FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / Grote problemen voor Air France - KLM
polderturkzondag 13 mei 2018 @ 13:35
In het duurdere segment hebben ze veel concurrentie van de luchtvaartmaatschappijen uit de golfstaten.
In het goedkopere segment hebben ze veel concurrentie van de prijsvechters zoals Ryanair.
In Frankrijk hebben ze te maken met stakingen waardoor de verliezen oplopen.
Door de lagere olieprijs konden ze de afgelopen tijd weer winst maken, echter stijgen de olieprijzen weer doordat de Iran deal van de baan is.

Kortom, het ziet er niet rooskleurig uit.


https://www.nu.nl/weekend(...)k-lange-termijn.html
Hexagonzondag 13 mei 2018 @ 13:36
Het begint wel vergane glorie te worden inderdaad.
#ANONIEMzondag 13 mei 2018 @ 13:38
Wat mij betreft heffen we Schiphol ook maar gewoon gelijk op.
Eenskijkenzondag 13 mei 2018 @ 13:52
Hopelijk straks weer een echte nederlandse luchtvaartmaatschappij, zonder gekke fransen.
Gunnerzondag 13 mei 2018 @ 13:53
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:52 schreef Eenskijken het volgende:
Hopelijk straks weer een echte nederlandse luchtvaartmaatschappij, zonder gekke fransen.
Van de week hoorde ik dat dat helemaal niet gunstig is voor KLM gezien de routes die ze nu extra hebben door AF (o.i.d)
polderturkzondag 13 mei 2018 @ 13:53
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:52 schreef Eenskijken het volgende:
Hopelijk straks weer een echte nederlandse luchtvaartmaatschappij, zonder gekke fransen.
Ik herinner me nog de beelden van een Air France bestuurder van wie de kleren van het lijf werden gescheurd door boze werknemers.
hugecoollzondag 13 mei 2018 @ 13:53
quote:
14s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:38 schreef IkFokdusIkben het volgende:
Wat mij betreft heffen we Schiphol ook maar gewoon gelijk op.
kutherrie
#ANONIEMzondag 13 mei 2018 @ 14:00
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:53 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik herinner me nog de beelden van een Air France bestuurder van wie de kleren van het lijf werden gescheurd door boze werknemers.
Gewoon al het Franse personeel buiten flikkeren en er mensen neer zetten die wel willen werken.
#ANONIEMzondag 13 mei 2018 @ 14:03
quote:
14s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:38 schreef IkFokdusIkben het volgende:
Wat mij betreft heffen we Schiphol ook maar gewoon gelijk op.
Wat een haat :')

Ga daar dan niet wonen gek
Eenskijkenzondag 13 mei 2018 @ 14:12
quote:
19s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:53 schreef Gunner het volgende:

[..]

Van de week hoorde ik dat dat helemaal niet gunstig is voor KLM gezien de routes die ze nu extra hebben door AF (o.i.d)
ben benieuwd, lijkt me dat daar wel onderhandeld over kan worden in het voordeel van klm.
polderturkzondag 13 mei 2018 @ 14:15
Ik snap niet dat die Fransen 5% meer loon willen terwijl Air France voor het eerst in jaren een kleine winst heeft geboekt. Nu duikelt het bedrijf weer in de rode cijfers.
trein2000zondag 13 mei 2018 @ 14:17
Die “pilotes en Greve” moeten ze gewoon eruit werken. En dan de vloot vullen met niet Fransen die wel willen werken

