Tip; je hebt van die babyfoon apps. Wij gebruiken die veelvuldig op vakantie, want die werken via wifi/4G en het enige wat je nodig hebt is 2 smartphones. Het ene toestel is de babyunit en leg je bij baby, het andere neem je mee. Degene die je meeneemt rinkelt als de baby wakker wordt, je kunt tegen je kind praten en zelfs de camera op je telefoon gebruiken om je kind te zien.quote:Op woensdag 16 mei 2018 19:52 schreef exode het volgende:
Isa, qua afstand, in huis prima maar op vakantie belabberd. Ook op open vlaktes (camping) vind ik hem echt tegenvallen.
Ja zijn we geweest maar daar zat van Flexa weinig soeps tussen. Van andere merken wel wat leuke kleuren gezien, maar daar zijn dan weer geen testers van. Om nu een hele bak te kopen vind ik een beetje zonde.quote:Op woensdag 16 mei 2018 20:39 schreef Feyre het volgende:
Oh peace kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Kan je niet beter gewoon even naar een bouwmarkt en daar kleuren kijken (en dan evt nieuwe testers bestellen)?
waarom wil je persé een tester?quote:Op woensdag 16 mei 2018 21:08 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Ja zijn we geweest maar daar zat van Flexa weinig soeps tussen. Van andere merken wel wat leuke kleuren gezien, maar daar zijn dan weer geen testers van. Om nu een hele bak te kopen vind ik een beetje zonde.
Iemand nog de gouden tip?
Natuurlijk is dat spannend! Fijn dat jullie uk het goed deed! Spannend de GUO over 3 weken. Wij hebben hem volgende week. Ik voel me nog zo bleu, heb geen idee wat me te wachten staat dus ik maak me er ook geen zorgen omquote:Op woensdag 16 mei 2018 20:59 schreef Mrs.Peel het volgende:
We zijn zojuist bij de verloskundige geweest, en we hebben weer een prachtig kloppend hartje gehoordIk was toch weer wat onzeker en ongerust (ook ivm pinquit
), dus het was een hele opluchting om te horen dat het goed is. Over 3 weken de GUO, iets om naar uit te zien, maar ook weer heel spannend!
maar dat kun je ook van een staaltje zien toch? Of wil je er echt een m2 mee verven voor het effect?quote:Op woensdag 16 mei 2018 21:10 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Om te testen of de kleur ons bevalt?
Nou ja bijvoorbeeld zoiets jaquote:Op woensdag 16 mei 2018 21:10 schreef Stormqueen het volgende:
En verder: https://www.histor.nl/onze-kleuren/kleurbedenktijd
Nou, Wij zijn beide geen interieurgoeroes. Dus een stuk zien is wel heel fijnquote:Op woensdag 16 mei 2018 21:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
maar dat kun je ook van een staaltje zien toch? Of wil je er echt een m2 mee verven voor het effect?
Ik kon laatst bij de Praxis voor 3,50 een potje laten mengen in elke gewenste kleur van elk gewenst merk. Ik geloof dat er 0,25 liter in zit. Ok, ik zou er zo geen 10 proberen en het is ietsje duurder dan zo’n Flexa-tester, maar ik vond het heel acceptabel zo.quote:Op woensdag 16 mei 2018 21:08 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Ja zijn we geweest maar daar zat van Flexa weinig soeps tussen. Van andere merken wel wat leuke kleuren gezien, maar daar zijn dan weer geen testers van. Om nu een hele bak te kopen vind ik een beetje zonde.
Iemand nog de gouden tip?
Wij krijgen het voor elkaar om geen wifi en geen 4g te hebben op vakantie.quote:Op woensdag 16 mei 2018 20:51 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Tip; je hebt van die babyfoon apps. Wij gebruiken die veelvuldig op vakantie, want die werken via wifi/4G en het enige wat je nodig hebt is 2 smartphones. Het ene toestel is de babyunit en leg je bij baby, het andere neem je mee. Degene die je meeneemt rinkelt als de baby wakker wordt, je kunt tegen je kind praten en zelfs de camera op je telefoon gebruiken om je kind te zien.
Thuis is dat minder praktisch, maar dan volstaat hier de “gewone” babyfoon met minder ver bereik.
B is 4 en we gebruiken de babyfoon nog steeds, wel meer als walkietalkie 'Nee B het is nog veel te vroeg, ga maar weer slapen' dat soort gesprekken.quote:Op woensdag 16 mei 2018 20:39 schreef Feyre het volgende:
Oja babyfoons! Onze dochter is straks bijna 3 jaar als de baby komt en ik weet eigenlijk niet of we een tweede babyfoon moeten aanschaffen of dat we tzt de babyfoon bij peuter niet meer nodig hebben. Ik vind het nu nog wel fijn om te zien of ze in bed blijft liggen en hoe lang ze nog ligt te kletsen voor ze in slaap valt. Hoe doen anderen dat?
Oh peace kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Kan je niet beter gewoon even naar een bouwmarkt en daar kleuren kijken (en dan evt nieuwe testers bestellen)?
ik moest "beschikbaar" zijn tot ik iemand van het telefonisch had gesproken die dan de situatie zou beoordelen. Dat was binnen n paar dagen na mn ziekmelding. Telefoongesprek van drie minuten "ja zwanger, absurde werkdruk op advies van bedrijfsarts ziekgemeld". En toen zeiden ze ok, hebben ze t verwerkt en heb ik er daarna nooit meer wat van gemerktquote:Op donderdag 17 mei 2018 07:40 schreef Helsinki het volgende:
Niet bijgelezen.
