.
Een geluidsstoplicht. Die wil ik ook wel in huis hebben, ik denk dat die vaak op rood springt :')

SQ _O- die foto's. vooral die met je tong in zijn oor :D
wat knap dat Noud zo snel gaat. dan zijn ze echt baby af hè.

Fazz met een lopende O *O* zo schattig die eerste stapjes en dat gestuntel.

Hier komt geen 3e. dus alle spullen gaan direct de deur uit als ze niet meer gebruikt worden. Het is al zn troep op de zolder dus ik wil zo min mogelijk bewaren.
Soms twijfel ik wel of ik er geen spijt van ga krijgen maar dan is er weer 1 ziek en weet ik het weer zeker, een 3e overleef ik niet :+

Snoenk hier het zelfde :D De blokkenstoof is voor baby's. Meneer wil op de trampoline, skelter, voetballen of met zijn grote broer mee. Binnen speelt hij met de hot Wheels, paw patrol of cars auto's.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 18:32:01 #116
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_179472928
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 11:58 schreef Quoi het volgende:
Wat gaat Noud hard ineens! :P

Fazzo, ook een loper ^O^ Is ze alweer opgeknapt?

Ik laat stickers zitten, ook een oplossing. Wij hebben vanuit het onderzoek waar we aan meedoen nu een geluidstoplicht in de huiskamer staan :') Nu is het hier volgens mij relatief rustig in/om huis, maar ik ben wel nieuwsgierig of we boven bepaalde grenzen uitkomen.

Er worden vanmiddag naalden in mijn heup/bekken gezet om te kijken of dat helpt. Ofwel: dry needling. Nu het dichterbij komt vind ik het toch een beetje brrrrr.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 29 mei 2018 @ 20:46:13 #117
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179476674
Thanks Rijst! Ben een tikkeltje therapie-moe wel, maar houd 'm in gedachten.

Dry needling was ver-schrik-ke-lijk pijnlijk :{ Dat wil wel zeggen dat het zijn werk gedaan heeft en dat was ook wel merkbaar naderhand. Maar ik zit een beetje gehavend op de bank.

Het naar bed brengen is weer een beetje in control gelukkig. Filmpje, boekje, knuffelen in een vast regime en hij is rustig genoeg om weg te leggen. Hoezee. Ach ja, het kon ook niet altijd zo blijven, met papfles inslapen.

En in het kader van de foto-dinsdag, een lekker gender-niet-neutrale foto van den dreumes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179477709
In hoeverre zijn jullie dreumesen bezig met hun lichaam? L weet ongeveer alle lichaamsdelen aan te wijzen en sommige al te benoemen maar heeft ook al door dat hij een piemeltje heeft en ik niet en papa wel. Dat moet ook elke douchebeurt even aangewezen worden bij mij en hem :+
  dinsdag 29 mei 2018 @ 21:20:22 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179477814
Bijna peuter hier, maar enorm mee bezig.

Frunniken aan haar schaamlippen, buik intrekken en uitzetten, tenen aanwijzen, eigen billen knijpen etc
In mijn borst knijpen en 'bost!!!' zeggen is ook reuze top, net als mij willen afvegen na het plassen :+

Afgelopen week bij drie verse (borstvoedende) moeders geweest en toen ging ze dat hier bij mij ook proberen :D

Superlollig die ontwikkeling en zoektocht.

Nu met mooi weer laat ik haar ook zoveel mogelijk in blote kont rondlopen buiten. Ga maar lekker ontdekken ^O^

En reus Max _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 29 mei 2018 @ 21:21:13 #120
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179477840
Idem hier! Bij zijn vader onder de douche kan hij onder de straal dan een pannetje houden, om te vullen :D Echt handig, die piemels.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 21:21:39 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179477853
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 21:21 schreef Quoi het volgende:
Idem hier! Bij zijn vader onder de douche kan hij onder de straal dan een pannetje houden, om te vullen :D Echt handig, die piemels.
_O_
pi_179478831
Hier worden ook al veel lichaamsdelen benoemd en hoofd schouders knie en teen is nu zijn favoriete liedje.
pi_179478877
Vandaag onder de douche met zn vader was hij onder de indruk van zijn vaders gereedschap. Ging toen zijn eigen gereedschap onderzoeken om vervolgens DIE te roepen naar z'n vaders piemel.

Ziet er niet uit natuurlijk een dreumes met een volwassen piemel dus dat gaan we niet doen. Denk ook niet dat Pampers daar luiers voor heeft.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 22:13:55 #124
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179479169
quote:
Haha :D

14 maanden nu, maar ik merk dat ze al wel verschil opmerkt. Ze is druk brabbelend aan het wijzen bij een blote papa of aandachtig aan het bestudeerden als ze weer eens gezellig met me mee is naar de wc.
Tegenwoordig pakt ze ook een wc papiertje om tussen d'r beentjes te deppen :P
Gotta love cargo culting :+

Wat een leuk (en herkenbaar) filmpje van Noud O+

En ik las dat O van Fazz ook aan het stappen is *O*

Oh, en natuurlijk nog welkom voor Franny met vrolijke Y O+

Poeh, ik moet er nog steeds aan wennen dat Ella, in tegenstelling tot kleuter, wel een klimgeitje is.
De hoge glijbaan in het park doet ze zonder problemen zelf (al staan er vaak wel bezorgde andere moeders of oma's naast :+).
Vandaag waren we bij een vriendin en kleuter kwam ineens de woonkamer in rennen 'Ella zit op de hoogslaper! :o'. Ik er heen, is ze al weer bezig met zich netjes om te draaien om het verticale trapje weer naar beneden te nemen.
Ik dacht dat kleuter haar naar boven had geholpen, maar zij en haar vriendinnetje blijven er bij dat ze dat echt niet gedaan hebben en alleen zagen dat Ella ineens boven in zat.
Het is echt zo'n enorm contrast met mijn oudste. Ella kan en durft met haar 14 maanden bijna meer dan mijn kleuter van bijna 5 :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_179479586
quote:
:+ ik deed hem altijd in bad maar met het oog op vakantie is het praktisch als hij onder de douche durft. Babystapjes is bij hem het toverwoord, dus nu een paar weken bezig om het op te bouwen. Hij in bad, ik er naast douchen, af en toe douchekop bij hem in bad, dan over zijn rug en paar dagen geleden tilde ik hem op om bij mij onder de douche te komen. Dat ging prima en vandaag heb ik het badje leeg gelaten en hem bij mij onder de douche genomen. Hij vond het zelfs leuk! Een paar maanden geleden was het nog de hel op aarde. Nu ziet hij dus ook dat ik geen piemel heb. Papa doucht vaak 's ochtends als ik hem aankleed en dan kijken we wel eens dus dat wist hij al.

