abonnement Unibet Coolblue
pi_179129584
Ja pijnlijk, maar waar. Ik loop er ook tegen aan. Heb de mazzel dat bij in de groep iedereen pas vrij laat aan de kinderen ging.

Zie duidelijk dat het ook echt aan de persoon zelf ligt. "ik heb een gezin" is geen excuus om elkaar 2 x per jaar te zien.

Mijn beste vriendin en mijn beste vriendin kregen ongeveer tegelijkertijd hun eerste kindje. Hij verdween van de radar want "druk en ik word geleefd". Mijn beste vriendin maakt tijd en haar zie ik slecht iets minder dan voor ze een kindje kreeg. We doen beiden ons best om de iets gedaalde frequentie van daadwerkelijke afspraken op andere manieren te compenseren.

De afspraken zijn anders, vaker bij haar thuis en soms ook met haar zoontje erbij. Maakt me ook niet uit. Mn vriendin is een van de belangrijkste personen in m'n leven dus, ondanks dat ik zelf weinig tot niets met kinderen heb, vind ik het leuk het mannetje te leren kennen en te zien groeien. Ik ben ook op de hoogte van wat er bij hem/hen speelt. Als hij ziek is, als hij uit logeren is, noem het maar op. Als ik met mijn vriendin afspreek hebben we het eigenlijk 80% over de dingen waar we het pre-kind ook al over hadden. De kind updates heb ik namelijk al gewoon gekregen in het doorlopende appgesprek wat we hebben lopen.

Als ik tegenwoordig met die vriend afspreek krijg ik een half jaar lang aan updates over die kinderen en hebben we daarna weinig meer te bespreken omdat we totaal niet meer op de hoogte zijn van elkaars leven...

Die vriendin geniet ook van mijn verhalen over alles wat ik onderneem en onthoud het ook. Probeert af en toe ook aanwezig te zijn bij dingen die voor mij erg belangrijk zijn, ook al zijn ze nou eenmaal op een kuttijd voor mensen met een jong gezin. Voor die vriend lijkt alles buiten HET WONDER VAN HET LEVEN ondergeschikt aan dat wonder :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 13 mei 2018 @ 12:01:36 #27
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_179129646
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:54 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat die kleine natuurlijk de wereld betekent voor een jong stel is niks anders dan logisch. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je iedereen in je vriendengroep er elke 5 minuten mee lastig moet vallen, en de koffievisite over niks anders gaat dan dat het kindje zich gisteren 3 keer op de rug gerold heeft, knap he! |:(

Dat bedoel ik ook, natuurlijk is die kleine vanuit het niets ineens het belangrijkste in hun leven, dat was en is hier niet anders.
Maar dan moet je andere dingen niet verwaarlozen of denken dat iedere boer en scheet van hem mijn vriendenkring iets interesseert. :')

Bespeur in onze familie en vriendenkring ook wat jaloezie en haat omdat we nog gewoon zonder die kleine ook op stap gaan met vrienden, stedentrips plannen of gewoon uit eten gaan. "Dat zou ik echt niet kunnen hoor ...", hoor ik dan van verschillende stellen mét kinderen, want hij hoort er ook bij. :')
pi_179129657
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:27 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Zijn zij voor jou goede vrienden, maar jij bent voor hun geen goede vriend?

Waarom komt een 'goede vriend' in een half jaar tijd niet bij jou binnen??
Dat eerste is een (makkelijke) invulling van jouw kant, dat tweede : Tsja als er geen aanleiding toe is? Spreken elkaar wekelijks bij het sporten, en als we iets gaan doen is dat meestal naar een cafeetje.

Tel daar bij op dat men druk is, en dan kom je inderdaad zo een half jaar niet bij elkaar over de vloer.
pi_179129710
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:39 schreef IkFokdusIkben het volgende:
Mensen zijn op de eerste plaats opportunisten en deze individuen ervaren klaarblijkelijk niet langer de behoefte om interesse te veinzen in hoe het jou vergaat.
Denk inderdaad dat dit de conclusie is die je moet trekken.

Tegenwoordig ''moet'' men ook gewoon veel. Als je dan gevoelig bent voor maatschappelijke druk/status, dan ben je al druk genoeg om al je eigen ballen in de lucht te houden, al helemaal met een tophypotheek, kind, ouders met hoge verwachtingen, etc.

