abonnement Unibet Coolblue
pi_179320788
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 13:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Inderdaad, ik vraag me af hoeveel respect een kind geniet in die culturen?
In principe geen dus. Nogmaals: het gaat om de familie. De groep, niet het individu.
Nu de peuter dood is en er een politiek en financieel slaatje uit geslagen kan worden stijgt deze natuurlijk wel in waarde en aanzien voor de familie. Postuum, maar toch.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 14:15:02 #52
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_179320879
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 14:10 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

In principe geen dus. Nogmaals: het gaat om de familie. De groep, niet het individu.
Nu de peuter dood is en er een politiek en financieel slaatje uit geslagen kan worden stijgt deze natuurlijk wel in waarde en aanzien voor de familie. Postuum, maar toch.
Frappant inderdaad dat ze de oorzaak niet bij zich zelf zoeken en zich de ogen uit hun kop schamen dat dit gebeurd is. In plaats daarvan proberen ze er klaarblijkelijk nog iets te peuren qua financien e.d. Ach ja, het was maar een kind van 2. En dan vinden ze het gek dat er een enorme aversie ontstaat tegen dit soort mensen .......................... Mag ik natuurlijk niet zeggen maar ik doe het toch maar :Y
"Hoka Hey!"
pi_179320986
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 14:15 schreef matspontius het volgende:

[..]

Frappant inderdaad dat ze de oorzaak niet bij zich zelf zoeken en zich de ogen uit hun kop schamen dat dit gebeurd is.
Oh,maar dat doen ze oprecht niet. Daar is niets gespeelds aan - ze zien werkelijk de link tussen A en B niet.

Net als destijds met de jongeren in Zaandam die klaagden dat ze geen buurthuis hadden nadat exact dezelfde jongeren het vorige compleet hadden gesloopt. Dat mensen daar raar op reageerden vonden ze maar vreemd.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 14:23:24 #54
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_179321040
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 14:21 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Oh,maar dat doen ze oprecht niet. Daar is niets gespeelds aan - ze zien werkelijk de link tussen A en B niet.

Net als destijds met de jongeren in Zaandam die klaagden dat ze geen buurthuis hadden nadat exact dezelfde jongeren het vorige compleet hadden gesloopt. Dat mensen daar raar op reageerden vonden ze maar vreemd.
Dat hersengedeelte ontbreekt dus klaarblijkelijk, niet het enige overigens.
"Hoka Hey!"
  dinsdag 22 mei 2018 @ 14:26:12 #55
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_179321091
Hadden ze de rest van de hersenloze ook niet kunnen raken?
pi_179322268
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 10:05 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Het is meer een cultuurdingetje. De familie gaat boven het individu. Een kind heeft nog weinig tot niets bijgedragen aan de familie-eer; dus als je die kan offeren en vervolgens ook als martelaar die glorie aan je familie brengt kan gebruiken heb je een win/win.

Vergelijk het met de MAFIA.
Dit, en dat een kind zo weer is vervangen, van een vader heb je er maar één.

In het hypothetische geval dat een man met zijn zoon en vader op een zinkend bootje moet kiezen wie er overboord (en verdrinken) moet, zou de westerse grootvader zelf aanbieden overboord te springen (ik heb m'n leven gehad, tijd voor de nieuwe generatie) en de oosterse man zijn kind overboord gooien (we maken vanavond wel weer een nieuwe).
Dat verschil is bij beide culturen onbegrijpelijk.
Racist
  dinsdag 22 mei 2018 @ 15:47:50 #57
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_179322811
Parlementaire onderzoekscommissie :')

"Geen vertrouwen in Comité P". Dat is nergens op gebaseerd. Hoe weten illegalen dat er überhaupt iets bestaat dat Comité P heet, laat staan het bestaan van een mogelijkheid tot het vormen van een parlementaire onderzoekscommissie?

