quote:
Datums examensquote:Op dinsdag 24 april 2018 09:57 schreef BredeBroeder het volgende:
Ah we zijn er weer,
Nou vooruit
Vwo eindexamen dit jaar
Je leert 3 jaar lang voor dat examen.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 20:39 schreef Quotidien het volgende:
Moeite hebben met FransVorig jaar kwartiertje vantevoren ff geleerd en 8,2
Hear, hear!quote:Op dinsdag 15 mei 2018 20:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je leert 3 jaar lang voor dat examen.
voor de oefenexamens van voorgaande jaren had ik ook ongeveer 7,5-8quote:Op dinsdag 15 mei 2018 20:39 schreef Quotidien het volgende:
Moeite hebben met FransVorig jaar kwartiertje vantevoren ff geleerd en 8,2
WoW, jij komt van vmbo en doet nu vwo? Hoe en waarom?quote:Op dinsdag 15 mei 2018 23:46 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik dacht ik kijk voor de grap even naar wiskunde (A) op vmbo niveau die ik een aantal jaar geleden had gemaakt.
Wat voel je je ineens dom dan in die tijd
Ook havo, komt bijna geen algebra aan te pas..
Holyshit respect manquote:Op dinsdag 15 mei 2018 23:46 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik dacht ik kijk voor de grap even naar wiskunde (A) op vmbo niveau die ik een aantal jaar geleden had gemaakt.
Wat voel je je ineens dom dan in die tijd
Ook havo, komt bijna geen algebra aan te pas..
Jep, door op het mbo te beseffen dat onderwijs toch wel een stuk belangrijker is dan ik voorheen dacht. Voelde mij daar totaal niet thuis. Dus toen havo en nu vwo.quote:Op woensdag 16 mei 2018 00:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
WoW, jij komt van vmbo en doet nu vwo? Hoe en waarom?
Heel knap! Succes allemaal vandaag weer!!!quote:Op woensdag 16 mei 2018 09:39 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Jep, door op het mbo te beseffen dat onderwijs toch wel een stuk belangrijker is dan ik voorheen dacht. Voelde mij daar totaal niet thuis. Dus toen havo en nu vwo.
Respect!quote:Op woensdag 16 mei 2018 09:39 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Jep, door op het mbo te beseffen dat onderwijs toch wel een stuk belangrijker is dan ik voorheen dacht. Voelde mij daar totaal niet thuis. Dus toen havo en nu vwo.
Zéér eenvoudig.quote:Op woensdag 16 mei 2018 16:28 schreef Koen.V. het volgende:
Poehhhh persoonlijk vond ik Engels aan de moeilijke kant. Wat vinden jullie, BredeBroeder en andere vwo'ers?
Zo ik dacht dat die lekker ging, todat ik naar het antwoordblad keekquote:Op woensdag 16 mei 2018 16:28 schreef Koen.V. het volgende:
Poehhhh persoonlijk vond ik Engels aan de moeilijke kant. Wat vinden jullie, BredeBroeder en andere vwo'ers?
Engels is het makkelijkste vak op heel vwo imo.quote:Op woensdag 16 mei 2018 16:28 schreef Koen.V. het volgende:
eerste keuze is vaak de bestequote:Op woensdag 16 mei 2018 17:39 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Zo ik dacht dat die lekker ging, todat ik naar het antwoordblad keekZoveel keer dat ik twijfelde tussen 2 en dan de verkeerde koos.
2014 was heel makkelijkquote:Op woensdag 16 mei 2018 16:28 schreef Koen.V. het volgende:
Die abcd vraag was echt triest ja. Maar ik hem heb gelukkig wel goed.quote:Op woensdag 16 mei 2018 21:03 schreef -Wereld- het volgende:
ik dacht de tekst over matchfixing te begrijpen
*ziet de antwoorden* oh nee toch niet..
bij de baard ging het ook mis
ik dacht 'abcd, hmm. Dat zou wel heel gemeen zijn van cito. Ik vind het eigenlijk toch wel de beste optie, maar zo kun je toch niet zijn? *past antwoord aan*![]()
was best pittig, zou wel een (nipte) voldoende kunnen zijn.
