abonnement Unibet Coolblue
pi_179147356
De 13-jarige Trenton McKinley is net op tijd weer bij bewustzijn gekomen. De jongen uit Alabama raakte na een auto-ongeluk zwaargewond. Hij balanceerde op het randje van de dood en was dagenlang bewusteloos. Zijn ouders hadden de hoop al opgegeven en de formulieren voor orgaandonatie ingevuld, maar toen werd Trenton wakker.

"Het is een wonder", zegt moeder Jennifer Reindl tegen Amerikaanse media. Ze vertelt dat haar zoon inmiddels weer van alles kan, wat ze vlak na het ongeluk nooit had durven hopen. "Van geen hersenactiviteit tot nu weer lezen, praten en rekenen."

Twee maanden geleden sloeg Trenton met zijn strandbuggy over de kop. "Ik raakte het beton en het voertuig kwam op mijn hoofd terecht", zegt hij nu. "Daarna herinner ik me niets meer."
Vijf kinderen redden

De jongen uit de stad Mobile liep een zware schedelbreuk op. Zijn ouders kregen te horen dat hij nooit meer de oude zou worden. Een verzorger in het ziekenhuis zei dat ze met Trentons organen vijf kinderen konden redden.

"We zeiden ja", zegt Jennifer. "Dat zou er ook voor zorgen dat ze Trenton in leven zouden houden om zijn organen klaar te maken voor donatie." De dag voordat de artsen de stekker eruit zouden trekken, vertoonde haar zoon weer een teken van leven. Sindsdien is zijn toestand met stapjes vooruitgegaan.

Trenton is inmiddels weer thuis, maar hij heeft nog veel pijn en is 25 kilo afgevallen. Het is nog altijd de vraag in hoeverre hij zal herstellen. De jongen moet nog zeker een hersenoperatie ondergaan. Zijn ouders zijn een crowdfundactie begonnen voor de medische kosten.

Bron: https://nos.nl/artikel/22(...)anen-te-doneren.html

De orgaanoperatie sluit elk toeval uit van een mogelijke schijndood of bijna-doodervaring.
(Begripvol)
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_179147426
Er is wel een hoop onduidelijk hier: was hij nou dagen of twee maanden in coma?
Wat voor restletsel heeft hij?

Wat absoluut waar is, is dat we nog niet genoeg weten welke patiënten met coma na hersenletsel een goede prognose hebben en wie zal overlijden of zeer intensieve medische zorg nodig zal blijven hebben (met mogelijk lage ervaren kwaliteit van leven).
  maandag 14 mei 2018 @ 08:15:30 #3
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_179147513
Wel een beetje egoïstisch om je eigen kind door te laten leven als er ook vijf andere kinderen mee gered hadden kunnen worden.
  maandag 14 mei 2018 @ 08:19:52 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179147557
quote:
Zijn ouders hadden de hoop al opgegeven en de formulieren voor orgaandonatie ingevuld, maar toen werd Trenton wakker.
Mja. Een contract is een contract.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_179147673
Note: hersendood in de VS is iets heel anders dan hersendood in Nederland.
  maandag 14 mei 2018 @ 08:39:29 #6
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179147717
Was al een topic over toch? Verder lijkt het me nogal fake in zin dat hij niet echt hersendood kan zijn verklaard. Tenzij ze het niet zo nauw nemen met de regels, maar goed..
pi_179147775
quote:
MA 7 MEI, 08:46
:')

