abonnement Unibet Coolblue
pi_179131868
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Dit maak je er helemaal zelf van, dat hij dat geen echte muziek vindt. Hij zegt dat NEDERLAND mee moet blijven doen met echte muziek en niet dat alle anderen dat niet waren. Wel eerlijk blijven. Hij heeft paar weken nog op de Nederlandse radio gezegd dat ie Tsjechië een prima inzending vond, modern en opvallend. Dus hier zit je niet helemaal oké en zit je je op te winden over dingen die hij helemaal niet zegt. Integendeel.
Ah, hij heeft zich toevallig positief over Tsjechië uitgelaten. Maar de ondertoon in zijn opmerking is toch echt kraakhelder: wij sturen "echte muziek", veel anderen doen dat niet.

En ik wind me wél op, want ik kots namelijk op die mentaliteit. Als fan van elektronische popmuziek hoor ik het al decennia. En ik zie ook hoe zangers, serieus kijkend, met de gitaar op schoot bij DWDD zitten om zogenaamde "guilty pleasures" als What Is Love van Haddaway "credible" te maken. Want tja, ook al was het een nummer 1-hit en ook al staat het in de Top 2000, zo'n nummer is natuurlijk geen echte muziek... :')

Serieus, leer mij Nederland, z'n mentaliteit en muziekcultuur kennen. Vier weken geleden kopte het AD als volgt: Verliest Waylon in Lissabon van een zingende kip? Die insteek zegt eigenlijk alles wel, zeker nu Waylon bijna in gelijke bewoordingen op de uitslag reageert.
  zondag 13 mei 2018 @ 14:28:13 #277
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179131877
We stonden ook op 1 bij Roemeens jurylid Gabi Cotabiţă. Hij is een ouwe rocker. Ook leuk :P
Koel en donker bewaren
  zondag 13 mei 2018 @ 14:30:41 #278
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179131934
Ook stonden we op 1 bij Oostenrijks jurylid Monika Ballwein. Zij is Singer/Producer/Vocalcoach/Composer.
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 mei 2018 @ 14:31:37 #279
163650 Greys
pi_179131946
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ah, hij heeft zich toevallig positief over Tsjechië uitgelaten. Maar de ondertoon in zijn opmerking is toch echt kraakhelder: wij sturen "echte muziek", veel anderen doen dat niet.
Dar is alweer anders dan hem woorden in de mond leggen dat hij de enige was die echte muziek had en de rest kut vond bv ook Tsjechië. Want dat is simpelweg niet zo, integendeel met bepaalde nummers. Dus breng het dan ook niet zo :)

quote:
En ik wind me wél op, want ik kots namelijk op die mentaliteit. Als fan van elektronische popmuziek hoor ik het al decennia. En ik zie ook hoe zangers, serieus kijkend, met de gitaar op schoot bij DWDD zitten om zogenaamde "guilty pleasures" als What Is Love van Haddaway "credible" te maken. Want tja, ook al was het een nummer 1-hit en ook al staat het in de Top 2000, zo'n nummer is natuurlijk geen echte muziek... :')

Serieus, leer mij Nederland, z'n mentaliteit en muziekcultuur kennen. Vier weken geleden kopte het AD als volgt: Verliest Waylon in Lissabon van een zingende kip? Die insteek zegt eigenlijk alles wel, zeker nu Waylon bijna in gelijke bewoordingen op de uitslag reageert.
Je mag je uiteraard ook opwinden, maar om dat te doen over dingen die niet zo zijn (zoals je Tsjechië voorbeeld) is dus onnodig wilde ik zeggen..

En er is hier volgens mij werkelijk niemand die niet gekotst heeft op oa het AD hoor. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179132064
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:04 schreef Peter het volgende:
Europa stemt best racistisch: Oostenrijk scoorde slecht in de televoting, Australië ook en Waylon met 4 donkere dansers ook.

Mag best benoemd worden.
Zei ik gisteren ook al.
Maakt dropkrullen mogelijk.
pi_179132119
Onbegrijpelijk dat er nog geen gifje of meme is van onze eerste krumper. Wat was die denkende? Kwam zeer onprettig over op beeld.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_179132123
quote:
11s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:22 schreef Greys het volgende:
Bezencon Award beste composer, bepaald door alle deelnemende composers in de finale: Bones Bulgarije (kregen TCL volgens mij toen)