Ik ben voor het eerst in mijn leven ziekgemeld bij het UWV en zag net op Mijnoverheid een brief met allerlei regels zoals elke dag tot 18:00 beschikbaar zijn. Geldt dit ook voor zwangeren die gedeeltelijk ziek zijn gemeld? En moeten ook die aangeven dat ze op vakantie gaan bijvoorbeeld? Ik zag de brief met bevestiging van de ziekmelding maar lees nergens terug dat het om een zwangerschap gaat. Misschien is dat normaal hoor, maar aangezien ik geen ervaring heb dacht ik: wellicht weet iemand hier dat wel.
quote:Op donderdag 17 mei 2018 07:38 schreef klaprooss het volgende:
En mag ik in de OP? Mijn UD zal rond 22 januari zijn
Het is een prima ding hoor, geen ruis, goed in te stellen, in huis prima bereik, terugspreek functie is voor ons erg handig nu. Temperatuur vinden wij ook handig aangezien we in een oud jaren 30 huis wonen. B zijn kamer zakt naar 12 graden in de winter (met raam dicht) dus voor de beeb is dat handig om te weten wat betreft dekens of even bijverwarmen etc.quote:Op donderdag 17 mei 2018 09:42 schreef VitaBella het volgende:
Die hebben wij ook exode, maar dan in het rozebenieuwd hoe die gaat bevallen.
Mooie kleur Helsinki!
Ja? Wij hebben 5 jaar geleden een kast, commode en bedje gekocht voor ¤ 80, zag er prima uit maar hebben we wel geverfd. En we moesten er 1,5 voor in de auto zitten.quote:Op donderdag 17 mei 2018 10:36 schreef Tink89 het volgende:
Ohja een babyfoon *zet hem op de uitzetlijst*
Wij zoeken op marktplaats een bedje, maar vragen mensen daar inclusief tandafdrukken en 'heeft nog wel een likje verf nodig' nog veel geld voor zeg...
Ik heb m nu anderhalve week in gebruik en het is echt een aanrader.quote:Op donderdag 17 mei 2018 08:42 schreef Helsinki het volgende:
IMA, wij hebben een Chicco Next2Me aangeschaft. Geen idee of het wat is maar anders zijn we hem ook wel weer zo kwijt denk ik. Las er veel positieve dingen over in ieder geval. Die van Wolken is ook erg mooi!
Ik heb dit voor ¤125 bij de kringloop gehaald:quote:Op donderdag 17 mei 2018 10:46 schreef exode het volgende:
[..]
Ja? Wij hebben 5 jaar geleden een kast, commode en bedje gekocht voor ¤ 80, zag er prima uit maar hebben we wel geverfd. En we moesten er 1,5 voor in de auto zitten.
Ik weet niet wat je uit wilt geven maar Petit Amelie heeft leuke, betaalbare bedden. Dus als je tweedehands niets kan vinden....
Je staat erin hoorquote:Op donderdag 17 mei 2018 07:38 schreef klaprooss het volgende:
En mag ik in de OP? Mijn UD zal rond 22 januari zijn
Bopita outlet proberen?quote:Op donderdag 17 mei 2018 15:01 schreef Tink89 het volgende:
De kringloop kan ik ook nog wel even in de gaten houden. Misschien zijn we te kieskeurig, maar ik vind heel veel dingen niet mooi. Bedjes met spijltjes bijvoorbeeld, ik wil plankjes. En we hebben geen ruimte voor een hoge kast, maar dan wil ik wel een commode met een plank erop, zodat de baby er recht op kan liggen ipv dwars... Ik zoek nog even door![]()
On the bright side: ik at een nizza-koekje vandaag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De rest van de muren die jullie niet kunnen zien zijn trouwens allemaal wit. Als de kamer niet meer vol troep staat zal ik eens goede foto's maken.
Ik heb hier trouwens nog een ongedragen panty van H&M liggen. Mama tights semi shiny 20 denier, zwart, maat L. Was zo'n 2pack en had per ongeluk de verkeerde maat gekocht, kwam ik pas achter toen ik er eentje aantrok die helemaal niet pasteIs er hier iemand die ik daar blij mee kan maken? DM/PM dan even je adres. Ik hoef er niks voor, ik stuur hem je gewoon op in zn plasticje
![]()
[ Bericht 22% gewijzigd door Aure op 17-05-2018 17:13:58 ]
quote:Op donderdag 17 mei 2018 16:41 schreef Aure het volgende:
Wij zouden de hele babykamer van mijn broer krijgen en uiteindelijk hebben we alsnog dingen nieuw gekocht![]()
Helsinki, dat ziet er al heel erg leuk uit zo! En dat kleedjedie is echt awesome!
Hier inderdaad bergen op de muur(goed gejat van Pinterest). Stand van babykamerzaken hier momenteel:
Oh mén!!! Wat gaaf zeg die bergenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De rest van de muren die jullie niet kunnen zien zijn trouwens allemaal wit. Als de kamer niet meer vol troep staat zal ik eens goede foto's maken.
