abonnement Unibet Coolblue
pi_179225814
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het ding is denk ik dat men jubelberichten hoort en leest maar daar niet van merkt. Dat geldt voor de bulk en het gros. Ik huil niet naar de maan want ik ben relatief rijk. Maar ik zie het wel gebeuren en kan er niets aan doen. Net als de bulk en het gros.

Personen die het toch al goed doen (zoals jij) kunnen goed voor zichzelf opkomen en profiteren als een beer. Maar dat is niet de norm Spank. Jij redeneert altijd in zeer hoge mate vanuit jouw eigen situatie en je concludeert dan (niet geheel onverwacht..) dat "het" uitstekend gaat met jouw 20% loonsverhoging. Maar dat is niet de norm. Dat weet je ook wel maar je wilt dat liever niet zien. Jij vindt dat alleen maar "grappig"...
Wat velen niet snappen is dat als de economie met zeg 5% erop vooruit gaat, dat dat iets anders is dan dat iedereen 5% erop vooruit gaat.

Een deel gaat bijvoorbeeld naar nieuwe banen. Voor die werknemers is er misschien wel een plus van 30%.

Ook verdwijnt een deel naar de algemene middelen (begrotingstekort naar begrotingsoverschot).

Ineens geen overschot aan faillissementen, maar veel nieuwe bedrijven die opgestart worden.

Dat is allemaal gaande naast een bepaalde ongelijkheid die in Nederland er ook wel is, maar zeer minimaal.
pi_179225843
Hier geen CAO.
Ik zit in de consultancy, financiële dienstverlening.
Voor mij 0% stijging dit jaar. Ook geen inflatiecorrectie. Mensen die het heel goed doen, krijgen er 1% bij.
Bedrijf met ongeveer 4000 werknemers wereldwijd.

Dus om nou te zeggen dat iedereen zo goed vooruit gaat?

Heb het gevoel dat er aan de top nog flink gegraaid wordt.
pi_179226123
Gaap onderzoeken gonna gaap.
pi_179226432
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zodat men enorme schulden aangaat. Juist omdat de rente laag is. Dat is natuurlijk fout. De prijzen convergeren naar wat men net aan (en op dat moment) kan "dragen". Wegens schaars product. Wereldkampioen financieren zijn we. Als de onderpanden weer heftig dalen is men de lul en blijkt dat men niets van het recente verleden geleerd heeft. We hebben nog nooit zoveel betaald aan de primaire levensbehoefte "wonen" dan nu. Ondanks die lage rente. Dat onroerend goed gaat weer een blok aan het been worden.
Mwoah, men mag niet meer zo veel lenen als voorheen, daarnaast wordt alles afbetaald tegenwoordig.

Verder is Nederland vooral nog wereldkampioen sparen.

Wat mij opvalt dat veel mensen gewoon alles uitgeven. Dan blijft er weinig over voor mindere tijden.

Zolang huizen schaars zijn zal men betalen wat men er voor over heeft. Andere zaken worden minder schaars dus is er met geld voor huizen.

Wat ik zorgelijker vind is het leenstelsel, jonge mensen met een flinke studieschuld opzadelen. En het feit dat jonge mensen weinig vast werk vinden en daarmee weinig opbouwen.

Verder gaat het momenteel gewoon prima. Met bijna iedereen ook nog eens.
Whatever...
pi_179226487
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het ding is denk ik dat men jubelberichten hoort en leest maar daar niet van merkt. Dat geldt voor de bulk en het gros. Ik huil niet naar de maan want ik ben relatief rijk. Maar ik zie het wel gebeuren en kan er niets aan doen. Net als de bulk en het gros.

Personen die het toch al goed doen (zoals jij) kunnen goed voor zichzelf opkomen en profiteren als een beer. Maar dat is niet de norm Spank. Jij redeneert altijd in zeer hoge mate vanuit jouw eigen situatie en je concludeert dan (niet geheel onverwacht..) dat "het" uitstekend gaat met jouw 20% loonsverhoging. Maar dat is niet de norm. Dat weet je ook wel maar je wilt dat liever niet zien. Jij vindt dat alleen maar "grappig"...
Ik zie wat mensen allemaal meeslepen uit de Mediamarkt. Het kan niet op.

