abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181465355
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:03 schreef eriksd het volgende:

[..]

Corporate tax, daar zit toch niet veel toekomst in?
Zou je dit even kunnen toelichten?
pi_181465512
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 09:40 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook wat overtrokken is. De trend is natuurlijk wel dat corporate tax daalt tov indirect tax. Daarnaast lijkt de overheid een eerste beweging te maken om specifieke belastingdeals minder vaak toe te passen. Ook zijn er signalen dat bedrijven de reputatieschade beginnen mee te wegen van een efficiente tax positie.
In hoeverre dit nu echt een grote verandering gaat geven of dat het toch vooral smoke screens zijn.. Voorlopig blijft de berekening van de vennootschapsbelasting, gebruik van uitzonderingen en constructies over landen heen en juridische entiteiten nog wel bestaan. Ook in de toekomst.
snIRC het gratis chatbotje voor onder andere triviant
  zondag 26 augustus 2018 @ 11:27:33 #93
165633 eriksd
The grand facade...
pi_181467304
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 09:40 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

Op praktisch niveau zit je voor wat betreft Europa binnen 3-5 jaar wel naar een gemeenschappelijke winstbelasting te kijken. Voor non-EU zit je voor de klassieke investeringsstructuren via NL denk ik ook steeds vaker slecht nieuws te verkopen (grofmazige wetgeving, substance die moeilijk toepasbaar is op fonds- en investeringsstructuren, onduidelijke CFC regelgeving, afkalvende zekerheid belastingverdragen) en dan laat ik eventuele bronheffing op rente en royalty's nog maar buiten beschouwing.

Dit heeft trouwens ook een enorm uitstralend effect op niet-fiscale maar wel juridische werkgelegenheid in NL: denk aan banking&finance waar vaak een losse NL financieringsmaatschappij de enige nexus met NL vormt. Ook voor wat betreft M&A heb je behoorlijk vaak slechts NL houdsters die de band met NL vormen. Als ik zo op de Zuidas kijk lijken mensen zich hier overigens nog weinig rekenschap van te geven.

Dan op een wat meer rechtstheoretisch niveau: ik denk dat je een (nog snellere) beweging gaat zien naar belasting op consumptie. Een winstbelasting (en overwinstbelasting zoals dividendbelasting) is met steeds mobieler kapitaal en winstrealisatie zonder "voet aan de grond" (digitale economie) wat mij betreft een redelijk achterhaald concept. De publieke opinie denkt er duidelijk anders over momenteel, maar ik vrees dat na 5-10 jaar onduidelijkheid en gerommel met overheden dit inzicht ook wel komt.

Kortom: het zal wel blijven bestaan maar niet meer zoveel NL monden kunnen voeden. Wat werk zal er altijd blijven maar ik zie het toch minstens halveren op klassieke "international tax" praktijken. Bedrijven hebben denk ik gewoon geen zin meer in eindeloze verhalen met onduidelijke regels en dubbeltellingen, dan maar straightforward met minder tussenlagen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_181620405
Maandag is mijn eerste stagedag bij PwC, überhaupt mijn eerste stagedag ooit. Tijdens het sollicitatiegesprek al besproken dat ik eigenlijk alleen in pak hoef wanneer er klanten komen. Dagelijkse kleding zal dus bestaan uit chino + overhemd en nette schoenen.

Tijdens de eerste stagedag wil je natuurlijk een goede indruk maken, dus die dag een pak aantrekken? Waarom wel/niet
pi_181621187
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:12 schreef Frankicks het volgende:
Maandag is mijn eerste stagedag bij PwC, überhaupt mijn eerste stagedag ooit. Tijdens het sollicitatiegesprek al besproken dat ik eigenlijk alleen in pak hoef wanneer er klanten komen. Dagelijkse kleding zal dus bestaan uit chino + overhemd en nette schoenen.