Fransen :r
JeMoederzondag 13 mei 2018 @ 14:18
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:52 schreef Eenskijken het volgende:
Hopelijk straks weer een echte nederlandse luchtvaartmaatschappij, zonder gekke fransen.
Maar hoe dan?
#ANONIEMzondag 13 mei 2018 @ 14:20
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:15 schreef polderturk het volgende:
Ik snap niet dat die Fransen 5% meer loon willen terwijl Air France voor het eerst in jaren een kleine winst heeft geboekt. Nu duikelt het bedrijf weer in de rode cijfers.
en een air-france piloot krijgt al 30k meer dan zijn klm collega en mag 3 jaar eerder met pensioen. :')
DeParozondag 13 mei 2018 @ 14:35
De combinatie Air France-KLM legt onze nationale luchtvaarmaatschappij nou niet bepaald windeieren, de alliantie is zeker voor KLM vrij succesvol gebleken, waar je voor moet oppassen is dat een Air France niet te veel het eigen belang gaat prevaleren boven dat van KLM en dus KLM in de bestuurlijke rotzooi van Air France terecht komt. Of te veel moet opgeven omdat het Air France in de weg zou zitten. Gezien het belang van beide bedrijven heb ik er nog steeds alle vertrouwen in dat ze er wel uit gaan komen, niet alleen te groot om te falen maar ook te prestigieus, de Fransen mogen wel eens iets gaan doen aan die verlammende stakingscultuur, waarmee ik niet per se bedoel dat de stakers ongelijk hebben, maar dat er een afspraak voor de lange termijn wordt gemaakt waardoor we de komende jaren geen of minder stakingen zullen zien.
Evertjanzondag 13 mei 2018 @ 14:58
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:03 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Wat een haat :')

Ga daar dan niet wonen gek
Ik woon hier voor mijn rust op de Veluwe maar als Schiphol zijn zin krijgt met Lelystad vliegen hier straks ook de Boeings over de huizen heen
Digi2zondag 13 mei 2018 @ 15:06
Personeelskosten zijn nu nog een groot deel van de luchtvaartkosten. De nu opgroeiende generatie heeft andere denkbeelden daarover en geen tot weinig bezwaar tegen bijvoorbeeld vliegen zonder piloot als dat goedkoper is. In de nabije toekomst gaat er vermoedelijk erg veel veranderen in de luchtvaart. Met name het vervangen van personeel door A.I. robots en machines zal hier een flinke opmars maken.

KoosVogelszondag 13 mei 2018 @ 15:09
quote:
2s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:58 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Ik woon hier voor mijn rust op de Veluwe maar als Schiphol zijn zin krijgt met Lelystad vliegen hier straks ook de Boeings over de huizen heen
Hoe eerder er vluchten vertrekken vanaf Lelystad, hoe beter.

Groetjes, een Veluwenaar.
Digi2zondag 13 mei 2018 @ 15:14
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 15:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe eerder er vluchten vertrekken vanaf Lelystad, hoe beter.

Groetjes, een Veluwenaar.
Ik woon ook op de Veluwe en heb weinig behoefte aan laag overvliegende herrie als men in de polder wil gaan landen. Probleem is dat vliegen te goedkoop is omdat kerosine vrijwel onbelast is. Prio 1 is het belastingheffen op kero binnen de EU, dat zet tevens een rem op het aantal vliegbewegingen.
polderturkzondag 13 mei 2018 @ 15:56
De stakingen bij air France hebben al 400 miljoen euro gekost. "Daarmee hadden we ook 2 Boeings 747 kunnen kopen".


https://nos.nl/artikel/22(...)nder-air-france.html
danoszondag 13 mei 2018 @ 15:57
Klm en Transavia doen het goed, maar alle winst gaat naar de krater van Air France..
polderturkzondag 13 mei 2018 @ 16:46
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 15:06 schreef Digi2 het volgende:
Personeelskosten zijn nu nog een groot deel van de luchtvaartkosten. De nu opgroeiende generatie heeft andere denkbeelden daarover en geen tot weinig bezwaar tegen bijvoorbeeld vliegen zonder piloot als dat goedkoper is. In de nabije toekomst gaat er vermoedelijk erg veel veranderen in de luchtvaart. Met name het vervangen van personeel door A.I. robots en machines zal hier een flinke opmars maken.

