abonnement Unibet Coolblue
pi_179184061
Een paar maandjes geleden eindelijk voldaan aan alle punten voor het behalen van mijn hbo-diploma, 28 april officiële datum van slagen volgens 'Mijn DUO'. Krijg ik van de Hogeschool Rotterdam een mail:

"Het is mogelijk om als afgestudeerde langer ingeschreven te blijven staan (enkele maanden of de rest van het studiejaar), bijvoorbeeld om studiefinanciering en OV-kaart te blijven ontvangen zolang je daar nog recht op hebt."

Dit terwijl al op DUO staat dat ik mijn Diploma heb behaald.

Graag ontvang ik natuurlijk nog tot het einde van het schooljaar stufi, het is gewoon een lekker extra zakcentje en een mooie overbrugging.

Weten jullie of @DUO-Webcare toevallig hoe dit in zijn werk gaat? Is het zo dat HRO nu gewoon extra wult spekken voor het ontvangen van collegegeld of kan ik gewoon stufi door blijven ontvangen.
pi_179184358
Dan betaal je toch ook langer collegegeld?
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_179184457
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:00 schreef KennyPowers het volgende:
Dan betaal je toch ook langer collegegeld?
Daar heb ik nog maar 1 termijn van ~400¤. Worth it.
pi_179184706
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:07 schreef Thabaus het volgende:

[..]

Daar heb ik nog maar 1 termijn van ~400¤. Worth it.
Is jouw stufi geen lening?
Somebody that I used to know
pi_179184752
En je hebt toch vier jaar recht op je stufi? Heb je sneller gestudeerd of waarom zou je nu nog recht hebben op stufi?


(anders gezegd : wat voor situaties zijn er te bedenken dat DUO/de opleiding deze ruimte biedt? Ik kan het niet bedenken wanneer zo'n situatie zich voordoet.)
Somebody that I used to know
pi_179185714
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:21 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Is jouw stufi geen lening?
Eerste 4 jaar was het een gift.

Nu een lening.
pi_179185825
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:07 schreef Thabaus het volgende:

[..]

Daar heb ik nog maar 1 termijn van ~400¤. Worth it.
Waarom zou je dat willen? Je stufi is straks een lening, maar je collegegeld is gewoon een rekening. Ik zie niet in hoe dat het 'worth' is.

Edit : oftewel :waarom betalen voor iets waar je geen gebruik van maakt om geld te kunnen lenen wat je op termijn weer moet terugbetalen? I don't get it.
Somebody that I used to know
pi_179187065
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:11 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen? Je stufi is straks een lening, maar je collegegeld is gewoon een rekening. Ik zie niet in hoe dat het 'worth' is.

Edit : oftewel :waarom betalen voor iets waar je geen gebruik van maakt om geld te kunnen lenen wat je op termijn weer moet terugbetalen? I don't get it.
Ik zei toch dat het een fijne overbrugging is en iets 'extra' om goed te kunne beginnen. In termijnen mijn schuld aflossen doet me vrij weinig als ik een paar maandjes(3) bijleen :')
pi_179193521
Waarom heb je afgelopen maanden dan niet maximaal bijgeleend bij DUO en dit apart gezet?

Want stel dat je nu drie maanden extra ingeschreven zou staan, en we gaan uit van een collegegeld van 2000 euro per jaar, dan betaal je (2000/12*3) 500 euro om gebruik te maken van de mogelijkheid om extra bij te lenen. Dat is een dure rente. Ik had niet gedacht dat ik dit ooit nog eens zou zeggen, maar dan is het gewoon goedkoper om bijvoorbeeld bij een bank geld te lenen.
En misschien merk je er niets van de extra aflossing in de komende 30 jaar, maar het is toch weer een paar euro die je elke maand aftikt en niet kan stoppen in een lekker biertje op een terras ofoz. Puur rationeel is het gewoon totaal onlogisch.

En dan kan je er wel een smalende :') bij zetten, maar dat doet niets af aan de inhoud van het punt dat ik maak.
Somebody that I used to know
pi_179232201
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:11 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen? Je stufi is straks een lening, maar je collegegeld is gewoon een rekening. Ik zie niet in hoe dat het 'worth' is.

Edit : oftewel :waarom betalen voor iets waar je geen gebruik van maakt om geld te kunnen lenen wat je op termijn weer moet terugbetalen? I don't get it.
alleen op ov tm Augustus maak je dat al goed. En dan nog wat maanden beurs.
pi_179293244
quote:
2s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:29 schreef Postbus100 het volgende:
Waarom heb je afgelopen maanden dan niet maximaal bijgeleend bij DUO en dit apart gezet?

Want stel dat je nu drie maanden extra ingeschreven zou staan, en we gaan uit van een collegegeld van 2000 euro per jaar, dan betaal je (2000/12*3) 500 euro om gebruik te maken van de mogelijkheid om extra bij te lenen. Dat is een dure rente.
Je kunt geen restitutie krijgen over juli en augustus, dus ik vermoed dat TS in dit geval over twee maanden (mei en juni) restitutie kan krijgen.
Volgens Hogeschool Rotterdam is het zelfs t/m 31 mei: https://www.hogeschoolrot(...)ijving/uitschrijven/

Maar goed, buiten het nog kunnen gebruiken van de OV-kaart zie ik idd ook nauwelijks voordelen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_179330502
Volgens mij wordt nog even doorlenen als je bent afgestudeerd wel gestimuleerd. Is natuurlijk beter dan dat alle net afgestudeerden een bijstandsuitkering aanvragen. Waar je ook recht op hebt.
pi_179333575
En daarom is wiskunde zo'n belangrijk vak op school.
-
pi_179719862
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 08:48 schreef Haushofer het volgende:
En daarom is wiskunde zo'n belangrijk vak op school.
_O-
9.8 voor mijn wiskunde examen destijds :7
I would never lie, young forever, I ain't ever gonna die<br />Told me grow up, but I went and showed 'em why<br />I could make it, I showed 'em the power in youth, power in truth<br />The younger you stay the closer you are to your
pi_180072268
3 maanden gratis reizen is die 500 collegegeld wel waar hoor. Dat kun je er binnen 2 weken uit hebben.
pi_180193719
Volgens mij wordt nog even doorlenen als je bent afgestudeerd wel gestimuleerd. Is natuurlijk beter dan dat alle net afgestudeerden een bijstandsuitkering aanvragen. Waar je ook recht op hebt.

Niet helemaal waar....
Tot je 27e heb je geen recht op een uitkering en ben je nog "schoolplichtig" en aangezien studiefinanciering een "voorliggende"voorziening is moet je van de gemeente weer naar school tot je 27e. wil je dat niet dan moet je werk zien te vinden, want een uitkering krijg je niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')