Maar een verklaring hiervoor: enkele nuttige idioten van extreem-links hebben zich weer opgeworpen als beschermer van de illegalen. Het nieuwsbericht leert mij dat de advocaat van de illegalen Olivier Stein heet. Hij is gelieerd aan het Progress Lawyers Network, een extreem-links verbond van advocaten, ook weer gelieerd aan de communistische PvdA (niet te verwarren met de Nederlandse PvdA). Dit zijn mensen die totaal gestoord zijn in hun opvattingen, en er altijd als de kippen bij zijn om racisme en discriminatie te roepen als er een buitenlands iemand bij betrokken is. Zijn ook tegen grenzen, en vinden dat elk geweld van de kant van de politie sowieso ongeoorloofd is - waarom heb je dan überhaupt nog politie?

Ik hoop dat men niet zwicht voor deze idioterie, maar met partijen als Groen, SPA en PS in het parlement weet je maar nooit.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  dinsdag 22 mei 2018 @ 16:12:43 #58
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_179323411
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 14:48 schreef Knip het volgende:
Kinderen gebruiken als menselijk schild. Gedrag dat ook in Gaza vertoond wordt.
Ze weten dat die beelden het goed doen bij de grachtengordel feministen.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_179336371
Ouders doodgeschoten Mawda kunnen wellicht een tijdlang in België blijven

De ouders van Mawda, de Koerdische peuter die omgekomen is na een politieachtervolging in Henegouwen, kunnen wellicht langer in België blijven. In de Kamer heeft premier Charles Michel laten verstaan dat de ouders daartoe over verschillende juridische mogelijkheden beschikken. Ze kunnen bijvoorbeeld het statuut van slachtoffers van mensensmokkel aanvragen.

Lees verder> https://www.hln.be/nieuws(...)ie-blijven~af007b89/
´
  woensdag 23 mei 2018 @ 13:33:58 #60
262 Re
Kiss & Swallow
pi_179337040
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 14:15 schreef matspontius het volgende:

[..]

Frappant inderdaad dat ze de oorzaak niet bij zich zelf zoeken en zich de ogen uit hun kop schamen dat dit gebeurd is. In plaats daarvan proberen ze er klaarblijkelijk nog iets te peuren qua financien e.d. Ach ja, het was maar een kind van 2. En dan vinden ze het gek dat er een enorme aversie ontstaat tegen dit soort mensen .......................... Mag ik natuurlijk niet zeggen maar ik doe het toch maar :Y
nou ja, je gelooft geloof ik dat ze eerste met het kind uit het raam zaten te wapperen en dat datzelfde kind later dus is doodgeschoten... als je dat gelooft dan wist de politie dus dat er kinderen in de bus zaten...

wat verder niets afdoet aan de debiliteit van de chauffeur van de auto
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_179342971
quote:
6s.gif Op woensdag 23 mei 2018 12:56 schreef Kim-Holland het volgende:
Ouders doodgeschoten Mawda kunnen wellicht een tijdlang in België blijven

De ouders van Mawda, de Koerdische peuter die omgekomen is na een politieachtervolging in Henegouwen, kunnen wellicht langer in België blijven. In de Kamer heeft premier Charles Michel laten verstaan dat de ouders daartoe over verschillende juridische mogelijkheden beschikken. Ze kunnen bijvoorbeeld het statuut van slachtoffers van mensensmokkel aanvragen.

Lees verder> https://www.hln.be/nieuws(...)ie-blijven~af007b89/
Beste premier Charles Michel, dat die mogelijkheid er is hoeft niet automatisch te betekenen dat u het van de daken moet roepen
Racist
pi_179347270
Protestactie en wake voor doodgeschoten peuter Mawda in Brussel

Een duizendtal mensen zijn vanavond bijeengekomen op het Poelaertplein in Brussel om de tweejarige Mawda te herdenken en haar dood aan te klagen. Het Koerdische meisje kwam vorige week om bij een politieachtervolging toen ze een kogel in haar wang kreeg. Later op de avond vond ook nog een wake plaats.

De actie is een initiatief van de ‘Coordination Semira Adamu’. De organisatie vroeg aan de deelnemers van de protestactie om een kledingstuk voor kinderen mee te nemen, om ze dan allemaal aan een waslijn te hangen als een teken van rouw. De protestactie zal tot 19.30 uur duren, om 22 uur vanavond wordt er nog een wake gehouden.