Ik heb hier trouwens nog een ongedragen panty van H&M liggen. Mama tights semi shiny 20 denier, zwart, maat L. Was zo'n 2pack en had per ongeluk de verkeerde maat gekocht, kwam ik pas achter toen ik er eentje aantrok die helemaal niet pasteIs er hier iemand die ik daar blij mee kan maken? DM/PM dan even je adres. Ik hoef er niks voor, ik stuur hem je gewoon op in zn plasticje
![]()
![]()
Hier helaas geen kamertje wegens geen kamer over 😂
Het is er maar eentje hoor, maar dan bewaar ik hem voor jou! Ik heb jou een DM gestuurd trouwens. Als je naar dm.fok.nl gaat zou je hem als t goed is moeten zien!quote:Op donderdag 17 mei 2018 19:29 schreef PriemGirl het volgende:
Oh aure mij zou je wel blij maken met de panty’s mocht je ze nog hebben. Zit mobiel dus Pm/dm lukt me niet grrr.......
Die Zwitsal-baby is van dichtbij niet zo heel erg netjes.quote:Op donderdag 17 mei 2018 13:35 schreef Jentin het volgende:
Schattig kamertje, ToT. Toch nog goedgekomen met je Zwitsal-baby. (En je vindt het niet erg dat de naam zo al bekend is?)
Bij een 2e telefonisch contact krijg je daar een afspraak voor, althans, ik dan! De eerste was inderdaad kort na ziekmelding, voor de tweede kreeg ik een brief. Verder niks meer van dat hele UWV gehoord, het zal wel.quote:Op donderdag 17 mei 2018 08:21 schreef Helsinki het volgende:
Ik heb net gebeld en het kwam erop neer dat het wel handig is als ik telefonisch bereikbaar ben. Indien dat niet het geval is, zullen ze me een brief sturen met de vraag contact op te nemen. Ik heb een weekje vakantie en weet nog niet of ik ga (als ik kan dan wil ik wel gaan, het is een strandvakantie waarbij ik niet meer ga doen dan liggen, eten en af en toe een beetje voetjebaden).
Kreeg ook te horen dat het om 100% van mijn dagloon gaat ipv 70% (dacht ik dus) en dat de werkgever wel heeft doorgegeven dat het om een zwangerschap gaat. Dat is fijn. Ik wacht het dus nog maar eventjes af, want het is allemaal nog niet vastgesteld.
Vind het maar niks. Al die beperkingen waar ik nu tegenaan loop en dan ook zo'n ziekmelding er achteraan. Maar, ik heb al wat betere dagen (ondanks elke dag last) en kan nu de rust nemen die ik nodig heb.
Ik probeerde op sterk aandringen van huisarts en de gyn de primperan af te bouwen. Dat was een heel slecht idee, ging na een ruime dag op een lagere dosering weer 15 keer per dag spugen, ondanks sondevoeding. Sinds woensdag weer aan de maximale dosering en nu houd ik het bij een paar keer per dag overgeven. In de tussentijd probeer ik te blijven eten. Gestoomde bloemkool, aardappelpuree en zelfgebakken eierkoeken (elke dag door manliefquote:Op vrijdag 18 mei 2018 09:07 schreef Aure het volgende:
Fijn Tink! Hoe gaat het verder met jou en de misselijkheid? Kun je al iets meer binnen houden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: en Peace wat schrikken! Geen idee wat het nou geweest is?K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op vrijdag 18 mei 2018 09:56 schreef Tink89 het volgende:
Spannend Vita! En ik kan me voorstellen dat deze mijlpaal niet echt leuk is...
[..]
Ik probeerde op sterk aandringen van huisarts en de gyn de primperan af te bouwen. Dat was een heel slecht idee, ging na een ruime dag op een lagere dosering weer 15 keer per dag spugen, ondanks sondevoeding. Sinds woensdag weer aan de maximale dosering en nu houd ik het bij een paar keer per dag overgeven. In de tussentijd probeer ik te blijven eten. Gestoomde bloemkool, aardappelpuree en zelfgebakken eierkoeken (elke dag door manlief) zijn favoriet, maar ook die blijven zeker niet altijd binnen. Ik probeer te voorkomen dat m'n maag straks helemaal niks meer gewend is, dus probeer te variëren door soms een stukje appel, wat schijfjes komkommer, een nizzakoekje of iets anders te proberen. Het is wel echt mezelf dwingen momenteel...
Wat goed dat je hulp zoekt Tink. Helemaal niet gek gezien wat je voor je kiezen krijgt. En je man klinkt als een partner met een hart van goudSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: en Peace wat schrikken! Geen idee wat het nou geweest is?Wat fijn!
Nee, ze hebben geen idee. De pijn is nu ook wel grotendeels weg. Door de groei ineens te weinig ruimte of een heftige start van het wijken van mijn rechte buikspieren? Gekke is dat het zo acuut op kwam zetten en zo intens heftig was. Al het verzorgend personeel was wel heel lief![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.p.s. 24 weken alweer![]()
Ik heb een anita buikband die je zo mag hebben, als je wilt. Zwart, maat s. Vervelend zegquote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:30 schreef Spees_Eend het volgende:
Vraagje: hebben jullie ervaring met bekken/buikbanden? Ik zie er online zoveel in verschillende vormen dat ik niet weet wat ik zou moeten bestellen...
Zo eentje als van Super Ortho ziet er op de foto's wel fijn uit, maar is ook wel vrij groot dus misschien niet handig voor onder je kleding.
Ben niet van plan om zoiets continu te dragen maar ik heb inmiddels zo'n pijn aan mn bekken (heup, lies, rug) als ik ook maar een paar minuten sta dat ik het wel overweeg voor situaties waarbij ik echt wel een tijdje moet staan, zoals een bruiloft binnenkort.
Wat liefquote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:43 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ik heb een anita buikband die je zo mag hebben, als je wilt. Zwart, maat s. Vervelend zegdie pijn. Ik vond het hangmatje voor de buik zelf weinig toevoegen maar ik snoerde de band strak om mijn bekken en kon dan langer staan/lopen.
