polderturk | zondag 13 mei 2018 @ 13:35 |
In het duurdere segment hebben ze veel concurrentie van de luchtvaartmaatschappijen uit de golfstaten. In het goedkopere segment hebben ze veel concurrentie van de prijsvechters zoals Ryanair. In Frankrijk hebben ze te maken met stakingen waardoor de verliezen oplopen. Door de lagere olieprijs konden ze de afgelopen tijd weer winst maken, echter stijgen de olieprijzen weer doordat de Iran deal van de baan is. Kortom, het ziet er niet rooskleurig uit. https://www.nu.nl/weekend(...)k-lange-termijn.html | |
Hexagon | zondag 13 mei 2018 @ 13:36 |
Het begint wel vergane glorie te worden inderdaad. | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2018 @ 13:38 |
Wat mij betreft heffen we Schiphol ook maar gewoon gelijk op. | |
Eenskijken | zondag 13 mei 2018 @ 13:52 |
Hopelijk straks weer een echte nederlandse luchtvaartmaatschappij, zonder gekke fransen. | |
Gunner | zondag 13 mei 2018 @ 13:53 |
Van de week hoorde ik dat dat helemaal niet gunstig is voor KLM gezien de routes die ze nu extra hebben door AF (o.i.d) | |
polderturk | zondag 13 mei 2018 @ 13:53 |
Ik herinner me nog de beelden van een Air France bestuurder van wie de kleren van het lijf werden gescheurd door boze werknemers. | |
hugecooll | zondag 13 mei 2018 @ 13:53 |
kutherrie | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2018 @ 14:00 |
Gewoon al het Franse personeel buiten flikkeren en er mensen neer zetten die wel willen werken. | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2018 @ 14:03 |
Wat een haat Ga daar dan niet wonen gek | |
Eenskijken | zondag 13 mei 2018 @ 14:12 |
ben benieuwd, lijkt me dat daar wel onderhandeld over kan worden in het voordeel van klm. | |
polderturk | zondag 13 mei 2018 @ 14:15 |
Ik snap niet dat die Fransen 5% meer loon willen terwijl Air France voor het eerst in jaren een kleine winst heeft geboekt. Nu duikelt het bedrijf weer in de rode cijfers. | |
trein2000 | zondag 13 mei 2018 @ 14:17 |
Die “pilotes en Greve” moeten ze gewoon eruit werken. En dan de vloot vullen met niet Fransen die wel willen werken Fransen | |
JeMoeder | zondag 13 mei 2018 @ 14:18 |
Maar hoe dan? | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2018 @ 14:20 |
en een air-france piloot krijgt al 30k meer dan zijn klm collega en mag 3 jaar eerder met pensioen. | |
DeParo | zondag 13 mei 2018 @ 14:35 |
De combinatie Air France-KLM legt onze nationale luchtvaarmaatschappij nou niet bepaald windeieren, de alliantie is zeker voor KLM vrij succesvol gebleken, waar je voor moet oppassen is dat een Air France niet te veel het eigen belang gaat prevaleren boven dat van KLM en dus KLM in de bestuurlijke rotzooi van Air France terecht komt. Of te veel moet opgeven omdat het Air France in de weg zou zitten. Gezien het belang van beide bedrijven heb ik er nog steeds alle vertrouwen in dat ze er wel uit gaan komen, niet alleen te groot om te falen maar ook te prestigieus, de Fransen mogen wel eens iets gaan doen aan die verlammende stakingscultuur, waarmee ik niet per se bedoel dat de stakers ongelijk hebben, maar dat er een afspraak voor de lange termijn wordt gemaakt waardoor we de komende jaren geen of minder stakingen zullen zien. | |
Evertjan | zondag 13 mei 2018 @ 14:58 |
Ik woon hier voor mijn rust op de Veluwe maar als Schiphol zijn zin krijgt met Lelystad vliegen hier straks ook de Boeings over de huizen heen | |
Digi2 | zondag 13 mei 2018 @ 15:06 |
