abonnement Unibet Coolblue
pi_179780060
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:24 schreef L-E het volgende:

[..]

Wat naar ;( Hoe oud is ze?

Andere situatie, maar onze oudste heeft ook wel wat zelfvertrouwendingetjes icm faalangst, en we hebben de hulp van de orthopedagoog vanuit school ingeroepen. Dat is veel laagdrempeliger dan het klinkt, ze komt elke week met hem voetballen of tekenen terwijl ze dan belangrijke zaken bespreken zonder dat hij doorheeft dat er hulpverlening wordt geboden. En dat heeft echt wel een gunstig effect :) Kan school jullie hierbij ondersteunen?
Ze is ruim 8.
We hebben het er op school over gehad met de schoolmaatschappelijk werkster. Toen kwam er advies voor sova training, maar voor die training gaat groep 7/8 voor met het oog op de middelbare school. En dit schooljaar was er geen ruimte voor groep 5/6...
We hebben haar naar de brussengroep gedaan voor broertjes/zusjes van een kind met bijvoorbeeld autisme en aanverwante dingen. Dat vond ze 1 keer leuk en de rest heeft ze uitgezeten... jammer wel...
Ze heeft een tijdje getekend bij iemand, maar op een gegeven moment wilde ze niet meer, lijkt wel of het dan te dichtbij komt, als er serieus dingen besproken worden houdt ze de boot af of gaat ze de clown uithangen.

Ik zeg al een paar jaar dat ze niet lekker in haar vel zit, ook al verschillende keren bij de huisarts geweest, met buikpijn/misselijk. Ook aangegeven dat ze niet lekker in haar vel lijkt te zitten, maar rondje diëtiste (ze eet slecht dus logisch om daar dan oorzaak in te zoeken) en dat was het.
Heb de laatste keer toen we voor oudste bezig waren met indicatie voor begeleiding, toch nog maar eens op tafel gegooid dat ik me zorgen maak om jongste.
Nu verwijzing gekregen, dus maar eens kijken. Blij dat er nu meegekeken gaat worden.

Op school voorbeeldig kind, een leerkracht die niet ziet wat wij zien thuis, maar haar wel ziet zeg maar. En die haar aanvoelt en dat vind ik fijn (wat dat betreft wel jammer dat het jaar bijna weer voorbij is). Misschien juf nog eens vragen hoe het spelen op school gaat in de pauzes, want laatste weken komt ze ook uit school dat kinderen lelijk doen...

Zoiets als met die orthopedagoog wat jullie hebben L-E, dat lijkt me ook wel mooi. Dat zetten ze op school ook wel in, althans ik weet dat er kinderen zijn die dat soort dingen doen, soms mogen ze dan iemand meenemen. Maar nooit bij stilgestaan eigenlijk om daar eens naar te vragen.
Misschien valt ze daarvoor niet genoeg op op school...

DF, onze oudste is niet zo handig in sociaal opzicht, maar die heeft daar ook niet zoveel last van. En heeft wel een vriendje in de klas waar ze goed mee kan en een paar meiden waar ze op school mee optrekt. Zij zit hier in de speeltuin eigenlijk altijd alleen, maar daar heeft ze geen last van.
De jongste heeft er wel last van... `
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_179780956
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:34 schreef Nijna het volgende:

[..]