Tijdens de eerste stagedag wil je natuurlijk een goede indruk maken, dus die dag een pak aantrekken? Waarom wel/niet
Eerste paar weken gewoon iedere dag een pak aandoen. Komt veel professioneler over en het laat zien dat je het serieus neemt. Een eerste indruk op nieuwe collega's kun je maar 1 keer maken.
Ik zou de eerste dag(en) ook gewoon een stropdas omdoen. Die kun je daarna eventueel wel weglaten.

Uiteindelijk zul je in de praktijk wel merken wat voor kleding wel kan en wat er absoluut niet kan. Dat verschilt echt per kantoor, afdeling en locatie.
Groet, Niels
pi_181623017
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:53 schreef Niels_vdakker het volgende:

[..]

Eerste paar weken gewoon iedere dag een pak aandoen. Komt veel professioneler over en het laat zien dat je het serieus neemt. Een eerste indruk op nieuwe collega's kun je maar 1 keer maken.
Ik zou de eerste dag(en) ook gewoon een stropdas omdoen. Die kun je daarna eventueel wel weglaten.

Uiteindelijk zul je in de praktijk wel merken wat voor kleding wel kan en wat er absoluut niet kan. Dat verschilt echt per kantoor, afdeling en locatie.
Ik heb 1 pak, dus ik kan niet de eerste paar weken een pak aan doen. Tijdens het sollicitatiegesprek is mij verteld dat ik er maar 1 nodig heb. Dat komt omdat hun niet van stagiaires (kunnen) verwachten dat ze elke dag in pak komen.
pi_181624560
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:28 schreef Frankicks het volgende:

[..]

Ik heb 1 pak, dus ik kan niet de eerste paar weken een pak aan doen. Tijdens het sollicitatiegesprek is mij verteld dat ik er maar 1 nodig heb. Dat komt omdat hun niet van stagiaires (kunnen) verwachten dat ze elke dag in pak komen.
Je hebt ook niet heel veel pakken nodig, maar 1 is mijn inziens wel te weinig. Met verschillende kleuren overhemden kun je ook al prima combineren.

Als jij niet in pak wil gaan en dat is ook gewoon geaccepteerd binnen het kantoor, dan moet je het zeker doen. Maar ik ben tijdens stageperiodes nooit (semi-)casual naar kantoor gegaan en dat leverde me vaker complimenten op, dan dat ik raar werd aangekeken.

Op welke afdeling ga je precies stage lopen bij PwC?
Groet, Niels
pi_181624684
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:39 schreef Niels_vdakker het volgende:

[..]

Je hebt ook niet heel veel pakken nodig, maar 1 is mijn inziens wel te weinig. Met verschillende kleuren overhemden kun je ook al prima combineren.

Als jij niet in pak wil gaan en dat is ook gewoon geaccepteerd binnen het kantoor, dan moet je het zeker doen. Maar ik ben tijdens stageperiodes nooit (semi-)casual naar kantoor gegaan en dat leverde me vaker complimenten op, dan dat ik raar werd aangekeken.

Op welke afdeling ga je precies stage lopen bij PwC?
1 is ook wel te weinig, dat ben ik met je eens. Zodra ik me eerste 'salaris' heb ga ik er ook zeker 1 bijkopen. Overhemden heb ik gelukkig wel genoeg.

Ik ga werken op de data extraction afdeling. IT'ers staan erom bekend meer casual rond te lopen op kantoor, ik weet niet of dat bij PwC ook zo is?
pi_181665366
Afgelopen week op gesprek geweest bij een van de kantoren voor een startersfunctie binnen Finance Advisory, en uitgenodigd voor een tweede gesprek. Uiteraard wilde ik niet te gretig overkomen en heb ik niet naar een evt starterssalaris en secundaire arbeidsvoorwaarden gevraagd, aangezien het pas de eerste ronde was. Ik vraag me echter wel af wat ong. het gemiddelde starterssalaris is voor een Finance consultant bij de big 4 voor iemand met een WO-master op zak en 0 relevante werkervaring. Daarnaast kwam er kort een lease-auto ter sprake, en weet ik van kennissen dat dit optioneel is, maar is dit altijd het geval of verschilt dat ook per tak/functie/afdeling?

