abonnement Unibet Coolblue
pi_179135282
Win 7 pro 64 bits D: schijf. Avast a-virus

Op de D: schijf heb ik een map document met daarin submappen.
De laatste tijd, als ik sommige submappen wil openen krijg ik de mededeling:
U hebt geen toegang tot deze map.

Bij eigenschappen, beveiliging staat: u bent niet gemachtigd om de huidige machtigingsinstellingen voor dit object weer te geven of te bewerken.

Dan moet ik eerst het eigenaarschap van de map overnemen en vervolgens zie ik bij beveiliging een gebruiker onder een naam als: S-1-5-21-328432580-500 of zo.

Vervolgens ga ik naar bewerken en blijkt dat die S-1-5 enz...gebruiker totaal geen rechten heeft; soms echter wel.
Ik zet deze, omdat ik deze gebruiker niet ken op: toegang weigeren. De gebruiker van de pc, ik dus, staat gewoon op Volledig Beheer.

Nadat ik bovenstaande heb toegepast kan ik de map openen. In betreffende map staan de files ook weer met bovenstaande S-1-5 huppelepup gebruiker.
Na weer bovenstaand zooitje te hebben afgewerkt, krijg ik eindelijk toegang tot de file.

Machtigingen kan je van bovenuit of onderop doorgeven, dus om het probleem op te lossen ben ik bij de root van D: begonnen en zo langzaam naar de files toe. Werkte niet.

Wie of wat is die fucking S huppelepup gebruiker??? En hoe kom ik er in één klap vanaf?

N.B.
Dit gevalletje is pakweg 1 jaar bezig. Alles meerdere malen met Avast (betaalde versie) gecontroleerd; geen virus aanwezig.
Het betreft meestal oudere mappen die ik van een vorige pc heb overgezet op een nieuwe en weer overgezet op weer een nieuwe pc, enz.., maar dit is niet uitsluitend het geval.
Heb eens in de win 95 tijd een virus gehad die de extensies bij de files weghaalde; BOF. Dit is toen der tijd opgelost.
pi_179136192
S-1-5-21-328432580-500 is een SID van eeen gebruiker, en een SID van de andere windows installatie , want windows kan er geen gebruikersnaam aan koppelen..
  zondag 13 mei 2018 @ 19:08:57 #3
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_179138323
Hoe je er in een keer af komt:

rechtsklik op D:\Documenten, kies "geavanceerd".

Bovenaan zie je de naam van de map en de eigenaar. met daarachter in blauw wijzigen. Daar klik je op. (als daar al je gebruikersnaam staat, maakt niet uit.)

in het venster dat verschijnt, typ je je gebruikersnaam in. klik op "namen controleren" en als er geen foutmelding komt op "ok." Het venster verdwijnt. ZET HET VINKJE BIJ "Eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen" AAN. Klik op "ok"

Als het goed is kan je nu alle mappen en documenten openen.
pi_179145442
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 19:08 schreef versterker het volgende:
Hoe je er in een keer af komt:

rechtsklik op D:\Documenten, kies "geavanceerd".

Bovenaan zie je de naam van de map en de eigenaar. met daarachter in blauw wijzigen. Daar klik je op. (als daar al je gebruikersnaam staat, maakt niet uit.)

in het venster dat verschijnt, typ je je gebruikersnaam in. klik op "namen controleren" en als er geen foutmelding komt op "ok." Het venster verdwijnt. ZET HET VINKJE BIJ "Eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen" AAN. Klik op "ok"

Als het goed is kan je nu alle mappen en documenten openen.
Ik ga naar D:\documenten
Vervolgens rechtsklikken naar eigenschappen (neem ik aan)
Dan naar tabblad Beveiliging (neem ik aan dat je die bedoelt))
Dan zie ik vier tabbladen; Machtigingen; Controlebeleid; Eigenaar en Effectieve machtigingen

Bij tabblad eigenaar heb ik een poosje geleden het eigenaarschap al over genomen.