Alleen het verschil tussen HAren en HAnden is zo lastig... O+
  Manager PR/Moderator dinsdag 29 mei 2018 @ 23:20:24 #126
269689 crew  Viv
pi_179480535
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 09:38 schreef Stormqueen het volgende:
En even een uurtje in een bakje heet sop leggen en vervolgens afschrobben met een schuurspons, vivi? Dat werkt tegen de meeste stickers als een malle.
Ik heb de sticker (maar niet de plaklaag) eraf gekregen met een doekje en heet sop inderdaad, schuurspons durf ik niet vanwege krassen.
quote:
Als onze relaasie weer genezen is he.
Ja jullie zijn nu een paar maanden in therapie (of is het bij het intakegesprek gebleven? >:O ), hoe gaat het? :*
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 10:54 schreef Fazzoletti het volgende:
Vivi, inderdaad deBMR prik. De koorts kwam alleen al op dag 2. Gelukkig is ze nu alweer goed opgeknapt :)
Oh dat is wel heel snel, misschien was het dan van de meningokokken prik, of had ze die niet op dezelfde dag?
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 11:00 schreef ReginaFalange het volgende:
Door het leven gaan met als grootste zorg dat je maiswafel wel eens doormidden zou kunnen knakken. O+
Echt hè? O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 11:58 schreef Quoi het volgende:
Ik laat stickers zitten, ook een oplossing.
Ook als ze zo groot zijn? Ik vind dat echt zonde van het mooie speelgoed.
quote:
Wij hebben vanuit het onderzoek waar we aan meedoen nu een geluidstoplicht in de huiskamer staan :') Nu is het hier volgens mij relatief rustig in/om huis, maar ik ben wel nieuwsgierig of we boven bepaalde grenzen uitkomen.
Ga je je dan niet (on)bewust anders gedragen met zo'n stoplicht in huis? Of is dat niet erg voor het onderzoek?
quote:
Mijn man laat dat regelmatig doen in zijn schouders (vanwege chronische spanningshoofdpijn), hij merkt wel verschil (spieren die helemaal verhard zijn kunnen dan weer ontspannen).
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 22:32 schreef Nazil het volgende:
Alleen het verschil tussen HAren en HAnden is zo lastig... O+
Dat hebben wij hier met Oren en Ogen, qua aanwijzen op commando. :Y
pi_179483411
Vivi, probeer anders zo’n wit sponsje van de Action, zo’n wondersponsje. Dat is hier de oplossing voor (bijna) alles.
pi_179487815
Wauw, SQ, wat gaat Noud rap zeg. O+ .

Mijn dreumessukkel trekt zich regelmatig op en staat dan zo lekker wiebelig op zijn nogal lange beentjes heel trots om zich heen te kijken. Dat doet hij al een paar weken en volgens mij heeft hij nog niet door dat je misschien iets meer kunt doen dan drie seconden trots kijken en dan weer voldaan en tevreden met jezelf gaan rondkruipen. :D .

Iets minder is het dan hij sinds hij 1 is, heeft ontdekt dat je goed kunt laten blijken dat je boos bent door heel hoog en hard te gaan gillen. Dit wordt vooral toegepast als het eten niet snel genoeg voor z'n neus staat, als hij gemarteld wordt tijdens het luier verschonen, of als een speeltje wordt afgepakt. Hij begint steeds meer op z'n zus te lijken. :o .

Wat dat betreft hoef ik echt niet zo'n stoplicht in huis. Gelukkig hebben we buren met kinderen in dezelfde leeftijden en bij hen hoor ik ook regelmatig geloei. We zijn niet alleen. :') .

Fazz, wat rot dat ze ziek was van die prikken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179488839
Voor de geïnteresseerden:
Er is sinds mei een nieuwe vaccinatie voor meningokokken (rond 14 maanden krijgen ze die). Tot die tijd bood de vaccinatie alleen bescherming tegen meningokokken C, in de nieuwe vaccinatie worden kindjes ook beschermd tegen type A, W en Y.
Omdat ik graag wil dat M. deze vaccinatie ook krijgt heb ik gebeld met het CB met de vraag of dit mogelijk is: kunt de vaccinatie laten zetten bij de huisarts voor 60 euro.
Wij gaan het doen, misschien vinden jullie het ook interessant :)
pi_179488938
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:47 schreef Mies_poes het volgende:
Er is sinds mei een nieuwe vaccinatie voor meningokokken (rond 14 maanden krijgen ze die). Tot die tijd bood de vaccinatie alleen bescherming tegen meningokokken C, in de nieuwe vaccinatie worden kindjes ook beschermd tegen type A, W en Y.
Omdat ik graag wil dat M. deze vaccinatie ook krijgt heb ik gebeld met het CB met de vraag of dit mogelijk is: kunt de vaccinatie laten zetten bij de huisarts voor 60 euro.
Interessant, is daar een leeftijdsgrens voor oid?
  woensdag 30 mei 2018 @ 12:59:31 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179489072
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:47 schreef Mies_poes het volgende:
Goeie info, thanks!
  Manager PR/Moderator woensdag 30 mei 2018 @ 13:20:25 #132
269689 crew  Viv
pi_179489494
Ik heb het meteen bij 14 maanden al laten doen (afgelopen december), in plaats van MenC. :Y) Wij vallen altijd net buiten de boot met dat soort dingen die wel al besloten, maar nog niet ingevoerd zijn (ook met de NIPT en de kinkhoestvaccinatie tijdens de zwangerschap). Dan maar zelf regelen en betalen. :')

Hier staat trouwens meer info over MenACWY, ook over het inenten op eigen initiatief: https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties/menacwy
  woensdag 30 mei 2018 @ 14:07:51 #133
73386 Fazz
onderweg
pi_179490300
Mijn O'tje heeft die prik vorige week ook al gehad :) Misschien is ze daar wel ziek van geworden, zoals jij opperde Vivi.

Nu is ze in ieder geval weer opgeknapt!

Q, wat is dat voor een behandeling? Ik heb niet alles gevolgd; wel dat je veel last had van je bekken na de bevalling maar niet dat het nu nog steeds zo pijnlijk is. Wat stom :*
pi_179490592
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 13:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik heb het meteen bij 14 maanden al laten doen (afgelopen december), in plaats van MenC. :Y) Wij vallen altijd net buiten de boot met dat soort dingen die wel al besloten, maar nog niet ingevoerd zijn (ook met de NIPT en de kinkhoestvaccinatie tijdens de zwangerschap). Dan maar zelf regelen en betalen. :')

Hier staat trouwens meer info over MenACWY, ook over het inenten op eigen initiatief: https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties/menacwy
M. heeft afgelopen januari de bmr en meningokokken gehad (inentingen voor 14 maanden) en toen heb ik nog specifiek gevraagd of ze het nieuwe vaccin al kon krijgen, maar dat kon toen nog niet omdat het nog niet op de markt was?
  woensdag 30 mei 2018 @ 15:46:24 #135
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179491914
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 23:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ga je je dan niet (on)bewust anders gedragen met zo'n stoplicht in huis? Of is dat niet erg voor het onderzoek?