Daarnaast zal mijn tweede gesprek een case-opdracht zijn. Iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat ik ongeveer kan verwachten? Dank!
pi_181669596
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:32 schreef HansBalletje83 het volgende:
Afgelopen week op gesprek geweest bij een van de kantoren voor een startersfunctie binnen Finance Advisory, en uitgenodigd voor een tweede gesprek. Uiteraard wilde ik niet te gretig overkomen en heb ik niet naar een evt starterssalaris en secundaire arbeidsvoorwaarden gevraagd, aangezien het pas de eerste ronde was. Ik vraag me echter wel af wat ong. het gemiddelde starterssalaris is voor een Finance consultant bij de big 4 voor iemand met een WO-master op zak en 0 relevante werkervaring. Daarnaast kwam er kort een lease-auto ter sprake, en weet ik van kennissen dat dit optioneel is, maar is dit altijd het geval of verschilt dat ook per tak/functie/afdeling?

Daarnaast zal mijn tweede gesprek een case-opdracht zijn. Iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat ik ongeveer kan verwachten? Dank!
Een auto om bij klanten te kunnen komen lijkt mij wel handig, als je zelf al een auto hebt kun je ervoor kiezen het normleasebedrag uit te laten betalen.

Qua startsalaris in de Advisory praktijk zal de Big4 redelijk op één lijn liggen, vermoed zo rond 2500/2600 bruto
pi_181704397
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:03 schreef Fleauris het volgende:

[..]

Een auto om bij klanten te kunnen komen lijkt mij wel handig, als je zelf al een auto hebt kun je ervoor kiezen het normleasebedrag uit te laten betalen.

Qua startsalaris in de Advisory praktijk zal de Big4 redelijk op één lijn liggen, vermoed zo rond 2500/2600 bruto
Mijn inschatting zou hoger liggen eerder 2800/3000 per maand
pi_181714929
Om aansluiting te vinden met een eerdere post:

Vorige week aangenomen voor een startersfunctie bij één van de kantoren. Als starter: wat zijn de punten waar ik op moet letten en waar ik rekening mee moet houden?

Overigens stond er dat ik een maand proeftijd heb, maar aangezien het mijn eerste baan is vraag ik mij af wat ik kan verwachten tijdens de proeftijd en hoe ik ervoor kan zorgen om die te 'halen' naar tevredenheid. Ik wil natuurlijk wel al een goede start maken. Wat zijn de tip en tops?

Iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat ik ongeveer kan verwachten? Dank!

P.S; wat prefereren jullie bij de keuze leaseauto vs. uitbetalen?

[ Bericht 7% gewijzigd door Frankiee op 05-09-2018 22:37:03 ]
pi_181715950
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:49 schreef Frankiee het volgende:

Vorige week aangenomen voor een startersfunctie bij één van de kantoren. Als starter: wat zijn de punten waar ik op moet letten en waar ik rekening mee moet houden?

Overigens stond er dat ik een maand proeftijd heb, maar aangezien het mijn eerste baan is vraag ik mij af wat ik kan verwachten tijdens de proeftijd en hoe ik ervoor kan zorgen om die te 'halen' naar tevredenheid. Ik wil natuurlijk wel al een goede start maken. Wat zijn de tip en tops?

Iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat ik ongeveer kan verwachten? Dank!
Veel hectiek, ellebogenwerk, hoge (onrealistische) eisen, hoge werkdruk, veel overuren.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_181720456
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 22:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Veel hectiek, ellebogenwerk, hoge (onrealistische) eisen, hoge werkdruk, veel overuren.
Hij neemt meteen ontslag als die dit leest :9
pi_181726661
quote:

Gefeliciteerd, ik werk al bijna 10 jaar met veel plezier bij Big4 firm!

