abonnement Unibet Coolblue
pi_179178109
Ik ben gisteravond helaas getroffen door de griep of iets wat daar op lijkt.
Ik dacht dat de griep niet meer heerst maar blijkbaar heb ik toch nog wel de symptomen die hierbij passen. Opzich niks ernstigs en ik ga er vanuit dat het na het uitzieken wel weer allemaal goed komt.

De afspraak die de baas met ons als personeel heeft gemaakt is dat je in de ochtend of je de dag erna kan werken of niet.

Maar waar moet ik dit op baseren?
Ik kan mij bv morgenvroeg nog beroerd voelen en dan zeggen donderdag kom ik niet werken, of net andersom. Ik vind het tijdsbestek tussen bellen en aanvang dienst wat lang, maar goed ik snap dat ook wel want als iemand niet komt moet er nog vervanging geregeld worden.
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 16:21:46 #2
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_179178183
Ik neem aan dat je morgen niet hoeft te werken?
Als je morgenvroeg nog ziek bent zou je inderdaad even kunnen bellen en aan kunnen geven dat je ziek bent. Dan kunnen ze hier met een planning al rekening mee houden. Overleg dan meteen even of je de ochtend erna weer even belt, of wel komt als het beter gaat
pi_179178272
Ik heb morgen inderdaad vrij.
Vanochtend de afspraak gemaakt dat ik morgenvroeg met de planning bel wat ik donderdag doe.
Ondanks dat ik het snap qua planning voel ik me een beetje vreemd c.q. onzeker in deze. Als ik mij ziek meld komt het zo over: 'die heeft ook geen zin om te komen, die weet al ver vantevoren dat hij niet kan komen'.
De afspraak is dat ik donderdagochtend weer moet bellen voor vrijdag (mocht ik ziek blijven).

Maar ja als het echt een griepje is dan ben ik toch een paar dagen uit de running vrees ik.
pi_179178290
Dat geeft ze wat ruimte voor de planning. Als je 's ochtends nog te beroerd voelt, neem je maar een uitziekdag.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179178380
Is ook mijn mening. Maar als je net de verkeerde treft ben je te lui als je kiest voor een uitziekdag.

Heerst die griep weer?
Iemand van jullie recent nog gehad of mensen in jullie omgeving?
  dinsdag 15 mei 2018 @ 16:31:25 #6
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_179178427
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 16:29 schreef Plumooh het volgende:
Is ook mijn mening. Maar als je net de verkeerde treft ben je te lui als je kiest voor een uitziekdag.

Heerst die griep weer?
Iemand van jullie recent nog gehad of mensen in jullie omgeving?
Hooikoorts?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_179178442
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 16:29 schreef Plumooh het volgende:
Is ook mijn mening. Maar als je net de verkeerde treft ben je te lui als je kiest voor een uitziekdag.

Heerst die griep weer?
Iemand van jullie recent nog gehad of mensen in jullie omgeving?
Je kan ook gewoon griep krijgen zonder dat het heerst.
pi_179178517
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 16:32 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon griep krijgen zonder dat het heerst.
maar ff serieus! griep duurt niet een dag! dan ben je echt wel een week of 2 minimaal uit de running, griep overlijden mensen aan, dit klinkt gewoon als iets anders, hooikoorts is best een goeie optie of gewoon een ander lullig virus, maar mensen die een virusje griep noemen is gewoon geen vergelijk
pi_179178564
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 16:36 schreef liedetector het volgende:

[..]

maar ff serieus! griep duurt niet een dag! dan ben je echt wel een week of 2 minimaal uit de running, griep overlijden mensen aan, dit klinkt gewoon als iets anders, hooikoorts is best een goeie optie of gewoon een ander lullig virus, maar mensen die een virusje griep noemen is gewoon geen vergelijk
yup.
pi_179178573
Hooikoorts is het niet.
Ben misseiljk, moet braken en heb diarree.
pi_179178803
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 16:38 schreef Plumooh het volgende:
Hooikoorts is het niet.
Ben misseiljk, moet braken en heb diarree.
voedsel vergiftiningetje?
pi_179178882
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 16:29 schreef Plumooh het volgende:
Is ook mijn mening. Maar als je net de verkeerde treft ben je te lui als je kiest voor een uitziekdag.

Heerst die griep weer?
Iemand van jullie recent nog gehad of mensen in jullie omgeving?
De griep heerst altijd.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_179178895
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 16:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

De griep heerst altijd.
griep ben je niet na een dag beter...kommop
pi_179178943
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 16:50 schreef liedetector het volgende:

[..]

griep ben je niet na een dag beter...kommop
Zeg ik dat. Nee. Doei.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_179179395
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 16:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Zeg ik dat. Nee. Doei.
nee, dat zei je niet! maar TS wil weten wat ie moet doen, denk dat juiste advies opzich gegegevn is, mijn enige toevoegig is dat ik niet zou zeggen dat ik giep heb, want dan denkt een planner 2 weken minimaal
pi_179179515
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 16:47 schreef liedetector het volgende:
voedsel vergiftiningetje?
Dacht ik ook al aan. Alhoewel ik mij niet kan herinneren wat ik dan fout heb gegeten.
Misschien de koffiemelk ..... op het werk. Of de pot kwark gisterochtend als ontbijt.
MIsschien is deze kans groter dan griep.
Gekke is dat ik pas om 23.50 uur overvallen werd door braken en diarree.
Wel al de hele dag boeren die smaakte naar zwavel cq rotte eieren en een hongergevoel (ook na eten)

Ik dacht dat griep niet in mei voor kwam.
pi_179179564
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:20 schreef Plumooh het volgende:
Ik dacht dat griep niet in mei voor kwam.
dat zeker wel...maar dan heb je vooral bijna 40 graden koorts......en denk ook niet dat je hier nu had zitten tikken
pi_179179598
Virus of bacterie die een ontsteking veroorzaakt maag-darmstelsel kan ook gewoon. Hoeft niet per se voedsel gerelateerd te zijn.
pi_179179867
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:24 schreef Chai het volgende:
Virus of bacterie die een ontsteking veroorzaakt maag-darmstelsel kan ook gewoon. Hoeft niet per se voedsel gerelateerd te zijn.
Hoe ontstaat zoiets?
Door iets fout eten?
pi_179179897
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:34 schreef Plumooh het volgende:

[..]

Hoe ontstaat zoiets?
Door iets fout eten?
Oorzaak van buikgriep
Buikgriep is een ontsteking van het slijmvlies in je maag-darmstelsel. Zowel virussen, bacteriën als parasieten kunnen zo’n infectie geven. Wanneer je een buikgriep oploopt via besmet voedsel of drinken, dan spreken we van een voedselvergiftiging of voedselinfectie.

Norovirus
Meestal wordt buikgriep door het norovirus veroorzaakt. Dit virus wordt overgedragen via bedorven voedsel en water dat besmet is met ontlasting, braaksel of speeksel van iemand met buikgriep, via direct contact met een besmet persoon of via besmette oppervlaktes zoals een deurknop. Het norovirus is erg besmettelijk. Je hoeft maar heel weinig virus binnen te krijgen om ziek te worden. Vooral in situaties waar mensen dicht op elkaar leven is dit een probleem, zoals in het ziekenhuis of verpleeghuis. Als buikgriep heerst, kan een groot aantal mensen hier tegelijkertijd last van krijgen.
pi_179181386
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:35 schreef Chai het volgende:

[..]

Oorzaak van buikgriep
Buikgriep is een ontsteking van het slijmvlies in je maag-darmstelsel. Zowel virussen, bacteriën als parasieten kunnen zo’n infectie geven. Wanneer je een buikgriep oploopt via besmet voedsel of drinken, dan spreken we van een voedselvergiftiging of voedselinfectie.