Ja wel meer vertrouwen! Zeker nu ik deze mijlpaal heb gehaald en baby ook een kans maakt buiten de buik, mocht dat onverhoopt gebeuren. Nu gaan we ook gewoon voor een gezonde baby die met 40+ weken geboren wordtquote:Op vrijdag 18 mei 2018 07:46 schreef Aure het volgende:
Heel leuk pakje Jentin!![]()
En fuchs 24 wekenheb je er zelf nu meer vertrouwen in of blijft dat toch een ding?
Ben benieuwd hoe het met Vita gaat, die is inmiddels wat stil
Ik heb een cariwell buikband, die bevalt me ook erg goed! Kan ook makkelijk onder je kleding. Lijkt op die van Anita wel denk ik..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het kleedje komt van Westwing, Fuchs. Ik heb geen idee van welk merk maar ze hebben er vaker van dit soort dingen.
Leuk pakje, Jentin! Waar is die van?
Oh Peace, dat lijkt me heel naar en schrikken! Wel gek dat er niet duidelijk is waar het van komt, maar als alles verder goed is...
Tink, yay voor de goede NIPT!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Naar aanleiding van de tip van Burdie ga ik vanmiddag een bekkenband ophalen bij iemand in de buurt. Hopelijk werkt het.
Controle bij de VK was wel oké, maar omdat ik best wat ben aangekomen in korte tijd wil ze dat ik een belastingtest doe voor zwangeren, omdat ze bang is dat ik zwangerschapsdiabetes aan het ontwikkelen ben. De vorige keer waren mijn waarden na bloedprikken ook aan de hoge kant en moest ik nog een keer, maar bleek het allemaal in orde te zijn die tweede keer. Hopelijk valt het nu ook mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet je nu zo een glas met suiker drinken en dan prikken Helsinki?
Aapieannie, volgens mij is 15 weken wel aan de vroege kant, bij mij was het zichtbaar bij 16 weken maar dat was van tevoren niet zeker. En helemaal omdat ze bij jou gezellig met z'n tweeën zitten is het misschien wat lastiger.
Hier vandaag 30 weken en ik merk nu echt wel dat het zwaarder begint te worden.
Ik heb gelukkig bericht gehad van het UWV dat mijn ZEZ uitkering aanvraag is goedgekeurd. Ik had deze zelf aangevraagd nadat de accountant het ook wel wilde doen voor ¤ 250 dus ik was bang dat ik iets gemist had omdat het echt peanuts was om aan te vragen.
Volgende week woensdag, donderdag en vrijdag naar het ziekenhuis. Waarbij woensdag lekker babyloeren. Dat is weer het voordeel van zwangerschapsdiabetes.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
quote:Op zaterdag 19 mei 2018 22:40 schreef Jentin het volgende:
Nothing fancy met eigen ontwerpen/ontwerpers of moeilijk Zuid-Tibetaans handgeschept rijstpapier ofzo
Hier een afbeelding gekocht van een ontwerper en dit zelf aangepast tot een uniek geboortekaartje, en ook Oud-Hollands papier inderdaad.quote:Op zondag 20 mei 2018 12:19 schreef Aure het volgende:
Ik moest hard lachen, want hier wel een ontwerper ingeschakeld en Oud-Hollands geschept papier
Toen wij een uitbraak van waterpokken hadden op school is mij verteld dat het geen kwaad kon als je het zelf ooit goed hebt gehadquote:Op zondag 20 mei 2018 19:40 schreef silliegirl het volgende:
Ik wals even binnen, ik kom amper bijgelezen want allerlei druktes hier, maar hoe zit het ook weer met waterpokken? Mijn peuter zit helemaal onder. Ik heb ze als kind gehad, dan kan het nu geen kwaad voor de baby toch?
Nope! Mijn jongens hadden ze ook een paar weken geleden. Heb toen zelfs nog even gebeld om het te checkenquote:Op zondag 20 mei 2018 19:40 schreef silliegirl het volgende:
Ik wals even binnen, ik kom amper bijgelezen want allerlei druktes hier, maar hoe zit het ook weer met waterpokken? Mijn peuter zit helemaal onder. Ik heb ze als kind gehad, dan kan het nu geen kwaad voor de baby toch?
Wij deden gewoon geen tekst, dat kan ook nog.quote:Op zondag 20 mei 2018 20:16 schreef Jentin het volgende:
Over geboortekaartjes nog: ik merk dat de hoeveelheid mogelijkheden van tegenwoordig (#oma) me echt een beetje kan aanvliegen soms. Niet alleen hiermee hoor, maar in het algemeen. Alleen al die lijst sites uit het geboortekaartjestopic
En dan heb je eindelijk iets, en dan heb je nog een miljoenmiljard lettertypes en kleurnuances, uitlijnopties en regelafstanden. En dan ook nog tekst erin verzinnen waarin geen toespelingen worden gemaakt op de verwekking, de aflevering en de daarbij al dan niet opgelopen schade, het aantal na te tellen vingers, teentjes of ‘wormpjes’ die papa wel of niet goed heeft aangebracht of een rijmpje met een variant op ‘eten-laten weten’
Maar goed, wij zijn er nu dus doorheen
![]()
Thnx voor de tips Jentin. De groente en volkoren brood eet ik al met regelmaat. Maar de roosvicee ferro ga ik eens proberenquote:Op zondag 20 mei 2018 20:16 schreef Jentin het volgende:
Peace, ijzertips: groenten als broccoli en spinazie, volkorenbrood etc. Maar als je dat allemaal al regelmatig eet, is Roosvicee Ferro misschien een optie voor een extra boost? (Ik vind het niet te hachelen, maar het helpt wel en mijn teerbeminde vindt het prima en neemt het zelfs vrijwillig) Je hebt ook zo’n ander goedje, Floradix, maar dat ken ik niet uit eigen ervaring.