Proeftijd is nog steeds een wassen neus bij ons - gesprekje op het eind allicht, maar ken geen verhalen van mensen die dit niet “gehaald” hebben anders dan een kerel die bij de introductieweek was weggestuurd.
pi_181736100
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:00 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, ik werk al bijna 10 jaar met veel plezier bij Big4 firm!

Proeftijd is nog steeds een wassen neus bij ons - gesprekje op het eind allicht, maar ken geen verhalen van mensen die dit niet “gehaald” hebben anders dan een kerel die bij de introductieweek was weggestuurd.
Waarom was die weggestuurd?

Het is mijn eerste 'echte' startersbaan, wat kan ik mij er bij voorstellen? Hoe gaat het inwerken en wat kan ik verwachten?

Ik ben altijd gewend geweest om gewoon boeken te lezen en tentamens te maken, vandaar dat ik er erg nieuwsgierig over ben. Ik weet niet hoe het er allemaal aan toe gaat en hoe de inwerkprocedure in elkaar steekt...

[ Bericht 7% gewijzigd door Frankiee op 06-09-2018 21:54:04 ]
pi_181748738
quote:

- Stel vragen bij onduidelijkheid.
- De enige fout die je kan maken is de fout die je alleen maakt.
- Probeer veel verschillende projecten/klanten mee te maken het eerste jaar.
- Jij bent verantwoordelijk voor je eigen succes: neem dus initiatief.

Proeftijd is standaard. Als je niet het kantoor in brand steekt moet dit wel goed komen.
pi_181815586
Haii,

ik ben net aangenomen bij PwC in Brussel. Ik ben best blij met wat ze mij geboden hebben, namelijk ¤2500, een auto en wat secundaire voorwaarden. Dit zou volgens de mensen bij PwC normaal zijn, omdat ik net mijn tweede master heb afgerond. Mijn eerste master ging over arbeidspsychologie, en deze tweede master betreft technische bedrijfskunde (dat heet bij ons iets anders in België overigens).

Nu is het zo dat een vriend zegt dat ik best mag onderhandelen omdat ik al 31 ben en al aardig wat jaren een eigen bedrijfje heb gehad. Weet iemand in hoeverre hier mogelijkheden voor zijn? Tijdens mijn gesprekken werd mij verteld dat het salaris namelijk vaststaat. Die ¤2500 doe ik ook wel hoor, maar een beetje meer informatie is nooit verkeerd.
pi_181819213
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 13:11 schreef Patricier het volgende:
Haii,

ik ben net aangenomen bij PwC in Brussel. Ik ben best blij met wat ze mij geboden hebben, namelijk ¤2500, een auto en wat secundaire voorwaarden. Dit zou volgens de mensen bij PwC normaal zijn, omdat ik net mijn tweede master heb afgerond. Mijn eerste master ging over arbeidspsychologie, en deze tweede master betreft technische bedrijfskunde (dat heet bij ons iets anders in België overigens).

Nu is het zo dat een vriend zegt dat ik best mag onderhandelen omdat ik al 31 ben en al aardig wat jaren een eigen bedrijfje heb gehad. Weet iemand in hoeverre hier mogelijkheden voor zijn? Tijdens mijn gesprekken werd mij verteld dat het salaris namelijk vaststaat. Die ¤2500 doe ik ook wel hoor, maar een beetje meer informatie is nooit verkeerd.
¤ 2500 netto voor iemand met 2 masters en relevante werkervaring ?
Ik vind het laag; maar België heeft een ander belastingstelsel.
  maandag 10 september 2018 @ 17:54:42 #110
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_181820484
2500 bruto? Vind ik ook echt laag, bij een wat kleiner adviesbureau dat ik ken krijg je als trainee al zo'n 2400 euro bruto + regeling voor leaseauto, laptop, etc, en daar stroom je binnen als beginner met één master rond je 23-25e ofzo...
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_181822024
Standaardaanbod van big4 voor starter, ook met 2 masters. Echter, doordat je eigen bedrijf hebt gehad zou ik zeker hoger proberen in te zetten (en misschien wel vooral op ervaring / hogere functie, salaris vind ik zelf altijd minder boeiend)
''Rice is great if you're really hungry and want to eat two thousand of something.' - Mitch Hedberg
pi_181827660
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 13:11 schreef Patricier het volgende:
Haii,