Press Award, beste song volgens de aanwezige pers: Frankrijk

Artistic Award bepaald door alle commentatoren: Cyprus
En geen daarvan heeft uiteindelijk het ESF gewonnen, wat vrijwel alle voorgaande jaren wel anders was. Ook opvallend.
Maakt dropkrullen mogelijk.
  zondag 13 mei 2018 @ 14:41:03 #283
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179132138
Ook een eerste plaats van maar liefst twee Oekraïense juryleden. Denys Zhupnyk, Radio host, actor, singer en Alloise, 'artist'. :P
Koel en donker bewaren
  zondag 13 mei 2018 @ 14:47:53 #284
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179132330
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:40 schreef marcodej het volgende:
Onbegrijpelijk dat er nog geen gifje of meme is van onze eerste krumper. Wat was die denkende? Kwam zeer onprettig over op beeld.
U vraagt, wij draaien



dit had voor mij ook zeker niet gehoeven.
Koel en donker bewaren
pi_179132385
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Is Outlaw in 'Em eigenlijk een hit in Nederland? Volgens mij was Birds dat wel toch? En dat van Douwe ook?

Zo maar een vraag uit nieuwsgierigheid. Zou wel leuk voor Waylon zijn. :)
Nee. Het is de Tipparade (vooralsnog) niet ontstegen:
https://www.top40.nl/waylon-10/outlaw-in-em-1-30300

In de Single Top 100, een pure verkooplijst die helaas ook clicks / views meetelt en daardoor erg gevoelig is voor manipulatie, stond Waylon slechts één week op #83 genoteerd.

Anouk stond met Birds op #1 in de Single Top 100 en op #3 in de Top 40.
The Common Linnets stonden op #1 in de Single Top 100 en op #2 in de Top 40.
Trijntje stond op #7 in de Top 100 en op #35 in de Top 40 (onlangs dat ze de finale niet haalde)
Douwe Bob stond op #5 in de Top 100 en op #18 in de Top 40.
OG3NE stond op #14 in de Top 100 en op #3 in de Top 40.

De scores van Waylon blijven vooralsnog dus ver achter bij voorgaande jaren en zijn zelfs minder dan die van Trijntje Oosterhuis.

2012: Joan Franka #7 in de Top 40 (#1 in de Single Top 100)
2011: 3JS #12 in de Top 40
2010: Sieneke #12 in de Top 40
2009: De Toppers #15 in de Top 40
2008: Hind #27 in de Top 40
2007: Edsilia Rombley #25 in de Top 40
2006: Treble #33 in de Top 40
2005: Glennis Grace: #26 in de Top 40
2004: Re-Union: #27 in de Top 40
2003: Esther Hart: tipparade (#4)

Kortom: als Waylon niet alsnog de Top 40 haalt, is het de eerste keer sinds 2003 dat de Nederlandse Songfestival-inzending niet de Top 40 haalt.

2002: (geen deelname)
2001: Michelle: #9 in de Top 40
2000: Linda Wagenmakers: #22 in de Top 40
1999: Marlayne: #24 in de Top 40
1998: Edsilia Rombley: #12 in de Top 40
1997: Mrs. Einstein: tipparade (#3)
1996: Maxine & Franklin Brown: #6 in de Top 40
1995: (geen deelname)
1994: Willeke Alberti: #33 in de Top 40
1993: Ruth Jacott: #16 in de Top 40
1992: Humphrey Campbell: geen notering

Kortom: als Waylon zijn huidige positie in de tipparade (#6) niet verbetert, is het de slechtst scorende inzending sinds 1992.
pi_179132420
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:47 schreef Guanabana het volgende:

[..]

U vraagt, wij draaien

[ afbeelding ]

dit had voor mij ook zeker niet gehoeven.
Ik vond het zo een afknapper, ik zat zo in het moment van de zang en Waylon zijn expressie en dan komt er ineens dit :{
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 mei 2018 @ 14:54:29 #287
163650 Greys
pi_179132521
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:47 schreef Guanabana het volgende:

[..]

U vraagt, wij draaien

[ afbeelding ]

dit had voor mij ook zeker niet gehoeven.
Nee dit vond ik ook veel té :X
En bij rehearsal 2 was dit dus weer stukken beter, lachend enzo en sympathieker overkomend, en daarna kwam het weer volop terug.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 13 mei 2018 @ 14:55:31 #288
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179132551
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee dit vond ik ook veel té :X
En bij rehearsal 2 was dit dus weer stukken beter, lachend enzo en sympathieker overkomend, en daarna kwam het weer volop terug.
Het leek wel een soort exorcisme.
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 mei 2018 @ 14:57:23 #289
163650 Greys
pi_179132595
quote:
10s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:55 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Het leek wel een soort exorcisme.
Het kwam op mij echt over alsof ie boos was en de kijkers wilde slopen op dat moment. En als je iets niet moet willen overbrengen _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 mei 2018 @ 15:00:23 #290
163650 Greys
pi_179132675
Hans eruit. Wij erin.

