abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 mei 2018 @ 12:41:55 #1
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_179217783
https://www.telegraaf.nl/(...)niet-met-een-dier-om

quote:
BREDA - Buurtbewoners van de Bredase Klaverweide zoeken elkaar donderdagochtend geschokt op om over het steekincident van woensdagavond te praten. Een 42-jarige vrouw uit Hoogvliet werd doodgestoken voor een flat in die straat, vermoedelijk door haar 42-jarige (ex-)vriend die daar woonde.

De politie gaat uit van een incident in de relationele sfeer, maar of de twee nog een relatie hadden of exen van elkaar waren, is niet bekend. Daarnaast bevestigt een woordvoerder dat de aangehouden man van Syrische afkomst is.

Toegetakeld
Eén buurtbewoonster heeft het incident zien gebeuren. Zij woont recht tegenover de flat en zag hoe een man een vrouw meerdere keren stak. „We zijn natuurlijk geschrokken.” De rest van de straat is donderdagochtend ook nog geschokt. Een ouder echtpaar, dat in de rij tegenover de flat woont, zegt de 42-jarige man die is aangehouden te kennen.

„Hij woonde hier nu zeker twee jaar, zij niet maar was er wel dikwijls. Hij groette mij regelmatig vriendelijk, dit had ik nooit verwacht. Zo ga je nog niet met een dier om”, aldus de man van het echtpaar. De 42-jarige vrouw zou met flink wat messteken zijn toegetakeld, zij overleed in het ziekenhuis aan haar verwondingen.

Het bizarre aan het verhaal is dat de man na de steekpartij gewoon is blijven staan. „Hij wachtte tot de politie kwam en ging toen gelijk liggen”, aldus een buurtbewoner.

’Asociale huur’
De bewuste flat waarvoor het incident gebeurde en de man zou wonen, staat er sowieso niet goed op bij de buurtbewoners. „Daar wordt van alles bij elkaar gestopt. Van alle mensen werken er misschien drie of vier. Dat is geen sociale huur, maar asociale huur. We zien daar de gekste dingen, hebben ook weleens van een buurman gehoord dat een man zijn vrouw in haar blote kont middenin de nacht door de flat joeg”, aldus een buurtbewoner, die tevens een garage onderin de flat huurt.

„Deze flat staat al jaren op de nominatie om gesloopt te worden, maar zolang dat niet gebeurt, denkt de woningcorporatie: laten we daar maar iedereen bij elkaar proppen, waar nergens anders plek voor is. Wij wonen hier al 50 jaar, maar zien het echt achteruit gaan.”

Verder melden bewoners dat het een buurt is waar vrij weinig gebeurt. Maar als er iets aan de hand is, gaat het bijna altijd om een incident rondom of in die flat.
Wat een rare uitspraak :') Gezellige flat wel: een man joeg zijn vrouw in haar blote kont middenin de nacht door de flat :')
pi_179217805
Maar als er iets aan de hand is......gaat het bijna altijd om een ........juist ja.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179217817
Geen rare uitspraak. Men zegt ook wel eens dat iemand een ander als een beest afslacht. Zelfde lijn.
Verder tja... Syrisch... hmmm.

RIP
Geen interesse.
pi_179217856
:{
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179217887
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 12:41 schreef leolinedance het volgende:
van een buurman gehoord dat een man zijn vrouw in haar blote kont middenin de nacht door de flat joeg
_O- _O-
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  donderdag 17 mei 2018 @ 12:49:54 #6
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_179217924
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 12:44 schreef GobSmacked- het volgende:
Geen rare uitspraak. Men zegt ook wel eens dat iemand een ander als een beest afslacht. Zelfde lijn.
Verder tja... Syrisch... hmmm.

RIP
Als of je wel zou overwegen om bijvoorbeeld een hond met messteken om het leven te brengen :') _O-
  donderdag 17 mei 2018 @ 12:51:00 #7
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_179217945
Die Syriërs steken blijkbaar graag mensen neer.
Bedankt Hans.
pi_179217984
Ben benieuwd of de beste man bij het GGZ bekend is en wat hem heeft getriggerd om zijn [ex] vriendin midden op straat af te slachten..
´
pi_179218012
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 12:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Als of je wel zou overwegen om bijvoorbeeld een hond met messteken om het leven te brengen :') _O-
Het is een gezegde of bewoording wat snap je nou niet?
Geen interesse.
pi_179218098
Ik verbaas mij er niet over.

Als er mensen vluchten, die huis en haard achter laten omwille van geweld, dood en verderf, moord, (religieus) geweld, dan is dat een enorme stap.
Als Nederland vluchtelingen opvangt, dan moet je je wel realiseren dat die vluchtelingen een grotere kans hebben op een trauma (of psychische klachten hebben). Je huis verlaat je echt niet zomaar. Je laat pas alles achter als je geen keuze meer hebt. Wij verbreken in Nederland langzaam het taboe van pak 'em beet: burn-outs. We leren steeds vaker hoe we de psyche van de werknemers niet moeten overbelasten.

