abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 13 mei 2018 @ 01:53:30 #276
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_179125460
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 01:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Klopt. Niet goed, maar wel aardig. En dat is meer dan je over de gedateerde crap van Waylon kunt zeggen.

Het roer moet radicaal om in Nederland. We moeten in dit land een muziekcultuur gaan kweken. Dat begint al op de basisschool, met gedegen muziekonderwijs.

Ik raad iedereen - dus ook jou - aan om de uitzending van MAX Masterclass van afgelopen woensdag terug te kijken.
Crap? Echt? Het is wellicht niet vernieuwend, maar het is wel met vakmanschap gemaakt. En die muziekcultuur zit misschien niet zo heel diep... Maar we hebben erg veel poppodia, bandjes en oefenplrkken, een pop academie een rock academie, en een dance-scene die tot dr top van de wereld behoort.

Imo staat dat Nederland prima.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 13 mei 2018 @ 01:53:39 #277
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179125462
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 01:53 schreef Cee het volgende:

[..]

Oh ja. :@ Het is laat.
Het was een roerige tijd.
:D

Ik zat wel te lachen hoor, omdat ik het zo Cee-grappig vond, maar toen dacht ik, hee wacht.
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 mei 2018 @ 01:53:55 #278
163650 Greys
pi_179125468
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 01:52 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Het is roerend toch, of mis ik iets? :@
Na ons weekend is alles roerig! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 13 mei 2018 @ 01:54:03 #279
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_179125470
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 01:43 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik ben het hier roerig mee eens. Roerig!
Ik ook! Wat was er nou echt slecht dit jaar? Oekraïne? VK? Veel meer kan ik werkelijk niet opnoemen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zondag 13 mei 2018 @ 01:54:10 #280
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_179125475
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 01:48 schreef Andromache het volgende:
Ik heb wel vrede met Waylons plekje. Solide song, maar dat waren er bizar veel dit jaar. Staging moet echt doordachter, het lied misschien toch hipper. Het is jammer maar hij zal alles gegeven hebben.

Ik miste de wenkbrauw wel trouwens.
Ga ik niet doen. Ik ben trots op de inzending van Waylon, een fantastisch liedje.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 mei 2018 @ 01:55:03 #281
163650 Greys
pi_179125492
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 01:54 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ik ook! Wat was er nou echt slecht dit jaar? Oekraïne? VK? Veel meer kan ik werkelijk niet opnoemen.
Oekraïne vond ik dus best goed _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179125508
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 01:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Klopt. Niet goed, maar wel aardig. En dat is meer dan je over de gedateerde crap van Waylon kunt zeggen.

Het roer moet radicaal om in Nederland. We moeten in dit land een muziekcultuur gaan kweken. Dat begint al op de basisschool, met gedegen muziekonderwijs.

Ik raad iedereen - dus ook jou - aan om de uitzending van MAX Masterclass van afgelopen woensdag terug te kijken.
Even los van je goedbedoelde adviezen over de muziekcultuur in NL luister ik anders wel liever naar het lied van Waylon dan naar het infantiele lied van Rybak.
  † In Memoriam † zondag 13 mei 2018 @ 01:55:54 #283
368283 ato
pi_179125511
Ps ik vond de optredens van Salvador, Maura en Mariza prachtig.
Life can be a bitch, so like it..
  ESF Reporter zondag 13 mei 2018 @ 01:58:05 #284
87554 Cee
Welluk?
pi_179125539
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 01:54 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ik ook! Wat was er nou echt slecht dit jaar? Oekraïne? VK? Veel meer kan ik werkelijk niet opnoemen.
Ik vond dat de beetje bagger die er dit jaar tussen zat, in de semis is uitgehaald en de finale zat bomvol leuke liedjes, die echt niet ieders smaak zijn, maar wel voor elk wat wils waren.
Oekraïne heb ik op gestemd vandaag maar ik zag net het optreden terug en dat was wat minder op tv. _O-

Muziek is entertainment, geen rocket science, het hoeft geen ziektes te genezen maar het moet je blij maken of na laten denken, of je laten dansen. Of er nou een verhaal of een goede beat achter zit die die gevoelens naar boven brengt, die voorkeur is voor iedereen anders. En er was genoeg om uit te kiezen dit keer. En zo niet, dan is het Songfestival dit jaar, of helemaal niet je ding, en dan kijk je volgend jaar maar gewoon weer, of gewoon helemaal niet. Niemand is iets verplicht.
ESF O+
  zondag 13 mei 2018 @ 01:58:29 #285
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_179125545
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 01:54 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ga ik niet doen. Ik ben trots op de inzending van Waylon, een fantastisch liedje.
Ik ben er ook trots op! Maar heel veel liedjes waren goed. Echt waar een bizar goed jaar.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  † In Memoriam † zondag 13 mei 2018 @ 01:59:41 #286
368283 ato
pi_179125560
Oh en ik snap de hoge plaatsen niet echt van Duitsland. Deed mij niets.
Oostenrijk was aardig maar ik snap die 1e plaats bij vakjurie ook niet.