Baal er wel van dat ik dan wss 6,4 ofzo kom te staan (icm mijn SE cijfer)..
dat 'hoofdstuk' van Rosie begreep ik nauwelijks, al ging ik er ook wel supersnel doorheen (maarja.. anders weer te weinig tijd).
mag wel hopen dat de norm minstens 1,3 is
hee deed jij ook examen in 2014? die was echt to easyquote:Op woensdag 16 mei 2018 19:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2014 was heel makkelijk
Ik geloof het meteen als deze lastiger was.
EXA / Examen memes Verder mag het hier ook wel hoor.quote:Op woensdag 16 mei 2018 19:22 schreef Koen.V. het volgende:
Oh is die er 😂 sorry daar had ik geen weet van. Kun je de link naar dat topic delen?
Die met die baardenquote:Op donderdag 17 mei 2018 11:47 schreef Nattekat het volgende:
Wat was de naarste tekst eigenlijk? Ben wel nieuwsgierig naar wat het probleem is
Ik weet het niet helemaal zeker meer en misschien zijn er nog aanpassingen in de regels geweest de afgelopen jaren, maar ik meen dat je op je CE’s maar 1 onvoldoende mag hebben (ongeacht of je gemiddelde met de SE’s dan nog wel op een voldoende uit komt). Dus dan zou je nog 1 van de 2 moeten herkansen. Of beiden als je een wat hoger gemiddelde wil.quote:Op donderdag 17 mei 2018 11:44 schreef -Wereld- het volgende:
Even een vraagje. Stel dat iemand bijv. een 5 heeft voor het CE Engels en een 5 voor het CE Nederlands, maar nog wel bijv. een 6 gemiddeld staat voor (één van) beide vakken. Ben je dan wel gewoon geslaagd of moet je er dan nog 1 herkansen. omdat je 2x een 5 voor het CE van een kernvak hebt gehaald?
Gewoon geslaagd, mits je aan de andere eisen voldoet.quote:Op donderdag 17 mei 2018 11:44 schreef -Wereld- het volgende:
Even een vraagje. Stel dat iemand bijv. een 5 heeft voor het CE Engels en een 5 voor het CE Nederlands, maar nog wel bijv. een 6 gemiddeld staat voor (één van) beide vakken. Ben je dan wel gewoon geslaagd of moet je er dan nog 1 herkansen. omdat je 2x een 5 voor het CE van een kernvak hebt gehaald?
Je mag een enkele 5 staan op je eindlijst voor de kernvakken.quote:Op donderdag 17 mei 2018 11:44 schreef -Wereld- het volgende:
zo moeilijk?quote:Op vrijdag 18 mei 2018 15:20 schreef trein2000 het volgende:
Ik dacht even dat ze me het examen filosofie hadden gegeven
😂😂quote:Op vrijdag 18 mei 2018 15:20 schreef trein2000 het volgende:
Ik dacht even dat ze me het examen filosofie hadden gegeven
er zaten alleen maar filosofische teksten in. :’) net afgekregen, maar het was zeker te doen. Waarschijnlijk een hele lage N-term hierdoor.quote:
die meerkeuzevragen in het begin waren wel moeilijk hoorquote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:52 schreef aniihakobyan het volgende:
[..]
er zaten alleen maar filosofische teksten in. :’) net afgekregen, maar het was zeker te doen. Waarschijnlijk een hele lage N-term hierdoor.