Daarnaast denk ik ook dat het echt een generatie-kwestie is. Men leeft tegenwoordig veel meer voor zichzelf dan voorheen. Wil daarmee overigens geen schuldige aanwijzen, want de meesten doen het.
pi_179129727
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja, gezien de postgeschiedenis van TS en zijn klonen heb ik het idee dat hij ook niet bepaald geinteresseerd of inlevend is in degenen waarover hij klaagt.
Wie zijn mijn klonen dan? Heb er inderdaad één maar lijkt me sterk dat dit degene is die jij bedoelt.
  zondag 13 mei 2018 @ 12:08:18 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179129784
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:05 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Wie zijn mijn klonen dan? Heb er inderdaad één maar lijkt me sterk dat dit degene is die jij bedoelt.
DD_Kong?
pi_179129797
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:46 schreef IkFokdusIkben het volgende:

[..]

Daar zou hij dan eerlijk over moeten zijn. Voor zichzelf vooral. En als dat zo is, dan hoeft ie zich ook niet zo minderwaardig te voelen want die zullen dat dan zeker wel aanvoelen, en daar adequaat op reageren. Ik vraag me overigens af of hij en zijn vrienden elkaars levenskeuzen wel eens bespotten d.m.v. grapjes, zoals (jonge) mannen dat wel eens doen om elkaar op de hiërarchie te duiden en/of om kritiekpuntjes op ludieke/vriendelijke wijze over te brengen.
Dat hele kloon verhaal ga ik even aan voorbij, er zullen gerust een shitload aan soortgelijke topics hier zijn maar ik heb ook gewoon een fulltime baan dus wijs a.u.b. niet met alle vingers op mij nu.

Die grapjes zoals je zegt, dat zou ik juist fijn vinden. Een vriend op een ludieke manier wijzen op iets, zoals toen dat filmpje van vrienden die een nep-begrafenis hadden geregeld voor hun maat die ze nooit meer zagen.

Maar in deze gevallen heb ik echt sterk het gevoel dat er iets anders aan ten grondslag ligt. Afgunst wil ik het niet direct noemen, maar ik merk wel dat ze de onderlinge verschillen die in de loop van de afgelopen 2 jaren zijn ontstaan, erg graag onderstrepen in plaats van dat ze mij echt hetzelfde geluk gunnen als zij zelf ervaren. Bedoel daar niet mee te zeggen dat zij verantwoordelijk zijn voor mijn successen, geluk en leven, maar het komt af en toe wel eens wat twijfelachtig over allemaal.
  zondag 13 mei 2018 @ 12:08:59 #33
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179129800
Maar de optie je tijd in andere mensen steken heb ik je nog niet echt over gehoord TS
pi_179129867
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:04 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Denk inderdaad dat dit de conclusie is die je moet trekken.

Tegenwoordig ''moet'' men ook gewoon veel. Als je dan gevoelig bent voor maatschappelijke druk/status, dan ben je al druk genoeg om al je eigen ballen in de lucht te houden, al helemaal met een tophypotheek, kind, ouders met hoge verwachtingen, etc.

Daarnaast denk ik ook dat het echt een generatie-kwestie is. Men leeft tegenwoordig veel meer voor zichzelf dan voorheen. Wil daarmee overigens geen schuldige aanwijzen, want de meesten doen het.
En tja, de conclusie die daarna volgt is dat je geen hoop moet koesteren dat ze in gedrag (algemeen en naar jou) weer de oude worden. Dat is wrs voorbij. Allicht wanneer ze weer wat meer ademruimte hebben: de kinderen wat ouder zijn en het e.e.a. gestabiliseerd is. Maar daar gaan jaren overheen, en of jij zin hebt om daarop te wachten? In die periode zullen ze waarschijnlijk andere vrienden vinden: collega-ouders. Jij zou meer zijn voor een ogenblik terug in de tijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2018 12:13:33 ]
  zondag 13 mei 2018 @ 12:13:31 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179129878
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:04 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Denk inderdaad dat dit de conclusie is die je moet trekken.

Tegenwoordig ''moet'' men ook gewoon veel. Als je dan gevoelig bent voor maatschappelijke druk/status, dan ben je al druk genoeg om al je eigen ballen in de lucht te houden, al helemaal met een tophypotheek, kind, ouders met hoge verwachtingen, etc.