Leuk Loj, dat de kamers opschieten! Vinden je jongens het leuk dat ze een nieuwe kamer krijgen? Lekker kneuteren voor je meisje straks. Al iets op het oog qua rozetint of behangetje of iets? En 24 weken, mooie mijlpaal om af te vinken![]()
Over geboortekaartjes nog: ik merk dat de hoeveelheid mogelijkheden van tegenwoordig (#oma) me echt een beetje kan aanvliegen soms. Niet alleen hiermee hoor, maar in het algemeen. Alleen al die lijst sites uit het geboortekaartjestopic
En dan heb je eindelijk iets, en dan heb je nog een miljoenmiljard lettertypes en kleurnuances, uitlijnopties en regelafstanden. En dan ook nog tekst erin verzinnen waarin geen toespelingen worden gemaakt op de verwekking, de aflevering en de daarbij al dan niet opgelopen schade, het aantal na te tellen vingers, teentjes of ‘wormpjes’ die papa wel of niet goed heeft aangebracht of een rijmpje met een variant op ‘eten-laten weten’
Maar goed, wij zijn er nu dus doorheen
![]()
Wij hadden ze bij nummer 2 klaar liggen maar nooit verstuurdquote:Op maandag 21 mei 2018 12:29 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ben ik de enige die geen geboortekaartjes gaat sturen?Bij de vorige twee kids wel gedaan, maar het heeft voor ons eigenlijk helemaal geen toegevoegde waarde (meer). Iedereen die belangrijk is zal het sowieso rechtstreeks te horen krijgen en vind het voor de rest toch best veel geld voor een kaartje wat 99% van de mensen toch weggooit
.
Ohja vandaag 14 weken
Wij hebben er ook maar heel weinig verstuurd en pas 5 weken na de geboorte ofzo.quote:Op maandag 21 mei 2018 12:29 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ben ik de enige die geen geboortekaartjes gaat sturen?Bij de vorige twee kids wel gedaan, maar het heeft voor ons eigenlijk helemaal geen toegevoegde waarde (meer). Iedereen die belangrijk is zal het sowieso rechtstreeks te horen krijgen en vind het voor de rest toch best veel geld voor een kaartje wat 99% van de mensen toch weggooit
.
Ohja vandaag 14 weken
Weggooien? Ik gooi geboortekaartjes nooit weg, ik heb ze van alle kinderen in de vriendenkring nog in een doosje bewaard. Mijn moeder heeft de onzen ook nog.quote:Op maandag 21 mei 2018 12:29 schreef JaleesaJoia het volgende:
.
Ohja vandaag 14 weken
Lief dat je het vraagt! Niet noemenswaardig helaas. Zondag gestript, vannacht en vanmorgen slijmprop verloren en net weer gestript. Eerste keer strippen viel me goed mee maar die tweede keer net was écht heel pijnlijk. Wel al 2 cm ontsluiting sinds zondag en alles was goed verweekt en zacht. Donderdag doen ze weer een strippoging als het nodig is en als die ook niet werkt worden zaterdag m’n vliezen gebroken.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 10:49 schreef Wolken het volgende:
Vita, is er al wat beweging in?
2 SEO's vandaag. Succes en geniet van het uitgebreide babyspieken![]()
Vooral het grote verschil in temperaturen vind ik zwaar vallen. Zaterdag nog met mijn winterjas aan boodschappen gedaan en zondag loop je rond in een tanktop.
yay! In amerika gemaakt?quote:Op dinsdag 22 mei 2018 15:13 schreef krijgerrtje het volgende:
hoi! Moest morgen eigenlijk pas ongesteld worden, maar vanmiddag dit![]()
[ afbeelding ]
Eens kijken of ik hier de komende 8 maanden mee kan doen![]()
Wat leuk!! Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 22 mei 2018 15:13 schreef krijgerrtje het volgende:
hoi! Moest morgen eigenlijk pas ongesteld worden, maar vanmiddag dit![]()
[ afbeelding ]
Eens kijken of ik hier de komende 8 maanden mee kan doen![]()
quote:Op dinsdag 22 mei 2018 15:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
yay! In amerika gemaakt?
Gefeliciteerd! Nog zo'n krullenbol
Eentje! S. is 3,5quote:Op dinsdag 22 mei 2018 16:47 schreef Peacefulll het volgende:
Krijgertje, welkom! Als ik me niet vergis heb jij al kids toch? 2 stuks?
Thnx! Helemaal gemistquote:Op maandag 21 mei 2018 21:56 schreef Gogo83 het volgende:
Wat schrikken Tink!
Peace: ijzer opkrikken heb ik gedaan met veel volkorenproducten, peulvruchten, bladgroenten, gedroogde abrikozen en brandnetelthee. Verder schijnt het beter te zijn om geen melkproducten te nemen tegelijkertijd met ijzerrijke producten, omdat calcium de opname van ijzer remt. Vitamine c bevordert die opname juist, dus fruit bij je maaltijd is wel weer goed. Oh en Roosvicee Ferro gebruikte ik ook. Mocht je hier niet voldoende aan hebben, dan verkoopt the vitaminstore een supplement met ijzer wat heel prettig is, fijner dan ijzertabletten op recept (minder last van verstopping). Succes met het opkrikken!