Na geavanceerd ben ik je kwijt. Zie nergens de mogelijkheid 'in blauw' van wijzigen. Op geen enkel tabblad van de vier???
pi_179145460
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 17:06 schreef mschol het volgende:
S-1-5-21-328432580-500 is een SID van eeen gebruiker, en een SID van de andere windows installatie , want windows kan er geen gebruikersnaam aan koppelen..
Yep; weet inmiddels dat het een Security Identifier is!
Het merkwaardige hier is, dat ik daar tot pakweg een jaar geleden geen last van had.
Raar!
En in het verleden heb ik HD's van de ene naar de andere pc overgeheveld; nooit problemen gehad.
Heb NT4, Win 2000 server en 2003 en 2008 en 2012 en 2016 gedraaid in een virtuele omgeving (virtual Machine en Virtual Box); echter daarin nooit de fysieke schijf D: gedeeld.

Blijf het merkwaardig vinden en wil weten waar dat vandaan komt :7

[ Bericht 24% gewijzigd door gepromoveerT op 14-05-2018 01:21:33 ]
pi_179148686
je moet er eerder al last van gehad hebben, dit kan niet anders.

kan uiteraard dat windows er anders mee omsprong en jij het niet door had of er stonden alleen algemene groepen in en dan zijn de SIDS niet gewijzigd (je hoeft geen eigenaar te zij om erin te kunnen
pi_179166228
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 01:10 schreef gepromoveerT het volgende:

Yep; weet inmiddels dat het een Security Identifier is!
Het merkwaardige hier is, dat ik daar tot pakweg een jaar geleden geen last van had.
Raar!
En in het verleden heb ik HD's van de ene naar de andere pc overgeheveld; nooit problemen gehad.
Heb NT4, Win 2000 server en 2003 en 2008 en 2012 en 2016 gedraaid in een virtuele omgeving (virtual Machine en Virtual Box); echter daarin nooit de fysieke schijf D: gedeeld.

Blijf het merkwaardig vinden en wil weten waar dat vandaan komt :7
Alles in Windows gaat met/via SIDs. Er zitten meer 'gebruikers' op je pc en bestanden dan je denkt. .NET en andere (sub)applicaties kunnen er ook mee te maken hebben. Zeker met kopiëren van de ene NTFS naar de andere vliegt al die zooi meestal probleemloos mee. Als je meerdere keren van besturingssysteem bent geüpgrade krijg je er ook een lading bij.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_179201357
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 23:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Alles in Windows gaat met/via SIDs. Er zitten meer 'gebruikers' op je pc en bestanden dan je denkt. .NET en andere (sub)applicaties kunnen er ook mee te maken hebben. Zeker met kopiëren van de ene NTFS naar de andere vliegt al die zooi meestal probleemloos mee. Als je meerdere keren van besturingssysteem bent geüpgrade krijg je er ook een lading bij.
Ja, maar kan die zooi nog steeds niet in één keer oplossen; althans de oplossing niet gevonden.
Komt er dan op neer dat ik, als ik in een bepaalde map moet wezen, ik per keer het SIDprobleem moet oplossen :)

Of op een verloren middagje de gehele schijf doorlopen. Ben ik echter te lui voor :P
pi_179205504
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 17:05 schreef gepromoveerT het volgende:

Of op een verloren middagje de gehele schijf doorlopen. Ben ik echter te lui voor :P
Nee, dat automatiseer je met een script. En natuurlijk doe je take ownership op de gehele schijf.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr_Belvedere op 16-05-2018 21:54:18 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_179353779
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 20:45 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Nee, dat automatiseer je met een script. En natuurlijk doe je take ownership op de gehele schijf.
Ik ben je link niet vergeten, maar nog niet aan toegekomen. :)

Ter info voor de geïnteresseerde:
Die D: schijf staat in een Raid 1 opstelling, waar ik nu weer gedonder mee heb. De Raid is 'degraded' krijg ik als melding.
Ik vervang een Raid HD en de Raid wordt weer netjes opgebouwd.
De vervangde HD test ik extern, via USB, en geeft geen problemen.