Daarnaast denk ik ook dat het echt een generatie-kwestie is. Men leeft tegenwoordig veel meer voor zichzelf dan voorheen. Wil daarmee overigens geen schuldige aanwijzen, want de meesten doen het.
Of wellicht gewoon omgaan met mensen die minder waarde hechten aan status en het nastreven van een perfect plaatje. Werkt voor mij al jaren fantastisch.
pi_179129911
Sowieso heb ik het idee dat mijn topic niet helemaal wordt geïnterpreteerd zoals ik deze bedoel, het gaat mij niet om dat mensen druk zijn met hun baby. Vind ik alleen maar logisch.

Ik bedoel dit ook helemaal niet als het (zoveelste) jank topic van : Huil huil, mijn vrienden willen niet meer elke week naar de kroeg. Dat interesseert me niet, ga zelf ook weinig meer uit en dat verwacht ik ook niet van ze.

Het gaat mij meer om het onderlinge respect dat al dan niet aanwezig is in combinatie met een soort competitiedrang die aanwezig lijkt te zijn, waarin zij zichzelf zien als ''winnaars'' en ik dus kennelijk -in hun ogen- vooralsnog de verliezer ben, en het gedrag dat uit deze houding voortvloeit.

Want ik merk vanuit hen in zekere zin wel een minderwaardige houding op naar mijn leven, mijn spullen, mijn activiteiten, mijn weekendinvulling. En dat vind ik echt zwaar fucked up. Natuurlijk hoef je het niet overal mee eens te zijn, maar het valt me op dat ze het ook graag uitspreken en onderstrepen. Terwijl ik juist zou denken dat je iemand die je als 'vriend' beschouwd eerder de helpende hand zou toereiken (is overigens ook weer niet nodig) dan dat je een soort competitieve houding gaat aannemen. Vroeg me af of meerderen dat herkennen.
pi_179129947
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:08 schreef Trashcanman het volgende:
Maar de optie je tijd in andere mensen steken heb ik je nog niet echt over gehoord TS
Klopt, maar dat is i.m.o. een andere discussie. Niet minder relevant, daar niet van.
pi_179130022
Nja... De vraag is of het wel zo is, of dat je toch een beetje onzeker bent over je eigen leven.

Het feit dat dat voor jou blijkbaar confronterend is zegt mij dat er waarschijnlijk wel iets van waarheid in zit.

Want hun gedrag is hun gedrag, maar het is jouw interpretatie.
Whatever...
  zondag 13 mei 2018 @ 12:23:12 #39
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179130029
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:17 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is i.m.o. een andere discussie. Niet minder relevant, daar niet van.
Vind je? Wat wil je met dit topic bereiken dan?
pi_179130051
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:08 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Dat hele kloon verhaal ga ik even aan voorbij, er zullen gerust een shitload aan soortgelijke topics hier zijn maar ik heb ook gewoon een fulltime baan dus wijs a.u.b. niet met alle vingers op mij nu.

Die grapjes zoals je zegt, dat zou ik juist fijn vinden. Een vriend op een ludieke manier wijzen op iets, zoals toen dat filmpje van vrienden die een nep-begrafenis hadden geregeld voor hun maat die ze nooit meer zagen.

Maar in deze gevallen heb ik echt sterk het gevoel dat er iets anders aan ten grondslag ligt. Afgunst wil ik het niet direct noemen, maar ik merk wel dat ze de onderlinge verschillen die in de loop van de afgelopen 2 jaren zijn ontstaan, erg graag onderstrepen in plaats van dat ze mij echt hetzelfde geluk gunnen als zij zelf ervaren. Bedoel daar niet mee te zeggen dat zij verantwoordelijk zijn voor mijn successen, geluk en leven, maar het komt af en toe wel eens wat twijfelachtig over allemaal.
Dat is wel jammer ja, want dan zou je in elk geval van elkaar begrijpen wat er nou speelt. Lijkt er wel op dat ergens wat frustratie/afgunst/afkeer zit. Misschien ben je een herinnering aan het leven dat zij definitief kwijt zijn. Met jouw aanwezigheid kunnen ze niet stellig blijven in het denken dat ze niets missen aan wat ook had gekund. Je maakt een volledige omarming van hun nieuwe richting lastig. Zoiets misschien? En dat ze daarom liever niet een kijkje in je vrijgezellen-appartement willen nemen en snel weer de foto's van het kroost erbij halen? Vermoedelijk twijfelen ze of ze niet te vroeg zijn begonnen. In een poging het eigen leven te omarmen, moeten de achterlopers wel minderwaardig, de moeite niet meer waard, zijn. Dat zijn nog net kinderen die het 'echte leven' nog dienen te betreden. Waar ergens wel wat inzit hoor. Maar zoiets moet je uit een positie van kracht zien; ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen, maar ik begrijp dat niet iedereen daar behoefte aan heeft: 'het leven kan ook anders ingevuld worden.' Zo denkt een ontwikkeld en volwassen individu. Waar jij mee te maken hebt klinken als kinderen met kinderen; nog erg bezig met status - wat de ander van hun denkt - en doen wat ze denken dat hoort.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2018 12:27:26 ]
pi_179130061
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:22 schreef Spanky78 het volgende:
Nja... De vraag is of het wel zo is, of dat je toch een beetje onzeker bent over je eigen leven.

Het feit dat dat voor jou blijkbaar confronterend is zegt mij dat er waarschijnlijk wel iets van waarheid in zit.

Want hun gedrag is hun gedrag, maar het is jouw interpretatie.
Tja dan zou ik met allerlei voorbeelden moeten komen om het te concretiseren, maar dat wordt wel een erg lange lap tekst om te typen en al helemaal om te lezen.

Feit is dat ik niet onzeker ben over mijn leven, maar als andere impliciet of expliciet denigrerend (zo ervaar ik dat inderdaad) gedrag jegens mij gaan vertonen, dan ben ik daar inderdaad wel in negatieve zin vatbaar voor.

Ik heb namelijk echt het idee dat ik nu anders word behandeld als vrijgezel eind twintig door mijn (gesettelde) leeftijdsgenoten, dan toen ik nog 22 was ofzo. Nu vindt een bepaalde groep zichzelf veel belangrijker, en jezelf belangrijker vinden impliceert ook dat je anderen minder belangrijk vindt, en die behandeling ervaar ik ook regelmatig wel. En het is ook weer niet dat ik hier nachten van wakker lig, alleen middels dit topic vroeg ik mij af of meerderen dit ervaren.
  zondag 13 mei 2018 @ 12:27:23 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179130087
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:15 schreef Jaume_I het volgende:

Het gaat mij meer om het onderlinge respect dat al dan niet aanwezig is in combinatie met een soort competitiedrang die aanwezig lijkt te zijn, waarin zij zichzelf zien als ''winnaars'' en ik dus kennelijk -in hun ogen- vooralsnog de verliezer ben, en het gedrag dat uit deze houding voortvloeit.

Want ik merk vanuit hen in zekere zin wel een minderwaardige houding op naar mijn leven, mijn spullen, mijn activiteiten, mijn weekendinvulling. En dat vind ik echt zwaar fucked up. Natuurlijk hoef je het niet overal mee eens te zijn, maar het valt me op dat ze het ook graag uitspreken en onderstrepen. Terwijl ik juist zou denken dat je iemand die je als 'vriend' beschouwd eerder de helpende hand zou toereiken (is overigens ook weer niet nodig) dan dat je een soort competitieve houding gaat aannemen. Vroeg me af of meerderen dat herkennen.
Nee dat herken ik totaal niet.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je dat beeld zelf aan het creeeren bent en dat jouw vrienden dat nietsvermoedend en onbedoeld voeden. Een beetje patsen met de dingen die je bereikt hebt naar elkaar doet iedereen wel. Net zo goed als een vriend van me die brave huisvader is trots loopt te pronken met de eerste woordjes van dochter, waar ik een beetje jaloers op ben, laat ik triomfantelijk een foto van mn nieuwste scharrel zien en is hij een beetje jaloers omdat hij die spanning niet heeft.

Maar als ze zich structureel disrespectvol gedragen en kennelijk jou als minderwaardig zien dan kun je ze beter niet meer zien.
pi_179130250
Ik denk niet dat je dit mensen kwalijk kunt nemen.