De huidige piloten hebben nog niet door dat ze veredelde buschauffeurs zijn tegenwoordig. De vliegtuigen van vandaag zijn bijna volautomatisch. Piloten hoeven bijna niks meer te doen. Ze kunnen geautomatiseerd stijgen en landen.
#ANONIEMzondag 13 mei 2018 @ 16:58
Hoe is het eigenlijk met de vloot van KLM gesteld? De paar keer dat ik met ze heb gevlogen de afgelopen jaren, zowel binnen Europa als transcontinentaal, was het écht ruk. Oude brakke toestellen waren het. Maar goed, dat is anekdotisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2018 16:58:42 ]
cempexozondag 13 mei 2018 @ 17:33
KLM kan als zelfstandige maatschappij economisch niet bestaan. Wie moet dan Air France vervangen als KLM partner ?
#ANONIEMzondag 13 mei 2018 @ 17:35
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:15 schreef polderturk het volgende:
Ik snap niet dat die Fransen 5% meer loon willen terwijl Air France voor het eerst in jaren een kleine winst heeft geboekt. Nu duikelt het bedrijf weer in de rode cijfers.
Werkt het zo niet ook hier als ik meer krijg komt er wel btw op fruit en groente!
#ANONIEMzondag 13 mei 2018 @ 17:38
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:03 schreef CarltonBanks het volgende:
Ga daar dan niet wonen gek
Hoogst waarschijnlijk gingen zijn ouders daar wonen, en is deze gedwongen de erfenis van deze te dragen.
cempexozondag 13 mei 2018 @ 17:39
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:15 schreef polderturk het volgende:
Ik snap niet dat die Fransen 5% meer loon willen terwijl Air France voor het eerst in jaren een kleine winst heeft geboekt. Nu duikelt het bedrijf weer in de rode cijfers.
Air France is een staatsbedrijf, die denken niet op deze wijze.
Digi2zondag 13 mei 2018 @ 18:08
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 16:46 schreef polderturk het volgende:

[..]

De huidige piloten hebben nog niet door dat ze veredelde buschauffeurs zijn tegenwoordig. De vliegtuigen van vandaag zijn bijna volautomatisch. Piloten hoeven bijna niks meer te doen. Ze kunnen geautomatiseerd stijgen en landen.
Volgend jaar gaan er volledig geautomatiseerde bemande ruimtevluchten plaatsvinden door ULA en SpaceX, dan zullen er al snel vragen naar boven komen waarom volledig geautomatiseerde vluchten met vliegtuigen nog niet plaatsvinden.
cempexozondag 13 mei 2018 @ 18:11
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 18:08 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Volgend jaar gaan er volledig geautomatiseerde bemande ruimtevluchten plaatsvinden door ULA en SpaceX, dan zullen er al snel vragen naar boven komen waarom volledig geautomatiseerde vluchten met vliegtuigen nog niet plaatsvinden.
Ik vlieg zelf. Je hebt je ervaring niet nodig als je vliegt...je hebt je ervaring nodig als het -bijna- misgaat. Overigens worden bijna ongelukken publiekelijk niet gemeld.
Janneke141zondag 13 mei 2018 @ 18:12
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:15 schreef polderturk het volgende:
Ik snap niet dat die Fransen 5% meer loon willen terwijl Air France voor het eerst in jaren een kleine winst heeft geboekt. Nu duikelt het bedrijf weer in de rode cijfers.
Frankrijk zit nu eenmaal vol met socialisten.
polderturkzondag 13 mei 2018 @ 18:16
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 17:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Werkt het zo niet ook hier als ik meer krijg komt er wel btw op fruit en groente!
De lonen bij Air France liggen veel hoger dan bij de concurrenten. Ze leiden elk jaar honderden miljoenen verlies. Dan sta je als Air France niet te trappelen om de lonen nog verder te verhogen.
cempexozondag 13 mei 2018 @ 18:23
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 18:16 schreef polderturk het volgende:

[..]

De lonen bij Air France liggen veel hoger dan bij de concurrenten. Ze leiden elk jaar honderden miljoenen verlies. Dan sta je als Air France niet te trappelen om de lonen nog verder te verhogen.
Het cultuurverschil van beide organisaties is te groot, staatsbedrijf versus marktbedrijf. Zie daarmee ook bv de jarenlange ellende van de Nederlandse Spoorwegen. En die blijft zo.

