abonnement Unibet Coolblue
pi_179139777
Hallo.

Ik heb na een aantal turbulente jaren een beetje een stabiel leven; vaste vrienden, het allerliefste dinnetje ter wereld, eigen woning, en werk.

Maar ondanks dat denk ik nog veel terug aan mijn puberteit en hoe ik deze invulling heb gegeven.

Zo speelde ik de hele dag habbo, ontmoette hier een meisje en heb daar 2.5 jaar aan verspild zonder haar ooit te hebben ontmoet. Dit terwijl ik vaak zat pubers zie ( anno nu) die uit gaan, leuke dingen doen etc. Ik had dit niet.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn verleden een plek kan geven? Misschien is het ook een stukje bang worden voor ouder worden. Het gevoel hebben dat je niks voorstelt of niks hebt bereikt.
pi_179139849
gestopt bij dinnetje
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  zondag 13 mei 2018 @ 20:35:11 #3
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_179139985
Kijk naar wat je wel hebt bereikt en hebt gedaan en wees daar tevreden mee.
pi_179140376
Spreek je die chick nog weleens??
pi_179140479
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 20:49 schreef hoechst het volgende:
Spreek je die chick nog weleens??
Nee, nooit meer. De laatste keer was vorig jaar ergens of het jaar ervoor, dat ik haar nummer vond en een appje stuurde. Werd meteen geblokt :P
pi_179140523
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 20:54 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Nee, nooit meer. De laatste keer was vorig jaar ergens of het jaar ervoor, dat ik haar nummer vond en een appje stuurde. Werd meteen geblokt :P
Wat een slet!!!!!
pi_179140768
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 20:27 schreef Vlaggenroof het volgende:
Hallo.

Ik heb na een aantal turbulente jaren een beetje een stabiel leven; vaste vrienden, het allerliefste dinnetje ter wereld, eigen woning, en werk.

Maar ondanks dat denk ik nog veel terug aan mijn puberteit en hoe ik deze invulling heb gegeven.

Zo speelde ik de hele dag habbo, ontmoette hier een meisje en heb daar 2.5 jaar aan verspild zonder haar ooit te hebben ontmoet. Dit terwijl ik vaak zat pubers zie ( anno nu) die uit gaan, leuke dingen doen etc. Ik had dit niet.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn verleden een plek kan geven? Misschien is het ook een stukje bang worden voor ouder worden. Het gevoel hebben dat je niks voorstelt of niks hebt bereikt.
Het (leren) verwerken, plekje geven en les eruit halen, waardoor je niet hetzelfde doet en krijgt, terwijl je iets anders wil. Ofzo. Daarnaast focus op wat je wel hebt bereikt enzo.

Lees je eens in over (rouw)verwerking en verleg je focus op positieve dingen. Bijvoorbeeld een dagboekje bijhouden, waarin je naast dingen van je af schrijven ook die positieve focus kan oefenen door dagelijks vijf positieve dingen te benoemen. Kijk ook eens naar plannen voor de toekomst, stel jezelf kleinere en grotere doelen waar je naar toe kan en wil werken. To do lijstjes kunnen je meer richting en efficiëntie geven, plus de voldoening wanneer je lekker af kan strepen.
Als bonus bouw je een boel leesvoer op, waarin je kan terug lezen hoe je je toen voelde. Wie weet maakt dat je ontwikkeling ook wat meer voelbaar, als je na x periode terugleest en voelt dat je er nu anders in staat. Plus dat je een overzicht creëert van alles wat je af hebt kunnen strepen.

Een andere user hier vertelde over een bullet journal. In CRE loopt er een reeks over CRE / Bullet Journal #2, misschien is zoiets een idee voor je?
pi_179140809
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 20:54 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Nee, nooit meer. De laatste keer was vorig jaar ergens of het jaar ervoor, dat ik haar nummer vond en een appje stuurde. Werd meteen geblokt :P
Waarom dan nog een appje sturen?
Ik zou er niet teveel aan denken. Meer van dat je er van geleerd hebt. Nu zou je toch niet hetzelfde doen?
FOK! is net een groot tijdschrift
  zondag 13 mei 2018 @ 23:01:36 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_179144103
Hihaho het leven is een proces, je leert constant en doet soms domme dingen, het is nooit klaar, je bent er nooit. Het is prima zoals je bent.
pi_179147293
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 20:30 schreef MilkTea het volgende:
gestopt bij dinnetje
  Moderator maandag 14 mei 2018 @ 11:48:37 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179150549
Herkenbaar wel als ik het over had moeten doen had ik het anders aangepakt.... :{
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_179154095
Wees niet te streng voor jezelf, daar word je ook niet gelukkiger van.
pi_179154205
Vond je het op dat moment leuk? Zo ja, dan was het toch geen verspilling.
  † In Memoriam † maandag 14 mei 2018 @ 14:24:50 #14
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_179154224
quote:
2s.gif Op maandag 14 mei 2018 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Herkenbaar wel als ik het over had moeten doen had ik het anders aangepakt.... :{
Ik ook! :D
Sowieso had ik er dan veel meer 'op los' geleefd (sex en drugs en rock & roll) en was ik veel minder met school en andere verplichtingen bezig geweest. Ik was eigenlijk gewoon een sneue nerd die vrouwen amper aan durfde te kijken. Eigenlijk kwam ik pas op stoom na mijn 30e, maar toen heb ik ook wel veel 'schade' ingehaald. ;)