Het liefste zouden we op pad gaan naar schaduw oorden zeg maar. We krijgen echter 2 logees dit weekend en we zitten daardoor ramvast geloof ik. We kunnen niet op pad door de agenda's die we bij de logees mee krijgen.quote:Op donderdag 24 mei 2018 14:35 schreef VKV het volgende:
Eindelijk tijd gehad om bij te lezen!
Over de geboortekaartjes: Het lijkt mij een van de leukste dingen om te doen, ik denk dat ik nog net niet op het dak sta te schreeuwen dat we een kindje hebben haha, dus die kaartjes komen er zekerIk denk dat het mooiste geboortekaartje uitzoeken bijna net zo'n uitdaging wordt als de naam kiezen...die weten we ook nog niet.
@Tink: wat onwijs schrikken joh! Ik hoop dat het nu beter met je gaat en je hart weer wat tot bedaren is gekomen. Beterschap!
@Priem en Peace: Een goede 20 weken echo! Supermooie mijlpaal
@Exode: Het wordt inderdaad best warm de komende dagen. Hebben jullie geen tuin waar je een zwembadje kan zetten waar je vrouw in kan met een boekje? Beetje lekker fruit erbij. (dit wordt in ieder geval mijn plan van aanpak van de zomer haha)
@Vita: Nog eventjes, zet em op!
@krijgerrtje: Gefeliciteerd!!Welkom!
@Mellow: Wat een verdrietig nieuwsIk wens jullie heel veel sterkte.
@Cassandra87: Spannend zeg...ik hoop dat ze voorlopig nog even lekker binnen blijven en duim mee!
Hier voor de eerste keer dit jaar eindelijk vakantie. Zo aan toe! Morgen lekker een weekje weg in Nederland (in het oosten, lekker in de bossen), maar het lijkt wel Turkije met de temperaturen die ze aangeven haha. En daarna nog een weekje thuis, zodat we lekker kunnen chillen, aan het babykamertje kunnen werken en die week krijg ik ook de test op zwangerschapsdiabetes, vanwege m'n hoge BMI (bijna 39). Tot nu toe gaat het eigenlijk best goed met vrijwel geen zwangerschapskwalen, dus ik hoop dat deze test ook goed uitpakt.
Bij mij komt dat hijseffect wel door grote hangende borsten hoor. Als ik een strakkere onderwijdte neem kan ik niet meer ademenquote:Op donderdag 24 mei 2018 18:13 schreef Aventura het volgende:
Goede bh kopen. Je borsten worden namelijk niet, zoals je misschien denkt, door de bandjes omhoog gehesen maar door de band om je borstkas en de cups. Als je toch een hijseffect hebt heb je waarschijnlijk een bh met een te ruime onderwijdte aan.
Niet dat ik in strapless positiekleding liep hoor.
het gaat me meer om het losliggende flubbervel boveninquote:Op donderdag 24 mei 2018 18:13 schreef Aventura het volgende:
Goede bh kopen. Je borsten worden namelijk niet, zoals je misschien denkt, door de bandjes omhoog gehesen maar door de band om je borstkas en de cups. Als je toch een hijseffect hebt heb je waarschijnlijk een bh met een te ruime onderwijdte aan.
Niet dat ik in strapless positiekleding liep hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hoeft niks, maar als je de volledige periode mee wil doen aan mvm (van 6 tot 16 weken zwanger) moet je je redelijk snel na de positieve test aanmelden.quote:Op donderdag 24 mei 2018 21:45 schreef krijgerrtje het volgende:
Mvm wil ik deze keer ook doen! Maar durf me nog niet aan te meldenmoet ook nog een verloskundigenpraktijk uitzoeken
Maar dat hoeft allemaal nog niet direct toch?
Welkom bij de club. Ik ben chago omdat ik te moe ben om m'n haar te wassen, ik op mp geen perfect en betaalbaar babykamertje kan vinden en elk kwartier moet plassen. Alleen chocolade lust ik niet meer sinds ik zwanger ben. Is een waterijsje ook goed?quote:Op vrijdag 25 mei 2018 14:49 schreef Feyre het volgende:
+1 op duimen dat het stabiel blijft.
Haha Hilz, goede paint skills ook. Maar een goede echo dus, heel fijn!
![]()
Ik ben chago omdat ik nergens de opbergmanden kan vinden die ik in m'n hoofd heb, m'n festival ticket niet verkocht krijg en ik de perfecte fauteuil voor op de babykamer gezien heb in de buurt en de MP verkoper mijn bericht wel gelezen heeft maar niet reageert. Tijd voor chocola.
Heb je al een kolfbh om handsfree te kunnen kolven? Verder heb je misschien ook iets aan dit topic (ik link even naar het begin van de periode waarin Aventura ging kolven voor haar premature dochter):quote:Op vrijdag 25 mei 2018 10:51 schreef Cassandra87 het volgende:
Via kleine kanjers het boek borstvoeding aan een prematuur besteld, want dat wil ik echt zo lang mogelijk geven. Al moet ik 24 uur per dag aan de kolf inderdaad.
#teamharigefeminist ftw.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 16:11 schreef silliegirl het volgende:
In het kader van klachten; ik krijg mn benen niet geschoren. Mijn buik zit in de weg en ik kan mn been niet goed optillen door bekken klachten.
Met dit weer heel hinderlijk.