Mee eens, de eerste 3 en laatste 2 waren het lastigst.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 17:22 schreef -Wereld- het volgende:
[..]
die meerkeuzevragen in het begin waren wel moeilijk hoor
bij de eerste waren in mijn ogen 3 antwoorden goed, maar welke is dan de 'meest' juiste
ik vond vooral de laatste tekst/vragen goed te doen, misschien ook omdat het iets minder filosofisch was
Duurt nog wel een week. Gewoon een welverdiend weekend tussen de examens.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 18:24 schreef Iwanius het volgende:
Waren vandaag de laatste examens of duurt het nog even? Reden? Ik zag vandaag veel scholieren/studenten overal op terrasjes zitten en gezien hun gedrag leek het wel alsof ze ergens van verlost waren en blij waren dat het dus de dag voor het weekend is.
voor sommige 2 weken zelfsquote:Op vrijdag 18 mei 2018 18:28 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Duurt nog wel een week. Gewoon een welverdiend weekend tussen de examens.
Havo biologie nog in de 3e week.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 18:55 schreef -Wereld- het volgende:
[..]
voor sommige 2 weken zelfs
maar dat zijn er niet zoveel denk ik
ik geloof dat dat vooral talen zoals Turks enz. zijn
het is nu sws weekendquote:Op vrijdag 18 mei 2018 18:24 schreef Iwanius het volgende:
Waren vandaag de laatste examens of duurt het nog even? Reden? Ik zag vandaag veel scholieren/studenten overal op terrasjes zitten en gezien hun gedrag leek het wel alsof ze ergens van verlost waren en blij waren dat het dus de dag voor het weekend is.
nou die eerste 4/5 meerkeuzevragen ofzo komen bij mij niet overeenquote:Op zaterdag 19 mei 2018 13:00 schreef BredeBroeder het volgende:
Heb mijn NL antwoorden even vergeleken met een hoogleraar NL, en het komt redelijk overeen![]()
Het grote verschil is dat zijn formulering van open vragen ongeveer 10x zo gecompliceerd is.
De titel moest geparafraseerd worden. Dus de titel in eigen woorden formulerenquote:Op zaterdag 19 mei 2018 13:31 schreef -Wereld- het volgende:
hoe moest je nou trouwens die parafraseervraag opvatten
2x hoe je de titel kunt interpreteren
of 2x hoe je de titel ook had kunnen noemen
er zijn btw best veel mensen die dachten dat de vraag met die 7 ironische woord(groep)en uit de hele tekst moest ipv alleen alinea 4.
quote:Op zaterdag 19 mei 2018 13:35 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
De titel moest geparafraseerd worden. Dus de titel in eigen woorden formuleren
Geen zorgen. Zelfs van die 12 neerlandici hadden vele daar verschillende antwoorden. Lees dit artikel maar voor de gein:quote:Op zaterdag 19 mei 2018 13:27 schreef -Wereld- het volgende:
[..]
nou die eerste 4/5 meerkeuzevragen ofzo komen bij mij niet overeen![]()
al weet ik niet helemaal zeker meer wat ik had
als je het over die ene neerlandicus hebt, waar ik het over heb
1 woord parafraseren?quote:Op zaterdag 19 mei 2018 15:43 schreef Gribble het volgende:
Wacht je moest de titel parafraseren? Ik dacht het woord slim
Ik heb alleen de open vragen even bekeken, daar werd ik wel blij van.quote:
Ik heb alleen nog AK, maar mijn motivatie is echt 0quote:Op maandag 21 mei 2018 18:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb alleen de open vragen even bekeken, daar werd ik wel blij van.![]()
Alleen die aftrekregeling, mijn geweldige, leuke, altijd vriendelijke, aimabele () Leraar nederlands heeft het hele jaar lopen hameren op die aftrekregeling. 4 hele punten jongens, 4 hele punten. T is me wat
Kom op je kunt hetquote:Op maandag 21 mei 2018 19:06 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik heb alleen nog AK, maar mijn motivatie is echt 0
lager dan een 3?quote:Op dinsdag 22 mei 2018 12:00 schreef trein2000 het volgende:
Zometeen biologie, mag ik ongestraft verpesten
Extra vak, laat ik hem wegstrepen en slaag ik alsnogquote:
Wel beetje geleerd of full yolo?quote:Op dinsdag 22 mei 2018 12:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Extra vak, laat ik hem wegstrepen en slaag ik alsnog
Mits, de rest natuurlijk ok is
Tuurlijk heb ik geleerd, drie jaar lang.quote:
als je deze haalt mag je dan een ander vak wegstrepen?quote:Op dinsdag 22 mei 2018 12:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tuurlijk heb ik geleerd, drie jaar lang.