Kijk een goede vriend van mij heeft ook een jaartje of 2 terug samen met zijn vriendin een gezinswoning gekocht. Hij weet dat ik ook graag in diezelfde woonplaats zou willen settelen, maar toch loopt hij elke keer als ik hem zie blij te jubelen hoe hard de huizenprijzen daar wel niet aan het stijgen zijn.

Dat een huis in die gemeente voor mij onbereikbaar wordt, interesseert hem niet. Het gaat om persoonlijk gewin. Maargoed zo zijn we uiteindelijk allemaal. Ik denk dat ik het, in een omgekeerd geval, ook leuk zou vinden. Zou het weliswaar niet zo vaak uitspreken, maar ik zou liever hebben dat de waarde van mijn eigen huis stijgt, dan dat deze laag blijft zodat mijn vrienden ook bij mij in de buurt iets kunnen kopen.
pi_179130379
en TS wees eens eerlijk : zou jij er niet ook van genieten als je succesvoller bent dan je vrienden?

niet gezegd dat dit maar zo moet zijn als je een baby etc. krijgt, maar puur stel dat.

Mannen zijn nu eenmaal gevoelig voor een soort apenrots-gedrag. Snap dat het misschien klote is als je niet erg hoog op die rots zit, maar het enige dat je kunt doen is je eigen pad kiezen. Je hoeft je er ook niet door te laten gebruiken natuurlijk :)
pi_179130401
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:53 schreef Brybry het volgende:

[..]

Wat een onzin, ik vind het heerlijk om zonder kinderen dingen te ondernemen. Sterker nog, ik heb dat echt nodig ander word ik gillend gek.
Ik zei ook, er zijn maar weinig moeders.
pi_179130409
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:25 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Tja dan zou ik met allerlei voorbeelden moeten komen om het te concretiseren, maar dat wordt wel een erg lange lap tekst om te typen en al helemaal om te lezen.

Feit is dat ik niet onzeker ben over mijn leven, maar als andere impliciet of expliciet denigrerend (zo ervaar ik dat inderdaad) gedrag jegens mij gaan vertonen, dan ben ik daar inderdaad wel in negatieve zin vatbaar voor.

Ik heb namelijk echt het idee dat ik nu anders word behandeld als vrijgezel eind twintig door mijn (gesettelde) leeftijdsgenoten, dan toen ik nog 22 was ofzo. Nu vindt een bepaalde groep zichzelf veel belangrijker, en jezelf belangrijker vinden impliceert ook dat je anderen minder belangrijk vindt, en die behandeling ervaar ik ook regelmatig wel. En het is ook weer niet dat ik hier nachten van wakker lig, alleen middels dit topic vroeg ik mij af of meerderen dit ervaren.
Bij vrienden niet.

Bij oud-studiegenoten wel. Die kom ik nog regelmatig tegen, en daar lopen er een paar tussen die zulk gedrag vertonen. Je hebt de mensen die graag over hun eigen leven praten en daar een opening voor proberen te creeren door eerst beleefd (maar vrij nep) naar mijn leven / voortgang te vragen. Wanneer ik dan een reactie geef die niet aansluit bij de verwachtingen die zij van hun eigen leven hebben (waarvan ze denken dat iedereen van onze leeftijd diezelfde verwachtingen zou moeten hebben) volgt er meestal een 'ow' en beginnen ze over hun eigen shit. Zie ik niet als een oordeel, die mensen kennen me gewoon niet zo goed maar vinden me toch leuk genoeg om een praatje aan te knopen. Zullen nooit mijn vrienden worden, maar onder het mom van 'netwerken' nog wel handig om dat soort praatjes in gang te houden.

En dan heb je inderdaad de mensen die er bewust een concurrentiestrijd van lijken te maken. Die kap ik meestal snel af met een 'goh, dat klinkt vermoeiend, blij dat ik daar niet mee te maken heb. Hej eh, ik moet verder, fijne dag nog, succes met de baby, ik spreek je nog wel eens.' Of iets in die richting. Iig op zodanige manier dat het ze verdomde goed duidelijk is dat ik blij ben met mijn leven en het niet op hun manier wil leven.

Maar dat doe ik dus alleen bij de mensen die bewust veroordelen. Er zijn er genoeg die er gewoon helemaal niet stil bij staan dat andere mensen andere keuzes en verwachtingen maken. Dat neem ik ze verder niet echt kwalijk.