Toevallig mag ik vanavond naar de schoonheidsspecialiste. Ik heb harsen inderdaad opquote:
+1 op dit, die van de Etos was echt de minste. Die van de Prénatal vond ik ook nog de moeite waard #teamgratisquote:Op vrijdag 25 mei 2018 17:39 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb alle gratis dozen aangevraagd die ik kon vinden. Die van de kruidvat en de babydump zijn wel leuk en de gratis romper van de zeeman ook. #teamgratis
Er komt er eendje bijquote:Op vrijdag 25 mei 2018 13:59 schreef Hilzillah het volgende:
Fijn dat het beter gaat cas! Ik blijf duimen![]()
![]()
En vandaag zag ik Voske. Het mooiste en liefste brusje van de hele wereld.
Alhoewel... Brusje? Het zou ook wel eens een eend kunnen zijn met een Stetson
Expected date of arrival: 14/12/2018 (Mag ik in de OP?, mag ook volgende topic hoor)
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.past niet helemaal bij die bergen maar straks staat ie toch op onze slaapkamer
![]()
ups en downs eigenlijk. Lees heel trouw mee maar weet nooit wat te zeggen. Het is heel zwaar geweest maar we zijn aan het aftellenquote:Op zaterdag 26 mei 2018 16:38 schreef Aure het volgende:
Vita![]()
Hoe gaat het eigenlijk met DagenNachtdromer?
Je bent er bijnaquote:Op zaterdag 26 mei 2018 22:16 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
ups en downs eigenlijk. Lees heel trouw mee maar weet nooit wat te zeggen. Het is heel zwaar geweest maar we zijn aan het aftellen
Ben jij ook van ‘hier’? Ik heb daar idd de geslachtsecho geboekt. Ben benieuwd! Ze ging open toen ik op het eindje liep van Luus.quote:Op zondag 27 mei 2018 10:48 schreef Jentin het volgende:
Hey, Hillievoet, da’s bekend terreinMocht je nog voor pretecho’s willen, Hillz, er zit een relatief nieuw echobureau in de Bellinkstraat daar. Leuk vrouwtje, mooie echo’s!
Oeh!! Daar heb ik tot mijn 23e gewoond. Geboren ook enzo. Eerst in Noord daarna vogelenzang noordquote:Op zondag 27 mei 2018 11:53 schreef Jentin het volgende:
Nah, niet echt: Spijkcity () original hier. Maar mijn teerbeminde werkt wel in Hilliewood en komt uit Den Briel, dus vandaar bekend terrein.
Grappig, zeg! Ik tot mijn 30e, geboren en getogen. Tot mijn 25e in de Hoek gewoond op diverse adressen en toen nog 6 jaar in Vogelenzang-Noordquote:Op zondag 27 mei 2018 12:31 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Oeh!! Daar heb ik tot mijn 23e gewoond. Geboren ook enzo. Eerst in Noord daarna vogelenzang noord
quote:Op zaterdag 26 mei 2018 22:16 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
ups en downs eigenlijk. Lees heel trouw mee maar weet nooit wat te zeggen. Het is heel zwaar geweest maar we zijn aan het aftellen
Normaal heb je nog wel een Controle rond 16 weken, dus ik denk dat het logistiek niet helemaal goed gaat? Ik zou even bellen om een afspraak te maken inderdaad.quote:Op maandag 28 mei 2018 09:29 schreef PriemGirl het volgende:
[..]Laatste loodjes!! Hopelijk mag de kleine gauw komen en kan je daarna lekker genieten.
Jentin herkenbaar hoor...En veel in mijn omgeving zeggen dan: ah het kan toch geen kwaad. Maar als ik het kan vermijden en als ik míj daar prettiger bij voel; dan laat mij dan. Ik maak mijn bolognese saus nu ook zonder rode wijn (want alcohol verdampt nooit 100%); chocolade met alcohol oid laat ik ook gewoon links liggen (alhoewel je mij daar sowieso al niet zo'n plezier mee deed); of toetjes met een beetje likeur er in. Nope gewoon niet. Ik wil het niet en ik voel mij er beter bij als ik het gewoon niet doe. Het is maar een fractie van je leven dat je wat meer op je voeding moet letten; dan hou ik die paar maanden ook gewoon makkelijk vol
Straks ga ik vol aan de gerookte zalm; filet americain en drink ik wel weer een aperitiefje meeNu gewoon lekker op de 0.0 en water; priiiima met dit weer ook
.
Ik kreeg vanmorgen in mijn zwangerschap de melding: "Vanaf nu wordt je baby elke week 60 gram zwaarder en kom je ongeveer een halve kilo per week aan"Ow goody
Ik ga gewoon niet vaak op de weegschaal staan; dan kan ik me er verder ook niet druk om maken
![]()
Trouwens even vraagje: Ik heb vorige week mijn 20 weken echo gehad.. En... wat nu..? Ik heb de vk niet meer gesproken sinds mijn 12 weken echo... Normaal krijg ik nog een echo..? 1 of 2 ?Of moet ík een afspraak maken..? Ik heb het idee dat ik nu wat in een gat val qua vk/echo's ofzo
Neenquote:Op maandag 28 mei 2018 10:09 schreef exode het volgende:
Hoe gaat het met jullie in de hitte? Trekt iedereen dat een beetje?
Dat klinkt heel naar! Een mobiele Airco misschien een idee voor deze periode?quote:Op maandag 28 mei 2018 10:22 schreef Aure het volgende:
Haha ja dat afspreken doe ik wel een beetje onder voorbehoudik zeg nu soms ook wel eens iets af, gewoon omdat ik te moe ben.
