abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179172777
Heb net deze hoornaar gevangen, maar hij lijkt nog groter dan normaal, ongeveer 4,5 cm, is dit een koningin of gewoon een grote variant?




[ Bericht 14% gewijzigd door BufferOverflow op 15-05-2018 12:57:22 ]
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 11:49:26 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179172795
Interessant. Zo´n kreng hadden we gisteren op zolder zitten, op het raam. Raam open gemaakt en hij/zij vloog zo weg, opgelost. Maar het was wel iets van 4cm groot ja.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179173118
Brrr. beest kijkt zelfs gemeen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_179173161
Wow wat een knoeperd.
-nee-
pi_179173190
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 12:25:17 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179173478
Dat is een koningin. Buiten de koningin overleeft geen enkele hoornaar de winter. Ze is momenteel bezig met haar nest te bouwen en eitjes te leggen. Nieuwe hoornaars zal je pas over een maand of iets dergelijks tegenkomen. Had er toevallig gisteren ook eentje op het balkon.

Mooie en nuttige beestjes die heel wat minder agressief zijn dan gewone wespen. Alhoewel die wat mij betreft ook een grotere monsterrol toebedeeld krijgen dan nodig is. Lekker vrijlaten dus en haar gang laten gaan :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_179173863
Wou hem net vrijlaten maar hij hij leek overleden, vreemd.. heb hem in de bosjes gegooid misschien komt ie weer tot leven, nouja scheelt weer een nest van die beesten
pi_179173911
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:45 schreef BufferOverflow het volgende:
Wou hem net vrijlaten maar hij hij leek overleden, vreemd.. heb hem in de bosjes gegooid misschien komt ie weer tot leven, nouja scheelt weer een nest van die beesten
Hij kan ook in shock zijn. Dan lijken ze dood maar zijn ze op krachten aan het komen.
Daarom mag je ook nooit aan een bij zitten die dood lijkt.
Twiddel
  dinsdag 15 mei 2018 @ 12:52:33 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179173983
Ik zou het wel even in de gaten houden, wellicht heb je een nest in je spouwmuur.
And so is the past
pi_179174009
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:52 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik zou het wel even in de gaten houden, wellicht heb je een nest in je spouwmuur.
Ja hij was wel bezig bij een wand waar ik mee aan het werk was, maar daar gaat zo isolatie en planken voor dus denk niet dat een eventueel nest kans van slagen heeft
pi_179175006
Kill it whit fire
Ik zwaai naar dieren.
pi_179175179
Jezus! :o
pi_179175197
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:25 schreef Dven het volgende:
Dat is een koningin. Buiten de koningin overleeft geen enkele hoornaar de winter. Ze is momenteel bezig met haar nest te bouwen en eitjes te leggen. Nieuwe hoornaars zal je pas over een maand of iets dergelijks tegenkomen. Had er toevallig gisteren ook eentje op het balkon.

Mooie en nuttige beestjes die heel wat minder agressief zijn dan gewone wespen. Alhoewel die wat mij betreft ook een grotere monsterrol toebedeeld krijgen dan nodig is. Lekker vrijlaten dus en haar gang laten gaan :)
Hoornaars zijn juist agressiever dan gewone wespen. @TS: kill it, please!
pi_179175845
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:45 schreef BufferOverflow het volgende:
Wou hem net vrijlaten maar hij hij leek overleden, vreemd.. heb hem in de bosjes gegooid misschien komt ie weer tot leven, nouja scheelt weer een nest van die beesten
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:48 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Hij kan ook in shock zijn. Dan lijken ze dood maar zijn ze op krachten aan het komen.
Daarom mag je ook nooit aan een bij zitten die dood lijkt.
hij :')
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 14:39:26 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179175973
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 13:54 schreef Krollie het volgende:

[..]

Hoornaars zijn juist agressiever dan gewone wespen. @TS: kill it, please!
Is dat zo?

quote:
Ondanks de indrukwekkende lichaamsgrootte en het luide gezoem is de hoornaar beduidend minder agressief dan andere wespen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hoornaar_(insect)

Ik weet echter niet in hoeverre dat klopt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179175993
Vergassen dat monster.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179176275
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 14:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Is dat zo?

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hoornaar_(insect)

Ik weet echter niet in hoeverre dat klopt.
Klopt wel, ze zijn totaal niet agressief, maar je schrikt je wel de tering als zo'n beest met het geluid van een helikopter je richting op vliegt.. ze zijn trouwens wel agressief richting bijen..
  dinsdag 15 mei 2018 @ 15:36:19 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179177163
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:45 schreef BufferOverflow het volgende:
Wou hem net vrijlaten maar hij hij leek overleden, vreemd.. heb hem in de bosjes gegooid misschien komt ie weer tot leven, nouja scheelt weer een nest van die beesten
Scheelt weer een nest nuttige dieren ja. Chapeau :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 15 mei 2018 @ 15:37:34 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179177197
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 13:54 schreef Krollie het volgende:

[..]

Hoornaars zijn juist agressiever dan gewone wespen. @TS: kill it, please!
Bullshit. Jij zit waarschijnlijk met de Japanse Reuzenhoornaar in je hoofd, welke buiten een paar eilanden in Japan nergens voorkomt.

Hoornaars zijn niet agressiever dan gewone wespen. Die al niet al te agressief zijn. Zeker te veel berichtjes op leukeweetjes.nl gelezen?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 15 mei 2018 @ 15:50:06 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179177449
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 14:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Is dat zo?

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hoornaar_(insect)

Ik weet echter niet in hoeverre dat klopt.
Zijn absoluut niet agressief. Wespen over het algemeen ook niet overigens. Ja, als je er naar gaat slaan of er per ongeluk eentje probeert op te drinken of wat dan ook. Maar buiten dat... Rustig blijven en ze vliegen gewoon weer weg. Maar over het algemeen begint men hysterisch naar een vliegend wespje te slaan, wordt vervolgens geprikt en gaat dan huilen over die agressieve wespen :D _O- Omgekeerde wereld wat dat betreft.

Ben zelf overigens wel door een aantal wespen achtervolgd en gestoken toen ik schijnbaar op een nest ging staan. Dat is uiteraard ook niet zo slim.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 15 mei 2018 @ 15:50:40 #21
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179177466
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Bullshit. Jij zit waarschijnlijk met de Japanse Reuzenhoornaar in je hoofd, welke buiten een paar eilanden in Japan nergens voorkomt.

Hoornaars zijn niet agressiever dan gewone wespen. Die al niet al te agressief zijn. Zeker te veel berichtjes op leukeweetjes.nl gelezen?
Met dat nest vorig jaar had ik er uiteraard ook een aantal binnen. Die gingen toch behoorlijk middeleeuws op de halogeenspots. Ik vond het icm met dat helikoptergeluid maar niks.
And so is the past
  dinsdag 15 mei 2018 @ 15:54:05 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179177554
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Met dat nest vorig jaar had ik er uiteraard ook een aantal binnen. Die gingen toch behoorlijk middeleeuws op de halogeenspots. Ik vond het icm met dat helikoptergeluid maar niks.
Licht is wel een trigger ja, zoals voor zo ongeveer alle insecten :D

En dat choppergeluid is op het begin schrikken ja. Zeker in samenwerking met de omvang. Maar uiteindelijk doen ze niet zoveel. Laat ze op je landen en er gebeurt niets. Heb er inmiddels een sport van gemaakt om verdrinkende wespen/hoornaars uit het zwembad te redden. Voor je op de toog leggen en gebiologeerd naar ze kijken hoe ze zichzelf weer opdrogen e.d. _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 15 mei 2018 @ 16:07:20 #23
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179177838
Je hebt haar bijkans een uur in een plastic bakje met weinig zuurstof en snel oplopende temperatuur gestopt en vindt het vreemd dat het dier dood is?

Zonde dit, had dat arme dier na de foto gewoon losgelaten, of beter, helemaal niet gevangen.

Rip arme hoornaar!
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 16:11:00 #24
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179177933
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:54 schreef Dven het volgende:

[..]

Licht is wel een trigger ja, zoals voor zo ongeveer alle insecten :D

En dat choppergeluid is op het begin schrikken ja. Zeker in samenwerking met de omvang. Maar uiteindelijk doen ze niet zoveel. Laat ze op je landen en er gebeurt niets. Heb er inmiddels een sport van gemaakt om verdrinkende wespen/hoornaars uit het zwembad te redden. Voor je op de toog leggen en gebiologeerd naar ze kijken hoe ze zichzelf weer opdrogen e.d. _O_
Dat deed ik vroeger altijd met bijen. Iedereen altijd bang dat die bij zou prikken, maar dat hebben ze nooit gedaan.
Wel een keertje door een hommel geprikt. Daarvan heb ik als kind geleerd dat die niet graag geaaid worden en dat als ze hun pootje omhoog steken dat een waarschuwing is om te stoppen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 16:13:10 #25
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179177976
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:54 schreef Dven het volgende:

[..]

Licht is wel een trigger ja, zoals voor zo ongeveer alle insecten :D

En dat choppergeluid is op het begin schrikken ja. Zeker in samenwerking met de omvang. Maar uiteindelijk doen ze niet zoveel. Laat ze op je landen en er gebeurt niets. Heb er inmiddels een sport van gemaakt om verdrinkende wespen/hoornaars uit het zwembad te redden. Voor je op de toog leggen en gebiologeerd naar ze kijken hoe ze zichzelf weer opdrogen e.d. _O_
Mja ik wil het wel maar mijn lichaam stribbelt automagisch tegen als er iets op mij land. ;(.

Nouja, behalve vrouwen dan. :@
And so is the past
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')