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2018 08:48:26 ]
pi_179147923
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 08:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Er is wel een hoop onduidelijk hier: was hij nou dagen of twee maanden in coma?
Hij was dagenlang buiten bewustzijn en het ongeluk is 2 maanden geleden gebeurd. Zo vat ik het tenminste op.
  maandag 14 mei 2018 @ 09:03:03 #9
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_179147958
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 08:33 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Note: hersendood in de VS is iets heel anders dan hersendood in Nederland.
Toe maar, we houden er ook allemaal nog eigen definities op na.
  maandag 14 mei 2018 @ 09:03:40 #10
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179147961
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 08:15 schreef Woelwater het volgende:
Wel een beetje egoïstisch om je eigen kind door te laten leven als er ook vijf andere kinderen mee gered hadden kunnen worden.
Dat is toch altijd zo dan :P Ik bedoel, ik kan een willekeurig kind aanwijzen die waarschijnlijk 5 kinderen kan redden met zijn organen. Maar toch lijkt het me niet gewenst dat we zo gaan denken :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_179147973
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 08:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Was al een topic over toch? Verder lijkt het me nogal fake in zin dat hij niet echt hersendood kan zijn verklaard. Tenzij ze het niet zo nauw nemen met de regels, maar goed..
Je kan maar heel weinig hersenactiviteit hebben, zodat t onderscheid tussen minimaal bewust of vegetatieve status moeilijk te maken is.

Bij hersentrauma als oorzaak, zeker bij jonge mensen, is de kans op herstel nog relatief groot. De kans op restloos herstel is wel heel klein.
  maandag 14 mei 2018 @ 09:07:10 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_179147998
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 09:03 schreef the-eye het volgende:

[..]

Toe maar, we houden er ook allemaal nog eigen definities op na.
Dit vind ik wel heel erg frappant ja.

"Issie dood?"
"In New York wel, hier niet"
pi_179148111
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 09:03 schreef the-eye het volgende:

[..]

Toe maar, we houden er ook allemaal nog eigen definities op na.
Wij zijn extreem veel strenger. Tsja, dat de rest dat niet doet, is hun fout.
  maandag 14 mei 2018 @ 09:19:26 #14
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179148140
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 09:04 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je kan maar heel weinig hersenactiviteit hebben, zodat t onderscheid tussen minimaal bewust of vegetatieve status moeilijk te maken is.

Bij hersentrauma als oorzaak, zeker bij jonge mensen, is de kans op herstel nog relatief groot. De kans op restloos herstel is wel heel klein.
Daar zijn er dus tests voor. Was laatst nog op TV uitgelegd door een arts. Je verklaart niet zomaar iemand hersendood
  maandag 14 mei 2018 @ 09:24:36 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179148228
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 08:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Was al een topic over toch? Verder lijkt het me nogal fake in zin dat hij niet echt hersendood kan zijn verklaard. Tenzij ze het niet zo nauw nemen met de regels, maar goed..
Klopt, was idd al een topic over, is dan ook geen nieuws meer, dat was het vorige week.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179148334
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 09:19 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Daar zijn er dus tests voor. Was laatst nog op TV uitgelegd door een arts. Je verklaart niet zomaar iemand hersendood
Nee niet zo maar. Maar zo’n test is nog behoorlijk ingewikkeld en niet altijd eenduidig hoor.
  maandag 14 mei 2018 @ 09:56:23 #17
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179148661
Die jongen heeft geluk gehad. Hij stond op het punt om ge-D66'd te worden. Blijkbaar heeft hij een engel op zijn schouder.

De slagers kunnen weer afdruipen.
pi_179149005
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 09:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Die jongen heeft geluk gehad. Hij stond op het punt om ge-D66'd te worden. Blijkbaar heeft hij een engel op zijn schouder.

De slagers kunnen weer afdruipen.
boehoehoe
pi_179149066
Onzin natuurlijk. Het knaapje was niet hersendood.
Conscience do cost.
pi_179149182
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 08:33 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Note: hersendood in de VS is iets heel anders dan hersendood in Nederland.
Ik had dit bericht een week of twee geleden al gelezen, in dat artikel waren verschillende testen uitgevoerd. Er was geen enkel teken van leven, zijn ogen waren zelfs zwart, en met metingen was er geen hoop.