Het gaat niet over mij. Maar over Nederland. De verschillen zijn helemaal niet zo groot dit progressieve belasting, de Rijksbegroting is op orde, ondanks het gas. Wat mij betreft mogen ze iets doen aan het leenstelsel voor studenten overigens.
Whatever...
pi_179230149
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:24 schreef Black_Baron het volgende:
Hier geen CAO.
Ik zit in de consultancy, financiële dienstverlening.
Voor mij 0% stijging dit jaar. Ook geen inflatiecorrectie. Mensen die het heel goed doen, krijgen er 1% bij.
Bedrijf met ongeveer 4000 werknemers wereldwijd.

Dus om nou te zeggen dat iedereen zo goed vooruit gaat?

Heb het gevoel dat er aan de top nog flink gegraaid wordt.
Cool, ik zit in de IT consultancy en ben er afgelopen twee jaar ongeveer 40% op vooruit gegaan in totaal. Uurtarief wordt ook jaarlijks ruim omhoog gegooid, dus blijkbaar gaat het bij onze klanten ook goed.
pi_179230209
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:56 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik zie wat mensen allemaal meeslepen uit de Mediamarkt. Het kan niet op.

Het gaat niet over mij. Maar over Nederland. De verschillen zijn helemaal niet zo groot dit progressieve belasting, de Rijksbegroting is op orde, ondanks het gas. Wat mij betreft mogen ze iets doen aan het leenstelsel voor studenten overigens.
En als je al ziet dat je met een uitkering nog op vakantie kunt. In pta had je pas zo'n user die een Wajong heeft, maar wel een wagen van 8000 euro kon kopen en op vakantie kon naar Thailand.

Nou, dan gaat het inderdaad erg slecht met Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 22:44:12 ]
pi_179240336
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat velen niet snappen is dat als de economie met zeg 5% erop vooruit gaat, dat dat iets anders is dan dat iedereen 5% erop vooruit gaat.

Een deel gaat bijvoorbeeld naar nieuwe banen. Voor die werknemers is er misschien wel een plus van 30%.

Ook verdwijnt een deel naar de algemene middelen (begrotingstekort naar begrotingsoverschot).

Ineens geen overschot aan faillissementen, maar veel nieuwe bedrijven die opgestart worden.

Dat is allemaal gaande naast een bepaalde ongelijkheid die in Nederland er ook wel is, maar zeer minimaal.
En de olifant in de kamer, namelijk de enorme rendementen die de rijken op hun investeringen hebben, die benoem je niet eens? Dat geld komt ook ergens vandaan namelijk.
pi_179240927
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 13:36 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

En de olifant in de kamer, namelijk de enorme rendementen die de rijken op hun investeringen hebben, die benoem je niet eens? Dat geld komt ook ergens vandaan namelijk.
Ik lees de laatste tijd dat box 3 zo oneerlijk is omdat een rendement van 4% onhaalbaar is. ;)

Verder: rendement op eigen vermogen wordt te weinig belast en inkomen uit arbeid teveel. Daar moet wat aan gebeuren, maar dat is lastig, zeker als de VS een andere kant op beweegt.

Dat is wel een mondiaal probleem en ik had het met name over Nederland.
pi_179241170
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 13:36 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

En de olifant in de kamer, namelijk de enorme rendementen die de rijken op hun investeringen hebben, die benoem je niet eens? Dat geld komt ook ergens vandaan namelijk.
Dat is wel een goed punt. Probleem daarbij is dat het eigenlijk niets met Nederland te maken heeft. Wij hebben ook bijna geen ultrarijken. Ja de koninklijke familie. Als die eens belastinggeld zouden opbrengen IPV opmaken...