DF, onze oudste is niet zo handig in sociaal opzicht, maar die heeft daar ook niet zoveel last van. En heeft wel een vriendje in de klas waar ze goed mee kan en een paar meiden waar ze op school mee optrekt. Zij zit hier in de speeltuin eigenlijk altijd alleen, maar daar heeft ze geen last van.
De jongste heeft er wel last van... `
Als ze niet lekker in haar vel zit, is het misschien ook lastiger om haar spel aan te passen aan aanwaaiende kinderen? En daardoor voelt ze zich waarschijnlijk weer minder lekker? Beetje cirkeltje, zou dat kunnen? Maar hoe doorbreek je zoiets. Dat valt niet mee.
Ik zou ook even op school vragen inderdaad.
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:45:23 #153
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_179782110
Heeft ze hobbies buiten school? Zelf was ik ook altijd een buitenbeentje op school, maar omdat ik buiten school hobbies had die ik echt leuk vond, en waar ik wel vriendjes had, vond ik het niet zo erg om er op school niet bij te horen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_179785890
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 12:39 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Als ze niet lekker in haar vel zit, is het misschien ook lastiger om haar spel aan te passen aan aanwaaiende kinderen? En daardoor voelt ze zich waarschijnlijk weer minder lekker? Beetje cirkeltje, zou dat kunnen? Maar hoe doorbreek je zoiets. Dat valt niet mee.
Ik zou ook even op school vragen inderdaad.
Kan best wel een soort cirkeltje zijn.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:45 schreef SaskiaR het volgende:
Heeft ze hobbies buiten school? Zelf was ik ook altijd een buitenbeentje op school, maar omdat ik buiten school hobbies had die ik echt leuk vond, en waar ik wel vriendjes had, vond ik het niet zo erg om er op school niet bij te horen.
Ze zit wel op sport, daar kan ze tijdens de training wel leuk met de anderen, maar die ziet ze niet buiten de training. Verder niet echt hobbies.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_179788892
Ik zou denk ik ook insteken op trainen van sociale vaardigheden. Met dat voorbeeld van het buurmeisje: spreekt ze dat dan uit met haar, of blijft dit dan zo hangen? Mijn dochter is een stuk jonger, maar ik maak er een gewoonte van dat als zij tijdens het spelen met de buurkinderen boos/verdrietig thuiskomt, we dan (als ze gekalmeerd is) diegene opzoeken om te bespreken wat er nou gebeurde. Vooral die dingetjes als "Ik mag niet meer meespelen" gaan vaak een eigen leven leiden. Veel kinderen hebben in de omgang met anderen behoorlijk wat begeleiding nodig (veel volwassenen trouwens ook nog wel :P ), en ook bij oudere kinderen kan het geen kwaad om als ouder een gesprek te faciliteren/begeleiden. En dan niet beschuldigend, maar vooral onderzoekend. Veel vragen stellen, wat bedoelde je dan, hoe voelde dat voor jou? Dan kan het nog steeds zo zijn dat iemand even niet meer met je wil spelen, maar dan ga je wel beter begrijpen hoe deze dingen werken en hoe je daarop kunt reageren etc. En even zo vaak is het een misverstand, of een onhandige manier van communiceren. Daar kun je het dan ook even over hebben. Hoeft niet enorm lang of zo, maar een voorbeeld geven van hoe je zulke gesprekjes aan kunt gaan, is voor kinderen denk ik enorm belangrijk.

Ik zit als docent op de middelbare school ook nog wel eens om te tafel met leerlingen die hier niet goed uitkomen met elkaar. Het is helemaal niet erg. Het belangrijkste is denk ik voor/bij haar om wel vasthoudend te zijn, en dus niet los te laten als zij hiervoor wil vluchten. Want dat patroon van contact of communicatie uit de weg gaan, kan wel steeds lastiger worden om te doorbreken. Voor dat punt is wat hulp en coaching misschien wel fijn.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179789816
Misschien eens een idee om contact te hebben met een pedagogisch medewerker of pyscholoog dat ze haar ook eens testen. Kunnen ze veel uit halen wat haar dwars zit en daar (spel) therapie of gesprekjes
En een kinderpsycholoog is echt niet altijd in een stoel of kantoortje. Die van ons doen spelletjes met de kinderen om dan een reactie te triggeren, tafelvoetbal of wat dan ook. En dan zo een ingang voor bepaalde emoties te krijgen
pi_179791443
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:48 schreef Franny_G het volgende:
Ik zou denk ik ook insteken op trainen van sociale vaardigheden. Met dat voorbeeld van het buurmeisje: spreekt ze dat dan uit met haar, of blijft dit dan zo hangen? Mijn dochter is een stuk jonger, maar ik maak er een gewoonte van dat als zij tijdens het spelen met de buurkinderen boos/verdrietig thuiskomt, we dan (als ze gekalmeerd is) diegene opzoeken om te bespreken wat er nou gebeurde. Vooral die dingetjes als "Ik mag niet meer meespelen" gaan vaak een eigen leven leiden. Veel kinderen hebben in de omgang met anderen behoorlijk wat begeleiding nodig (veel volwassenen trouwens ook nog wel :P ), en ook bij oudere kinderen kan het geen kwaad om als ouder een gesprek te faciliteren/begeleiden. En dan niet beschuldigend, maar vooral onderzoekend. Veel vragen stellen, wat bedoelde je dan, hoe voelde dat voor jou? Dan kan het nog steeds zo zijn dat iemand even niet meer met je wil spelen, maar dan ga je wel beter begrijpen hoe deze dingen werken en hoe je daarop kunt reageren etc. En even zo vaak is het een misverstand, of een onhandige manier van communiceren. Daar kun je het dan ook even over hebben. Hoeft niet enorm lang of zo, maar een voorbeeld geven van hoe je zulke gesprekjes aan kunt gaan, is voor kinderen denk ik enorm belangrijk.

