Wat een onzin vergelijking weer, als die hoofddoek vastgegroeid zit aan je hoofd, dan heb je een punt. Dan kun je hem immers niet af doen, maar dat stukje stof kun je prima even opbergen onder werktijd.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Okay, de volgende vergelijking dan: dik zijn is in veel gevallen een keuze of ontstaan door een gebrek aan zelfdiscipline. Het percentage van dikke mensen die dik zijn door medische redenen is niet echt vast te stellen, maar je kunt niet al te voorzichtig stellen dat de meerderheid te veel eet/te weinig beweegt.
Dikke mensen worden als minder representatief gezien, hebben relatief meer gezondheidsklachten en beperkingen. Toch zou iedereen erover vallen als Douglas een dikke medewerkster naar het magazijn zou verbannen. Dat is namelijk best wel naar naar een mens toe: jij mag niet gezien worden, want je bent dik. Terwijl je niet hard kan maken dat zo iemand dik is door haar eigen leefpatroon. Misschien heeft ze schildklierproblemen, is er iets met haar stofwisseling, je weet het niet.
Net als de emancipatie van moslimvrouwen niet uitgevochten hoort te worden door vrouwen met een hoofddoek het magazijn in te schuiven, ga je op deze manier niet de strijd met overgewicht aan op de werkvloer door dikke medewerkers onzichtbaar te maken op grond van een uiterlijk kenmerk terwijl ze hun werk gewoon goed doen. Je weet net zomin of iemand een hoofddoek draagt uit vrije keuze of door de groepsdruk als dat een dik iemand overgewicht heeft door haar eigen toedoen of omdat ze iets heeft. Je helpt geen van beide groepen verder door ze zo te behandelen op de werkvloer.
Wat heeft dat te maken met de vraag waarom we voor een hoofddoekje wel speciale zaken moeten gaan inrichten/faciliteren (aangepast uniform) en voor een fedora niet ?quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Okay, de volgende vergelijking dan: dik zijn is in veel gevallen een keuze of ontstaan door een gebrek aan zelfdiscipline. Het percentage van dikke mensen die dik zijn door medische redenen is niet echt vast te stellen, maar je kunt niet al te voorzichtig stellen dat de meerderheid te veel eet/te weinig beweegt.
Dikke mensen worden als minder representatief gezien, hebben relatief meer gezondheidsklachten en beperkingen. Toch zou iedereen erover vallen als Douglas een dikke medewerkster naar het magazijn zou verbannen. Dat is namelijk best wel naar naar een mens toe: jij mag niet gezien worden, want je bent dik. Terwijl je niet hard kan maken dat zo iemand dik is door haar eigen leefpatroon. Misschien heeft ze schildklierproblemen, is er iets met haar stofwisseling, je weet het niet.
Net als de emancipatie van moslimvrouwen niet uitgevochten hoort te worden door vrouwen met een hoofddoek het magazijn in te schuiven, ga je op deze manier niet de strijd met overgewicht aan op de werkvloer door dikke medewerkers onzichtbaar te maken op grond van een uiterlijk kenmerk terwijl ze hun werk gewoon goed doen. Je weet net zomin of iemand een hoofddoek draagt uit vrije keuze of door de groepsdruk als dat een dik iemand overgewicht heeft door haar eigen toedoen of omdat ze iets heeft. Je helpt geen van beide groepen verder door ze zo te behandelen op de werkvloer.
Nee, dat kan toch niet, want dan kun je het haar zien.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:17 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Wat een onzin vergelijking weer, als die hoofddoek vastgegroeid zit aan je hoofd, dan heb je een punt. Dan kun je hem immers niet af doen, maar dat stukje stof kun je prima even opbergen onder werktijd.
In sommige gevallen is dat zo. Het probleem is dat je niet weet in hoeveel gevallen dit is. En het is helaas ook niet zo dat alle vrouwen een keuze hebben in het moslim zijn. En ook daar ken je de percentages niet van. Vandaar mijn vergelijking. Je weet net zomin of een dikke vrouw een keuze heeft om af te vallen dan of een moslima de keuze heeft om die doek af te doen of om zelfs geen moslima te zijn.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
De oorzaken van dik zijn, zijn nu dus al te vergelijken met de keuze van moslima zijn?