Gisteren met die vervangen HD weer hetzelfde probleem.
De eerst vervangen HD terug gezet naar de fabrieksinstellingen en wederom in de Raid geplaatst.
Wordt weer netjes opgebouwd en loopt inmiddels prima.

Denk dat het probleem niet zozeer aan de HD's ligt, maar aan de Marvell Raid controller chip.
Zooitje is al 8 jaar oud, maar 'still kicking as hell'
Bios en Marvell chip maar eens flashen als het probleem aanhoudt :P
pi_179354633
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:48 schreef gepromoveerT het volgende:

Ik ben je link niet vergeten, maar nog niet aan toegekomen. :)

Ter info voor de geïnteresseerde:
Die D: schijf staat in een Raid 1 opstelling, waar ik nu weer gedonder mee heb. De Raid is 'degraded' krijg ik als melding.
Ik vervang een Raid HD en de Raid wordt weer netjes opgebouwd.
De vervangde HD test ik extern, via USB, en geeft geen problemen.

Gisteren met die vervangen HD weer hetzelfde probleem.
De eerst vervangen HD terug gezet naar de fabrieksinstellingen en wederom in de Raid geplaatst.
Wordt weer netjes opgebouwd en loopt inmiddels prima.

Denk dat het probleem niet zozeer aan de HD's ligt, maar aan de Marvell Raid controller chip.
Zooitje is al 8 jaar oud, maar 'still kicking as hell'
Bios en Marvell chip maar eens flashen als het probleem aanhoudt :P
Als de raid set nu uiteindelijk goed werkt, zou ik niet firmware gaan aanpassen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_179354694
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:48 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Ik ben je link niet vergeten, maar nog niet aan toegekomen. :)

Ter info voor de geïnteresseerde:
Die D: schijf staat in een Raid 1 opstelling, waar ik nu weer gedonder mee heb. De Raid is 'degraded' krijg ik als melding.
Ik vervang een Raid HD en de Raid wordt weer netjes opgebouwd.
De vervangde HD test ik extern, via USB, en geeft geen problemen.

Gisteren met die vervangen HD weer hetzelfde probleem.
De eerst vervangen HD terug gezet naar de fabrieksinstellingen en wederom in de Raid geplaatst.
Wordt weer netjes opgebouwd en loopt inmiddels prima.

Denk dat het probleem niet zozeer aan de HD's ligt, maar aan de Marvell Raid controller chip.
Zooitje is al 8 jaar oud, maar 'still kicking as hell'
Bios en Marvell chip maar eens flashen als het probleem aanhoudt :P
wat voor schijven gebruik je?

daarnaast is hardware raid, en dan vooral dat van een moederbord, niet echt aan te raden; bij een overleden moederbord moet je exact dezelfde raid chip gaan vinden om een poging tot herstel te kunnen doen..
pi_179367593
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 12:42 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Als de raid set nu uiteindelijk goed werkt, zou ik niet firmware gaan aanpassen.
Zoals ik schrijf: Als het probleem aanhoudt :)
pi_179368372
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 12:45 schreef mschol het volgende:

[..]

wat voor schijven gebruik je?

daarnaast is hardware raid, en dan vooral dat van een moederbord, niet echt aan te raden; bij een overleden moederbord moet je exact dezelfde raid chip gaan vinden om een poging tot herstel te kunnen doen..
Laat ik nou een extra Mobo hebben; te lang verhaal hoe dat zo gekomen is, tis een Asus px58d-e met dezelfde Marvell chip als ik nu heb.
Als ik wil gaan vernieuwen of zo verbreek ik de Raid en heb dan twee identieke schijven.

De schijven zijn WD, Samsung en Toshiba van 1 en 2 TB.
Heb ook nog goed werkende, niet aangesloten, Maxtors, met XP erop, en zo liggen en ëen paar 2,5" schijven.

HD's (en alle hardware trouwens)zijn interessant.
Zo wilde ik toen de 4 TB schijven uitkwamen het hele zooitje Raid 1, ik heb twee paar, vervangen door die 4 TBytes. Dus totaal 4x4T, wat in Raid 1, 2x 4 TB oplevert..
Lang verhaal kort; bleek uiteindelijk niet te kunnen omdat je Mobo op IDE configuratie moet staan voor die grote schijven.
Mijn Mobo moet op Raid configuratie staan om die Raid chip aan te kunnen sturen.
Geen pc bedrijf wist hier iets vanaf. Uiteindelijk gaf één telefoontje naar de fabrikant uitsluitsel.
Alternate was wel zo soepel om ze terug te nemen, maar welke idioot brengt supergrote schijven uit, met SATA, die IDE geconfigureerd moeten worden in het tijdperk van AHCI en SATA.

Zo heb ik hele verhalen :) Komt de Display poort uit, vraagt elk bedrijf dat ik binnenloop 'wat voor een display poort' en gaan zij zelfs met mij in discussie; grappenmakers
pi_179486525
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 12:45 schreef mschol het volgende:

[..]

wat voor schijven gebruik je?

daarnaast is hardware raid, en dan vooral dat van een moederbord, niet echt aan te raden; bij een overleden moederbord moet je exact dezelfde raid chip gaan vinden om een poging tot herstel te kunnen doen..
Nou, het Raid probleem heeft zich wederom voorgedaan. Ditmaal met een Seagate Barracuda HD van 1000GB..
Was wel een oudje; toch eens kijken of ik hem kan revitaliseren. Gewoon voor de lol. Inmiddels vervangen door een WD. Ben ik blij dat ik Raid 1 heb. So far, so good :P
pi_179486800
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 10:44 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Nou, het Raid probleem heeft zich wederom voorgedaan. Ditmaal met een Seagate Barracuda HD van 1000GB..
Was wel een oudje; toch eens kijken of ik hem kan revitaliseren. Gewoon voor de lol. Inmiddels vervangen door een WD. Ben ik blij dat ik Raid 1 heb. So far, so good :P
ik zou persoonlijk geen consumenten disks gebruiken, maar gewoon instap enterprise schijven, heb hier zelf een aantal Hitachi's en die dingen zijn nauwelijks defect te krijgen, en kostte (iig toen ik ze kocht) maar ¤30-¤50 meer tov een consumenten disk
pi_179499358
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:05 schreef mschol het volgende:

[..]

ik zou persoonlijk geen consumenten disks gebruiken, maar gewoon instap enterprise schijven, heb hier zelf een aantal Hitachi's en die dingen zijn nauwelijks defect te krijgen, en kostte (iig toen ik ze kocht) maar ¤30-¤50 meer tov een consumenten disk
N.a.v. jouw opmerking kijk ik om me heen in mijn werkkamer en ik zie hier al 6 disks liggen + 2 Hitachi 2,5". Handig, want ik heb een hot swap 2,5" bay in mijn miditower..
Zitten nog een paar met win 95, 98Se, ME, XP en Vies-tja erop geloof ik, van IDE t/m SATA.

Daarnaast 3 laptops in tas, met ouwe troep en uiteraard HD's erin;
(Die ouwe tassen zijn trouwens nu helemaal in. Kon er één verkopen voor 100 euro; heb ik niet gedaan) :)
En 3 pc's met uiteraard ook HD's erin

Geen skoezi :P (scsi). Vond ik te duur en te ingewikkeld. De geschiedenis heeft mij gelijk gegeven. Heb ergens nog wel een scsi scanner met kaart en interface. Was een leuk cadeautje toen der tijd.

Moet ook nog ergens mijn eerste HD, een Connor (75 MB wow) uit de xt en Dos tijd hebben liggen. Uiteraard IDE. Had toen nog master en slave gedoe.
Heb geloof ik ook nog ergens een 16 MB bakbeest (loodzwaar) liggen.

Het is een verzameling van 26 jaar hobby, waaronder 20 jaar prof.

En heb ik een HD nodig, zonder arrogant te willen overkomen, dan ga ik het kopen bij Alternate, alhoewel zij tegenwoordig wel een stelletje koekebakkers achter de counter hebben staan :)

Wacht trouwens op de next generation SSD's, goedkoop en oneindig groot. Petabytes en zo en/of nanotechnologie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')