Dus ehh ... kennen jouw vrienden jouw verwachtingen (op korte en lange termijn) van jouw eigen leven? Snappen ze überhaupt wel dat het in jouw ogen geen race is, omdat jij niet wilt zijn waar zij op dit moment zijn? Respecteren ze dat?

Als dat iets is waar zij gewoon helemaal niet bij stilstaan, moet je het daar wellicht eens met ze over hebben. Als ze dat wel weten maar niet respecteren, andere vrienden zoeken.
"Pools are perfect for holding water"
  † In Memoriam † zondag 13 mei 2018 @ 12:54:34 #47
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_179130454
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:48 schreef Bogatell het volgende:
en TS wees eens eerlijk : zou jij er niet ook van genieten als je succesvoller bent dan je vrienden?

niet gezegd dat dit maar zo moet zijn als je een baby etc. krijgt, maar puur stel dat.

Mannen zijn nu eenmaal gevoelig voor een soort apenrots-gedrag. Snap dat het misschien klote is als je niet erg hoog op die rots zit, maar het enige dat je kunt doen is je eigen pad kiezen. Je hoeft je er ook niet door te laten gebruiken natuurlijk :)
Zit je hoog op een rots als je getrouwd bent en een kind hebt? Daar gaat het al mis, dus.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_179130487
quote:
99s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:54 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Zit je hoog op een rots als je getrouwd bent en een kind hebt? Daar gaat het al mis, dus.
Dat is volledig een versie van perceptie dus.

Vaak lullen mensen w.b.t. hun eigen leven alles naar succes. Die vrienden van TS geloven zelf kennelijk van wel en staan hier achter.

TS gelooft duidelijk minder in zijn eigen levenspad, waardoor hij erg vatbaar is voor andere mensen die iets op zijn leven hebben aan te merken.
pi_179130568
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:48 schreef Bogatell het volgende:
en TS wees eens eerlijk : zou jij er niet ook van genieten als je succesvoller bent dan je vrienden?

niet gezegd dat dit maar zo moet zijn als je een baby etc. krijgt, maar puur stel dat.

Mannen zijn nu eenmaal gevoelig voor een soort apenrots-gedrag. Snap dat het misschien klote is als je niet erg hoog op die rots zit, maar het enige dat je kunt doen is je eigen pad kiezen. Je hoeft je er ook niet door te laten gebruiken natuurlijk :)
Probleem met deze instelling is dat niet iedereen hetzelfde spel speelt en de kaders van 'succes' subjectief zijn. Het komt regelmatig voor dat mensen die er een competitie van proberen te maken met mensen die uberhaupt niet meespelen. Alsof ze met een voetbal de tennisbaan oprennen en 'GOAL' schreeuwen wanneer ze de bal in het net trappen.
  zondag 13 mei 2018 @ 13:11:41 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179130683
quote:
14s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:50 schreef probeer het volgende:

Bij oud-studiegenoten wel. Die kom ik nog regelmatig tegen, en daar lopen er een paar tussen die zulk gedrag vertonen. Je hebt de mensen die graag over hun eigen leven praten en daar een opening voor proberen te creeren door eerst beleefd (maar vrij nep) naar mijn leven / voortgang te vragen. Wanneer ik dan een reactie geef die niet aansluit bij de verwachtingen die zij van hun eigen leven hebben (waarvan ze denken dat iedereen van onze leeftijd diezelfde verwachtingen zou moeten hebben) volgt er meestal een 'ow' en beginnen ze over hun eigen shit. Zie ik niet als een oordeel, die mensen kennen me gewoon niet zo goed maar vinden me toch leuk genoeg om een praatje aan te knopen. Zullen nooit mijn vrienden worden, maar onder het mom van 'netwerken' nog wel handig om dat soort praatjes in gang te houden.

Wat ook vaak speelt is dat mensen dat helemaal niet ewust denigrerend doen maar dat ze zich geen houding weten te geven. Iemand die een gelukkig gezin heeft gaat er vaak ook vanuit dat anderen dat ook willen. En als iemand dat niet heeft gaat hij er terecht of onterecht een beetje vanuit dat die persoon dat confroterend vind. Dan vinden mensen het moeiijk om erop te reageren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')