Aanwezigen zeggen geschokt te zijn door de manier waarop het meisje om het leven is gekomen. “Het is onbegrijpelijk dat dit in deze tijden nog kan gebeuren. Er moet dringend iets veranderen aan ons beleid, want dit is gewoon onmenselijk”, klinkt het.
https://www.hln.be/nieuws(...)in-brussel~a3c7ae09/
´
  donderdag 24 mei 2018 @ 00:55:11 #63
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_179347859
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 09:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Illegaal met 30 man in een busje, vluchten voor de politei en een politie-agent proberen omver te rijden en nu een parlementaire onderzoekscommissie eisen. De brutalen hebben de halve weereld.
Op de eerste plaats zijn ze zelf schuldig met hun extreme gedrag. Altijd de schuld ergens anders leggen. Kinderen meenemen in vuurgevechten en verontwaardigd zijn als ze geraakt worden. Ze zullen er wel een verblijfsvergunning en een flinke som geld uit willen slepen.
De werkelijke doodsoorzaak mag best worden vastgelegd. Wanneer blijkt dat ze door politiekogels om het leven is gekomen terwijl de politie dit ontkent, mag de politie best aangepakt worden vanwege het bewust of onbewust verspreiden van foute info.

Dit maakt degenen die ervoor gezorgd hebben dat het meisje in het bestelbusje kwam + de bestuurder en mogelijk ook andere inzittenden, natuurlijk niet minder schuldig aan de dood van dit meisje.
Krekker is de bom!
  donderdag 24 mei 2018 @ 08:36:20 #64
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_179350946
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 00:55 schreef KreKkeR het volgende:worden vanwege het bewust of onbewust verspreiden van foute info.

Dit maakt degenen die ervoor gezorgd hebben dat het meisje in het bestelbusje kwam + de

[..]

De werkelijke doodsoorzaak mag best worden vastgelegd. Wanneer blijkt dat ze door politiekogels om het leven is gekomen terwijl de politie dit ontkent, mag de politie best aangepakt bestuurder en mogelijk ook andere inzittenden, natuurlijk niet minder schuldig aan de dood van dit meisje.
Wat ging er vooraf aan de kogels? Dat is de hamvraag. Ik mag aannemen dat politie agenten niet zo maar willekeurig op een busje met mensen gaat schieten. Daar zal vast een reden voor geweest zijn ....
"Hoka Hey!"
pi_179376805
De Wever krijgt bakken kritiek voor uitspraken over ouders Mawda: “Meest onmenselijke dat we in politiek al gezien hebben”

Vorige week stierf de kleine Mawda door een politiekogel tijdens een mensensmokkeltransport. Bart De Wever acht de ouders die net hun dochtertje verloren hebben mee verantwoordelijk daarvoor. “Mag er nog op de ouderlijke verantwoordelijkheid worden gewezen?” tweette hij met een link naar het interview van VTM Nieuws met de N-VA-voorzitter.

De Wever zei: “Er is een hele voorgeschiedenis aan dat Iraakse gezin. Die zijn in Duitsland asiel komen vragen. Wederrechtelijk zijn die dan naar Engeland gegaan. Die zijn daar uitgewezen, terug naar Duitsland gebracht. Hun asiel is daar blijkbaar afgewezen eind vorig jaar en sindsdien zijn die al drie keer gepakt in ons land, terwijl ze dus wederrechtelijk terug naar Engeland wilden gaan. Een van die keren zelfs met hun kinderen in een koelwagen. Ja, dan moet je - hoe tragisch de dood van een kind ook is en een kind is per definitie onschuldig - de verantwoordelijkheid van die ouders toch in beeld durven brengen. Spreken over die mensen als loutere slachtoffers, dat vind ik niet correct.”

Lees verder> https://www.hln.be/nieuws(...)ien-hebben~abae6022/
´
  vrijdag 25 mei 2018 @ 13:08:42 #66
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179377503
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 15:22 schreef Toga het volgende:

[..]

Dit, en dat een kind zo weer is vervangen, van een vader heb je er maar één.