Estland en Albanië vond ik een stuk beter.
Life can be a bitch, so like it..
pi_179125574
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 01:42 schreef TheVulture het volgende:
Alle zwartkijkers en scorebordfans, dit was het sterkste finaleveld van de laatste jaren, en veel fans op fora delen die mening dus dan is een 18e plek meer waard dan bijvoorbeeld die 11e van vorig jaar
mee eens, daarom ben ik ook niet echt teleurgesteld i guess.
~The present is all there is~
pi_179125579
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 01:50 schreef Cee het volgende:

[..]

Is ie weer met z'n belerende toontje.
Sorry dat ik zo nu en dan op een forum opduik om te discussiëren en een mening te geven. Toen ik me in 2004 aanmeldde, had ik - kennelijk per abuis - de indruk dat FOK! een discussieforum is.

Maar ik meen het bloedserieus hoor. We hebben in Nederland een verrotte muziekcultuur. Eentje die totaal geen waarde hecht aan vernieuwing, creativiteit, artistiek talent en dat soort zaken. In plaats daarvan hebben we een obsessie voor het aspect zang.

Ik heb vorig jaar wel duizend keer gelezen dat OG3NE hoger had moeten eindigen "omdat ze zo goed zongen". Ik zal de laatste zijn om te bestrijden dat ze goed zongen, net als Waylon dit jaar en Douwe Bob in 2016. Echt prima gezongen allemaal. Maar dit is niet The Voice, dit is het fucking Songfestival.

Maar de mentaliteit die puur focust op zang, is diep geworteld. Je ziet het hier ook weer gebeuren: de uitslag is amper bekend of de lijstjes met namen voor volgend jaar gaan alweer rond. Alles draait om artiesten/zangers en dan hopen we maar dat diegene met een goed nummer komt.

De cultuur in dit land zal echt wezenlijk moeten veranderen; we kunnen daarbij een voorbeeld nemen aan onder meer Noorwegen en Zweden; landen waar het Nationaal Songfestival een immense happening is. En het gaat niet alleen om het resultaat op het Songfestival, het gaat om het muzikale feest dat je als land viert.

Ik kan nog 5 kwartier doortypen over dit onderwerp, maar serieus: kijk MAX Masterclass van afgelopen woensdag terug en besef hoe belangrijk muziek is voor de ontwikkeling en het welzijn van mensen. En niet in de laatste plaats voor de ontwikkeling van kinderen. Geef muziekonderwijs een belangrijker plek in het onderwijs: maak muziek maatschappelijk belangrijker. Alleen zo krijgen we een cultuurverandering en gaan we - vanzelf - meer energie steken in zaken als het Songfestival.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2018 02:02:28 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 mei 2018 @ 02:02:00 #289
163650 Greys
pi_179125597
https://www.instagram.com/p/BiskWNpnN44/

Mooie reactie van Waylon.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179125599
Ja wij kunnen daar om 2 uur 's nachts ook niet zoveel aan veranderen he
pi_179125604
Straks gaat hij volgend jaar nog ene keer
  Moderator zondag 13 mei 2018 @ 02:02:58 #292
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_179125606
We hadden die doventolk moeten sturen want die bracht het nummer van Waylon eigenlijk het best. :P
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  ESF Reporter zondag 13 mei 2018 @ 02:03:06 #293
87554 Cee
Welluk?
pi_179125609
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 02:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sorry dat ik zo nu en dan op een forum opduik om te discussiëren en een mening te geven. Toen ik me in 2004 aanmeldde, had ik - kennelijk per abuis - de indruk dat FOK! een discussieforum is.

Maar ik meen het bloedserieus hoor. We hebben in Nederland een verrotte muziekcultuur. Eentje die totaal geen waarde hecht aan vernieuwing, creativiteit, artistiek talent en dat soort zaken. In plaats daarvan hebben we een obsessie voor het aspect zang.

Ik heb vorig jaar wel duizend keer gelezen dat OG3NE hoger had moeten eindigen "omdat ze zo goed zongen". Ik zal de laatste zijn om te bestrijden dat ze goed zongen, net als Waylon dit jaar en Douwe Bob in 2016. Echt prima gezongen allemaal. Maar dit is niet The Voice, dit is het fucking Songfestival.

Maar de mentaliteit die puur focust op zang, is diep geworteld. Je ziet het hier ook weer gebeuren: de uitslag is amper bekend of de lijstjes met namen voor volgend jaar gaan alweer rond. Alles draait om artiesten/zangers en dan hopen we maar dat diegene met een goed nummer komt.

De cultuur in dit land zal echt wezenlijk moeten veranderen; we kunnen daarbij een voorbeeld nemen aan onder meer Noorwegen en Zweden; landen waar het Nationaal Songfestival een immense happening is. En het gaat niet alleen om het resultaat op het Songfestival, het gaat om het muzikale feest dat je als land viert.

Ik kan nog 5 kwartier doortypen over dit onderwerp, maar serieus: kijk MAX Masterclass van afgelopen woensdag terug en besef hoe belangrijk muziek is voor de ontwikkeling en het welzijn van mensen. En niet in de laatste plaats voor de ontwikkeling van kinderen. Geef muziekonderwijs een belangrijker plek in het onderwijs: maak muziek maatschappelijk belangrijker. Alleen zo krijgen we een cultuurverandering en gaan we - vanzelf - meer energie steken in zaken als het Songfestival.
Ik zou me er niet zo druk om maken.
pi_179125613
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 01:54 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ik ook! Wat was er nou echt slecht dit jaar? Oekraïne? VK? Veel meer kan ik werkelijk niet opnoemen.
Servië, Australië. Ik kan er wel een aantal noemen hoor ^^
pi_179125623
quote:
14s.gif Op zondag 13 mei 2018 02:02 schreef Greys het volgende:
https://www.instagram.com/p/BiskWNpnN44/

Mooie reactie van Waylon.
When is the next time ook :D
~The present is all there is~
  zondag 13 mei 2018 @ 02:04:35 #296
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_179125624
Elfletterig, in zoverre ben ik het met je eens dat ik Carlo Boszhard, zelfverklaard ESF-expert :r van de week op tv hoorde zeggen dat het er steeds meer op leek dat het om de performance gaat en niet om de stem. Hallo hé, welkom in 2018. :')
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_179125625
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 02:03 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik zou me er niet zo druk om maken.
En als ik dat nou WEL wil doen? Voor mij is muziek een soort primaire levensbehoefte. Ik stoor me mateloos aan de mentaliteit in Nederland en dat wens ik gewoon kenbaar te maken.
pi_179125630
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 02:02 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Straks gaat hij volgend jaar nog ene keer
Even een paar jaar geen country hoor _O-
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 mei 2018 @ 02:05:28 #299
163650 Greys
pi_179125633
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 02:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En als ik dat nou WEL wil doen? Voor mij is muziek een soort primaire levensbehoefte. Ik stoor me mateloos aan de mentaliteit in Nederland en dat wens ik gewoon kenbaar te maken.
Dat mag. Maar of dat nou in het Waylon topic tot z'n recht komt?

Open gerust een apart topic of in het Wie Volgend Jaar :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zondag 13 mei 2018 @ 02:05:44 #300
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_179125638
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 02:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sorry dat ik zo nu en dan op een forum opduik om te discussiëren en een mening te geven. Toen ik me in 2004 aanmeldde, had ik - kennelijk per abuis - de indruk dat FOK! een discussieforum is.

Maar ik meen het bloedserieus hoor. We hebben in Nederland een verrotte muziekcultuur. Eentje die totaal geen waarde hecht aan vernieuwing, creativiteit, artistiek talent en dat soort zaken. In plaats daarvan hebben we een obsessie voor het aspect zang.

Ik heb vorig jaar wel duizend keer gelezen dat OG3NE hoger had moeten eindigen "omdat ze zo goed zongen". Ik zal de laatste zijn om te bestrijden dat ze goed zongen, net als Waylon dit jaar en Douwe Bob in 2016. Echt prima gezongen allemaal. Maar dit is niet The Voice, dit is het fucking Songfestival.

Maar de mentaliteit die puur focust op zang, is diep geworteld. Je ziet het hier ook weer gebeuren: de uitslag is amper bekend of de lijstjes met namen voor volgend jaar gaan alweer rond. Alles draait om artiesten/zangers en dan hopen we maar dat diegene met een goed nummer komt.

De cultuur in dit land zal echt wezenlijk moeten veranderen; we kunnen daarbij een voorbeeld nemen aan onder meer Noorwegen en Zweden; landen waar het Nationaal Songfestival een immense happening is. En het gaat niet alleen om het resultaat op het Songfestival, het gaat om het muzikale feest dat je als land viert.

Ik kan nog 5 kwartier doortypen over dit onderwerp, maar serieus: kijk MAX Masterclass van afgelopen woensdag terug en besef hoe belangrijk muziek is voor de ontwikkeling en het welzijn van mensen. En niet in de laatste plaats voor de ontwikkeling van kinderen. Geef muziekonderwijs een belangrijker plek in het onderwijs: maak muziek maatschappelijk belangrijker. Alleen zo krijgen we een cultuurverandering en gaan we - vanzelf - meer energie steken in zaken als het Songfestival.
Je lijkt echter wel een tikje blind te zijn voor wat we als muziekland allemaal al wel hèbben...
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')