Personeelskosten zijn nu nog een groot deel van de luchtvaartkosten. De nu opgroeiende generatie heeft andere denkbeelden daarover en geen tot weinig bezwaar tegen bijvoorbeeld vliegen zonder piloot als dat goedkoper is. In de nabije toekomst gaat er vermoedelijk erg veel veranderen in de luchtvaart. Met name het vervangen van personeel door A.I. robots en machines zal hier een flinke opmars maken. | |
KoosVogels | zondag 13 mei 2018 @ 15:09 |
Hoe eerder er vluchten vertrekken vanaf Lelystad, hoe beter. Groetjes, een Veluwenaar. | |
Digi2 | zondag 13 mei 2018 @ 15:14 |
Ik woon ook op de Veluwe en heb weinig behoefte aan laag overvliegende herrie als men in de polder wil gaan landen. Probleem is dat vliegen te goedkoop is omdat kerosine vrijwel onbelast is. Prio 1 is het belastingheffen op kero binnen de EU, dat zet tevens een rem op het aantal vliegbewegingen. | |
polderturk | zondag 13 mei 2018 @ 15:56 |
De stakingen bij air France hebben al 400 miljoen euro gekost. "Daarmee hadden we ook 2 Boeings 747 kunnen kopen". https://nos.nl/artikel/22(...)nder-air-france.html | |
danos | zondag 13 mei 2018 @ 15:57 |
Klm en Transavia doen het goed, maar alle winst gaat naar de krater van Air France.. | |
polderturk | zondag 13 mei 2018 @ 16:46 |
De huidige piloten hebben nog niet door dat ze veredelde buschauffeurs zijn tegenwoordig. De vliegtuigen van vandaag zijn bijna volautomatisch. Piloten hoeven bijna niks meer te doen. Ze kunnen geautomatiseerd stijgen en landen. | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2018 @ 16:58 |
Hoe is het eigenlijk met de vloot van KLM gesteld? De paar keer dat ik met ze heb gevlogen de afgelopen jaren, zowel binnen Europa als transcontinentaal, was het écht ruk. Oude brakke toestellen waren het. Maar goed, dat is anekdotisch. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2018 16:58:42 ] | |
cempexo | zondag 13 mei 2018 @ 17:33 |
KLM kan als zelfstandige maatschappij economisch niet bestaan. Wie moet dan Air France vervangen als KLM partner ? | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2018 @ 17:35 |
Werkt het zo niet ook hier als ik meer krijg komt er wel btw op fruit en groente! | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2018 @ 17:38 |
Hoogst waarschijnlijk gingen zijn ouders daar wonen, en is deze gedwongen de erfenis van deze te dragen. | |
cempexo | zondag 13 mei 2018 @ 17:39 |
Air France is een staatsbedrijf, die denken niet op deze wijze. | |
Digi2 | zondag 13 mei 2018 @ 18:08 |
Volgend jaar gaan er volledig geautomatiseerde bemande ruimtevluchten plaatsvinden door ULA en SpaceX, dan zullen er al snel vragen naar boven komen waarom volledig geautomatiseerde vluchten met vliegtuigen nog niet plaatsvinden. | |
cempexo | zondag 13 mei 2018 @ 18:11 |
Ik vlieg zelf. Je hebt je ervaring niet nodig als je vliegt...je hebt je ervaring nodig als het -bijna- misgaat. Overigens worden bijna ongelukken publiekelijk niet gemeld. | |
Janneke141 | zondag 13 mei 2018 @ 18:12 |
Frankrijk zit nu eenmaal vol met socialisten. | |
polderturk | zondag 13 mei 2018 @ 18:16 |
De lonen bij Air France liggen veel hoger dan bij de concurrenten. Ze leiden elk jaar honderden miljoenen verlies. Dan sta je als Air France niet te trappelen om de lonen nog verder te verhogen. | |
cempexo | zondag 13 mei 2018 @ 18:23 |
Het cultuurverschil van beide organisaties is te groot, staatsbedrijf versus marktbedrijf. Zie daarmee ook bv de jarenlange ellende van de Nederlandse Spoorwegen. En die blijft zo. Daarnaast speelt de Franse moraliteit een dominerende rol: Après moi le déluge en Après nous le déluge. | |
polderturk | zondag 13 mei 2018 @ 18:25 |
Je zou behoorlijk wat extra zitplaatsen kunnen creëren als je de cockpit weghaalt. Als het misgaat zou ground control de bustering over kunnen nemen. Of maak een hokje van 2 m2 waar een piloot (die helpt in de bediening) in nood nog de besturing kan overnemen. Wat mij betreft mag de co piloot nu al helpen in de bediening omdat ze urenlang geen reet uitvoeren in het vliegtuig. | |
cempexo | zondag 13 mei 2018 @ 18:25 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door cempexo op 13-05-2018 18:26:24 ] | |
MichaelScott | zondag 13 mei 2018 @ 18:36 |
Lufthansa een optie? Denk dat je qua mentaliteit beter kan samenwerken met Duitsers. | |
cempexo | zondag 13 mei 2018 @ 18:39 |
Lufthansa is te groot, de KLM is te klein. KLM heeft 119 toestellen. Moraliteit van beide culturen geven zeker slaagkansen. De Duitser is wel wat meer dominanter met zijn 'alles ist besser bei uns'. | |
Rockefellow | zondag 13 mei 2018 @ 18:46 |
Dit helaas. Kan me herinneren dat hier van tevoren al voor is gewaarschuwd. | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2018 @ 18:50 |
Bij Lufthansa is de afgelopen jaren ook veel gestaakt. | |
Evertjan | zondag 13 mei 2018 @ 18:55 |
| |
polderturk | zondag 13 mei 2018 @ 19:19 |
Misschien kan de KLM samengaan met een aantal Scandinavische luchtvaartmaatschappijen. | |
cempexo | zondag 13 mei 2018 @ 19:30 |
Scandinavische landen zijn zeer zelfstandige landen. Ryanair heeft enkele jaren geleden in Denemarken zaken gedaan. Dat is voor Ryanair niet goed afgelopen daar de Deense arbeidsvoorwaarden niet door Ryanair werden geaccepteerd. Dat gezegd hebbende gaat Cempexo zijn Cessna aftanken om morgen naar Copenhagen te vliegen en daarna door met drie Nederlandse passagiers naar Kristiansfeld Noorwegen. Hav en god aften | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2018 @ 20:55 |
dan zijn we veluwe(zoom hier)broeders Ik ben benieuwd naar die test vlucht die ze willen gaan uitvoeren. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2018 20:57:05 ] | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2018 @ 20:56 |
verhuizen is geen optie? Ik woon bv 1 uur 15 minuten van mijn oudersvandaan met de auto | |
Tomatenboer | zondag 13 mei 2018 @ 21:00 |
Ja dus? Wat een stupide reactie is dit. De familieleden die op de Veluwe zijn gaan wonen voor hun rust maar straks een vliegroute met laagvliegende Boeings boven hun hoofd krijgen moeten maar niet zeuren dan? | |
Idisrom | zondag 13 mei 2018 @ 21:04 |
China Eastern Airlines en China Southern Airlines | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2018 @ 21:37 |
Samenwerken met deze kan best zolang men doet wat ze bevelen! | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2018 @ 21:39 |
Er is al over nagedacht hoor. https://www.nu.nl/economi(...)taand-vervoeren.html https://www.margriet.nl/h(...)at-de-werkelijkheid/ [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2018 21:40:34 ] | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2018 @ 21:46 |
Dat men de optie stapelen nog niet overwogen heeft? | |
KoosVogels | zondag 13 mei 2018 @ 22:00 |
Import heeft sowieso niets te willen. | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2018 @ 22:03 |
Onthouden Koos houdt vast, jij bent van Harderwijk toch he? | |
kurk_droog | zondag 13 mei 2018 @ 22:20 |
Dat valt wel mee. Ik vlieg regelmatig naar zuid amerika en ik heb bij KLM en ook Air France alleen maar moderne toestellen gehad ( ja, de inrichting was modern) | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2018 @ 22:57 |
En naar nieuw zeeland wat voor toestel toen? | |
DeParo | dinsdag 15 mei 2018 @ 20:13 |
Wat organisatorische veranderingen vinden plaats lijkt toch wat Nederlandse druk te zijn ingezet. | |
cempexo | zaterdag 19 mei 2018 @ 06:40 |
Er is een geheel andere cultuur van management. Gaat 100% mislukken. |