Dat zal altijd zo zijn. Het is niet om te meten overigens, maar meer als interventie. Maar hier is het gewoon monitoren hoor. En wat Franny zegt, vanaf >1 kind is het einde zoek natuurlijk. Al zal het af en toe schreeuwen enzo zijn en het gaat meer om structureel luide achtergrondgeluiden.

Heeft je vriend baat bij dry needling? Om het structureel te krijgen, ik weet het niet. Ik vond het echt heel pijnlijk.

quote:
7s.gif Op woensdag 30 mei 2018 14:07 schreef Fazzoletti het volgende:
Q, wat is dat voor een behandeling? Ik heb niet alles gevolgd; wel dat je veel last had van je bekken na de bevalling maar niet dat het nu nog steeds zo pijnlijk is. Wat stom
Het ging best lekker tot eind december. Toen viel ik met hardlopen en lijkt de boel te zijn ingestort :+ Afijn, google maar eens op dry needling als je meer wilt weten. Het is hier een beetje tegen beter weten in, want niks helpt gewoon. Ik heb en uitstralende zenuwpijn omdat er een zenuw in de klem zit in het bekken.

Mijn ouders hebben een tractor voor Max gekocht :o :D Hij was in de wolken gewoon en heeft de hele ochtend gespeeld en gespeeld en gespeeld. Alleen in de auto terug een dutje van 10 min en nu weer door :')
pi_179495476
Aah Quoi. Wat mooi om te zien dan ook he dat ze zo blij met iets kunnen zijn.
Wel balen dat je behandeling zo'n pijn doet.

Hier heeft het gisteren helemaal niet geregend. Dus het was vandaag heel heet, benauwd en plakkerig.
28 graden ook bij ons binnen.

Dus we zijn uit ellende maar naar de Action om de hoek gegaan want die hebben de airco altijd heel koud staan. Maar dat ging natuurlijk helemaal mis en we hebben 50 euro aan zooi gekocht.

Toen nog in zijn zwembad geplonst met al zijn nieuwe zwembad speelgoed zooi en hij is om 16u gewoon op mij in slaap gevallen. <3

En Molo, ik zag een Frozen cd bij de Action. ~O>

Quoi: Zo aandoenlijk is dat als ze zo blij zijn met iets dat ze er de hele dag mee spelen. <3
pi_179496790
Geweldig inderdaad hoe blij ze kunnen zijn met iets nieuws. L gisteren met z'n glijbaan. Huge pakket kwam binnen met een plaatje van een glijbaan er op en meneer wilde gelijk die doos (die 3x lengte L was) de kamer inslapen, open maken en helpen in elkaar zetten.
En na twee keer glijden vindt hij hem eng :+ komt nog wel, maar het trapje is vrij smal en dat is hij niet gewend. Hij kent zo'n speelhuisje met een trap aan de zijkant zodat je alle ruimte hebt om op je buik te gaan liggen om er netjes af te glijden. Maar wel de hele dag wijzen: gije gije gije.

Straks onderweg vanaf de opvang (met wijzen): da auto, da auto, (schudt nee) geeg auto :+ en dat de hele weg door. Bij elk steegje geeg auto en overal waar hij er wel een zag was het da auto. Of: krakra. Dat is tractor of vrachtwagen :')
pi_179497467
Ik kom er op terug. Een tweede slaapje overdag is geen goed idee. Hij is nog steeds wakker terwijl hij normaal om 19u helemaal knock out in bed ligt.
  Manager PR/Moderator woensdag 30 mei 2018 @ 22:38:34 #139
269689 crew  Viv
pi_179499511
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 06:38 schreef MevrouwCactus het volgende:
Vivi, probeer anders zo’n wit sponsje van de Action, zo’n wondersponsje. Dat is hier de oplossing voor (bijna) alles.
Oh ja daar hoor ik vaker goede dingen over, ik zal er eentje aanschaffen als ik weer bij de Action kom!
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 14:24 schreef Mies_poes het volgende:
M. heeft afgelopen januari de bmr en meningokokken gehad (inentingen voor 14 maanden) en toen heb ik nog specifiek gevraagd of ze het nieuwe vaccin al kon krijgen, maar dat kon toen nog niet omdat het nog niet op de markt was?
Het was toen al wel op de markt (en te bestellen via je apotheek), maar nog niet leverbaar aan de consultatiebureaus (dat gebeurde eind april pas).
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 15:46 schreef Quoi het volgende:
Heeft je vriend baat bij dry needling? Om het structureel te krijgen, ik weet het niet. Ik vond het echt heel pijnlijk.
Bij hem is het vooral heel pijnlijk als zijn spieren erg vast zitten, dan krijgen ze echt een optater. Qua baat erbij hebben, het is een soort onderhoudsbehandeling voor hem. Na de behandeling is het meestal nog een dag juist extra pijnlijk, daarna heeft hij een paar goede dagen/weken (in slechte perioden gaat hij dus wekelijks terug).
quote:
Ik heb en uitstralende zenuwpijn omdat er een zenuw in de klem zit in het bekken.
Toevallig heeft mijn man nu zoiets erbij gekregen (ischias zonder symptomen van een hernia), dankzij de sterke pijnstillers die hij daarvoor krijgt heeft hij nu voor het eerst in 18 jaar geen hoofdpijn. _O_
quote:
Mijn ouders hebben een tractor voor Max gekocht :o :D Hij was in de wolken gewoon en heeft de hele ochtend gespeeld en gespeeld en gespeeld. Alleen in de auto terug een dutje van 10 min en nu weer door :')
Aww, foto van tractorMax? (die foto van gisteren was een andere tractor?)
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 20:52 schreef ReginaFalange het volgende:
Ik kom er op terug. Een tweede slaapje overdag is geen goed idee. Hij is nog steeds wakker terwijl hij normaal om 19u helemaal knock out in bed ligt.
ZZ mag na 16u ook niet meer slapen van ons, want dan redt ze het tot middernacht. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Viv op 30-05-2018 22:45:06 ]
  donderdag 31 mei 2018 @ 21:53:30 #140
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_179523473
Hoi, ik meld mijzelf met G. hier even aan. Niet vaak aanwezig, maar lurk soms even mee. Ze is 18 mei 1 jaar geworden..

SPOILER
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  donderdag 31 mei 2018 @ 22:00:27 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179523680
Gefeliciteerd en welkom!

Heb je die setting zelf in elkaar gedraaid? :D
  donderdag 31 mei 2018 @ 22:06:45 #142
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_179523900
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 22:00 schreef Molo het volgende:
Gefeliciteerd en welkom!

Heb je die setting zelf in elkaar gedraaid? :D
Dank je wel :)

Nee, ik heb alleen dr kleertjes meegenomen.. de rest was van een hobby fotografe, ¤50,- inclusief het taartje, een badje erna en alle (108) foto’s :D
  donderdag 31 mei 2018 @ 22:09:20 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179523979
Oh dat is best tof! Leuk!