Overigens vangt in Nederland iedereen die een pensioenpot heeft een deeltje van die rendementen, zonder zouden we al jaren moeten korten op de pensioenen. Dit geld vloeit dus best netjes terug naar de reëele Nederlandse economie.
Whatever...
  vrijdag 18 mei 2018 @ 14:52:16 #86
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179241903
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:24 schreef Black_Baron het volgende:
Hier geen CAO.
Ik zit in de consultancy, financiële dienstverlening.
Voor mij 0% stijging dit jaar. Ook geen inflatiecorrectie. Mensen die het heel goed doen, krijgen er 1% bij.
Bedrijf met ongeveer 4000 werknemers wereldwijd.

Dus om nou te zeggen dat iedereen zo goed vooruit gaat?

Heb het gevoel dat er aan de top nog flink gegraaid wordt.
Gelukkig wel inflatiecorrectie, maar toch heb ik niet het gevoel er op voor uit te gaan.
Trickle down is gewoon bullshit. En van vakbonden moet je het ook niet meer hebben.

De kloof tussen de middenklasse en de rijken groeit gestaag, terwijl de middenklasse ook door de overheid gepakt wordt in de belastingen.

Hoe kunnen we daar wat aan gaan doen met z'n allen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179242192
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 14:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gelukkig wel inflatiecorrectie, maar toch heb ik niet het gevoel er op voor uit te gaan.
Trickle down is gewoon bullshit. En van vakbonden moet je het ook niet meer hebben.

De kloof tussen de middenklasse en de rijken groeit gestaag, terwijl de middenklasse ook door de overheid gepakt wordt in de belastingen.

Hoe kunnen we daar wat aan gaan doen met z'n allen?
Links stemmen ipv rechts onder invloed identity politics bullshit.
pi_179243414
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 14:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gelukkig wel inflatiecorrectie, maar toch heb ik niet het gevoel er op voor uit te gaan.
Trickle down is gewoon bullshit. En van vakbonden moet je het ook niet meer hebben.

De kloof tussen de middenklasse en de rijken groeit gestaag, terwijl de middenklasse ook door de overheid gepakt wordt in de belastingen.

Hoe kunnen we daar wat aan gaan doen met z'n allen?
Vermogen vergaren waardoor je mee kunt liften met het succes van de rijken die de daadwerkelijke politieke touwtjes in handen hebben.
pi_179243485
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 14:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik lees de laatste tijd dat box 3 zo oneerlijk is omdat een rendement van 4% onhaalbaar is. ;)
Dat zijn mensen die hun geld op de spaarrekening hebben staan, wat gewoon idioot is. De AEX heeft bijvoorbeeld een rendement van meer dan 15% per jaar gemiddeld gehad de laatste 5 jaar.

Zelf heb ik mijn geld meer verspreid over de gehele wereld in investeringen en een rendement van 12% gehad de laatste 2 jaar.

[quote[
Verder: rendement op eigen vermogen wordt te weinig belast en inkomen uit arbeid teveel. Daar moet wat aan gebeuren, maar dat is lastig, zeker als de VS een andere kant op beweegt.
[/quote]
Helemaal met je eens.

quote:
Dat is wel een mondiaal probleem en ik had het met name over Nederland.
Klopt, maar ook in Nederland komt denk ik het grootste deel van de voordelige effecten van economische groei terecht bij vermogenden. Die profiteren van stijgende aandeelkoersen, maar ook huizenprijzen.
pi_179297044
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:01 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Dat zijn mensen die hun geld op de spaarrekening hebben staan, wat gewoon idioot is. De AEX heeft bijvoorbeeld een rendement van meer dan 15% per jaar gemiddeld gehad de laatste 5 jaar.
Ja, en de laatste tien jaar was het gemiddeld 0.4% en de afgelopen 20 jaar gemiddeld 2.3%.

Maar ja, dat verkoopt niet zo lekker he?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2018 09:31:53 ]
pi_179298416
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 09:31 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ja, en de laatste tien jaar was het gemiddeld 0.4% en de afgelopen 20 jaar gemiddeld 2.3%.

Maar ja, dat verkoopt niet zo lekker he?
Dividend meerekenen in je berekeningen ook niet he?
pi_179298509
Zoals altijd vangt de hogere middenklasse de klap wel weer op.