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 16:53 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

¤ 2500 netto voor iemand met 2 masters en relevante werkervaring ?
Ik vind het laag; maar België heeft een ander belastingstelsel.
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 17:54 schreef MacorgaZ het volgende:
2500 bruto? Vind ik ook echt laag, bij een wat kleiner adviesbureau dat ik ken krijg je als trainee al zo'n 2400 euro bruto + regeling voor leaseauto, laptop, etc, en daar stroom je binnen als beginner met één master rond je 23-25e ofzo...
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 19:00 schreef Steven184 het volgende:
Standaardaanbod van big4 voor starter, ook met 2 masters. Echter, doordat je eigen bedrijf hebt gehad zou ik zeker hoger proberen in te zetten (en misschien wel vooral op ervaring / hogere functie, salaris vind ik zelf altijd minder boeiend)
Bij een big4-organisatie krijg ik 2850 bruto + leaseauto. Als ik niet voor een leaseauto had gekozen, had ik 3400 bruto.
pi_181829308
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 21:24 schreef Frankiee het volgende:

[..]

Waarom was die weggestuurd?
Flessen champagne bestellen en leegspuiten op introductieweek. Veel te veel zuipen en niet op training verschijnen en vervolgens niet fatsoenlijk kunnen reageren op de instructies van de organisatie. Ik vond het persoonlijk om te smullen als trainer.
pi_181888645
Wordt er in deze branche wel eens nagedacht over staken voor betere arbeidsvoorwaarden?
pi_181889900
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2018 21:55 schreef phpmystyle het volgende:
Wordt er in deze branche wel eens nagedacht over staken voor betere arbeidsvoorwaarden?
Ik zie dat in de toekomst wel gebeuren inderdaad. Dit jaar had EY maar 1 miljoen aanmeldingen voor 1 positie, in plaats van 1,2 miljoen zoals het jaar ervoor.
Play hard, go pro.
pi_181891023
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2018 22:45 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Ik zie dat in de toekomst wel gebeuren inderdaad. Dit jaar had EY maar 1 miljoen aanmeldingen voor 1 positie, in plaats van 1,2 miljoen zoals het jaar ervoor.
Je bedoelt dat er genoeg onzekere ''toppers'' zijn om die kut posities in te vullen?

Vrees dat je ergens wel een beetje gelijk hebt.
pi_181916888
Vraagje; als je voor een leaseauto kiest als starter ipv mobiliteitsvergoeding, is er dan meestal een vrije keuze of krijg je één standaard (pool)auto toegewezen? Iemand ervaring mee?
pi_181917370
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 10:47 schreef Frank_Underwood het volgende:
Vraagje; als je voor een leaseauto kiest als starter ipv mobiliteitsvergoeding, is er dan meestal een vrije keuze of krijg je één standaard (pool)auto toegewezen? Iemand ervaring mee?
Leaseauto kies je zelf. Bij instroming krijg je een standaard auto (type polo, fiesta, yaris etc..) tot je zelf een auto kiest.
pi_181922204
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:42 schreef naniyokore het volgende:

[..]

Leaseauto kies je zelf. Bij instroming krijg je een standaard auto (type polo, fiesta, yaris etc..) tot je zelf een auto kiest.
Bij Deloitte niet. Daar krijgt een starter een standaard auto, idd van het type polo, fiesta of yaris. Kiezen (alsin zelf een auto bestellen met opties) kan pas vanaf een hoger niveau
pi_181925464
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2018 21:55 schreef phpmystyle het volgende:
Staken is meer iets voor sectoren zonder arbeidsmobiliteit of algeheel slechte beloning.

Als je niet tevreden bent ga je toch lekker op zoek naar iets beters of solliciteer je überhaupt niet? Je weer vooraf wat je kan verwachten.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')