Daarnaast speelt de Franse moraliteit een dominerende rol: Après moi le déluge en Après nous le déluge.
polderturkzondag 13 mei 2018 @ 18:25
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 18:08 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Volgend jaar gaan er volledig geautomatiseerde bemande ruimtevluchten plaatsvinden door ULA en SpaceX, dan zullen er al snel vragen naar boven komen waarom volledig geautomatiseerde vluchten met vliegtuigen nog niet plaatsvinden.
Je zou behoorlijk wat extra zitplaatsen kunnen creëren als je de cockpit weghaalt. Als het misgaat zou ground control de bustering over kunnen nemen. Of maak een hokje van 2 m2 waar een piloot (die helpt in de bediening) in nood nog de besturing kan overnemen. Wat mij betreft mag de co piloot nu al helpen in de bediening omdat ze urenlang geen reet uitvoeren in het vliegtuig.
cempexozondag 13 mei 2018 @ 18:25
.

[ Bericht 99% gewijzigd door cempexo op 13-05-2018 18:26:24 ]
MichaelScottzondag 13 mei 2018 @ 18:36
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 17:33 schreef cempexo het volgende:
KLM kan als zelfstandige maatschappij economisch niet bestaan. Wie moet dan Air France vervangen als KLM partner ?
Lufthansa een optie?

Denk dat je qua mentaliteit beter kan samenwerken met Duitsers.
cempexozondag 13 mei 2018 @ 18:39
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 18:36 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Lufthansa een optie?

Denk dat je qua mentaliteit beter kan samenwerken met Duitsers.
Lufthansa is te groot, de KLM is te klein. KLM heeft 119 toestellen. Moraliteit van beide culturen geven zeker slaagkansen. De Duitser is wel wat meer dominanter met zijn 'alles ist besser bei uns'.
Rockefellowzondag 13 mei 2018 @ 18:46
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 15:57 schreef danos het volgende:
Klm en Transavia doen het goed, maar alle winst gaat naar de krater van Air France..
Dit helaas.

Kan me herinneren dat hier van tevoren al voor is gewaarschuwd.
#ANONIEMzondag 13 mei 2018 @ 18:50
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 18:36 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Lufthansa een optie?

Denk dat je qua mentaliteit beter kan samenwerken met Duitsers.
Bij Lufthansa is de afgelopen jaren ook veel gestaakt.
Evertjanzondag 13 mei 2018 @ 18:55
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 15:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe eerder er vluchten vertrekken vanaf Lelystad, hoe beter.

Groetjes, een Veluwenaar.
:')
polderturkzondag 13 mei 2018 @ 19:19
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 18:39 schreef cempexo het volgende:

[..]

Lufthansa is te groot, de KLM is te klein. KLM heeft 119 toestellen. Moraliteit van beide culturen geven zeker slaagkansen. De Duitser is wel wat meer dominanter met zijn 'alles ist besser bei uns'.
Misschien kan de KLM samengaan met een aantal Scandinavische luchtvaartmaatschappijen.
cempexozondag 13 mei 2018 @ 19:30
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 19:19 schreef polderturk het volgende:

[..]

Misschien kan de KLM samengaan met een aantal Scandinavische luchtvaartmaatschappijen.
Scandinavische landen zijn zeer zelfstandige landen. Ryanair heeft enkele jaren geleden in Denemarken zaken gedaan. Dat is voor Ryanair niet goed afgelopen daar de Deense arbeidsvoorwaarden niet door Ryanair werden geaccepteerd.

Dat gezegd hebbende gaat Cempexo zijn Cessna aftanken om morgen naar Copenhagen te vliegen en daarna door met drie Nederlandse passagiers naar Kristiansfeld Noorwegen. Hav en god aften
#ANONIEMzondag 13 mei 2018 @ 20:55
quote:
2s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:58 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Ik woon hier voor mijn rust op de Veluwe maar als Schiphol zijn zin krijgt met Lelystad vliegen hier straks ook de Boeings over de huizen heen
dan zijn we veluwe(zoom hier)broeders O+ _O_

Ik ben benieuwd naar die test vlucht die ze willen gaan uitvoeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2018 20:57:05 ]
#ANONIEMzondag 13 mei 2018 @ 20:56
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 17:38 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoogst waarschijnlijk gingen zijn ouders daar wonen, en is deze gedwongen de erfenis van deze te dragen.
verhuizen is geen optie? Ik woon bv 1 uur 15 minuten van mijn oudersvandaan met de auto
Tomatenboerzondag 13 mei 2018 @ 21:00
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 15:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe eerder er vluchten vertrekken vanaf Lelystad, hoe beter.