Heeft ze een beetje taart zitten bikken?
  donderdag 31 mei 2018 @ 22:10:29 #144
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_179524011
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 22:09 schreef Molo het volgende:
Oh dat is best tof! Leuk!

Heeft ze een beetje taart zitten bikken?
Nee, ik had verwacht dan ze helemaal loos zou gaan.. met moeite zat ze een beetje in het taartje te prikken _O-
  donderdag 31 mei 2018 @ 22:12:26 #145
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179524064
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 22:10 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Nee, ik had verwacht dan ze helemaal loos zou gaan.. met moeite zat ze een beetje in het taartje te prikken _O-
Fuckers zijn het, die kinderen :+
  donderdag 31 mei 2018 @ 22:14:03 #146
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_179524116
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 22:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Fuckers zijn het, die kinderen :+
jep. Zou je zo’n taart thuis op tafel zetten en je omdraaien dan zit ze natuurlijk helemaal onder en is er van de taart niks over.. maar als het mag dan ga je ineens het dametje uithangen _O-
pi_179529502
mijn S viel net buiten die nieuwe meningokokkenvaccinatie. ik twijfel om hem als nog via de huisarts te halen en dan ook voor onze kleuter.
zijn er meer mensen die er net buiten vielen en de prik toch nog halen of er over twijfelen?
pi_179529608
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 07:32 schreef ikke_84 het volgende:
mijn S viel net buiten die nieuwe meningokokkenvaccinatie. ik twijfel om hem als nog via de huisarts te halen en dan ook voor onze kleuter.
zijn er meer mensen die er net buiten vielen en de prik toch nog halen of er over twijfelen?
Mijn A is al...euuhh...31 maanden dus valt er al heel lang buiten. Maar ik twijfel ook. Heb die ziekte zelf gehad en dat ternauwernood overleefd, dus de angst voor zo'n infectie is bij mij nogal aanwezig. Ik ga eerst even informeren bij het cb.
pi_179530235
quote:
*ontlurkt
Ja. Ik las er toevallig hier over vd week en heb toen gelijk de HA gebeld. Mijn dochter is 2,5 jaar en krijgt vandaag de nieuwe vaccinatie. Ik vind het een enge infectie (als in: moeilijk te herkennen en kan snel flink mis gaan) en icm het gegeven dat variant W nu schijnbaar in opmars is.. die ¤60 is het alleen al voor mijn gemoedsrust meer dan waard. Daarnaast heb ik ook meegemaakt dat een 14-jarig schoolgenootje eraan is overleden jaaaren geleden en dat heeft ook impact gehad. Ik heb er dus niet lang over na hoeven denken :s).
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  vrijdag 1 juni 2018 @ 17:36:25 #150
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179541967
Oef, nog niet over nagedacht, de meningokokkenvaccinatie.

Ik heb 1x Max voor de tv gezet met Rail Away vanwege zijn liefde voor (oa) treinen. Lekker rustig. Nu is het rond etenstijd “TREINN” & “VISIE?” :D :')
pi_179542701
quote:
Mijn M. viel er ook net buiten en wij gaan hem alsnog halen. Kan geen enkele reden bedenken waarom we hem niet zouden halen.
pi_179544806
Pollewop heeft m hier 'per toeval' wel gekregen aangezien we haar inenting 3mnd hadden uitgesteld vanwege ziekzijn.
En voor mijn bijna kleuter ga ik morgen even overleggen op mijn werk met een van de kinderartsen wat wijsheid is.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 19:49:26 #153
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179545279
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:31 schreef BlueEyes het volgende:
Pollewop heeft m hier 'per toeval' wel gekregen aangezien we haar inenting 3mnd hadden uitgesteld vanwege ziekzijn.
En voor mijn bijna kleuter ga ik morgen even overleggen op mijn werk met een van de kinderartsen wat wijsheid is.
Oh ik zou graag horen wat daar de overwegingen in zijn. Ik was ook benieuwd voor mijn kleuter. Las wel dat ze met 14 jaar de vaccinatie krijgen, maar waarom niet eerder?
pi_179547466
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:49 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Oh ik zou graag horen wat daar de overwegingen in zijn. Ik was ook benieuwd voor mijn kleuter. Las wel dat ze met 14 jaar de vaccinatie krijgen, maar waarom niet eerder?
Omdat jongeren vanaf deze leeftijd zich in een groep bevinden waarin relatief veel dragers van de bacterie zijn. Dat heeft te maken met hun gedrag: overdracht vindt onder meer plaats tijdens cafébezoek, drinken en zoenen.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 21:22:13 #155
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179547753
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:10 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Omdat jongeren vanaf deze leeftijd zich in een groep bevinden waarin relatief veel dragers van de bacterie zijn. Dat heeft te maken met hun gedrag: overdracht vindt onder meer plaats tijdens cafébezoek, drinken en zoenen.
Ah thanks!
En daar tussen (tussen 14 maanden en pak en beet 14 jaar) is het risico dus relatief laag?
pi_179553996
ik heb gisteren na overleg met de huisarts 2 recepten gekregen en de bestelling bij de apotheek gedaan.
als het binnen is (zit een levertijd op van een week) laat ik ze beide inenten. bij ons in het ziekenhuis is dit best hot item omdat het zo snel toeneemt.

Ik ben ook wel benieuwd wat de kinderarts zegt blue
pi_179555931
Ik blijf ook even al jullie updates volgen betreft de enting.

En max met zijn voertuigen! Quoi: Ik zag gisteren in de winkel een Duplo trein die zelf kan rijden.
Weet niet of Max ook into Duplo-en is. Maar als er een Duplo aanbieding is denk ik dat ik hem koop. Hij kan zelfs heul hoog
Ik voorspel dat hij gebruikt gaat worden door vriend en ik om dingen naar elkaar te brengen zonder op te hoeven staan. :D

Iemand die zo'n Duplo trein heeft en ervaringen wil delen?
  zaterdag 2 juni 2018 @ 12:42:00 #158
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179557108
Mijn zus heeft ‘m! En ik kom ‘m op diverse speelplekjes-in-horeca tegen. Een erg leuk ding ^O^
pi_179577264
Iemand een rol behang over? :+

Buitenshuis alles prima, thuis is draaaaamaaaa.
  zondag 3 juni 2018 @ 20:47:15 #160
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179587403
Oei Nazil, word je getest?

Wij sprongen (en lagen) o.a. wat op een trampoline vandaag. Heerlijke stranddag!

SPOILER
pi_179587776
Heerlijk, quoi! Wij hadden een familiefeestje in een speeltuin. Vond L ook niet verkeerd.

Thuis is het zeuren om druiven, niet alleen willen spelen, commanderen dat ik op mijn 'eigen' plek op de bank moet gaan zitten, maar buiten willen om 7 uur 's ochtends in de zandbak en mij dan een schep in de hand duwen want dan moet ik een gieter vol zand scheppen, etc.
pi_179590825
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 21:01 schreef Nazil het volgende:
Heerlijk, quoi! Wij hadden een familiefeestje in een speeltuin. Vond L ook niet verkeerd.

Thuis is het zeuren om druiven, niet alleen willen spelen, commanderen dat ik op mijn 'eigen' plek op de bank moet gaan zitten, maar buiten willen om 7 uur 's ochtends in de zandbak en mij dan een schep in de hand duwen want dan moet ik een gieter vol zand scheppen, etc.
Dit doet M. ook en daar geniet ik juist van :D als ze druiven wil mag ze druiven (het is geen koek of snoep) en dat wat jij ‘commanderen’ noemt, vind ik juist lief. In haar hoofd hoort het gewoon dat ik op een bepaalde plek zit, vind het wel grappig :) en samen spelen in de zandbak is toch ook gezellig!

Quoi, wat heerlijk zo op het strand.

Wij gaan morgen op vakantie naar Frankrijk. Ben benieuwd hoe de reis gaat en hoop dat het weer meevalt want de voorspellingen zijn slecht.
  zondag 3 juni 2018 @ 23:20:10 #163
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179591307
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 22:55 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Dit doet M. ook en daar geniet ik juist van :D als ze druiven wil mag ze druiven (het is geen koek of snoep) en dat wat jij ‘commanderen’ noemt, vind ik juist lief. In haar hoofd hoort het gewoon dat ik op een bepaalde plek zit, vind het wel grappig :) en samen spelen in de zandbak is toch ook gezellig!

Wij gaan morgen op vakantie naar Frankrijk. Ben benieuwd hoe de reis gaat en hoop dat het weer meevalt want de voorspellingen zijn slecht.
Welke accommodatie hebben jullie uiteindelijk gekozen? Jullie hadden ongeveer dezelfde wensen, weet ik nog.

Hier nét een overnachtingsadres geboekt. Gaan we de 700km toch lekker ophakken. Sloooow travel :P
  zondag 3 juni 2018 @ 23:21:00 #164
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179591323
En fijne vakantie alvast natuurlijk ^O^
pi_179593138
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 22:55 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Hij eet letterlijk een volledige bak druiven op een dag. Het gaat ook niet meer om de druiven, maar om het zeuren om eten.

En samen spelen in de zandbak is heel leuk, maar niet 's ochtends om 7 uur. Dan wil ik toch echt even rustig wakker worden. En ook niet de hele dag. Hij moet ook leren dat niet alles volgens zijn plan kan gaan, daar wordt hij echt niet leuker door namelijk.

Heel veel plezier op vakantie!
pi_179593703
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 21:01 schreef Nazil het volgende:

Hoe oud is hij nu?
In die dreumesleeftijd beginnen ze systemen te ontdekken. Vaste plekken, waar dingen hore te liggen etc. Hiermee beginnen ze de wereld om zich heen te begrijpen. Dat hij wil dat jij op je eigen plek zit, vind ik dan helemaal niet raar, op zich. Wat vind je daar vervelend aan?

Dat alleen spelen is niet altijd zo makkelijk voor die kleintjes. Mijnes banjert nog wat rond maar wil ook vrijwel alleen met ons of met zus spelen. Peuter-bijna-kleuterzus speelt ook bijna nooit alleen, eigenlijk.
  maandag 4 juni 2018 @ 09:20:40 #167
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_179594614
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 06:22 schreef Nazil het volgende:

[..]

Hij eet letterlijk een volledige bak druiven op een dag. Het gaat ook niet meer om de druiven, maar om het zeuren om eten.

En samen spelen in de zandbak is heel leuk, maar niet 's ochtends om 7 uur. Dan wil ik toch echt even rustig wakker worden. En ook niet de hele dag. Hij moet ook leren dat niet alles volgens zijn plan kan gaan, daar wordt hij echt niet leuker door namelijk.

Heel veel plezier op vakantie!
Ik hoor hier officieel net niet meer want ik heb sinds gisteren een heuse peuter, maar wat je schrijft vind ik zo herkenbaar! Hier gaat het precies zo. En ergens snap ik de ontwikkeling volkomen en ik wil er deels ook echt wel in meegaan, zoals met de systemen die ze nu herkent. Maar sommige dingen kunnen nu eenmaal niet altijd zoals N graag zou willen en dat geeft wel een hoop strijd. En zelf spelen lukt hier echt maar sporadisch.

Ik hoor van vrienden met kinderen van rond de 2 jaar vaak dat die zichzelf goed kunnen vermaken en dan vraag ik me wel eens af wat ik dan fout doe :P Maar die van mij speelt het liefst samen. En als ze zelf speelt, is het een paar minuten en zoekt ze ondertussen alsnog veel (oog)contact etc. Soms onhandig als je zelf ook wat dingen in huis moet doen, maar vaak ook wel gezellig.
pi_179595688
Miss C feli met je peuter! Alles goed?

Manman wat gaat de tijd snel. Juni. Bijna 2

Niet quoten
Knip
[/spoiler]

We hebben een heerlijke vakantie gehad. Helaas werd ze daarna ziek en dat is nu wel over maar ze blijft nog huilerig en drammerig

[ Bericht 52% gewijzigd door Arja op 04-06-2018 20:11:58 ]
  maandag 4 juni 2018 @ 10:33:37 #169
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_179596012
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 10:19 schreef Arja het volgende:
Miss C feli met je peuter! Alles goed?

Manman wat gaat de tijd snel. Juni.
Dankjewel!
Alles gaat goed ja! Wel heel druk in combinatie met een baby, vandaar dat ik hier eigenlijk nooit aan meeschrijven toe kom... Maar het is zo leuk om die ontwikkelingen te zien, van 1 naar 2 jaar gebeurt er echt zoveel! Een jaar geleden kroop ze en liep ze achter loopkarretje en gisteren stond ze op de trampoline te springen en haar grootste hobby is fietsen op haar driewieler.
Ik heb me laten vertellen dat van 2 naar 3 nog harder gaat dus ik ben benieuwd..

Hoe is het met jou en Emmy? Zij wordt ook al bijna 2 he :D
pi_179597143
Nou he die ontwikkeling het afgelopen jaar is enorm. Emmy wordt de 22e twee. Vorig jaar liep ze nog lang niet zelfs. En nu gaat ze rennend door het leven en doet ze de dansjes van tjoe tjoe wah en het zandkasteel mee. Ze spreekt in zinnen van 6 woorden en houdt geen 5 minuten haar klep. Ze zingt ook al veel liedjes mee zo schattig. En ze heeft een enorm geheugen.