Ik zit als docent op de middelbare school ook nog wel eens om te tafel met leerlingen die hier niet goed uitkomen met elkaar. Het is helemaal niet erg. Het belangrijkste is denk ik voor/bij haar om wel vasthoudend te zijn, en dus niet los te laten als zij hiervoor wil vluchten. Want dat patroon van contact of communicatie uit de weg gaan, kan wel steeds lastiger worden om te doorbreken. Voor dat punt is wat hulp en coaching misschien wel fijn.
Ze spreekt het niet echt uit denk ik. Ze was gisteren vooral heel boos, vooral omdat het buurmeisje en het andere kindjes steeds weg gingen rennen als ze eraan kwam.
Maar wel een goede tip om eens te kijken of we zo'n gesprekje aan kunnen gaan de volgende keer.

Dat uit de weg gaan, ook dat nemen we mee in het gesprek.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:32 schreef Goitske het volgende:
Misschien eens een idee om contact te hebben met een pedagogisch medewerker of pyscholoog dat ze haar ook eens testen. Kunnen ze veel uit halen wat haar dwars zit en daar (spel) therapie of gesprekjes
En een kinderpsycholoog is echt niet altijd in een stoel of kantoortje. Die van ons doen spelletjes met de kinderen om dan een reactie te triggeren, tafelvoetbal of wat dan ook. En dan zo een ingang voor bepaalde emoties te krijgen
Dat gesprek wat in de planning zit is bij een psycholoog, we wachten dat eerste gesprek maar even af.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 15 juni 2018 @ 18:27:59 #158
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_179807751
Anouk speelt hier vaak met buurmeisje A, maar als buurmeisje B erbij komt, dan mag Anouk niet meer meedoen van buurmeisje B. Die 2 zitten ook bij elkaar op de groep, maar volgend jaar dus ook met 3-en naar groep 3. Buurmeisje B zit ook op de BSO en daar spelen ze ook gewoon samen. Geen idee wat voor probleem meisje B heeft, maar Anouk liet zich ook gewoon wegsturen. Ik had de ouders van meisje A een appje gestuurd (van B heb ik die niet), ze waren namelijk al de hele dag aan het spelen samen en toen kwam meisje A sorry zeggen. Die had het natuurlijk ook niet toe moeten staan. Dat vond ik dan wel weer pittig van haar. Hier zijn het natuurlijk nog 6 jarigen en is alweer iets anders als ze ouder zijn, maar ik begrijp je gevoel wel Nijna.
Gelukkig hebben we hier nog buurjongen C en daar gaat ze mee trouwen ^)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 juni 2018 @ 19:39:12 #159
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_179809436
Ja, zo’n buurjongen hadden we hier ook. Nu willen ze allebei niet meer :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 15 juni 2018 @ 19:40:53 #160
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_179809485
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 19:39 schreef Sjeen het volgende:
Ja, zo’n buurjongen hadden we hier ook. Nu willen ze allebei niet meer :P
Leyla heeft een knipperlichtrelatie.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 20:33:01 #161
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_179811057
Ik vind het zo schattig. Hij is ook kind aan huis hier
"Anouk zn moeder, ik heb dorst". "Wil je een pakje" "Ja hoor" *duikt koelkast in*. Ik hou ervan O+

Ik vind Anouk zn moeder altijd al zo leuk klinken O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 15 juni 2018 @ 20:36:54 #162
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_179811152
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 20:33 schreef Susie het volgende:
Ik vind het zo schattig. Hij is ook kind aan huis hier
"Anouk zn moeder, ik heb dorst". "Wil je een pakje" "Ja hoor" *duikt koelkast in*. Ik hou ervan O+

Ik vind Anouk zn moeder altijd al zo leuk klinken O+
Oh daar krijg ik echt jeuk van. Ik ontleen mijn identiteit niet aan dat ik alleen maar moeder ben van.

De vaste vriendjes en vriendinnetjes van mijn kinderen noemen mij bij mn voornaam.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 20:40:02 #163
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_179811204
Ah nee, daar hou ik niet van. Zeker niet bij die kleintjes. Anouk noemt mij ook niet bij voornaam.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 15 juni 2018 @ 20:41:47 #164
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_179811240
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 20:40 schreef Susie het volgende:
Ah nee, daar hou ik niet van. Zeker niet bij die kleintjes. Anouk noemt mij ook niet bij voornaam.
Nee maar dat is je eigen kind, dat is toch wel anders.

Maar andere mensen noemen mij toch ook niet vrouw van joen, of mama van ...
Waarom zouden kinderen dan wel op die manier naar mij moeten refereren. Respect of manieren zit m voor mij niet in hoe ik word aangesproken.

Ik heb dit ook uitgelegd aan ouders die er op stonden dat hun kinderen volwassenen niet bij de voornaam mochten noemen. Maar voor mij is het simpel, ik heet gewoon .... en als je mn aandacht wilt dan gebruik je gewoon mn naam.

Jezus wat een verhaal weer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 15 juni 2018 @ 20:56:29 #165
5428 crew  miss_sly
pi_179811696
Een vriendinnetje van S noemt B consequent Jan, want dat is zo’n gemakkelijke naam :’)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 15 juni 2018 @ 21:05:00 #166
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_179811882
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 20:56 schreef miss_sly het volgende:
Een vriendinnetje van S noemt B consequent Jan, want dat is zo’n gemakkelijke naam :’)
:D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_179812286
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 20:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee maar dat is je eigen kind, dat is toch wel anders.

Maar andere mensen noemen mij toch ook niet vrouw van joen, of mama van ...
Waarom zouden kinderen dan wel op die manier naar mij moeten refereren. Respect of manieren zit m voor mij niet in hoe ik word aangesproken.

Ik heb dit ook uitgelegd aan ouders die er op stonden dat hun kinderen volwassenen niet bij de voornaam mochten noemen. Maar voor mij is het simpel, ik heet gewoon .... en als je mn aandacht wilt dan gebruik je gewoon mn naam.

Jezus wat een verhaal weer.
Ik vind het prima hoor als ze roepen mama van Jan, zolang kinderen netjes dingen vragen vind ik alles prima.
Kinderen van vriendinnen en neefjes/nichtjes roepen of tante Goitske of gewoon Goitske ik vind het laatste wel prima maar hun ouders niet altijd. (De oudste van mijn zus is 8 jaar jonger dan ik ben, alleen als hij wat van mij moet belt hij mij op met de tekst tanteeeeeee _O- )
pi_179812605
Hier word ik ook aangesproken door de kindjes van R als mama/moeder van R.
Ik vind het zo lief klinken.
O+
pi_179812736
mijn kinderen noemen me soms mama, soms mama voornaam, soms alleen voornaam. Vriendjes en vriendinnetjes noemen me meestal bij mijn voornaam. Mag allemaal van me.
*poef* nu is het weg
pi_179813026
Vaste vriendinnetjes gebruiken ook mijn voornaam. Helemaal prima
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 21:48:14 #171
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_179813109
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:36 schreef kaatjejannie het volgende:
mijn kinderen noemen me soms mama, soms mama voornaam, soms alleen voornaam. Vriendjes en vriendinnetjes noemen me meestal bij mijn voornaam. Mag allemaal van me.
mijn kinderen weten heel goed mijn naam, maar ze spreken me er eigenlijk nooit mee aan.
Als ze naar mij refereren in een gesprek met vriendjes hoor ik wel mn eigen naam. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 21:48:54 #172
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179813132
Hier had ik laatst een "mama van D... en J.... En M....." (stilte) Mag ik je bij je voornaam noemen? :D
  vrijdag 15 juni 2018 @ 21:50:17 #173
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179813181
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:48 schreef Kyara het volgende:
Hier had ik laatst een "mama van D... en J.... En M....." (stilte) Mag ik je bij je voornaam noemen? :D
:D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 21:54:37 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179813318
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 20:41 schreef Ticootje het volgende:


Jezus wat een verhaal weer.
:D *;
Same here, ik ben gewoon BE, simple as that.
***
  vrijdag 15 juni 2018 @ 21:59:00 #175
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_179813475
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:48 schreef Kyara het volgende:
Hier had ik laatst een "mama van D... en J.... En M....." (stilte) Mag ik je bij je voornaam noemen? :D
Euh ja... Dat wordt wel erg lang zo _O-

Als ze getrouwd zijn noemt hij mij maar bij mijn naam :P ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_179813516
Hier ook op een first name base met alle kinderen om ons heen, en om me heen zie ik niet anders gebeuren. Ik zeg alleen 'moeder van' als ik iemands naam niet (meer) weet :')
  vrijdag 15 juni 2018 @ 22:14:41 #177
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179813875
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 22:00 schreef L-E het volgende:
Hier ook op een first name base met alle kinderen om ons heen, en om me heen zie ik niet anders gebeuren. Ik zeg alleen 'moeder van' als ik iemands naam niet (meer) weet :')
Ik noem andere moeders ook gewoon bij hun naam hoor :D
pi_179814020
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 22:14 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik noem andere moeders ook gewoon bij hun naam hoor :D
Jij durft met andere moeders te praten? _O_
  vrijdag 15 juni 2018 @ 22:32:54 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_179814346
Ik noemde vroeger alle buurvrouwen "tante <voornaam>". Geen idee waarom, zo ging dat in ons dorp :')

(Nee, het is geen inteelthol :P)
disclaimer
  vrijdag 15 juni 2018 @ 23:03:41 #180
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_179815175
Hier wordt "moeder van..." ook niet gebruikt. Het is of [voornaam], of mevrouw [achternaam].
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 15 juni 2018 @ 23:05:30 #181
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_179815225
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 22:14 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik noem andere moeders ook gewoon bij hun naam hoor :D
Luizenmoeder gespot!

*grapje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 23:06:04 #182
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_179815248
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 22:32 schreef Stormqueen het volgende:
Ik noemde vroeger alle buurvrouwen "tante <voornaam>". Geen idee waarom, zo ging dat in ons dorp :')

(Nee, het is geen inteelthol :P)
Dat zeggen alle volendammers.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 23:07:16 #183
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_179815288
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 23:03 schreef Grijs het volgende:
Hier wordt "moeder van..." ook niet gebruikt. Het is of [voornaam], of mevrouw [achternaam].
Mevrouw :’(
Doe dan maar mama van. Bij mevrouw voel ik me meteen 50+. Ik ben echt niet volwassen genoeg om mevrouw genoemd te worden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 23:16:58 #184
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_179815589
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 23:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mevrouw :’(
Doe dan maar mama van. Bij mevrouw voel ik me meteen 50+. Ik ben echt niet volwassen genoeg om mevrouw genoemd te worden.
Mij noemen ze gewoon bij de voornaam. Maar sommige moeders van klasgenoten willen niet bij de voornaam genoemd worden. Dan zeg ik tegen mijn kinderen dat ze haar mevrouw [achternaam] kunnen noemen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 15 juni 2018 @ 23:18:17 #185
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179815624
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 23:03 schreef Grijs het volgende:
Hier wordt "moeder van..." ook niet gebruikt. Het is of [voornaam], of mevrouw [achternaam].
Ik wilde zeggen dat het mij niet uit maakt hoe kinderen me aanspreken, maar 'mevrouw [achternaam]' zou ik toch niet zo tof vinden.

Schoolvriendjes van kleuter zeggen 'moeder van' en kinderen van vriendinnen van mij noemen me bij mijn voornaam. Ik vind het allebei prima.
Geen idee hoe dat 'moeder van' is ontstaan eigenlijk. Kleuter zegt het ook tegen anderen, maar het is niet iets dat ik haar geleerd heb :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_179819796
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 20:33 schreef Susie het volgende:
Ik vind het zo schattig. Hij is ook kind aan huis hier
"Anouk zn moeder, ik heb dorst". "Wil je een pakje" "Ja hoor" *duikt koelkast in*. Ik hou ervan O+

Ik vind Anouk zn moeder altijd al zo leuk klinken O+
Vriendje van de oudste (al sinds groep 3, nu groep 7), noemt mij bij mijn voornaam inmiddels.
Die zegt ook: "mag ik wat drinken? Ik pak het zelf wel hoor, ik weet waar het staat" :D.
Ik ben wel benieuwd hoe dat straks na groep 8 gaat met die 2. Maar dat duurt nog een heel schooljaar (en dat gaat al hard genoeg).
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 16 juni 2018 @ 09:15:57 #187
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179820413
Weer even iets heel anders. Mijn jongste had dit jaar zijn eerste schoolfeest. Vorig jaar ging het niet door en dit jaar hebben we alles in de strijd gegooid om hem te laten gaan. Want eigenlijk wil hij helemaal niet naar feesten.

Uiteindelijk wilde hij wel, maar alleen op voorwaarde dat hij verkleed mocht. Dus wij met hem naar de feestwinkel en hij koos ervoor als zeemeermin te gaan.
Gisterenavond was het feest en ik dacht dat hij uiteindelijk wel terug zou krabbelen, maar nee. Hij heeft zich echt verkleed en heeft het ook tot het einde volgehouden.


(ik haal de foto later vandaag wel weer weg)

[ Bericht 13% gewijzigd door livelink op 16-06-2018 22:02:58 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 09:19:35 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179820459
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 20:56 schreef miss_sly het volgende:
Een vriendinnetje van S noemt B consequent Jan, want dat is zo’n gemakkelijke naam :’)
Mijn vader heeft een "moeilijke" naam, en die zei vroeger altijd "Zeg maar Kees".

Als dat vriendinnetje slim is noemt ze al die vaders gewoon Jan, wel zo makkelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 16 juni 2018 @ 09:20:05 #189
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179820472
J O+ Wat goed en wat stoer van hem. Mijlpaal!
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 16 juni 2018 @ 09:58:30 #190
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179820785
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 09:20 schreef laziness het volgende:
J O+ Wat goed en wat stoer van hem. Mijlpaal!
Ja, zo bijzonder. Mijn dochter is altijd als de dood dat ze uit de toon valt. Zij wil het liefst van tevoren al weten wat iedereen aanheeft om dan precies hetzelfde aan te doen. En zelfs dan is ze bang dat iemand iets raars aan haar zal zien en dat ze uitgelachen gaat worden.
Mijn zoon interesseert het helemaal niks wat anderen van hem denken.

En mijn dochter denkt altijd dat hij daarom vreselijk gepest zal worden, maar dat is helemaal niet zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 10:14:59 #191
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179820962
Oh wat goed Livelink!

(en ja, ik ben van het sociale en het actieve op school. Ik geloof niet dat ik gemeden wordt omdat ik om hulp bedel maar ik denk wel dat veel andere moeders me kennen. En ben ook altijd wel op de hoogte van het wel en wee op school. Dus tja, dat zou wel een luizenmoedertype kunnen zijn :D )
pi_179821265
Ll wat een ontzettend stoer! Heeft hij een leuke avond gehad?
Met een meidenkwartet
  zaterdag 16 juni 2018 @ 10:47:46 #193
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179821334
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 10:42 schreef Cathmar het volgende:
Ll wat een ontzettend stoer! Heeft hij een leuke avond gehad?
Ja, hij was boos dat het niet langer duurde. Het begon om 19.30 en was om 23.00 afgelopen. Hij had wel door willen gaan tot 02.00 zei hij.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 10:59:37 #194
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_179821501
Leuk livelink
pi_179821545
Wat stoer van hem livelink
pi_179821774
:D ^O^
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_179821879
Super Livelink, mooi dat het wel langer had mogen duren ;).
Misschien is het wel makkelijker om als zeemeermin te gaan dan als jezelf... ik vind het een mooie outfit J!
Mama van 2 lieve meiden :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 16 juni 2018 @ 11:39:32 #198
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_179821975
Wat gaaf Livelink O+ En wat knap dat hij gegaan is, dat is natuurlijk het allergaafste! ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_179822089
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 23:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mevrouw :’(
Doe dan maar mama van. Bij mevrouw voel ik me meteen 50+. Ik ben echt niet volwassen genoeg om mevrouw genoemd te worden.
Dit. :D
Zou mij er nogal bekakt bij voelen.
A noemt andere moeders ook: ‘Mama van [insert vriendjes naam] en die vriendjes noemen mij ook zo.
Ik vind het goed. Als ze groter zijn, is mijn voornaam voldoende. :) Nu zou ik het nog wel gek vinden als zo’n menneke van 5 ineens mijn voornaam roept. :D

Inhakend daarop: wat mogen vriendjes bij jullie thuis? Hier had ik laatst een jongetje dat zelf een bordje uit de kast pakte terwijl ik het mijn zoon vroeg.
Niet heel erg, maar viel wel op. Zeker voor de eerste keer bij ons.
Mijn zoon is wel op zijn gemak bij zijn beste vriendje. Daar pakt hij ook zelf een glas bijv.
Vindt die moeder ook best.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 11:59:27 #200
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_179822261
Mijn kinderen mogen zelf een glas pakken en limo, maar ze worden eigenlijk altijd bediend. Vriendjes idem.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')