Interessant, ik dacht altijd dat dik zijn een passief ongewenst gevolg was van een slecht eetpatroon/te weinig beweging en een hoofddoek een actief gewenste traditie van het moslim zijn. Nu lijk je te beweren dat moslimas verplicht een hoofddoek moeten dragen zonder dat het hun eigen keuze is, ironisch wel.
Nog even los van het neutraliteitsprincipe. O
Dus omdat die vrouwen geen eigen keuze hebben moeten Nederlandse bedrijven ze blijven ondersteunen om keuzes tegen hun zin in te maken?quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In sommige gevallen is dat zo. Het probleem is dat je niet weet in hoeveel gevallen dit is. En het is helaas ook niet zo dat alle vrouwen een keuze hebben in het moslim zijn. En ook daar ken je de percentages niet van. Vandaar mijn vergelijking. Je weet net zomin of een dikke vrouw een keuze heeft om af te vallen dan of een moslima de keuze heeft om die doek af te doen of om zelfs geen moslima te zijn.
Pro-tip dan: als moslimas voortaan niet gaan eisen dat zij een uitzonderingspositie willen voor hun hoofddoek maar in plaats daarvan jouw dikzijn vergelijking gaan gebruiken en gaan pleiten voor meer universeel begrip voor iedereen krijgen ze een stuk meer medestanders uit de niet-moslim hoek. Mijzelf incluisquote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In sommige gevallen is dat zo. Het probleem is dat je niet weet in hoeveel gevallen dit is. En het is helaas ook niet zo dat alle vrouwen een keuze hebben in het moslim zijn. En ook daar ken je de percentages niet van. Vandaar mijn vergelijking. Je weet net zomin of een dikke vrouw een keuze heeft om af te vallen dan of een moslima de keuze heeft om die doek af te doen of om zelfs geen moslima te zijn.
Dus omdat er moslimas gedwongen worden, wat op zich natuurlijk een verschrikkelijk iets is. Moeten ze een uitzonderingspositie krijgen ? Komt op mij over als het paard achter de wagen spannen.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:28 schreef Qarrad het volgende:
In sommige gevallen is dat zo. Het probleem is dat je niet weet in hoeveel gevallen dit is. En het is helaas ook niet zo dat alle vrouwen een keuze hebben in het moslim zijn. En ook daar ken je de percentages niet van. Vandaar mijn vergelijking. Je weet net zomin of een dikke vrouw een keuze heeft om af te vallen dan of een moslima de keuze heeft om die doek af te doen of om zelfs geen moslima te zijn.
Wat mij betreft zijn religieuze redenen helemaal niet zwaarwegender. Wat wel zwaar weegt is de wetenschap dat een groep vrouwen niet de keuze heeft om zonder die doek het huis uit te gaan. Er moet nog een hele strijd gestreden worden voordat alle Turkse en Marokkaanse vrouwen niet steeds in het gareel gedwongen worden door hun vader, broers, de hele gemeenschap en ervoor kunnen kiezen om die doek af te doen en houden.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:22 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met de vraag waarom we voor een hoofddoekje wel speciale zaken moeten gaan inrichten/faciliteren (aangepast uniform) en voor een fedora niet ?
Of misschien nog explicieter: waarom moet je een uniform wel aanpassen voor mensen die een hoofddoekje willen dragen om religieuze redenen maar niet om redenen als "ik houd van Volendamse kledingdracht" of "ik houd niet van een bloot hoofd" of "ik heb chemo gehad en wil mijn kaalheid verbergen" ?
Waarom zijn religieuze redenen zoveel zwaarwegender ?
Maar denk jij dat dit soort beslissingen dat proces gaan versnellen of juist tegenwerken?quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn religieuze redenen helemaal niet zwaarwegender. Wat wel zwaar weegt is de wetenschap dat een groep vrouwen niet de keuze heeft om zonder die doek het huis uit te gaan. Er moet nog een hele strijd gestreden worden voordat alle Turkse en Marokkaanse vrouwen niet steeds in het gareel gedwongen worden door hun vader, broers, de hele gemeenschap en ervoor kunnen kiezen om die doek af te doen en houden.
Op de lange duur, in een situatie waar het normaal is geworden dat vrouwen uit die gemeenschappen hun eigen keuzes maken wat betreft geloof, kleding en gedrag -zonder trouwens te ontkennen dat er ook genoeg vrouwen zijn uit die gemeenschappen die dit nu al kunnen- dan zou ik het okay vinden om te zeggen dat ze die doek thuis kunnen laten precies om wat jij zegt: religieuze redenen horen niet zwaarder te wegen dan andere.