Wat heeft jouw dochter voor haar verjaardag gekregen? Wat vond ze van het jarig zijn?
pi_179597560
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 08:20 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Hoe oud is hij nu?
In die dreumesleeftijd beginnen ze systemen te ontdekken. Vaste plekken, waar dingen hore te liggen etc. Hiermee beginnen ze de wereld om zich heen te begrijpen. Dat hij wil dat jij op je eigen plek zit, vind ik dan helemaal niet raar, op zich. Wat vind je daar vervelend aan?

Dat alleen spelen is niet altijd zo makkelijk voor die kleintjes. Mijnes banjert nog wat rond maar wil ook vrijwel alleen met ons of met zus spelen. Peuter-bijna-kleuterzus speelt ook bijna nooit alleen, eigenlijk.
Dat snap ik, en ik ga ook wel op de aangewezen plek zitten, maar hij trekt mij er zowat naar toe en als ik iets op schuif om hem te helpen dan word ik nog net niet aan mijn haren met een hoop gekrijs naar mijn eigen plek gesleept. Systemen leuk, maar doe wel ff rustig. Ik ga ook wel verzetten als je wijst, dan weet ik wat je bedoelt.

Miss C dat dus. Allemaal leuk en aardig maar het kan niet altijd zoals jij wilt en dan hoef je ook niet met alle drama van de wereld krijsend jezelf tegen de tafel te werpen. En dat rustig de hele middag volhouden totdat je wel krijgt wat je wil. Nou ik ben zo eigenwijs dat hij het pas krijgt zodra hij er niet meer om vraagt.

Vanochtend (5.30 uur :')) ging het weer een stuk beter dan de afgelopen dagen trouwens. Er zal wel een update in de lucht hangen. Afgelopen dagen had ik het idee dat hij moe wakker werd. Vanochtend hebben we met z'n tweeën 'gekookt' en ei met lego gegeten :9 en daarna gezwommen, maar L trok z'n eigen plan en peuter zwemmen paste daar niet in. Krijsend dat hij het pierenbadje in wilde :') dus na de les daar nog drie kwartier in gespeeld. Toen was alles goed.
  maandag 4 juni 2018 @ 12:04:08 #172
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_179597740
Zulke lange zinnen al, Wow! Dat is hier nog niet haha. Mooi he, van niet lopen en niet praten naar rennen en kletsen!

Voor zover ze het snapte, vond ze het jarig zijn wel leuk. Ze heeft meerdere dagen met haar verjaardagskroon opgelopen, cadeau’s openmaken vond ze hartstikke leuk en we hebben wel 10x voor haar moeten zingen want ze kreeg er geen genoeg van :D En taart natuurlijk, dat was ook lekker. De dag na het feestje hadden we nog een buurt bbq dus het was een druk weekend maar ze heeft het wel leuk gehad.

Ze heeft ontzettend veel leuke cadeaus gehad: van ons een traptraktor en van familie en vrienden een schommel, loopfiets, voorleesboeken, een (plastic) puzzel van 12 stukjes, Nijntje badlaken en haarspeldjes. Ze is echt een buitenkind, vandaar al het buitenspeelgoed. De schommel is een 3 in 1 versie, die voor de kleintjes al kan en daarna omgebouwd kan worden voor grotere kinderen. Vanavond wordt ie gehangen, we moeten nl nog een constructie aan de schuur en schutting maken.
pi_179599065
Heb je een link van de schommel?
  maandag 4 juni 2018 @ 13:32:55 #174
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_179599731
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:03 schreef Arja het volgende:
Heb je een link van de schommel?
https://www.bol.com/nl/p/(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds
pi_179599757
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:56 schreef Nazil het volgende:

Allemaal leuk en aardig maar het kan niet altijd zoals jij wilt en dan hoef je ook niet met alle drama van de wereld krijsend jezelf tegen de tafel te werpen. En dat rustig de hele middag volhouden totdat je wel krijgt wat je wil. Nou ik ben zo eigenwijs dat hij het pas krijgt zodra hij er niet meer om vraagt.
Waarom kan eigenlijk niet altijd alles zoals je wilt? Dat is heel raar, als je niet beter weet dan dat de wereld om jou draait. Empathie, inlevingsvermogen? Nog nooit van gehoord, geen idee. Het brein van een dreumes zit zo nog niet in elkaar en het duurt ook nog wel een poos voordat ze dit wel snappen en kunnen toepassen.

Mijn dreumes is zo de wereld aan het ontdekken en slaapt overdag heel weinig. Het is leuk om te zien hoe hij bezig is, en ik vind het knap dat hij het vaak zo lang volhoudt met weinig slaap. :o .
Hij zegt nu oh-oh, en probeert ook 'klaar' en 'dag' te zeggen, maar mama of papa, daar begint ie niet aan geloof ik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 4 juni 2018 @ 13:38:02 #176
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179599838
Miss C alsnog gefeliciteerd en wat een leuke kado's heeft ze gekregen!

Lastig dat jullie zo botsen Nazil. Maar het is goed gekomen, zo te lezen. Hier eigenlijk (nog?) geen 'systemen' op die manier. Hij gaat op een gegeven moment "opruime" omdat hij zelf vindt dat dat moet en dat juichen we natuurlijk alleen maar toe :') Verder laat ik hem ook - misschien meer dan een ander - helemaal zijn gang gaan. Je doet maar, als het maar veilig is en dus weer opgeruimd. Hij verzint zelf nu ook spellen, zoals spullen verstoppen en die zelf gaan zoeken.

Grappig wel om het spel met andere kindjes te zien. En er dan achter komen dat ik toch af en toe ineens nodig ben voor, laten we het noemen: bemiddeling :')

Zoals gister op het strand. Geweldig plekje gevonden met glijbaantje, speeltafeltje, trampoline. Stuk of 5 andere kindjes, beetje algemeen speelgoed van de toko zelf. Installeer een vader zijn dochter met al haar eigen roze speelgoedkraampje aan dat tafeltje. Max gaat er gezellig naast zitten en ze spelen ca 2 minuten samen. Daarna besluit Max zijn nieuwste feature te showen: gooien. En daar gaan alle roze spullies, hop in het zand. Ik weet dat als we even wachten, hij ze gaat pakken en weer zal terugleggen, maar dat meisje com-pleet over de rooie. Vader erbij. Dus toen maar even erbij gaan zitten en gevraagd of hij zijn opruimskills even wilde inzetten. En dan ook nog een emmertje aan het meisje teruggeven. Prima, dat wil hij.

Dan een kindje met een eigen tractor, die bij zijn ouders op het speelkleed ligt. Twee uur lang weet ik Max' "tractor??" om te buigen naar zijn eigen meegenomen vrachtwagen, of een ander spelletje. Maar terwijl kindje wordt verschoond grijpt hij zijn kans en grist de tractor weg :D Ik praten als brugman en ja hoor, hij gaat de tractor netjes terugbrengen. SuperMax!