Groetjes, een Veluwenaar.
Ja dus?

Wat een stupide reactie is dit. :')

De familieleden die op de Veluwe zijn gaan wonen voor hun rust maar straks een vliegroute met laagvliegende Boeings boven hun hoofd krijgen moeten maar niet zeuren dan?
Idisromzondag 13 mei 2018 @ 21:04
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 17:33 schreef cempexo het volgende:
KLM kan als zelfstandige maatschappij economisch niet bestaan. Wie moet dan Air France vervangen als KLM partner ?
China Eastern Airlines en China Southern Airlines
#ANONIEMzondag 13 mei 2018 @ 21:37
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 18:36 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Lufthansa een optie?

Denk dat je qua mentaliteit beter kan samenwerken met Duitsers.
Samenwerken met deze kan best zolang men doet wat ze bevelen!
#ANONIEMzondag 13 mei 2018 @ 21:39
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 18:25 schreef polderturk het volgende:

[..]

Je zou behoorlijk wat extra zitplaatsen kunnen creëren als je de cockpit weghaalt. Als het misgaat zou ground control de bustering over kunnen nemen. Of maak een hokje van 2 m2 waar een piloot (die helpt in de bediening) in nood nog de besturing kan overnemen. Wat mij betreft mag de co piloot nu al helpen in de bediening omdat ze urenlang geen reet uitvoeren in het vliegtuig.
Er is al over nagedacht hoor.

https://www.nu.nl/economi(...)taand-vervoeren.html

https://www.margriet.nl/h(...)at-de-werkelijkheid/

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2018 21:40:34 ]
#ANONIEMzondag 13 mei 2018 @ 21:46
Dat men de optie stapelen nog niet overwogen heeft?
KoosVogelszondag 13 mei 2018 @ 22:00
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 21:00 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja dus?

Wat een stupide reactie is dit. :')

De familieleden die op de Veluwe zijn gaan wonen voor hun rust maar straks een vliegroute met laagvliegende Boeings boven hun hoofd krijgen moeten maar niet zeuren dan?
Import heeft sowieso niets te willen.
#ANONIEMzondag 13 mei 2018 @ 22:03
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Import heeft sowieso niets te willen.
Onthouden Koos houdt vast, jij bent van Harderwijk toch he?
kurk_droogzondag 13 mei 2018 @ 22:20
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 16:58 schreef clumsy_clown het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de vloot van KLM gesteld? De paar keer dat ik met ze heb gevlogen de afgelopen jaren, zowel binnen Europa als transcontinentaal, was het écht ruk. Oude brakke toestellen waren het. Maar goed, dat is anekdotisch.
Dat valt wel mee. Ik vlieg regelmatig naar zuid amerika en ik heb bij KLM en ook Air France alleen maar moderne toestellen gehad ( ja, de inrichting was modern)
#ANONIEMzondag 13 mei 2018 @ 22:57
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:20 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Ik vlieg regelmatig naar zuid amerika en ik heb bij KLM en ook Air France alleen maar moderne toestellen gehad ( ja, de inrichting was modern)
En naar nieuw zeeland wat voor toestel toen?
DeParodinsdag 15 mei 2018 @ 20:13
Wat organisatorische veranderingen vinden plaats lijkt toch wat Nederlandse druk te zijn ingezet.
cempexozaterdag 19 mei 2018 @ 06:40
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 21:04 schreef Idisrom het volgende:

[..]

China Eastern Airlines en China Southern Airlines
Er is een geheel andere cultuur van management. Gaat 100% mislukken.