Het is inderdaad scheef. Maar het paard achter de wagen spannen zou zijn om een groep uit te sluiten voor een baan en vervolgens verwachten dat de emancipatie hiermee opschiet. Vrouwen die financieel afhankelijker zijn, staan sterker wat betreft het afdwingen van hun rechten.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:31 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dus omdat er moslimas gedwongen worden, wat op zich natuurlijk een verschrikkelijk iets is. Moeten ze een uitzonderingspositie krijgen ? Komt op mij over als het paard achter de wagen spannen.
Juist het af doen van zo'n hoofddoek helpt bij de emancipatie van moslim vrouwen en waarom kunnen vrouwen in notabene Turkije en Marokko wel zonder hoofddoek functioneren?quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn religieuze redenen helemaal niet zwaarwegender. Wat wel zwaar weegt is de wetenschap dat een groep vrouwen niet de keuze heeft om zonder die doek het huis uit te gaan. Er moet nog een hele strijd gestreden worden voordat alle Turkse en Marokkaanse vrouwen niet steeds in het gareel gedwongen worden door hun vader, broers, de hele gemeenschap en ervoor kunnen kiezen om die doek af te doen en houden.
De beslissing om die medewerkster naar het magazijn te verbannen? Dat is een uitgelezen kans voor de beroepsdemonstranten om juist extra olie op het vuur te gooien. Aan de andere kant ben ik altijd voor discussie, alleen al omdat mensen dan te horen krijgen dat wat heilig is voor hen, niet zo heilig is voor anderen en daarom geen extra privileges verdient. Dat kan in het geval van religieuze inmenging in het dagelijks leven niet vaak genoeg naar voren gehaald worden wat mij betreft.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:38 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Maar denk jij dat dit soort beslissingen dat proces gaan versnellen of juist tegenwerken?
Ik denk niet dat het zo werkt. Je haalt juist drempels weg voor de dwang. Verandering gaat helaas niet zonder slaag of stoot, ook in Nederland hebben vrouwen moeten vechten voor de eerste grote stappen van emancipatie. Dat deden ze omdat ze daadwerkelijk meer vrijheden wilden.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:38 schreef Qarrad het volgende:
Het is inderdaad scheef. Maar het paard achter de wagen spannen zou zijn om een groep uit te sluiten voor een baan en vervolgens verwachten dat de emancipatie hiermee opschiet. Vrouwen die financieel afhankelijker zijn, staan sterker wat betreft het afdwingen van hun rechten.
Nee de beslissing om het complete kledingbeleid om te gooien om deze vrouw(en) alsnog tegemoet te komen. Gaan ze daardoor sneller emanciperen? Persoonlijk vrees ik van niet.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De beslissing om die medewerkster naar het magazijn te verbannen? Dat is een uitgelezen kans voor de beroepsdemonstranten om juist extra olie op het vuur te gooien. Aan de andere kant ben ik altijd voor discussie, alleen al omdat mensen dan te horen krijgen dat wat heilig is voor hen, niet zo heilig is voor anderen en daarom geen extra privileges verdient. Dat kan in het geval van religieuze inmenging in het dagelijks leven niet vaak genoeg naar voren gehaald worden wat mij betreft.
Niet per definitie, want er zijn dan dus vrouwen die de deur niet uitkomen en kunnen werken. Juist die groep zou het averechts bij werken.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:40 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Juist het af doen van zo'n hoofddoek helpt bij de emancipatie van moslim vrouwen
Omdat dat maatschappij daar niet zo achter is gebleven in vergelijking de immigrantengemeenschappen hier? Omdat er daar politieke bewegingen zijn geweest waarbij vrouwen de vrijheid kregen om dat ding af te doen?quote:en waarom kunnen vrouwen in notabene Turkije en Marokko wel zonder hoofddoek functioneren?
Ah zo, ik denk dus dat dit het minste is van twee kwaden inderdaad.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nee de beslissing om het complete kledingbeleid om te gooien om deze vrouw(en) alsnog tegemoet te komen. Gaan ze daardoor sneller emanciperen? Persoonlijk vrees ik van niet.