De mensen die gewoon braaf 2 tot 3x modaal verdienen en daar keihard voor werken mogen als het slecht gaat inleveren en als het goed gaat de investeringen bekostigen.

Het gevaar bestaat dat juist die groep gaat verdwijnen doordat ze met het leenstelsel enorme schulden opbouwen voordat ze inkomen hebben. Geen huis kunnen kopen tot ze flink gespaarde en afgelost hebben.

Degenen die traditioneel het gelag betalen kunnen het straks niet meer opbrengen. En dan krijg je Amerikaanse toestanden. Want geen geld meer voor de lagere klasse. Working poor. Ze bestaan al.

Nee. Je kunt beter een zielige Mocro met strafblad zijn dan politieagent of zuster. De eerste wordt volgestopt met subsidies, bijstand, huursubsidie, extra kindbudgetten en wasmachinegeld, de tweede kwijt niets, kan geen huis kopen, niet huren, mag alleen betalen.

Uiteindelijk zullen we toch echt moeten investeren in de mensen die waarde toevoegen. De gasbel is op, dus koos werkeloos zal het moeten doen met het absolute minimum.

[ Bericht 81% gewijzigd door Spanky78 op 21-05-2018 11:11:27 ]
Whatever...
pi_179298629
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:57 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Dividend meerekenen in je berekeningen ook niet he?
Ja Hans, dan nog kom je niet in de buurt van jouw 15%.
pi_179298829
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:15 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ja Hans, dan nog kom je niet in de buurt van jouw 15%.
laatste 5 jaar wel, lees wat ik getypt heb. Man man man.
pi_179299085
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:31 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

laatste 5 jaar wel, lees wat ik getypt heb. Man man man.
Ja, en de laatste 10 en 20 jaar ruimschoots niet. Een horizon van vijf jaar is totaal niet boeiend voor beleggen.
pi_179299119
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:50 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ja, en de laatste 10 en 20 jaar ruimschoots niet. Een horizon van vijf jaar is totaal niet boeiend voor beleggen.
Enkel in de AEX beleggen ook niet, dat is niet goed gespreid. Als je je geld spreidt en naar een horizon van 15+ jaar kijkt, maak je makkelijk een gemiddeld rendement van 6-7% op jaar basis.
pi_179299159
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:53 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Enkel in de AEX beleggen ook niet, dat is niet goed gespreid. Als je je geld spreidt en naar een horizon van 15+ jaar kijkt, maak je makkelijk een gemiddeld rendement van 6-7% op jaar basis.
Dat wel, maar een minimaal 20k aan spaargeld wil je toch wel houden en dat is voor de meeste mensen al een lastige opgave.
pi_179299490
Het ging over brede welvaart, niet over rendement.op je investeringen afgelopen 10 jaar.
Whatever...
pi_179299806
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 22:43 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

En als je al ziet dat je met een uitkering nog op vakantie kunt. In pta had je pas zo'n user die een Wajong heeft, maar wel een wagen van 8000 euro kon kopen en op vakantie kon naar Thailand.

Nou, dan gaat het inderdaad erg slecht met Nederland.
Dat is natuurlijk niet de normale gang van zaken en zijn eerder uitzonderingen die mogelijk misbruik maken van het systeem en wat bijklussen. Een drugsrunner vraagt in sommige gevallen niet eens een uitkering aan want dat is alleen maar lastig. Maar rijd wel een een auto die je normaal gesproken als 18 jarige niet kunt betalen.

Het is bizar dat we dit soort extremen als het gemiddelde gaan zien en dat het een luxe is om een uitkering te ontvangen. Maar dat is het helaas niet.
pi_179300749
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 22:43 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

En als je al ziet dat je met een uitkering nog op vakantie kunt. In pta had je pas zo'n user die een Wajong heeft, maar wel een wagen van 8000 euro kon kopen en op vakantie kon naar Thailand.

Nou, dan gaat het inderdaad erg slecht met Nederland.
Wees vooral jaloers op zo'n knul, echt vent _O-

Die bak zit op lease en Thailand kost op vandaag nog minder dan een tien dagen met je reet op een camping in zeeland.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')