Het Nederlandse immigratie systeem is niet gericht op de aantallen die we hebben gezien. Nu haal ik expres de Jihad er niet bij, maar puur de menselijke psyche van immigranten uit oorlogsgebied. Als je mensen opvangt uit oorlogsgebied dien je voor hen te zorgen. Ook psychisch.
Het systeem moet op de schop. Want als iemand uit oorlogsgebied komt die in zijn maatschappij heeft gezien dat homo's van flats worden gegooid of worden opgehangen, puur omdat ze van andere mannen houden, hoe zal die zich voelen als hij ze hier openlijk hand in hand ziet lopen? Hoe reageert een (getergde ziel) getraumatiseerd persoon op vrouwen in bikini of met korte rokjes, in plaats van een gewaad.

Ik hoor het maatschappelijk debat te weinig over dit soort zaken, terwijl mij dat toch bijzonder belangrijk lijkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 13:03:31 ]
pi_179218512
Flinke stijging steekpartijen de laatste tijd, heel Europa wordt ermee overspoeld. Kan niet echt direct cijfers vinden, maar zal wel een flinke stijging zijn die je naast de stijging "gelukszoekers" kunt leggen, maar dat is natuurlijk weer racisme.
  donderdag 17 mei 2018 @ 13:43:02 #12
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_179218796
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 12:55 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]

Het is een gezegde of bewoording wat snap je nou niet?
En ieder gezegde of bewoording kun je altijd toepassen? Nogal ongepast hier hè :'(
pi_179218835
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 13:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En ieder gezegde of bewoording kun je altijd toepassen? Nogal ongepast hier hè :'(
Een man heeft een vrouw meermalen gestoken tot de dood volgt. Die oudere man verwoord dit als dat zou je een hond nog niet aandoen, als in zo behandel je een dier nog niet (gezegden en spreekwoordelijke zaken komen vaak vanuit de geschiedenis).
Dat betekent niet letterlijk dat je dan een hond meermalen tot de dood toe moet gaan steken.
Het is een zin die tot de verbeelding spreekt.

Hoop dat het nu toch echt duidelijk is ^O^
Net als mijn voorbeeld.
Geen interesse.
  donderdag 17 mei 2018 @ 13:48:59 #14
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_179218908
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 13:45 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]

Een man heeft een vrouw meermalen gestoken tot de dood volgt. Die oudere man verwoord dit als dat zou je een hond nog niet aandoen, als in zo behandel je een dier nog niet (gezegden en spreekwoordelijke zaken komen vaak vanuit de geschiedenis).
Dat betekent niet letterlijk dat je dan een hond meermalen tot de dood toe moet gaan steken.
Het is een zin die tot de verbeelding spreekt.

Hoop dat het nu toch echt duidelijk is ^O^
Net als mijn voorbeeld.

Dat gaat hier totaal niet op. Deze bewoording gebruik je bijvoorbeeld als je iets eet wat niet lekker is. Dan zeg je: "dit zou je je hond nog niet te eten geven". Maar toch niet in het geval waarin iemand net met meerdere messteken om het leven is gebracht :') Hoop dat je het nu begrijpt :)
pi_179218944
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 13:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat gaat hier totaal niet op. Deze bewoording gebruik je bijvoorbeeld als je iets eet wat niet lekker is. Dan zeg je: "dit zou je je hond nog niet te eten geven". Maar toch niet in het geval waarin iemand net met meerdere messteken om het leven is gebracht :') Hoop dat je het nu begrijpt :)
Het is goed hoor blijf jij je maar lekker druk maken om die opmerking.
Zelf vind ik het heel erg dat deze mevrouw overleden is door haar agressieve man.
Hier laat ik het ook bij.
Geen interesse.
  donderdag 17 mei 2018 @ 13:54:58 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_179219027
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2018 13:50 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]

Het is goed hoor blijf jij je maar lekker druk maken om die opmerking.
Zelf vind ik het heel erg dat deze mevrouw overleden is door haar agressieve man.
Hier laat ik het ook bij.
Dat vind ik ook heel erg. Blijkbaar vindt de Telegraaf het belangrijk om een 'pakkende' titel te hebben bij dit bericht :{
pi_179219064
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 12:43 schreef ietjefietje het volgende:
Maar als er iets aan de hand is......gaat het bijna altijd om een ........juist ja.
Vuile racist :(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_179219709
Ik las het woordje nog niet in de TT. Toen begon ik het nieuws te lezen en er kwam geen hond in voor (of ander dier), dus dacht dat die man het over die vrouw had. :D
pi_179221318
''Hij rookte daarna rustig een shagje''..
https://www.hartvannederl(...)a-rustig-een-shagje/
´
pi_179221357
quote:
13s.gif Op donderdag 17 mei 2018 12:51 schreef bascross het volgende:
Die Syriërs steken blijkbaar graag mensen neer.
Cultuuruiting. Niets mis mee.
pi_179221384
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2018 13:01 schreef Monopoly het volgende:
Ik verbaas mij er niet over.