Gaan jullie een draaipoging doen als ze nog steeds in stuit ligt? Bij mijn zwangerschapsyogaclubje waren er een paar die moxa-therapie hebben gedaan en waarna het kindje is gaan draaien. Misschien interessant om naar te kijken.
De hitte trek ik matig. Onze slaapkamer is ook veel te warm snachts. Maar we hebben nog steeds geen hor voor het raam, dus die is snachts ook dicht vanwege muggen. Moeten we echt even gaan fixen.
Overdag probeer ik gewoon rustig aan te doen. Ramen en deuren open als de zon er niet op staat en de gordijnen dicht als er wel zon staat, dan kan ik het thuis wel uithouden. Alleen op een bepaald moment hebben we van twee kanten zon in huis (door weerspiegeling van hoogbouw om ons heen) en dan kan het opeens wel heel warm worden. Gedoe
Exact DAT is het lastige!quote:Op maandag 28 mei 2018 20:09 schreef Jentin het volgende:
Is ook lastig, Blue_Note. Het zou al helpen als je wist tot wanneer je precies moet wachten, maar alles tussen ‘over 3 tot 5 weken’ ligt nog open nu. Hoe voelt je vrouw zich?
Die hoort er wel te zitten hoor. Zoals wup ook zegt.quote:Op maandag 28 mei 2018 10:15 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Neen
@Wupwup: 16 ? Dan hadden wij pretecho maar vlg mij is er dan geen extra controle bij vk of wat dan ook..
Ik val even binnen, sorry. Maar is het dus zo dat je in principe, als er geen aanleiding voor is, geen echo’s meer krijgt na de SEO?quote:Op maandag 28 mei 2018 20:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die hoort er wel te zitten hoor. Zoals wup ook zegt.
Heel grof gezegd ziet je controle schema er doorgaans zo uit, met individuele verschillen natuurlijk en niet exact op de week precies:
8-10 wkn -> intake
11-12 wkn -> controle evt met termijnecho.
16 wkn -> reguliere controle (bloeddruk, buik voelen, hartje luisteren) met evt gesprek over 20 wkn echo
19-21 -> seo
20 wkn -> reguliere controle
24 wkn -> reguliere controle evt met suikertest oid
27 wkn -> reguliere controle evt met lab onderzoek bij negatieve rhesusfactor
30 wkn -> reguliere controle evt nog een keer lab prikken voor ijzer als je bij 24 of 27 wkn niet hoefde.
33 wkn -> reguliere controle
35 wkn -> reguliere controle met beladvies voor bevalling en bespreken bevalplan. Soms is dit al wat eerder.
37 wkn -> reguliere controle
38 wkn -> reguliere controle
39 wkn -> reguliere controle
40 wkn -> reguliere controle
41 wkn -> reguliere controle evt gecombineerd met strippen
> 41 wkn individueel beleid.
Kloptquote:Op maandag 28 mei 2018 20:34 schreef Plumeria het volgende:
[..]
Ik val even binnen, sorry. Maar is het dus zo dat je in principe, als er geen aanleiding voor is, geen echo’s meer krijgt na de SEO?
Verschilt een beetje qua beleid. Bij onze VK is een liggingsecho aan het einde wel standaard.quote:Op maandag 28 mei 2018 20:34 schreef Plumeria het volgende:
[..]
Ik val even binnen, sorry. Maar is het dus zo dat je in principe, als er geen aanleiding voor is, geen echo’s meer krijgt na de SEO?
Gut, dan heb ik er ook al 2 gemistquote:Op maandag 28 mei 2018 20:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die hoort er wel te zitten hoor. Zoals wup ook zegt.
Heel grof gezegd ziet je controle schema er doorgaans zo uit, met individuele verschillen natuurlijk en niet exact op de week precies:
8-10 wkn -> intake
11-12 wkn -> controle evt met termijnecho.
16 wkn -> reguliere controle (bloeddruk, buik voelen, hartje luisteren) met evt gesprek over 20 wkn echo
19-21 -> seo
20 wkn -> reguliere controle
24 wkn -> reguliere controle evt met suikertest oid
27 wkn -> reguliere controle evt met lab onderzoek bij negatieve rhesusfactor
30 wkn -> reguliere controle evt nog een keer lab prikken voor ijzer als je bij 24 of 27 wkn niet hoefde.
33 wkn -> reguliere controle
35 wkn -> reguliere controle met beladvies voor bevalling en bespreken bevalplan. Soms is dit al wat eerder.
37 wkn -> reguliere controle
38 wkn -> reguliere controle
39 wkn -> reguliere controle
40 wkn -> reguliere controle
41 wkn -> reguliere controle evt gecombineerd met strippen
> 41 wkn individueel beleid.
Hoe is het Klap?quote:Op zondag 27 mei 2018 15:49 schreef klaprooss het volgende:
Wat leuk! Ik ben officieel een Hoogvlietert![]()
Hilz wist ik wel!
Woon(de) je ook in de buurt?quote:Op zondag 27 mei 2018 12:31 schreef Aure het volgende:
Ik heb in Hillie op de middelbare school gezeten![]()
Ben trouwens blij dat het een beetje bewolkt is vandaag, hoewel het nog steeds waaaaaaarm is. Onze slaapkamer is ook echt zooooo warm, niet normaal. Hoe gaat dat met een zomerbaby? Moet ie dan nog steeds met kruikjes liggen enzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |