abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zaterdag 12 mei 2018 @ 22:11:28 #1
230491 Zith
pls tip
pi_179115407
Had altijd het idee dat het een regel was dat alles wat je hoort op het podium moet staan maar die regel is afgeschaft?

Anyway, ik vroeg mij af waarom men mag doen alsof ze het instrument spelen, maar niet mag doen alsof ze live zingen. bijv de oude fluitert, of waylon die een mooi stukje gitaar laat horen terwijl hij en zijn dansers geen gitaar in handen hebben. Het is in principe toch best hetzelfde of niet?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_179115821
Alleen de stem is live. Live-instrumenten zijn al sinds 2004 uitgesloten van deelname. Daar zijn twee redenen voor: Het scheelt enorm veel gedoe met soundchecks (is gewoon geen tijd voor) en je loopt niet het risico dat men de maximumtijd van een lied (3 minuten) overschrijdt.

Dit jaar is het voor het eerst dat er weer een live-'instrument' op het podium staat, namelijk de looper van de zangeres van Israël.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  † In Memoriam † zaterdag 12 mei 2018 @ 22:24:57 #3
230491 Zith
pls tip
pi_179116153
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:19 schreef Jordy-B het volgende:
Alleen de stem is live. Live-instrumenten zijn al sinds 2004 uitgesloten van deelname. Daar zijn twee redenen voor: Het scheelt enorm veel gedoe met soundchecks (is gewoon geen tijd voor) en je loopt niet het risico dat men de maximumtijd van een lied (3 minuten) overschrijdt.

Damn, TIL! Dat stukje van 'alles wat je hoort moet op het podium staan' zat alleen in mijn hoofd dus? :o
quote:
Dit jaar is het voor het eerst dat er weer een live-'instrument' op het podium staat, namelijk de looper van de zangeres van Israël.
Da's wel cool
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_179116980
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:24 schreef Zith het volgende:

[..]

Damn, TIL! Dat stukje van 'alles wat je hoort moet op het podium staan' zat alleen in mijn hoofd dus? :o
Ja. Iets met een klok en een klepel.

Alle stemmen die je hoort, zijn live gezongen (je mag dus geen stemmen op de backingtrack hebben). Het gebruik van bewerkingen is wel toegestaan (denk bijvoorbeeld aan echo, want een droge microfoonstem klinkt voor geen meter).

Alle zangers staan volgens mij wel op het podium (maar niet zozeer in beeld). Er mogen in totaal zes man op het podium staan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179120430
En toen met Douwe Bob dan? Die had een pauze ingelast waarvan hij niet wist hoelang hij 'm zo nemen. Hoe hebben ze dat dan gedaan als de instrumenten niet live zijn?
Somebody that I used to know
pi_179121583
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 23:55 schreef Postbus100 het volgende:
En toen met Douwe Bob dan? Die had een pauze ingelast waarvan hij niet wist hoelang hij 'm zo nemen. Hoe hebben ze dat dan gedaan als de instrumenten niet live zijn?
Hij wist tot op de seconde hoelang hij hem zou nemen, ongetwijfeld inclusief click track in zijn oortje.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179126019
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 23:55 schreef Postbus100 het volgende:
En toen met Douwe Bob dan? Die had een pauze ingelast waarvan hij niet wist hoelang hij 'm zo nemen. Hoe hebben ze dat dan gedaan als de instrumenten niet live zijn?
Hij wist wel hoe lang die ging zijn. Iedere repetitie was de pauze even lang. :)
  zondag 13 mei 2018 @ 02:56:39 #8
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179126038
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:19 schreef Jordy-B het volgende:
Alleen de stem is live. Live-instrumenten zijn al sinds 2004 uitgesloten van deelname. Daar zijn twee redenen voor: Het scheelt enorm veel gedoe met soundchecks (is gewoon geen tijd voor) en je loopt niet het risico dat men de maximumtijd van een lied (3 minuten) overschrijdt.

Dit jaar is het voor het eerst dat er weer een live-'instrument' op het podium staat, namelijk de looper van de zangeres van Israël.
En zelfs dat niet.
Bleek bij de eerste repetitie al dat het veel te lang duurde om dat ding aan te sluiten en goed te laten werken.

Het ding wat in de show op het podium stond was een visuele representatie van de looper, maar de anders opgenomen geluidjes werden door de backings gedaan.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')