Norovirus
Meestal wordt buikgriep door het norovirus veroorzaakt. Dit virus wordt overgedragen via bedorven voedsel en water dat besmet is met ontlasting, braaksel of speeksel van iemand met buikgriep, via direct contact met een besmet persoon of via besmette oppervlaktes zoals een deurknop. Het norovirus is erg besmettelijk. Je hoeft maar heel weinig virus binnen te krijgen om ziek te worden. Vooral in situaties waar mensen dicht op elkaar leven is dit een probleem, zoals in het ziekenhuis of verpleeghuis. Als buikgriep heerst, kan een groot aantal mensen hier tegelijkertijd last van krijgen.
joh plakkie worst of gehakt is voldoende wordt om de haverklap terug geroepen omdat iemand met zn scheitvinger eraan gezeten heeft@TS
pi_179181831
Oh buikgriep en voedinflectie is bijna hetzelfde. Tsja wat het ook is weet ik niet, gaat wel over, maar is wel ff lastig. Net buiten even een rondje gelopen, kwam lijkbleek weer binnen en gevoel of ik alles moest onderbraken.

Herkent iemand die boeren die zo vies smaken waar ik gisteren last van had?
Vreselijk goor. Had ik nog nooit gehad.
pi_179182052
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:06 schreef Plumooh het volgende:
Herkent iemand die boeren die zo vies smaken waar ik gisteren last van had?
Vreselijk goor. Had ik nog nooit gehad.
denk dat veel mensen dan gewoon roepen: "een kater!" maar on the more serious note, als je twijfels hebt ga je toch naar je arts? ben je langer ziek vind je werkgevcer dat vast ook prettig
pi_179182071
Op een kater lijkt het wel inderdaad. Maar ik heb al weken geen druppel gedronken wat alcohol betreft. Maar die gevoelige maag komt me wel bekend voor van in de tijden dat ik wel eens een kater had, idem die boeren en fikse gasvorming
pi_179182219
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:17 schreef Plumooh het volgende:
Op een kater lijkt het wel inderdaad. Maar ik heb al weken geen druppel gedronken wat alcohol betreft. Maar die gevoelige maag komt me wel bekend voor van in de tijden dat ik wel eens een kater had, idem die boeren en fikse gasvorming
iets loopt te gisten dus..... morgen nog steeds je huisarts bellen *slotje opgelost*
pi_179182521
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:23 schreef liedetector het volgende:
iets loopt te gisten dus
Komt door bedorven voedsel?

Huisarts bellen hoeft denk ik nog niet na 1 dag?
pi_179182583
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:37 schreef Plumooh het volgende:

[..]

Komt door bedorven voedsel?

Huisarts bellen hoeft denk ik nog niet na 1 dag?
bdorven hoeft niet...gewoon een bactrerie erin is mijn gok
pi_179182798
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:39 schreef liedetector het volgende:
bdorven hoeft niet...gewoon een bactrerie erin is mijn gok
En gaat die dan vanzelf weer weg? Kortom ruimt het lichaam dat op binnen aantal dagen bv?
pi_179182887
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:47 schreef Plumooh het volgende:

[..]

En gaat die dan vanzelf weer weg? Kortom ruimt het lichaam dat op binnen aantal dagen bv?
kommop neem je moeder in de maling....wat denk je zelf? over een dag of anderhalf nog beroerd bel je toch je dokter? be real
pi_179182971
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:51 schreef liedetector het volgende:
kommop neem je moeder in de maling....wat denk je zelf? over een dag of anderhalf nog beroerd bel je toch je dokter? be real
Ben niet zo'n huisarts-renner eerlijk gezegd
pi_179183126
TS alweer huis-tuin-en keukenvirusje? En dat moet elke keer gedeeld en gecheckt worden op FOK? M’kay.....

Om even in te gaan op je OP: misschien moet je gaan stoppen met teveel invullen voor een ander. Leidinggevende heeft blijkbaar besloten dat het handig is of je de dag ervoor een inschatting doet of je kunt werken. Daar kan een planner van alles van denken, maar dat heeft niks met jou of je werkattitude te maken.

Heeft de planner problemen met de regeling omdat die vermoedt dat mensen zich daardoor ‘voor de zekerheid’ langer ziek melden, dan kan hij het met de baas oppakken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')