Onze bedachte act met in z'n eentje opkomen als mysterieuze schaduw in een fel tegenlicht en dat je dan alleen voetstappen hoort en dan de gitaar intro nog als schaduw en bij de LOCK AND LOADDDDD vol het licht erop en gaan met een goede lichtshow en close-ups had beter gescoord. :P
Nee geen winst. Maar wel meer richting top tien. Denk ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 13 mei 2018 @ 15:00:26 #291
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_179132679
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:06 schreef marcodej het volgende:
Jammer dat Waylon de nadruk legt op de kip en de baard en dat daarmee het songfestival niet veranderd. Hij vergeet even dat het festival de laatste jaren al enorm veranderd is en ja, soms wint er een nummer dat enorm opgehyped wordt. Dat kan, maar hij vergeet dat een lekker gospelliedje ook gewoon derde wordt, dat een klein Ed Sheeran-achtig nummer vierde, en een klassiek zangstuk achtste. Hij heeft het gewoon zelf niet goed genoeg gedaan, die zelfkritiek mis ik.

Ook raar dat hij zegt dat we 'moeten vasthouden aan ons ding'. Hij is juist degene geweest die niet heeft vastgehouden aan zijn ding door ineens random dansers uit de Congo te vragen en een luipaardpakje aan te trekken. Als hij wel had vastgehouden aan zijn ding, had het echt veel beter gescoord, daar ben ik van overtuigd.
Helemaal mee eens. Ik word hier zo moe van. Arrogant weer. Jammer van Welen. :{

Tekenend gebrek aan zelfreflectie weer, dát is waardoor we niet scoren. Ambachtelijk werk dat we inzenden, heus, ook Waylon heeft alle passie gegeven, dat weet ik zeker, maar denk toch alsjeblieft niet dat wij het monopolie op goede muziek hebben. Waarom weigert men dat tot zich door te laten dringen? Afschuwelijk weer. Zo wordt het nooit wat met Nederland. Het festival kent al minstens vijf jaar een geweldige kwaliteitsinhaalslag. Ik maak me er ook boos over dat het weet wordt afgedaan als 'een gimmick wint'. Toy is meer dan dat, ook al zal het niet mijn lied worden. Het is catchy, het zit intelligent in elkaar, de zangeres is zeer getalenteerd, op beeld kwam het goed over toen het moest, de combinatie is het voor mij niet maar ik kan me voorstellen dat veel mensen hier op stemmen. Respecteer dat dan ook.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_179132848
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 15:00 schreef Andromache het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik word hier zo moe van. Arrogant weer. Jammer van Welen. :{

Tekenend gebrek aan zelfreflectie weer, dát is waardoor we niet scoren. Ambachtelijk werk dat we inzenden, heus, ook Waylon heeft alle passie gegeven, dat weet ik zeker, maar denk toch alsjeblieft niet dat wij het monopolie op goede muziek hebben. Waarom weigert men dat tot zich door te laten dringen? Afschuwelijk weer. Zo wordt het nooit wat met Nederland. Het festival kent al minstens vijf jaar een geweldige kwaliteitsinhaalslag. Ik maak me er ook boos over dat het weet wordt afgedaan als 'een gimmick wint'. Toy is meer dan dat, ook al zal het niet mijn lied worden. Het is catchy, het zit intelligent in elkaar, de zangeres is zeer getalenteerd, op beeld kwam het goed over toen het moest, de combinatie is het voor mij niet maar ik kan me voorstellen dat veel mensen hier op stemmen. Respecteer dat dan ook.
Voor de goede orde: "we" zenden niks in. Het is zo dat "we" een artiest vrije doorgang en carte blanche geven. Als je kijkt naar hoe Waylon het in de hitlijsten doet, ondanks dat hij Radio 2 Topsong is geweest en flink wat airplay krijgt, moet je gewoon vaststellen dat Waylon een nummer zong dat ook in eigen land maar weinig bijval geniet.

Overigens was 2018 een zwak Songfestival-jaar. In een sterker jaar had Waylon de finale niet eens gehaald.
pi_179132941
Zo. Elfletterig, verslik je niet in de azijn joh. Wat negatief. Typisch Nederlands weer...

En het laatste ben ik het niet mee eens. Dit was een sterk Eurovisie jaar. Semi 1 was sterker dan veel finales. Zei ook de EBU.
  † In Memoriam † zondag 13 mei 2018 @ 15:11:30 #294
43556 miss_dynastie
pi_179132967
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 15:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Voor de goede orde: "we" zenden niks in. Het is zo dat "we" een artiest vrije doorgang en carte blanche geven. Als je kijkt naar hoe Waylon het in de hitlijsten doet, ondanks dat hij Radio 2 Topsong is geweest en flink wat airplay krijgt, moet je gewoon vaststellen dat Waylon een nummer zong dat ook in eigen land maar weinig bijval geniet.