Hersendood is overal hetzelfde, en dit zorgt weer voor meer vragen als het gaat om het doneren van organen. Ik vind dat er eerst meer onderzoek moet komen naar hersendood als blijkt dat er toch wel eens mensen terug kunnen komen uit de "dood" dan lijkt het erop dat we gewoon niet voldoende weten over de menselijke hersenen en hoe schade eraan hersteld kan worden.
pi_179149428
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 07:53 schreef Begripvol het volgende:
"We zeiden ja", zegt Jennifer. "Dat zou er ook voor zorgen dat ze Trenton in leven zouden houden om zijn organen klaar te maken voor donatie." De dag voordat de artsen de stekker eruit zouden trekken, vertoonde haar zoon weer een teken van leven.
Ik lees hier uit dat door te willen doneren de stekker er nog niet uit getrokken werd. als ze niet hadden gedoneerd had ie het dus niet overleefd. (Even afgezien van de kwaliteit van leven wat ie voor zich heeft).
  maandag 14 mei 2018 @ 11:16:26 #22
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179149887
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 09:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Die jongen heeft geluk gehad. Hij stond op het punt om ge-D66'd te worden. Blijkbaar heeft hij een engel op zijn schouder.

De slagers kunnen weer afdruipen.
Foute diagnose of waren de doctoren te 'eager' om de organen te oogsten?

Iig, dit is een reden waarom je tegen die wet moet zijn van pia-peggold.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179150047
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 09:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Die jongen heeft geluk gehad. Hij stond op het punt om ge-D66'd te worden. Blijkbaar heeft hij een engel op zijn schouder.

De slagers kunnen weer afdruipen.
Pechtold is zeer teleurgesteld.

Met dat orgaan had hij opnieuw een mooi ' geschonken' appartementje kunnen kopen aan het strand. :)
pi_179150123
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 09:04 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je kan maar heel weinig hersenactiviteit hebben, zodat t onderscheid tussen minimaal bewust of vegetatieve status moeilijk te maken is.

Bij hersentrauma als oorzaak, zeker bij jonge mensen, is de kans op herstel nog relatief groot. De kans op restloos herstel is wel heel klein.
Nee dus. De methodes en procedures omtrent het vaststellen van de hersendood zijn in Nederland bijzonder helder en effectief. Voordat je hersendood wordt verklaard moet er nogal wat gebeuren:
quote:
Welke testen doen artsen om hersendood vast te stellen?

Artsen doen een aantal testen om het volgende te kunnen vaststellen:

De donor heeft geen hersenstamreflex.
Er is geen elektrische activiteit in de hersenen meer, en er gaat geen bloed door de hersenen.
De donor kan niet meer zelf ademhalen.

In het hersendoodprotocol staat welke testen de artsen moeten doen en in welke volgorde. Als uit de testen blijkt dat iemand nog wel reageert of als er nog activiteit in de hersenen te zien is, dan stopt de arts met verder onderzoek. De donor is dan niet hersendood.

De artsen doen het onderzoek in 3 stappen. Samen duren die meestal een paar uur. Er zijn altijd meerdere artsen die de testen doen.
En die 3 stappen worden met verschillende methodes bekeken (zie https://www.transplantati(...)-de-donor-hersendood voor meer informatie).

Je kan stellen dat als je in Nederland hersendood wordt verklaard, je ook echt hersendood bent. Herstel, ongeacht de leeftijd, is dan niet meer mogelijk.

Overigens TS: na een week een topic openen over dit fakenews :')
pi_179150308
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 11:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Foute diagnose of waren de doctoren te 'eager' om de organen te oogsten?

Iig, dit is een reden waarom je tegen die wet moet zijn van pia-peggold.
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 11:26 schreef Elzies het volgende:

[..]

Pechtold is zeer teleurgesteld.

Met dat orgaan had hij opnieuw een mooi ' geschonken' appartementje kunnen kopen aan het strand. :)
Als ze niet hadden willen doneren dan was de stekker er eerder uit getrokken en hadden ze nu op het kerkhof gestaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')