Als er mensen vluchten, die huis en haard achter laten omwille van geweld, dood en verderf, moord, (religieus) geweld, dan is dat een enorme stap.
Als Nederland vluchtelingen opvangt, dan moet je je wel realiseren dat die vluchtelingen een grotere kans hebben op een trauma (of psychische klachten hebben). Je huis verlaat je echt niet zomaar. Je laat pas alles achter als je geen keuze meer hebt. Wij verbreken in Nederland langzaam het taboe van pak 'em beet: burn-outs. We leren steeds vaker hoe we de psyche van de werknemers niet moeten overbelasten.

Het Nederlandse immigratie systeem is niet gericht op de aantallen die we hebben gezien. Nu haal ik expres de Jihad er niet bij, maar puur de menselijke psyche van immigranten uit oorlogsgebied. Als je mensen opvangt uit oorlogsgebied dien je voor hen te zorgen. Ook psychisch.
Het systeem moet op de schop. Want als iemand uit oorlogsgebied komt die in zijn maatschappij heeft gezien dat homo's van flats worden gegooid of worden opgehangen, puur omdat ze van andere mannen houden, hoe zal die zich voelen als hij ze hier openlijk hand in hand ziet lopen? Hoe reageert een (getergde ziel) getraumatiseerd persoon op vrouwen in bikini of met korte rokjes, in plaats van een gewaad.

Ik hoor het maatschappelijk debat te weinig over dit soort zaken, terwijl mij dat toch bijzonder belangrijk lijkt.
Het debat wordt wel gevoerd, maar de regering luistert er niet naar.

De oplossing is eenvoudig: geen migranten meer opnemen.
  donderdag 17 mei 2018 @ 15:46:36 #22
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179221511
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:39 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Het debat wordt wel gevoerd, maar de regering luistert er niet naar.

De oplossing is eenvoudig: geen migranten meer opnemen.
Dat de regering jouw 'oplossing' niet overneemt, betekent niet dat ze niet luisteren.
pi_179221543
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat de regering jouw 'oplossing' niet overneemt, betekent niet dat ze niet luisteren.
Goed - er zijn meer maatregelen denkbaar, zeker.

Maar de regering doet helemaal niets om migranten, waaronder dus een klein percentage terroristen, tegen te houden. Pappen en nathouden - dat is het beleid.
  donderdag 17 mei 2018 @ 15:52:21 #24
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179221638
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:48 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Goed - er zijn meer maatregelen denkbaar, zeker.

Maar de regering doet helemaal niets om migranten, waaronder dus een klein percentage terroristen, tegen te houden. Pappen en nathouden - dat is het beleid.
De vluchtelingendeal met Turkije is helemaal niets? Meer geld naar Frontex is niets? Deze regering heeft nota bene de coalitieonderhandelingen laten klappen om te voorkomen dat ze GL tegemoet moesten komen door een paar duizend vluchtelingen meer op te nemen. Dat is niet niets.
pi_179223455
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De vluchtelingendeal met Turkije is helemaal niets? Meer geld naar Frontex is niets? Deze regering heeft nota bene de coalitieonderhandelingen laten klappen om te voorkomen dat ze GL tegemoet moesten komen door een paar duizend vluchtelingen meer op te nemen. Dat is niet niets.
Je hebt gelijk - dat is inderdaad iets.

Het is wel slap beleid, wat er op neer komt dat de problemen bij andere landen worden neergelegd in ruil van grote sommen geld.

Als we die migranten niet willen hebben (en dat willen we niet) dat zou het daadkrachtiger zijn ze gewoon sowieso niet toe te laten. En dit niet laten afhangen van een vage deal met Turkije en een nog vagere deal met de Frontex veerdienst.
  donderdag 17 mei 2018 @ 17:53:49 #26
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179224277
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 17:09 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Je hebt gelijk - dat is inderdaad iets.

Het is wel slap beleid, wat er op neer komt dat de problemen bij andere landen worden neergelegd in ruil van grote sommen geld.

Als we die migranten niet willen hebben (en dat willen we niet) dat zou het daadkrachtiger zijn ze gewoon sowieso niet toe te laten. En dit niet laten afhangen van een vage deal met Turkije en een nog vagere deal met de Frontex veerdienst.
Door vluchtelingen actief en agressief te weren, leggen we het probleem ook bij andere landen neer. Oorlogen, armoede en hongersnoden verdwijnen namelijk niet zomaar. Het enige wat we dan doen is de ietwat stabiele landen buiten Europa opzadelen met die immigranten. Als je al denkt dat immigratie Europa destabiliseert, moet je je eens voorstellen wat het doet met landen en regio's die niet de economische en maatschappelijke draagkracht van Europa hebben. Dan krijg je een kettingreactie.

Maar goed, klagen dat politici niets doen omdat ze jouw extreme maatregel niet overnemen, is als klagen dat de politie niets tegen criminaliteit doet omdat ze geen standrechtelijke executies gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')