Overigens was 2018 een zwak Songfestival-jaar. In een sterker jaar had Waylon de finale niet eens gehaald.
Wow, ik heb je tot op heden veel zinnigs zien posten maar je laatste zin is onnavolgbaar. Ik denk dat dit het sterkste songfestivaljaar was sinds de eeuwwisseling, ongetwijfeld nog wel langer. Ben er heilig van overtuigd dat de finale nog sterker was geweest als de loting anders was geweest: in semi 1 waren er wel 15 finalewaardig. Dus mazzel met de loting: soit, zwak jaar: nee.
  zondag 13 mei 2018 @ 15:12:08 #295
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_179132994
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 15:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Voor de goede orde: "we" zenden niks in. Het is zo dat "we" een artiest vrije doorgang en carte blanche geven. Als je kijkt naar hoe Waylon het in de hitlijsten doet, ondanks dat hij Radio 2 Topsong is geweest en flink wat airplay krijgt, moet je gewoon vaststellen dat Waylon een nummer zong dat ook in eigen land maar weinig bijval geniet.

Overigens was 2018 een zwak Songfestival-jaar. In een sterker jaar had Waylon de finale niet eens gehaald.
Dat is helemaal niet per definitie de Nederlandse aanpak. Avrotros kan best meer op de keuze voor het lied zitten. In stilte meerdere producers en artiesten vragen iets te pitchen zonder dat je de hele handel op tv brengt. De eindbeslissing opeisen voor wat de inzending wordt. Het is toch echt Avrotros die het briefje met artiest en nummer invullen. En kom je er niet uit, dan maar niet inzenden. Ook geen schande.

En je slaat helemaal de plank mis met het slechte Eurovisiejaar 2018. Sorry, maar je bent echt zwaar in de minderheid. Dat jij dat zelf vindt, soit, maar heel, heel erg veel mensen vinden 2018 een bijzonder goed jaar. Hippe, moderne producties, goede zangers, uitgedachte acts, prima performances, over het algemeen mooi camerawerk; overmatig goed, alles, echt. Ik vind dit het beste jaar sinds 1998. Met daarna 2015.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_179133232
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 15:10 schreef Zen90 het volgende:
Zo. Elfletterig, verslik je niet in de azijn joh. Wat negatief. Typisch Nederlands weer...

En het laatste ben ik het niet mee eens. Dit was een sterk Eurovisie jaar. Semi 1 was sterker dan veel finales. Zei ook de EBU.
Noem me zuur of verbitterd, maar doe me een lol en noem me niet "typisch Nederlands". Ik doe namelijk niks anders dan ageren tegen de Nederlandse arrogantie, de mentaliteit, de selectieprocedure en zelfs de algehele muziekcultuur in dit land.
pi_179133308
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 15:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Noem me zuur of verbitterd, maar doe me een lol en noem me niet "typisch Nederlands". Ik doe namelijk niks anders dan ageren tegen de Nederlandse arrogantie, de mentaliteit, de selectieprocedure en zelfs de algehele muziekcultuur in dit land.
Je doet net alsof het onze schuld is. Misschien kun je de AVROTROS en e-mail sturen ofzo.
  † In Memoriam † zondag 13 mei 2018 @ 15:23:12 #298
368283 ato
pi_179133366
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:47 schreef Guanabana het volgende:

[..]

U vraagt, wij draaien

[ afbeelding ]

dit had voor mij ook zeker niet gehoeven.
Ziet er toch niet uit.
Life can be a bitch, so like it..
pi_179133382
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 15:21 schreef Em31 het volgende:

[..]

Je doet net alsof het onze schuld is. Misschien kun je de AVROTROS en e-mail sturen ofzo.
Wat moet ik ze mailen? Het Songfestival had nooit bij jullie mogen terechtkomen? Ik kan beter een mail aan de politiek sturen, met het verzoek om de NPO op het matje te roepen wegens wanprestatie. De aandacht voor muziek bij de NPO laat namelijk flink te wensen over. En dat de NOS wél geld heeft voor peperdure sportrechten en niet voor een Nationaal Songfestival is daar dan een voorbeeld van.
  † In Memoriam † zondag 13 mei 2018 @ 15:24:23 #300
368283 ato
pi_179133412
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 15:21 schreef Em31 het volgende:

[..]

Je doet net alsof het onze schuld is. Misschien kun je de AVROTROS en e-mail sturen ofzo.
Ja dat lijkt mij een goed idee, dan kan je je frustraties daar uiten.
^O^
Life can be a bitch, so like it..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')