Informatica, maar dat heb ik al afgesloten met een 8.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 12:12 schreef tailfox het volgende:
[..]
als je deze haalt mag je dan een ander vak wegstrepen?
vraagje (geen idee hoor) als je nu een 8 haalt voor bio gebeurd er dan iets?quote:Op dinsdag 22 mei 2018 16:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Informatica, maar dat heb ik al afgesloten met een 8.
Nee, gewoon een extra vak op Mn diploma.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 16:17 schreef tailfox het volgende:
[..]
vraagje (geen idee hoor) als je nu een 8 haalt voor bio gebeurd er dan iets?
waardeloos dusquote:Op dinsdag 22 mei 2018 16:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, gewoon een extra vak op Mn diploma.
Nooit van gehoordquote:Op woensdag 23 mei 2018 21:05 schreef -Wereld- het volgende:
Heeft één van jullie ooit eerder gehoord van de Taylorrule en dit behandeld in de les of in een lesbrief? (de hele 2de examenopgave ging hierover)
Bij ons blijkt het op 1 alinea op de laatste pagina van onze lesbrief uitgelegd te worden..
Staat niet in de syllabus, niet in de samengevat.
Nooit behandeld in de les.![]()
Niet dat het zal helpen, maar ik ga klagen, alleen al voor het gevoel.![]()
De wattesrule? Nee dus. Vond eco sowieso een aanfluiting. 80% van de stof is gewoon niet behandeld.quote:Op woensdag 23 mei 2018 21:05 schreef -Wereld- het volgende:
Heeft één van jullie ooit eerder gehoord van de Taylorrule en dit behandeld in de les of in een lesbrief? (de hele 2de examenopgave ging hierover)
Bij ons blijkt het op 1 alinea op de laatste pagina van onze lesbrief uitgelegd te worden..
Staat niet in de syllabus, niet in de samengevat.
Nooit behandeld in de les.![]()
Niet dat het zal helpen, maar ik ga klagen, alleen al voor het gevoel.![]()
quote:Op donderdag 24 mei 2018 09:59 schreef -Wereld- het volgende:
Cito zoekt nieuwe toetsdeskundigen voor economie havo/vwo![]()
ze maken een grapje toch
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dinsdag is de allerlaatste. En daarna herquote:Op donderdag 24 mei 2018 18:26 schreef Iwanius het volgende:
Middag.
Is vandaag of morgen de laatste examendag voor iedereen? Moet je dan nog naar school of mag je thuis lekker freewheelend wachten op je uitslag?
Zo "nee", hoe lang dan nog dit examen gebeuren?
al gehad? Zo ja hoe ging die.quote:Op donderdag 24 mei 2018 20:17 schreef -Wereld- het volgende:
Ik heb morgen mijn laatste examen: m&o.![]()
lekker goed geleerd en geoefend ook![]()
voor eco had ik wel een aantal filmpjes gekeken, maar daar kwam niets in het examen van terug (van de theorie)..
zal bij m&o wel weer precies andersom zijn (althans, daar heb je formules etc. voor nodig om de vragen te beantwoorden)
quote:
iedereen zit te stressen.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 10:53 schreef Flitskikker het volgende:
Rustig hier
Succes op de uitslagdag! Ik denk in m'n hele leven niet zulke erge spanning gevoeld als toen
gefeliciteerdquote:Op woensdag 13 juni 2018 15:06 schreef Koen.V. het volgende:
Ik ben geslaagd! Aan iedereen die 't zo hoort of al gehoord heeft, van harte gefeliciteerd strijders!! 🎉
feliciteertquote:Op woensdag 13 juni 2018 15:06 schreef Koen.V. het volgende:
Ik ben geslaagd! Aan iedereen die 't zo hoort of al gehoord heeft, van harte gefeliciteerd strijders!! 🎉
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |