abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 mei 2018 @ 12:47:34 #1
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_179151870
We hebben onze dieren altijd Carnibest gevoerd, en ik heb me verder eigenlijk ook niet meer met de veranderende markt bezig gehouden.

Wat is tegenwoordig goed voer voor hond en kat? Vers, brok, whatever, maakt niet uit.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_179151921
Beter opvoeden, mijn huisdieren brengen eten.
Ok over de kwaliteit valt best het een en ander te zeggen maar met een flinke fles ketchup smaakt het best. :9
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  maandag 14 mei 2018 @ 13:03:11 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179152188
Pens/hart gemengd met brokken. Wat voor brokken ligt toch echt aan het soort hond, leeftijd en mate van activiteit.
And so is the past
pi_179152380
Die van ons krijgt Eukanuba brokken en vlees weet ik eigenlijk niet. Wel een premium merk in elk geval.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_179152496
Mijn kat krijgt Profine.
  maandag 14 mei 2018 @ 13:42:57 #6
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_179153113
quote:
7s.gif Op maandag 14 mei 2018 13:03 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Pens/hart gemengd met brokken. Wat voor brokken ligt toch echt aan het soort hond, leeftijd en mate van activiteit.
Jonge Golden Retriever met matige inspanning en twee luie Ragdolls.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_179157425
Ik vertrouw de etiketten op diervoeding niet echt. (Er is al genoeg fraude met voeding voor mensen bv pony ipv rundegehakt in producten)
Ik gebruik dus verschillende soorten nat en droogvoer door elkaar voor onze 3 katten. Wat in het ene voer te weinig zit zit wellicht in het andere en zo hoop ik dat ze toch alles binnen krijgen wat ze nodig hebben.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_179169254
Wij geven als hoofdvoeding Darf kvv. We wisselen alle complete smaken/soorten af, en geven ter afwisseling regelmatig carnibest (verschillende smaken). Daarnaast krijgen de honden daar restjes bij te eten, zoals bv overgebleven restjes yoghurt, brood, of fruit zoals banaan of appel van de kinderen, en restjes gekookte groenten, aardappelen, pasta of rijst en af en toe een (rauw) ei. Geen kilo's natuurlijk, maar ik denk per hond gemiddeld 1 of 2 opscheplepels per dag ofzo. Soms hebben ze een BARF-dagje en eten ze verse pens en runderknoken van de slager, of kip(slachtafval zoals hart/lever/niertjes/nek/klauwtjes/kop, als we zelf kippen hebben geslacht). Snacks voor de honden indien van toepassing zijn gedroogde bullepees of pensstaafjes, beloningssnoepjes zijn gedroogde hart of long stukjes en de geperste brokjes van Darf (heet geloof ik Puur oid).

Poezen eten bij ons als hoofdvoeding onbeperkt droge graanvrije brokjes van sanabelle, en 2x p/d als we de honden voeren krijgen ze een verse portie Darf en een zakje graan- suiker- en zoutvrij natvoer met een scheut extra water. Momenteel krijgen ze soms een blikje gourmet mousse in een poging de oudste iets dikker te krijgen, op haar leeftijd mag ze wel wat meer reserve hebben vind ik. Maar ze geeft de voorkeur aan de Darf en laat de mousse staan voor de andere twee. Verder kunnen ze buiten naar wens zelf hun dieet aanvullen met verse rat of muis (of soms een vogeltje).

Naar mijn idee doen alle dieren het hier bij ons prima op :) poezen zijn 16,5, 14 en 8 en in goede gezondheid allemaal en ook de honden zien er alle vier goed uit.

Ohja, met kleine kindjes moet je wel opletten dat het voer natuurlijk bacteriën bevat, dus niet het kind door de hond in het gezicht laten likken (vooral vlak na het eten) en niet de kinderen met hun handjes aan het voer of een nog niet schoongemaakte voerbak laten zitten. Ze zouden theoretisch eventueel salmonella oid op kunnen lopen bv. Dat gezegd hebbende, die van mij zijn 5 en bijna 2 en vooral de jongste laat zich dagelijks uitgebreid in zn gezicht likken door minstens 1 a 2 honden en is er gelukkig nog nooit ziek van geweest. Ik denk zelf dat een beetje bacteriën niet direct gevaarlijk zijn, maar goed voor de weerstand :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_179182258
Hier krijgen ze (katten) voornamelijk kvv smuldier of makreel, als wij met vakantie zijn gewoon brokjes.
pi_179283519
Hier ook een jonge Golden Retriever (1 jaar en iets meer dan 4 maand). Vanaf het begin af aan hebben wij Acana gevoerd. In het begin de puppy variant en nu de volwassen versies afwisselend voor de smaak. Hij doet het er goed op. Dierenarts vond hem laatst ook weer prachtig op gewicht en bijna bij elke wandeling krijg ik wel van mensen te horen hoe mooi hij is O+
  zondag 20 mei 2018 @ 18:33:52 #11
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_179288385
Ik voer mijn katten Lotgering :@ Wildvariant en eend/paard. Aangevuld met lams-en runderhart en eendagskuikens voor het kauwen. Af en toe een eitje en wat taurine uit een potje eroverheen. Ik wil nog zalm gaan bijvoeren maar is lastig te krijgen voor een nette prijs en de ene eet het niet.

Ik denk wel dat vers het beste is, en dan barf boven kvv. Ik krijg de mijne helaas erg moeilijk aan het kauwen en ze zijn te kieskeurig voor barf. Heel af en toe krijgen ze een klein blikje nutritioneel compleet natvoer, gewoon om mij gerust te stellen. Een goed doorgerekend barfmenu, met veel biologisch en wild en genoeg afwisseling, is in theorie denk ik het beste.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 20 mei 2018 @ 18:39:20 #12
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_179288467
Ik ben trouwens niet van mening dat brokken staatsvijand nummer 1 zijn en de katjes krijgen die wel tijdens vakanties. Maar langere tijd brok voeren zou ik niet doen, net name vanwege het lage vochtgehalte waar katten eigenlijk niet mee om khnnen gaan.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_179323183
Mijn hond (labrador) krijgt Eukanuba voor gevoelige gewrichten. Ik vul dit aan met supplementen ivm zijn slechte heupen en knieën. Hij doet het hier goed op. Zijn vacht glanst mooi enzo.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 23 mei 2018 @ 17:51:13 #14
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_179341517
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 18:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik ben trouwens niet van mening dat brokken staatsvijand nummer 1 zijn en de katjes krijgen die wel tijdens vakanties. Maar langere tijd brok voeren zou ik niet doen, net name vanwege het lage vochtgehalte waar katten eigenlijk niet mee om khnnen gaan.
Ja, ben het wel met je eens dat barf het beste is, maar ik ga zelf niet barfen.

Maar brok icm natvoer zou in theorie ook wel ok moeten zijn toch, qua vocht iig.

Bedankt voor de reacties trouwens iedereen!
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')