Maar daar pleit deze vrouw en haar online haatposse dus niet voor - of in ieder geval komt de boodschap nadrukkelijk niet zo over.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn religieuze redenen helemaal niet zwaarwegender. Wat wel zwaar weegt is de wetenschap dat een groep vrouwen niet de keuze heeft om zonder die doek het huis uit te gaan. Er moet nog een hele strijd gestreden worden voordat alle Turkse en Marokkaanse vrouwen niet steeds in het gareel gedwongen worden door hun vader, broers, de hele gemeenschap en ervoor kunnen kiezen om die doek af te doen en houden.
Op de lange duur, in een situatie waar het normaal is geworden dat vrouwen uit die gemeenschappen hun eigen keuzes maken wat betreft geloof, kleding en gedrag -zonder trouwens te ontkennen dat er ook genoeg vrouwen zijn uit die gemeenschappen die dit nu al kunnen- dan zou ik het okay vinden om te zeggen dat ze die doek thuis kunnen laten precies om wat jij zegt: religieuze redenen horen niet zwaarder te wegen dan andere.
Heerlijke dooddoener weer. De Nederlandse cultuur is o.a. vrijheid, progressief enz. Daar past een symbool van onderdrukking, haat en intolerantie niet tussen.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 10:05 schreef richolio het volgende:
[..]
Wie doet dat?
En wat is de Nederlandse cultuur eigenlijk?
Het probleem is dat die slagen en stoten op deze manier vooral neer gaan komen op juist die groep waarvan je wilt dat ze meer vrijheden krijgen. Ik denk dat daadwerkelijk meer vrijheden bevechten hand in hand gaat met arbeidsparticipatie, financiële onafhankelijkheid en vooral goed (en geen bijzonder) onderwijs.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:42 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het zo werkt. Je haalt juist drempels weg voor de dwang. Verandering gaat helaas niet zonder slaag of stoot, ook in Nederland hebben vrouwen moeten vechten voor de eerste grote stappen van emancipatie. Dat deden ze omdat ze daadwerkelijk meer vrijheden wilden.
Kufaar is van zichzelf al een meervoud. Kufars zeggen is zoiets als ongelovigens.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:48 schreef Aanstootgevend het volgende:
...
Wat men hier hoort en ziet is "ISLAM IS SUPERIEUR ! HOE DURVEN JULLIE MIJ TE BELEMMEREN ! KNIEL VUILE KUFARS !"
...
Denk het niet, anders zou ze niet in zo'n snollenbolwerk als de Douglas gaan werken.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Kufaar is van zichzelf al een meervoud. Kufars zeggen is zoiets als ongelovigens.
En ik hoor haar dit niet zeggen. Niet dat ik blind ben voor de mogelijkheid dat deze dame er zo eentje is want die bestaan ook, maar dat kun je opnieuw niet staven. Je weet gewoon niet waarom iemand een hoofddoek op heeft.
Ja, en in Saoedi-Arabië mag je geen kerken bouwen. Moeten we dan maar naar hetzelfde niveau afzinken en het bouwen van moskeeën hier verbieden? Als we het gebrek aan tolerantie van andere landen als maatstaf gaan nemen, dan is Nederland al heel snel niet meer zo'n baken van vrijheid en progressiviteit, of wel?quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:51 schreef Moustachio het volgende:
...
Hoe zou dat zijn als ik in een islamitisch land woonde en zou eisen dat ik perse een bepaald religieus kledingstuk moest dragen dat haaks staat op de normen en waarden van t land. Men zou me terecht t land uit schoppen.
...
Wat je in je vrije tijd doet is prima. Maar ga religie niet opdringen op de werkplek. Ik wil daar als consument niet mee geconfronteerd worden.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, en in Saoedi-Arabië mag je geen kerken bouwen. Moeten we dan maar naar hetzelfde niveau afzinken en het bouwen van moskeeën hier verbieden? Als we het gebrek aan tolerantie van andere landen als maatstaf gaan nemen, dan is Nederland al heel snel niet meer zo'n baken van vrijheid en progressiviteit, of wel?
Je bent bang dat als je een luchtje gaat halen dat zo'n moslima je haar geloof op zal dringen?quote:Op vrijdag 18 mei 2018 14:05 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Wat je in je vrije tijd doet is prima. Maar ga religie niet opdringen op de werkplek. Ik wil daar als consument niet mee geconfronteerd worden.