Aan de andere kant had ik na mijn studie wel meteen een prima baan, een goed salaris en alsnog een fantastisch vrouw aan de haak geslagen. En een aantal goede vrienden. En een mooi huis, een motorfiets, en een luxe snelle auto. Een laatbloeier, maar eind goed, al goed vind ik zelf. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_179154821
Accepteer het. Dat is de enige manier.
Het is gebeurd, daar verander je niets aan, hoe boos of verdrietig je ook bent over je verleden. Het is zoals het is.
Kijk vooruit en zeg tegen jezelf: "Dat was dat, en ik zorg met mijn daden, dat ik nooit meer zoiets mee maak". En ga verder.
Acceptatie = Berusting.
pi_179163373
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:24 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik ook! :D
Sowieso had ik er dan veel meer 'op los' geleefd (sex en drugs en rock & roll) en was ik veel minder met school en andere verplichtingen bezig geweest. Ik was eigenlijk gewoon een sneue nerd die vrouwen amper aan durfde te kijken. Eigenlijk kwam ik pas op stoom na mijn 30e, maar toen heb ik ook wel veel 'schade' ingehaald. ;)

Aan de andere kant had ik na mijn studie wel meteen een prima baan, een goed salaris en alsnog een fantastisch vrouw aan de haak geslagen. En een aantal goede vrienden. En een mooi huis, een motorfiets, en een luxe snelle auto. Een laatbloeier, maar eind goed, al goed vind ik zelf. :Y
Jah, zie je, en ik ben degene die er flink op los heeft geleefd. Sex, drugs en rock 'n roll en meerdere opleidingen niet afgemaakt. Ik zou kunnen denken dat ik 20 jaar van mijn leven vergooid heb, aangezien ik nu nuchter en clean een stuk beter in mijn vel zit.

Aan de andere kant doe ik nu wel zinvol werk en heb ik een fantastische vrouw aan de haak geslagen met een goed salaris. Verder heb ik geen ene reet alleen een koffer vol dossiers van psychiaters en schuldhulpverlening, maar eigenlijk heb ik verder ook niks nodig. Eind goed al goed. :D
pi_179164118
Hoe oud ben je TS?
pi_179165394
Ik heb de periode van mijn 18e tot ongeveer 25ste ook te veel aan zitten klooien achteraf. Eigenlijk alleen maar tijd gespendeerd in het café en een nutteloze mbo opleiding gedaan. Totaal geen ambitie en niks verder gekomen toen.

Daarna alsnog een goede hbo opleiding gedaan en inmiddels ruim 10 jaar later alles prima voor elkaar, goede baan, huis gekocht, lieve vriendin en nog een redelijk sociaal leven. Heb daarom ook geen spijt van die nutteloze jaren.
٩๏̯͡๏)۶
pi_179171300
Haha die Cynix en Raskolnikow... maar zo gaat het leven.

Ik heb ook mijn twintiger jaren redelijk vernerd, maar ben bezig met het accepteren en een inhaalslag. Verder wel alle schaapjes op het droge.
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 11:32:24 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179172494
Ik ben juist te weinig nerd geweest in mijn jeugd, als ik me nu bedenk dat als ik me er een beetje toe gezet had wat ik dan had kunnen doen. De inhaalslag is ook niet echt aan de orde. Al heb ik wel geaccepteerd dat het wel middelmatigheid zal blijven.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 15 mei 2018 @ 16:46:04 #21
315461 NaOnsDeZondvloed
Hoe dan ook.....
pi_179178749
Hey, jij hebt je hobby toentertijd gedaan.
Dat je dat niveau ontgroeid bent betekent niet dat je toen je tijd verknoeide.
Hobby 's kosten tijd en zo ook Habbo.
Mijn hobby's toen waren football manager en final fantasy.
Ook nu zou ik deze activiteiten niet meer zo verslindend doen als toen aangezien je doorgroeit in het leven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')