In het hypothetische geval dat een man met zijn zoon en vader op een zinkend bootje moet kiezen wie er overboord (en verdrinken) moet, zou de westerse grootvader zelf aanbieden overboord te springen (ik heb m'n leven gehad, tijd voor de nieuwe generatie) en de oosterse man zijn kind overboord gooien (we maken vanavond wel weer een nieuwe).
Dat verschil is bij beide culturen onbegrijpelijk.
Ach ga toch weg. "We maken vanavond wel weer een nieuwe". Hoe kun je zo denken over mensen? :r

Ik heb jaren terug een "oosterse" vader onder de trein terecht zien komen om zijn (geestelijk gehandicapte) zoon van de rails af te redden. Ik heb vluchtelingenmoeders gesproken waarvan de man zich opofferde om hun vrouw en kinderen een kans te geven, vaders die zelfmoord pleegden omdat het hen niet was gelukt.

In tientallen jaren met vluchtelingen heb ik geleerd dat het net mensen zijn en er dus totaalidioten tussen zitten en dat de kans groter is dat mensen door diverse trauma's afwijkend gedrag gaan vertonen, maar je kunt echt niet stellen dat het onder Koerden/"oosterse mensen"/Eskimo's normaal is om kinderen als kleiduif uit het raam te hangen "omdat ze dan wel een nieuwe maken".

Waar háál je het vandaan?
  vrijdag 25 mei 2018 @ 13:41:44 #67
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_179378242
Ik moet een beetje opletten; kijkende naar mijn notes;

Maar laat ik het netjes houden.
Nu worden ze opgepakt. Die krijgen PER DIRECT een huis aangeboden en een uitkering! Let maar op.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 13:44:12 #68
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_179378310
quote:
18s.gif Op woensdag 23 mei 2018 23:50 schreef Kim-Holland het volgende:
Protestactie en wake voor doodgeschoten peuter Mawda in Brussel

Een duizendtal mensen zijn vanavond bijeengekomen op het Poelaertplein in Brussel om de tweejarige Mawda te herdenken en haar dood aan te klagen. Het Koerdische meisje kwam vorige week om bij een politieachtervolging toen ze een kogel in haar wang kreeg. Later op de avond vond ook nog een wake plaats.

De actie is een initiatief van de ‘Coordination Semira Adamu’. De organisatie vroeg aan de deelnemers van de protestactie om een kledingstuk voor kinderen mee te nemen, om ze dan allemaal aan een waslijn te hangen als een teken van rouw. De protestactie zal tot 19.30 uur duren, om 22 uur vanavond wordt er nog een wake gehouden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Aanwezigen zeggen geschokt te zijn door de manier waarop het meisje om het leven is gekomen. “Het is onbegrijpelijk dat dit in deze tijden nog kan gebeuren. Er moet dringend iets veranderen aan ons beleid, want dit is gewoon onmenselijk”, klinkt het.
https://www.hln.be/nieuws(...)in-brussel~a3c7ae09/
Zie hier de vijanden van de Westerse staat. Ze willen dat iedereen lekker naar binnen mag komen en denken niet na over hoe het leven er daarna uit ziet over veertig jaar.

Mensen moeten ophouden om maar alles te tolereren. Als je je niet aan de wet houdt moet je HARD aangepakt worden.

Als ik als hardwerkende blanke iets verkeerds doe, dan wordt ik per direct aangepakt en zal het aan mij liggen.

Als die paupers de brut weer lopen te vernaggelen, ligt het aan een ander.

Net zoals dat als hier in NL een inbreker wordt betrapt en doodgeslagen wordt uit verdediging mensen ook beginnen te huilen. Echt, die lui sporen hem toch niet?!
pi_179381954
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 13:44 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Zie hier de vijanden van de Westerse staat. Ze willen dat iedereen lekker naar binnen mag komen en denken niet na over hoe het leven er daarna uit ziet over veertig jaar.

Mensen moeten ophouden om maar alles te tolereren. Als je je niet aan de wet houdt moet je HARD aangepakt worden.

Als ik als hardwerkende blanke iets verkeerds doe, dan wordt ik per direct aangepakt en zal het aan mij liggen.

Als die paupers de brut weer lopen te vernaggelen, ligt het aan een ander.

Net zoals dat als hier in NL een inbreker wordt betrapt en doodgeslagen wordt uit verdediging mensen ook beginnen te huilen. Echt, die lui sporen hem toch niet?!
Vergeet die illegalen (want uitgeprocedeerd) in Amsterdam niet, die voor 1500 euro/maand per persoon gehuisvest gaan worden 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
  vrijdag 25 mei 2018 @ 17:51:15 #70
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_179384384
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 14:15 schreef matspontius het volgende:

[..]