Disclaimer: zo gaat het niet altijd.
pi_179601374
Quoi, we hebben uiteindelijk besloten toch naar een iets grotere camping met zwembad te gaan. Het plaatsje is zo’n 900km rijden en ligt aan de westkust. Nu hopen op een beetje mooi weer, tot nu toe is het in Nederland een stuk mooier :')
Lekker toch, 700km rijden mét tussenstop! Wij doen ook een tussenstop. Nog 1.5 uur en we zijn er en M. doet het super :s)

M. heeft de pop wat boter van haar broodje gevoerd
Wat een brave Max! :D

Nazil, dat empathie en inlevingsvermogen en dus snappen dat het niet altijd kan zoals hij graag wil, begint pas rond drie jaar. Ik snap wat je zegt, maar verwachten dat hij dit snapt is echt nog twee bruggen te ver.

Arja, wat is je mooie meisje al groot! Leuke cadeaus MC, gefeliciteerd nog. Wij gaan een houten treinbaan kopen voor haar tweede verjaardag.

Buda, hoe gaat het nu met F?
pi_179606426
Ik kan je foto niet zien mies
pi_179607170
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 19:33 schreef Arja het volgende:
Ik kan je foto niet zien mies
Zo?
  maandag 4 juni 2018 @ 20:08:29 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179607263
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 20:04 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Zo?
[ afbeelding ]
Lijkt wel een still uit een pornofilm zo joh _O-

Leuke verhalen mensen, mooi meisje Arja, en gefeliciteerd MissC!

Hier is de verjaardagstaart voor eind juni bedacht, maar verder nog geen idee. Als haar nichtjes er zijn op het feestje kan haar dag niet meer stuk denk ik.
  maandag 4 juni 2018 @ 20:32:03 #181
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_179607756
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 20:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Lijkt wel een still uit een pornofilm zo joh _O-

Leuke verhalen mensen, mooi meisje Arja, en gefeliciteerd MissC!

Hier is de verjaardagstaart voor eind juni bedacht, maar verder nog geen idee. Als haar nichtjes er zijn op het feestje kan haar dag niet meer stuk denk ik.
Dank je!

En dat was ook mijn eerste gedachte _O-
  dinsdag 5 juni 2018 @ 11:59:32 #182
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179617526
Vraagje over kwijlen. De wat minder leuke feature van Max :{ Welgeteld 1 maand is het even gestopt (geen idee waardoor), maar verder kwijlt Max best veel. Momenteel weer volop, waardoor er per dag wel 4 kwijlslabjes doorheen gaan. Hij heeft het al van jongs af aan en vooral overdag. Ik wil er eigenlijk wel een actiepuntje van gaan maken, want die slabbers :N en het is gewoon geen gezicht ook.

Als ik wat rondgoogle, zie ik dat we kunnen gaan oefenen met mond dicht houden en dat het nog uit een fles drinken kan meespelen. Hij heeft idd zijn mond altijd open, maar pffft, dat is een gedoe, om dat te trainen. En die fles krijgt hij dus 's avonds voor het slapen en bij het wakker worden een heel klein beetje. En tijdens warme zomerse dagen geef ik een flesje water, omdat hij daar zoveel meer uit drinkt. Hij drinkt ook uit bekers hoor, maar het is vooral de gewoonte en geborgenheid van even "lurken" waardoor hij dit nog krijgt.

Zijn er ouders die ervaring hebben met kwijl-minderende maatregelen? Het heeft overigens niks met tanden/kiezen te maken.
pi_179617649
Quoi, drinkt hij wel uit rietjesbekers of tuitbekers?
Ik zou zelf helemaal stoppen met flessen, eerlijk gezegd. Bij allebei mijn kinderen zijn we daar met 1 jaar mee gestopt. Y drinkt prima uit rietjes- en tuitbekers, en we gaan ook snel met gewoon drinken beginnen. Ik verbaas me altijd een beetje als ik lees dat er ook nog peuters zijn die uit flessen drinken. Zoals je zelf ook schrijft: macht der gewoonte, maar dat is op deze leeftijd goed te doorbreken. En als ze dorst hebben, drinken ze toch wel. Het schijnt voor de algehele 'mondmotoriek' beter te zijn.
pi_179618010
Lastig, quoi. L drinkt melk 's ochtends nog uit een fles, de rest van de dag alleen rietjesbeker. Geen idee of dat er wat mee te maken heeft. L kwijlt ook wel maar hij hoeft geen kwijlslabbetje om. Ik heb ook gehoord dat het kan liggen aan de speen, dan houden ze (in dit geval 's nachts) hun mond open als de speen in de mond zit of uit is gevallen.

Update te pakken hier hoor! Praten, in dit geval. Gragagen (vrachtwagen), gago (tractor), ajajange (aanhanger), beer, isje (vis), eije (glijden op de glijbaan) en er komt elk uur wel een woord bij. Ritje naar de ikea was dus ook fantastisch over de snelweg O+ jaaaaaaaa!!! Gragagen!! Daar!! Dag dag gragagen. X100
  dinsdag 5 juni 2018 @ 13:22:38 #185
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179618689
Thnx Franny en ja hoor, hij drinkt overal uit, zelfs uit een bekertje! Ik zou normaal gesproken voor dat ene moment van de dag geen moeite met een fles hebben eigenlijk. Maarja, als we van dat kwijlen af willen... Daarom alle succesverhalen icm het kwijlen welkom!

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:40 schreef Nazil het volgende:
Ik heb ook gehoord dat het kan liggen aan de speen, dan houden ze (in dit geval 's nachts) hun mond open als de speen in de mond zit of uit is gevallen.
Hij kwijlt 's nachts dus niet :)

Bekende woorden daar bij jouw L.! ;)

Hier is "mama/papa tesje maken" (=flesje maken) dus een dagelijkse uitspraak, dus dat wordt nog wat, dat afbouwen.
pi_179619825
Quoi, denk je echt dat het te maken heeft met dat 1.5 flesje dat hij per dag krijgt? Kan het me niet zo goed voorstellen. Succes met afbouwen als je dat gaat doen. Wij geven M. nog 1 of 2 flesjes melk per dag, daar geniet ze echt van en wij zien er niet de noodzaak van om dat af te bouwen, zolang ze overdag ook maar uit andere bekers drinkt :)
M. oefent nu ook met uit gewone bekers drinken, maar stiekem vind ik een beker met deksel ook wel makkelijk :@
pi_179619844
Q geen ervaring mee. Toen max nog klein was kreeg hij toch prelogopedie omdat hij de speen niet goed pakte/er was toch iets met zijn mond of tong of zo?
Ik weet niet of ik het helemaal goed heb onthouden, maar kun je anders die logopedist om advies vragen
  dinsdag 5 juni 2018 @ 14:44:56 #188
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179619876
Klopt! Goed onthouden :) Toen bleek er met tong-mond niks mis uiteindelijk.
pi_179620027
Hier had het nooit met flesjes te maken en altijd met tandjes eigenlijk. Nog steeds kwijlt T soms een week of 2 onafgebroken, in combo met zure zandpoep weet ik dan wel hoe laat het is :+ (namelijk: ergens binnen de komende 6 maanden komt er een kies :'). Er gebeurt heel veel voor ze er daadwerkelijk zijn)
  dinsdag 5 juni 2018 @ 15:08:35 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_179620258
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:09 schreef Franny_G het volgende:
Ik verbaas me altijd een beetje als ik lees dat er ook nog peuters zijn die uit flessen drinken.
Omdat mijn peuter uit woede het halve huis afbreekt en heel regio 040 wakker krijst als ze haar flesje niet krijgt :@ plus dat ze gewoon niet gaat slapen dan.

Ja, ik weet dat het verschrikkelijk slecht ouderschap is om er maar aan toe te geven, maar ik zou zo graag concrete tips krijgen over hoe we dit nou écht zouden kunnen doorbreken.

Ik zie overigens nog niet zo goed hoe ik noud nu al van de fles af zou kunnen krijgen. Mijn peuter drinkt uit bekers echt maar een paar slokjes op een dag, bij Noud is dat nog erger + die kun je niet uitleggen dat het beter is :')
disclaimer
pi_179620270
Het lijkt mij trouwens ook niet dat het flesje dat hij krijgt echt een rol speelt. Hier is het kwijlen ook echt gerelateerd aan tandjes krijgen.

Hmmm, Y is thuis bij z'n vader (op kdv dag) want hij heeft koorts en vlekjes. Nou heb ik gisteravond zitten lezen in slowchat over dat stomme Meningokokken en nu heb ik dus de kriebels. :') . }:| .
pi_179620334
Koorts en vlekjes is ook nog Alle kinderziektes he :P. Als je getrappel hoort zijn het meestal paarden, geen zebras. Beterschap voor Y! :*

SQ :* je hoeft dat niet uit te leggen. Die van mij is nog niet op het potje te krijgen, die van jou is zindelijk met fles. Uiteindelijk leren ze het allemaal!
  dinsdag 5 juni 2018 @ 15:14:56 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_179620375
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 15:12 schreef Crumpette het volgende:
Koorts en vlekjes is ook nog Alle kinderziektes he :P. Als je getrappel hoort zijn het meestal paarden, geen zebras. Beterschap voor Y! :*

SQ :* je hoeft dat niet uit te leggen. Die van mij is nog niet op het potje te krijgen, die van jou is zindelijk met fles. Uiteindelijk leren ze het allemaal!
Hahaha, nou, dat weet ik zo net nog niet. Van wat ik zo overal lees is het speen- en flesgedrag van Mauw toch wel Heel Zorgelijk _O-
Ik wil er zelf ook zo graag vanaf, maar het vooruitzicht op de extreme driftbuien die daar op volgen maakt me gewoon bang ;( En dat is natuurlijk een heel verkeerde insteek, want ja, ik ben de moeder etc, maar het is wel zo :@
disclaimer
pi_179620388
Nouja ik moet de eerste tiener met een aventfles in de eastpak nog ontdekken hoor :P
pi_179620397
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 15:08 schreef Stormqueen het volgende:

Omdat mijn peuter uit woede het halve huis afbreekt en heel regio 040 wakker krijst als ze haar flesje niet krijgt :@ plus dat ze gewoon niet gaat slapen dan.

Ja, ik weet dat het verschrikkelijk slecht ouderschap is om er maar aan toe te geven, maar ik zou zo graag concrete tips krijgen over hoe we dit nou écht zouden kunnen doorbreken.

Ik zie overigens nog niet zo goed hoe ik noud nu al van de fles af zou kunnen krijgen. Mijn peuter drinkt uit bekers echt maar een paar slokjes op een dag, bij Noud is dat nog erger + die kun je niet uitleggen dat het beter is :')
Ja, ik snap je probleem ermee wel. Bij I hadden we hetzelfde effect toen ik haar geen bv meer wilde geven 's ochtends toen ze 3,5 was. :') . Dat was dus ook krijsen. Maar als het relatief makkelijk gaat, dan zou ik het drinken uit de fles zo snel mogelijk afleren, want hoe langer je wacht hoe lastiger het is, denk ik.
Mijn kleuter drinkt ook weinig, maar daarbij maakt het weinig uit in welke vorm het komt.
pi_179620405
Is mauw inmiddels niet te porren voor een roze glitter prinsessenbeker ofzo btw?
pi_179620452
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 11:59 schreef Quoi het volgende:
Vraagje over kwijlen. De wat minder leuke feature van Max :{ Welgeteld 1 maand is het even gestopt (geen idee waardoor), maar verder kwijlt Max best veel. Momenteel weer volop, waardoor er per dag wel 4 kwijlslabjes doorheen gaan. Hij heeft het al van jongs af aan en vooral overdag. Ik wil er eigenlijk wel een actiepuntje van gaan maken, want die slabbers :N en het is gewoon geen gezicht ook.

Als ik wat rondgoogle, zie ik dat we kunnen gaan oefenen met mond dicht houden en dat het nog uit een fles drinken kan meespelen. Hij heeft idd zijn mond altijd open, maar pffft, dat is een gedoe, om dat te trainen. En die fles krijgt hij dus 's avonds voor het slapen en bij het wakker worden een heel klein beetje. En tijdens warme zomerse dagen geef ik een flesje water, omdat hij daar zoveel meer uit drinkt. Hij drinkt ook uit bekers hoor, maar het is vooral de gewoonte en geborgenheid van even "lurken" waardoor hij dit nog krijgt.

Zijn er ouders die ervaring hebben met kwijl-minderende maatregelen? Het heeft overigens niks met tanden/kiezen te maken.
Quoi, ik lurk hier alleen maar mee, maar Sjaak is 3j3m en die kwijlt nog steeds veel. We hebben geen slabbetjes meer nodig maar moeten wel 1 of 2 keer per dag zijn shirtje vervangen. We zitten as we speak in de wachtruimte bij de kno om alles na te laten kijken en te vragen waar eventueel het aan ligt.
pi_179620454
Roze glitter prinsessenstickers! *O* . En een hele week geen fles is een roze glitter prinsessenbarbie!!

En zo staat voor je het weet je hele huis vol met dat spul. ;( .
  dinsdag 5 juni 2018 @ 15:20:39 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_179620465
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 15:17 schreef Crumpette het volgende:
Is mauw inmiddels niet te porren voor een roze glitter prinsessenbeker ofzo btw?
Die heeft ze al, niet interessant.
Maar ik neem 'm even mee naar de peuters ;)
disclaimer
pi_179620486
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 15:12 schreef Crumpette het volgende:
Haha, mooie beeldspraak weer.
Dank! Hopelijk gaat het snel over en hopelijk steekt ie z'n zus niet aan. ;( .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')