abonnement Unibet Coolblue
pi_179175124


Al jaren roepen vele mensen dat het leuk zou zijn als we er een Worldvision Song Contest van maken, en dit jaar wordt dat een soort van werkelijkheid: Eurovision krijgt er een zusje bij in Azië!

Wat is het Eurovision Song Contest Asia?

Voor degene die regelmatig op het ESF zitten, hoef ik natuurlijk niet uit te leggen wat het songfestival is. Kort samengevat: een jaarlijks muziekfestival waar alle landen die lid zijn van de EBU (+ Australië) aan mee kunnen doen! Ieder jaar is het weer een spektakel en is de weg naar de 3 avonden in mei een gezellige, spannende, soms ook stressvolle weg.

Al jaren zijn er veel mensen er voor om meer landen mee te laten doen aan het songfestival. Vooral Japan en Zuid-Korea worden genoemd vanwege hun excentrieke muziekstijl, onder andere te vinden in K-POP (afgekoort voor Koreaanse popmuziek). Maar helaas is dat nooit mogelijk geweest omdat deze landen niet lid zijn van de EBU.

Echter, in maart 2016 sloot de EBU een deal met de SBS in Australië, om een songfestival naar Azië te halen. En zo was het Eurovisiesongfestival Azië geboren!

We zijn nu 2 jaar verder en de plannen om het te gaan houden zijn helemaal rond. Op dit moment hebben 12 landen hun interesse getoond om mee te doen in het festival, waaronder ook Australië die ook al in het gewone songfestival meedoed. Maar ook Nieuw-Zeeland kan eindelijk van de partij zijn! Gaan we dan eindelijk Lorde zien op het songfestival? :P



Hierboven de landen die tot nu toe bevestigd hebben mee te zullen doen!

Wanneer vind het plaats?

Een zekere datum is er nog niet, maar verschillende bronnen melden dat het festival in oktober 2018 gehouden gaat worden. Waaronder de de het ministerie van Informatie & Communicatie in Kazachstan. Te lezen hier: https://eurovoix-world.co(...)ontest-held-october/

Waar wordt het gehouden?

Op dit moment is er nog geen zekere locatie voor het festival, maar Hong Kong, Singapore en Sydney hebben zeer sterke interesse getoond om het festival te hosten, dus het kan zo maar zijn dat het 1 van deze steden gehouden gaat worden!

Zullen er nationale finales plaatsvinden?

Ook dat is nog niet zeker. Er is nog geen informatie over interne selecties of nationale finales. Maar we hopen met z'n allen natuurlijk van wel want niets is leuker dan een NF seizoen *O*

Zal dit festival ieder jaar plaats gaan vinden?

Ook dat is nog niet zeker, maar als het eerste festival een succes wordt twijfel ik absoluut niet dat het een jaarlijks evenement wordt. :Y
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_179184313
Nederland kan hier waarschijnlijk niet aan meedoen, omdat het op onze feestdag Sint Juttemis wordt gehouden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_179345198
Dit wil ik ook gaan volgen! Hebben we 2x per jaar feest.

Hahaha Vanuatu, is dat het San Marino van Azië?
pi_179347333
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 21:42 schreef luchtverkeersleider het volgende:
Dit wil ik ook gaan volgen! Hebben we 2x per jaar feest.

Hahaha Vanuatu, is dat het San Marino van Azië?
Vanuatu is een eilandstaat van Oceanië. Blijkbaar mag dat werelddeel ook meedoen met Azië. Zou wel lachen zijn als dat ook een soort San Marino wordt, of juist als enorme giller met iets heel goeds komt. :D
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 mei 2018 @ 14:06:28 #5
163650 Greys
pi_179356083
Als Australië hier meedoet blijven ze dan ook aan de andere meedoen? Maakt me weinig uit maar ff nieuwsgierig. Want dan kunnen wij ook wel aan Azië mee gaan doen. :+

Maar ben benieuwd en hopelijk gaat het door *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179356274
quote:
10s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:06 schreef Greys het volgende:
Als Australië hier meedoet blijven ze dan ook aan de andere meedoen? Maakt me weinig uit maar ff nieuwsgierig. Want dan kunnen wij ook wel aan Azië mee gaan doen. :+

Maar ben benieuwd en hopelijk gaat het door *O*
Jep, ze blijven gewoon aan alle 2 meedoen.

Ja of het doorgaat is nog de grote vraag, waarschijnlijk word het niet meer dit jaar gehouden. :P
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator donderdag 24 mei 2018 @ 14:30:12 #7
375570 crew  Cyan9
pi_179356453
Dit lijkt me echt zo'n project dat nooit echt van de grond komt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2018 @ 20:25:18 #8
43556 miss_dynastie
pi_179364005
quote:
10s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:06 schreef Greys het volgende:
Als Australië hier meedoet blijven ze dan ook aan de andere meedoen? Maakt me weinig uit maar ff nieuwsgierig. Want dan kunnen wij ook wel aan Azië mee gaan doen. :+

Maar ben benieuwd en hopelijk gaat het door *O*
Ik stel oprecht voor dat de TROS dit festival krijgt en de AVRO het festival in mei :+
  donderdag 24 mei 2018 @ 20:27:38 #9
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_179364055
Leuk.
Gaan wij niet uitzenden zeker?

En "Azië". Van de 12 deelnemers komen er 5 niet uit Azië, en 1 is geeneens een land.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 mei 2018 @ 20:40:13 #10
163650 Greys
pi_179364352
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 20:25 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik stel oprecht voor dat de TROS dit festival krijgt en de AVRO het festival in mei :+
I approve of this message. :7
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179366515
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2018 20:40 schreef Greys het volgende:

[..]

I approve of this message. :7
De TROS mag Eurovision Antarctica doen
pi_179366532
Maar ik ben bang dat dit niet doorgaat. Men probeert dit al jarenlang
pi_179367587
Ik vind het ook wat kort dag worden allemaal. Het schijnt dan dit najaar te zijn (nog een paar maanden), maar er is nog geen host en er zijn nog geen nationale selecties aangekondigd.

Ik denk ook dat het er in ieder geval dit jaar niet meer van gaat komen. Hoe willen ze dit nu allemaal nog gaan organiseren?
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  vrijdag 25 mei 2018 @ 21:40:01 #14
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_179388616
Ik ben hier zo excited over!!! MAAR. Ben ook een beetje bekend met de muziek daar (m'n siggie), en als dit ooit nog van de grond komt, wat voor soort artiesten mogen meedoen? Zuid-Korea, Japan en China hebben al een soort van voorsprong op de pop muziek. Australië past beter bij de EU versie, dus van mij mogen ze blijven.
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')