Dat is een goed punt. Maar wat je nu ziet gebeuren is dat er een grote groep niet moslims zich inzetten voor de 'vrije keuze' van hoofddoekjes en die de hele dwang negeren. Terwijl jij nu precies het omgekeerde beargumenteert, dat je die vrijheid moet geven om juist te onttrekken aan dwang.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:53 schreef Qarrad het volgende:
Het probleem is dat die slagen en stoten op deze manier vooral neer gaan komen op juist die groep waarvan je wilt dat ze meer vrijheden krijgen. Ik denk dat daadwerkelijk meer vrijheden bevechten hand in hand gaat met arbeidsparticipatie, financiële onafhankelijkheid en vooral goed (en geen bijzonder) onderwijs.
Religie is prima achter de deur. Maar ik hoef geen enkele vorm van religie te zien in de publieke ruimte. En vooral niet een religie die haatvol is en mij als kufar niet respecteert.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 14:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je bent bang dat als je een luchtje gaat halen dat zo'n moslima je haar geloof op zal dringen?
Het was de mening van een filiaalmanager.quote:De manager in Leeuwarden vond een zichtbaar religieuze uiting strijdig met de kledingrichtlijn van het bedrijf. 's Avonds bood Douglas Nederland - na overleg met het Duitse moederbedrijf - excuses aan. Meteen meldde het bedrijf ook dat de kledingrichtlijn aangepast zou worden.
Tip: dan moet je echt op de Zuidpool gaan wonen, want anders zul je het heel zwaar blijven hebben.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 14:08 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Religie is prima achter de deur. Maar ik hoef geen enkele vorm van religie te zien in de publieke ruimte. En vooral niet een religie die haatvol is en mij als kufar niet respecteert.
Ik geef slechts aan hoe haar boodschap en vooral die van haar haatposse op internet overkomt op anderen. Of ze het wel of niet zo bedoelt maakt daarbij natuurlijk totaal niet uit.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Kufaar is van zichzelf al een meervoud. Kufars zeggen is zoiets als ongelovigens.
En ik hoor haar dit niet zeggen. Niet dat ik blind ben voor de mogelijkheid dat deze dame er zo eentje is want die bestaan ook, maar dat kun je opnieuw niet staven. Je weet gewoon niet waarom iemand een hoofddoek op heeft.
Deze geluiden ken ik ook, en ik ben het er helemaal of grotendeels mee eens. Ook ik vind dat er veel minder kruiperig gedaan mag worden over religieuze leefregels juist omdat het stukje van de sociale controle en dwang hierdoor gevoed wordt.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 14:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is een goed punt. Maar wat je nu ziet gebeuren is dat er een grote groep niet moslims zich inzetten voor de 'vrije keuze' van hoofddoekjes en die de hele dwang negeren. Terwijl jij nu precies het omgekeerde beargumenteert, dat je die vrijheid moet geven om juist te onttrekken aan dwang.
Ik lees regelmatig over liberale moslims (en ex-moslims) die juist extra steun zouden willen tegen de conservatieve islam, die zich in de steek gelaten voelen omdat we de islam steeds meer vrijheden geven.
Ik weet niet welke exponenten van "de" moslimsgemeenschap jij kent in Nederland, maar ik heb in de regel geen moeite met het communiceren met moslims. Dat er kutwijven tussen kunnen zitten lijkt me een statistisch gegeven dat losstaat van het al dan niet bedekken van het haar.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 14:15 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ik geef slechts aan hoe haar boodschap en vooral die van haar haatposse op internet overkomt op anderen. Of ze het wel of niet zo bedoelt maakt daarbij natuurlijk totaal niet uit.
Misschien kan jij haar wat lessen "hoe communiceer ik zonder over te komen als een arrogante bitch" geven. Iets waar ook de moslimgemeenschap in Nederland overigens veel baat bij zou hebben.
Jij bent een (één) kafir. Samen zijn wij twee kufaar.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 14:08 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Religie is prima achter de deur. Maar ik hoef geen enkele vorm van religie te zien in de publieke ruimte. En vooral niet een religie die haatvol is en mij als kufar niet respecteert.
Bedankt.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 14:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jij bent een (één) kafir. Samen zijn wij twee kufaar.
Zeker. Goed om te lezen dat Douglas de regels nog eens nakijkt.quote:Op donderdag 17 mei 2018 21:24 schreef Jano9 het volgende:
Liever een medewerkster die een hoofddoek draagt en haar werk goed uitviert dan een zonder hoofddoek die er een potje van maakt.
Helemaal eens.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, en in Saoedi-Arabië mag je geen kerken bouwen. Moeten we dan maar naar hetzelfde niveau afzinken en het bouwen van moskeeën hier verbieden? Als we het gebrek aan tolerantie van andere landen als maatstaf gaan nemen, dan is Nederland al heel snel niet meer zo'n baken van vrijheid en progressiviteit, of wel?
Ja klopt daar ben ik het ook mee eens. Het is mijns inziens gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Als er veel mensen zijn die een moskee willen en er is vraag naar snap ik dat die gebouwd worden enzo. Maar inderdaad erg belangrijk is dat er precies duidelijk is waar die geldstromen vandaan komen. Net zoals de Israëlische geldstromen van Wilders bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Die vrijheid moet er zeker zijn en die is er in Nederland zeker.
Die vrijheid moet echter niet de vrijheid van onze seculiere waarde bedreigen. Gelijkheid is het uitgangsprincipe. Ik zeg allerminst dat dat hier het geval is, maar bijv bij de politie lijkt de vrijheid van godsdienst andere vrijheden te overstijgen.
Moskeën hier zijn ook prima, maar of dat van subsidiegeld moet of erger nog, buitenlandse financieringen, vind ik ook zo'n voorbeeld.
Die geldstroom zal wel meevallen bezien hun goedkoop geproduceerde reclame campagnes.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:17 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ja klopt daar ben ik het ook mee eens. Het is mijns inziens gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Als er veel mensen zijn die een moskee willen en er is vraag naar snap ik dat die gebouwd worden enzo. Maar inderdaad erg belangrijk is dat er precies duidelijk is waar die geldstromen vandaan komen. Net zoals de Israëlische geldstromen van Wilders bijvoorbeeld.
quote:Op donderdag 17 mei 2018 17:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik word een beetje moe van religieuzen die zichzelf privileges toekennen.
Ik heb snel mijn oordeel klaar?quote:Op donderdag 17 mei 2018 21:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dus alle tandartsen moeten mooie tanden hebben? En gewichtsconsulenten mogen geen overgewicht hebben?
Rechte tanden zijn heus niet altijd gezonde tanden, en misschien was die gewichtsconsulent wel mega dik, maar heeft hij nu nog maar matig overgewicht.
Niet zo snel je oordeel klaar hebben.
En hoe zit het met andere religieuze uitingen zoals een grote kruis om de nek of een keppeltje? En mogen de volgelingen van de kerk van de vliegende spaghetti monster een vergiet dragen?quote:"Het wordt in ieder geval in alle negentien landen waar Douglas actief is toegestaan om een hoofddoek te dragen."
Dat is toch de strategie van moslims. Eisen dat iedereen aan hun aanpast maar zelf niet aanpassen.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 18:06 schreef Logic91 het volgende:
[..]
En hoe zit het met andere religieuze uitingen zoals een grote kruis om de nek of een keppeltje? En mogen de volgelingen van de kerk van de vliegende spaghetti monster een vergiet dragen?
En waarom zouden we stoppen bij religieuze uitingen? Mogen politieke uitingen ook zichtbaar worden? Wat dacht je van tatoeages en piercings bijvoorbeeld?
Wat een dom idee is dit. Waarom moet de religie van de vrede altijd weer een uitzonderingspositie krijgen?
Dat is er dus mis met figuren zoals jou... Met fatsoenlijke argumenten kan je niet komen en als je er naar grvraagd word dan houd de discussie voor jou opquote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik bespaar mezelf de tevergeefse moeite.
. Daar istie weer, de Joods-christelijke mythe...quote:Op vrijdag 18 mei 2018 18:11 schreef Moustachio het volgende:
Ten tweede we zijn een joods-christelijk land van orgine
Precies. Dat joden ons geholpen hebben met het financieren van slavernijorganisaties als de VOC maakt het nog niet dat we Joods-christelijk zijn... laat staan van 'origine'.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 18:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
. Daar istie weer, de Joods-christelijke mythe...
We zijn in ieder geval geen islamitisch land.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 18:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
. Daar istie weer, de Joods-christelijke mythe...
Amen. Dat joods-christelijke gelul is zionistenpropaganda van Wilders.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 18:55 schreef Moustachio het volgende:
[..]
We zijn in ieder geval geen islamitisch land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |