abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 mei 2018 @ 04:06:01 #1
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_179233248
Ik heb meerdere katten, maar mijn kleine katertje die hier geboren is, voert zo nu en dan een waar schrikbewind, vooral rond etenstijd. Meneer is een kleine ninja, indringers zijn doodsbang voor hem... maar zijn woede blijft vaak nog een tijdje hangen, waardoor ook zijn kater huisgenoten ook niet veilig zijn voor zijn woede.

Natuurlijk zijn de feliway producten me niet ontgaan door de talloze reclames... maar ik neem het met een korreltje zout, okay niet een korreltje maar met een heel zout setje!

Maar binnen 6 weken ga ik een weekje op vakantie. Natuurlijk worden mijn katten goed verzorgd, maar ik maak me zorgen om mijn katten als ik er niet ben. De verzorger komt 1 of hooguit 2 keer een kwartiertje per dag, terwijl mijn katers allemaal binnen moeten blijven... alleen mijn oudste kater is niet bang voor vreemdelingen, de twee anderen wel.

En dat is juist waarom ik van jullie wil weten of Feliway werkt? Ik wil niet terugkomen om een van mijn katers dood te vinden. Dus alleen serieuze reacties van Feliway gebruikers zijn gewenst!
pi_179234815
Geen ervaring mee, maar waarom niet die verzorger de komende zes weken soms langs laten komen om de katten te voeren, zodat ze kunnen wennen aan hem/haar.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 12:04:32 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179238578
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 08:11 schreef Hiddendoe het volgende:
Geen ervaring mee, maar waarom niet die verzorger de komende zes weken soms langs laten komen om de katten te voeren, zodat ze kunnen wennen aan hem/haar.
Omdat je dat niet van een ander kan verwachten? De tering hey. :').
And so is the past
pi_179279243
Feliway kan de scherpe randjes ervan af halen (want jeuj, blije feromonen die rondgestrooid worden enzo..) maar het is geen 'miraculeus liefdesdrankje'; verwacht er geen wonderen van. Als de spanningen tussen de heren zo groot is dat je oprecht vreest voor gewonden, is het misschien beter om een logeeradres te overwegen voor de grootste onruststoker(s).
pi_179281031
Feliway is inderdaad geen wondermiddel. Heb katten gezien die er direct goed op reageren (spray), heb katten gezien die zichtbaar geen verandering leken te hebben.
Waarom moeten de katten binnen blijven? Je zou een luikje op chip kunnen overwegen, werkt top. Geen indringers in huis, en je bange katten kunnen gewoon vluchten als de vreemdeling komt voeren.
Daarnaast de verzorger eerder laten komen en leren hoe om te gaan met katten - en wat juist niet te doen.
pi_179301748
Ik heb het ooit geprobeerd. Bij mijn katten merkte ik helemaal niets en bij mezelf een loopneus en jeukende ogen. Was dus geen succes hier.
pi_179329680
Buren gebruiken ook feliway en bij hun is het tussen de katten wel iets rustiger maar zo gauw het leeg is is het weer met de rust gedaan.
  woensdag 23 mei 2018 @ 21:24:28 #9
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_179344967
Merk hier echt wel verschil als de stekker op is, maar moet dan inderdaad wel weer een nieuwe in.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 01:15:43 #10
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_179369161
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 08:11 schreef Hiddendoe het volgende:
Geen ervaring mee, maar waarom niet die verzorger de komende zes weken soms langs laten komen om de katten te voeren, zodat ze kunnen wennen aan hem/haar.
De verzorger zal ofwel mijn broer (een druk bezet zakenman) of zijn vrouw of hun oudste zoon...) waarschijnlijk elkaar afwisselend.
De meeste ruzie is er tijdens en voor het eten. En aangezien ze 10 km verder op wonen zullen ze niet al weken van te voren willen komen om aan hun te wennen.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 01:26:48 #11
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_179369229
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 12:00 schreef vronie het volgende:
Heb je hier wat aan :)
https://forum.fok.nl/topic/2390692
Ik denk het wel, als ik die reacties en deze nieuwe reacties bij elkaar leg, en een cijfer zou moeten geven, dan kom ik ergens rond een 6,5 uit. Genoeg om het toch maar te proberen.
Sowieso laat ik alle deuren binnen open, zodat ze elkaar goed kunnen ontlopen... en plaats nog een huishoudladder van anderhalve meter hoog in de woonkamer zodat er genoeg ligplekken in de hoogte zijn. :)
  vrijdag 25 mei 2018 @ 01:34:58 #12
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_179369264
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 08:07 schreef Candaasje het volgende:
Feliway kan de scherpe randjes ervan af halen (want jeuj, blije feromonen die rondgestrooid worden enzo..) maar het is geen 'miraculeus liefdesdrankje'; verwacht er geen wonderen van. Als de spanningen tussen de heren zo groot is dat je oprecht vreest voor gewonden, is het misschien beter om een logeeradres te overwegen voor de grootste onruststoker(s).
Ik heb het overwogen maar de grootste onruststoker is hier in dit huis geboren... heeft nooit een ander huis gekend, en nooit een ander mens vertrouwd dan mij.
Mijn broertje of zijn familie moeten maar een kwartiertje te blijven om de grootste gevechten te voorkomen.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 01:37:58 #13
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_179369280
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 11:06 schreef Holyme het volgende:
Feliway is inderdaad geen wondermiddel. Heb katten gezien die er direct goed op reageren (spray), heb katten gezien die zichtbaar geen verandering leken te hebben.
Waarom moeten de katten binnen blijven? Je zou een luikje op chip kunnen overwegen, werkt top. Geen indringers in huis, en je bange katten kunnen gewoon vluchten als de vreemdeling komt voeren.
Daarnaast de verzorger eerder laten komen en leren hoe om te gaan met katten - en wat juist niet te doen.
Als ik dit zou doen met zo'n luikje in combi met een chip, dan eet een kat al het eten op van de anderen, terwijl die anderen zich ergens in de tuin verstoppen.
pi_179369308
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 01:26 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Ik denk het wel, als ik die reacties en deze nieuwe reacties bij elkaar leg, en een cijfer zou moeten geven, dan kom ik ergens rond een 6,5 uit. Genoeg om het toch maar te proberen.
Sowieso laat ik alle deuren binnen open, zodat ze elkaar goed kunnen ontlopen... en plaats nog een huishoudladder van anderhalve meter hoog in de woonkamer zodat er genoeg ligplekken in de hoogte zijn. :)
Buiten de feliway verdamper is er ook een spray vorm die je kan toepassen.
Je spuit de spray op je handen en haalt dit dan over de vacht van je katten.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 01:58:06 #15
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_179369341
Aan de anderen die reageerden. Ook mijn hartelijke dank voor jullie reacties. Ook jullie reacties neem ik mee in mijn beslissing.

Mijn oudste kat is de enige die aan andere mensen (en honden) gewend is. De twee andere katers zullen zich voor het eerst in hun bijna 4 jarig leven moeten wennen aan "alleen thuis te zijn" voor meer dan een paar uur per dag. Niet naar buiten kunnen, en ook aan vreemden die hun eten geven.

Haha, ja de oudste kater heeft wel 2 keer meegemaakt dat hij door anderen verzorgd werd... hij was niet ban voor hun... maar eigenwijs en eenkennig dat hij was, accepteerde hij wel het eten, wat ze hem voorzetten... maar hij wilde zich verder niet laten aaien door wie dan ook.

Ja, 3 van mijn 4 katten zijn komen aanlopen, de vierde is hier geboren. Een poes is begin dit jaar gestorven. Dus ja ik zit wel met heel wat katten met issues.
  zaterdag 26 mei 2018 @ 15:23:15 #16
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_179400375
Als ze boven en beneden zitten zou ik wel op beide verdiepingen een in het stopcontact doen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 00:44:22 #17
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_179458241
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 15:23 schreef Valerie. het volgende:
Als ze boven en beneden zitten zou ik wel op beide verdiepingen een in het stopcontact doen
Ik hou de deur naar de verdieping gesloten, daar komen ze normaal ook bijna nooit.
Maar ik laat de oppas wel weten dat ze die open kunnen doen als de spanningen tussen de katten te groot wordt.
pi_181465378
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 00:44 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Ik hou de deur naar de verdieping gesloten, daar komen ze normaal ook bijna nooit.
Maar ik laat de oppas wel weten dat ze die open kunnen doen als de spanningen tussen de katten te groot wordt.
en hoe is het gegaan?

En maak je nog een deel 2 op dat emigreren topic? Heb oprecht genoten van de plannen die je hebt :)
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  zondag 26 augustus 2018 @ 10:05:10 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181465636
Tis misschien wel handig om het gezin an je broer eens langs te laten komen. Dat zij zien hoe je katten zijn als ze te eten krijgen.
Maar ook zodat zij Duke mensen al eens ruiken, snoepjes krijgen van ze, enz.
pi_181477312
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:05 schreef Cue_ het volgende:
Tis misschien wel handig om het gezin an je broer eens langs te laten komen. Dat zij zien hoe je katten zijn als ze te eten krijgen.
Maar ook zodat zij Duke mensen al eens ruiken, snoepjes krijgen van ze, enz.
Topic is geopend in mei, ik denk dat TS al op vakantie is geweest ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 26 augustus 2018 @ 18:06:49 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181477577
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 17:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Topic is geopend in mei, ik denk dat TS al op vakantie is geweest ;)
LOL helemaal niet gezien :')

Ik bedoel.. Ik deed het enkel om een update te krijgen van TS :7
  maandag 27 augustus 2018 @ 00:30:50 #22
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_181488004
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 09:42 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]

en hoe is het gegaan?

En maak je nog een deel 2 op dat emigreren topic? Heb oprecht genoten van de plannen die je hebt :)
Nou de feliway heeft bij mij niet gewerkt. Geen agressie vermindering bij het alfa katertje.

Een deel 2 van het emigratie topic? Dat is goed mogelijk, maar tot dan toe blijf ik achter de schermen daaraan werken. Bijna 3 weken geleden had ik het zo'n beetje opgegeven, en ik mailde dat naar mijn (jongere) broer. Die mailde terug dat jij iemand uit Gambia in dienst had in zijn bedrijf en dat die dat met een verblijfsvergunning wel kon regelen.
Dat was het laatste dat hij schreef, want daarna gingen hij en zijn gezin voor ruim 3 weken naar Kroatië.
Dus nog even wachten voordat hij me met die man in contact kan brengen. Als ik ga, dan toch pas tegen eind oktober/ begin november (en daarvoor nog een of twee weekjes Gambia op huizenjacht). Maar goed eerst het gesprek met die Gambiaan afwachten. Hopelijk binnen 10 dagen.

Maar echt posten ga ik als ik een vaste verblijfsvergunning heb, een woning heb gekocht en mijn eerste container met meubelen is gearriveerd.
De 2e stuurt mijn broertje me dan na, zodra het appartement van mijn overleden vader verkocht is.
Want een gemeubileerd appartement verkoopt beter, zelfs als het meubilair niet mee wordt verkocht.

Maar heb je genoten van mijn plannen, of was het vooral leedvermaak? Niet dat ik je dat laatste kwalijk zou nemen, je zou niet de enige zijn. ;)
  maandag 27 augustus 2018 @ 00:43:49 #23
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_181488244
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:05 schreef Cue_ het volgende:
Tis misschien wel handig om het gezin an je broer eens langs te laten komen. Dat zij zien hoe je katten zijn als ze te eten krijgen.
Maar ook zodat zij Duke mensen al eens ruiken, snoepjes krijgen van ze, enz.
Ehm dit onderwerp is al maanden oud, die vakantie is al over. Maar goed, het is ook weer actueel omdat ik ergens in september waarschijnlijk nog eens 2 weken weg ga.
Alleen nu met een vierde kater in huis. Die was van mijn vader die 5 dagen na de vorige vakantie overleed.
Hoe dan ook mijn broertje zorgde voor mijn katten, en zal dat weer doen. Mijn dominante kater heeft hij zelden gezien, een keertje onder het bed.... ja de dominante kater is alleen dominant naar andere katten toe. Voor de rest is het een bangeschijter. Alleen mij vertrouwd hij en verder niemand. En kattensnoepjes eet hij ook niet, en maar zelden harde brokjes.

quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 17:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Topic is geopend in mei, ik denk dat TS al op vakantie is geweest ;)
Haha ja inderdaad. Klapmongeaul heeft het weer geopend door zijn reactie. Maar goed, het is weer actueel, omdat ik over 2 of 3 weken opnieuw nog reis van ca 2 weken ga maken. ;)
Maar de feliway heeft hier niets gebracht, helaas.
pi_181496504
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:30 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Nou de feliway heeft bij mij niet gewerkt. Geen agressie vermindering bij het alfa katertje.

Een deel 2 van het emigratie topic? Dat is goed mogelijk, maar tot dan toe blijf ik achter de schermen daaraan werken. Bijna 3 weken geleden had ik het zo'n beetje opgegeven, en ik mailde dat naar mijn (jongere) broer. Die mailde terug dat jij iemand uit Gambia in dienst had in zijn bedrijf en dat die dat met een verblijfsvergunning wel kon regelen.
Dat was het laatste dat hij schreef, want daarna gingen hij en zijn gezin voor ruim 3 weken naar Kroatië.
Dus nog even wachten voordat hij me met die man in contact kan brengen. Als ik ga, dan toch pas tegen eind oktober/ begin november (en daarvoor nog een of twee weekjes Gambia op huizenjacht). Maar goed eerst het gesprek met die Gambiaan afwachten. Hopelijk binnen 10 dagen.

Maar echt posten ga ik als ik een vaste verblijfsvergunning heb, een woning heb gekocht en mijn eerste container met meubelen is gearriveerd.
De 2e stuurt mijn broertje me dan na, zodra het appartement van mijn overleden vader verkocht is.
Want een gemeubileerd appartement verkoopt beter, zelfs als het meubilair niet mee wordt verkocht.

Maar heb je genoten van mijn plannen, of was het vooral leedvermaak? Niet dat ik je dat laatste kwalijk zou nemen, je zou niet de enige zijn. ;)
Nee, ik vind het oprecht interessant om te lezen. Ook vooral de serieuze reacties laten een kijkje zien over wat mogelijk is en niet, daarom zou je ook een topic moeten openen over Gambia, want er zullen echt wel fokkers zijn die daar wonen/gewoond zijn waardoor je alvast dingen kan noteren wat nodig is voor een eventuele verhuizing.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  maandag 27 augustus 2018 @ 17:40:13 #25
478323 kaakchirurg444
zat he maar had je niet gezien
pi_181500846
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:30 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Nou de feliway heeft bij mij niet gewerkt. Geen agressie vermindering bij het alfa katertje.

Een deel 2 van het emigratie topic? Dat is goed mogelijk, maar tot dan toe blijf ik achter de schermen daaraan werken. Bijna 3 weken geleden had ik het zo'n beetje opgegeven, en ik mailde dat naar mijn (jongere) broer. Die mailde terug dat jij iemand uit Gambia in dienst had in zijn bedrijf en dat die dat met een verblijfsvergunning wel kon regelen.
Dat was het laatste dat hij schreef, want daarna gingen hij en zijn gezin voor ruim 3 weken naar Kroatië.
Dus nog even wachten voordat hij me met die man in contact kan brengen. Als ik ga, dan toch pas tegen eind oktober/ begin november (en daarvoor nog een of twee weekjes Gambia op huizenjacht). Maar goed eerst het gesprek met die Gambiaan afwachten. Hopelijk binnen 10 dagen.

Maar echt posten ga ik als ik een vaste verblijfsvergunning heb, een woning heb gekocht en mijn eerste container met meubelen is gearriveerd.
De 2e stuurt mijn broertje me dan na, zodra het appartement van mijn overleden vader verkocht is.
Want een gemeubileerd appartement verkoopt beter, zelfs als het meubilair niet mee wordt verkocht.

Maar heb je genoten van mijn plannen, of was het vooral leedvermaak? Niet dat ik je dat laatste kwalijk zou nemen, je zou niet de enige zijn. ;)
Open een topic in Fokkers in het buitenland waarschijnlijk kun je daar andere mensen treffen die in Gambia gewoond hebben, of wellicht nog steeds wonen !!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')