Frappant inderdaad dat ze de oorzaak niet bij zich zelf zoeken en zich de ogen uit hun kop schamen dat dit gebeurd is. In plaats daarvan proberen ze er klaarblijkelijk nog iets te peuren qua financien e.d. Ach ja, het was maar een kind van 2. En dan vinden ze het gek dat er een enorme aversie ontstaat tegen dit soort mensen .......................... Mag ik natuurlijk niet zeggen maar ik doe het toch maar :Y
Dat is nu dat cultuurverschil wat mensen hier niet willen zien. Onze maatschappij heeft van ons zulke individualisten gemaakt dat een levenswijze waarbij het individu ondergeschikt is aan de groep totaal niet begrepen en herkend wordt.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 18:09:38 #71
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_179384654
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:43 schreef Kim-Holland het volgende:
De Wever krijgt bakken kritiek voor uitspraken over ouders Mawda: “Meest onmenselijke dat we in politiek al gezien hebben”

Vorige week stierf de kleine Mawda door een politiekogel tijdens een mensensmokkeltransport. Bart De Wever acht de ouders die net hun dochtertje verloren hebben mee verantwoordelijk daarvoor. “Mag er nog op de ouderlijke verantwoordelijkheid worden gewezen?” tweette hij met een link naar het interview van VTM Nieuws met de N-VA-voorzitter.

De Wever zei: “Er is een hele voorgeschiedenis aan dat Iraakse gezin. Die zijn in Duitsland asiel komen vragen. Wederrechtelijk zijn die dan naar Engeland gegaan. Die zijn daar uitgewezen, terug naar Duitsland gebracht. Hun asiel is daar blijkbaar afgewezen eind vorig jaar en sindsdien zijn die al drie keer gepakt in ons land, terwijl ze dus wederrechtelijk terug naar Engeland wilden gaan. Een van die keren zelfs met hun kinderen in een koelwagen. Ja, dan moet je - hoe tragisch de dood van een kind ook is en een kind is per definitie onschuldig - de verantwoordelijkheid van die ouders toch in beeld durven brengen. Spreken over die mensen als loutere slachtoffers, dat vind ik niet correct.”

Lees verder> https://www.hln.be/nieuws(...)ien-hebben~abae6022/
Kritiek op de ouders lijkt me in dit geval ook volledig terecht. Het lijkt me het beste als de overige kinderen ook direct uit het ouderlijk gezag worden genomen en deze ouders aangeklaagd worden voor dood door nalatigheid.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Spellchecker vrijdag 25 mei 2018 @ 22:37:28 #72
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_179389699
Dit lijkt op het verhaal van die verdronken peuter, uitvergroot op het strand in alle bladen ..... blijkt achteraf dat de eigen vader verantwoordelijk was voor het besturen van de boot .....
pi_179390002
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 22:37 schreef maily het volgende:
Dit lijkt op het verhaal van die verdronken peuter, uitvergroot op het strand in alle bladen ..... blijkt achteraf dat de eigen vader verantwoordelijk was voor het besturen van de boot .....
Oh? Ik dacht dat pa nieuwe tanden wou.. :+
´
pi_179390506
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 18:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Kritiek op de ouders lijkt me in dit geval ook volledig terecht. Het lijkt me het beste als de overige kinderen ook direct uit het ouderlijk gezag worden genomen en deze ouders aangeklaagd worden voor dood door nalatigheid.
Kritiek op de ouders is zeker terecht. Het is echter wel zo dat de ouders waarschijnlijk niet zelf achter het stuur zaten en daarmee ook zelf niet hebben gekozen om te vluchten en later zelfs op de politie in te rijden. Misschien dat men daarom kritiek op de ouders onterecht vindt?
  vrijdag 25 mei 2018 @ 23:49:34 #75
3542 Gia
User under construction
pi_179391139
Nog een geluk dat het (nog) niet tot rellen is gekomen.
Hoe durft de politie hen op te jagen, dat leidt toch logischerwijs tot levensgevaarlijke situaties!!!

Voor wie het niet snapt...dit is sarcasme
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')