Wat lul jij.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 23:42 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Goede bron dat Google, spreekt altijd de waarheid.
en hoe heb je die bronnen geverifieerd?quote:Op zaterdag 12 mei 2018 23:50 schreef Sanddr het volgende:
[..]
Wat lul jij.Via Google vond ik de bronnen die het betreffende fabeltje ontkrachten.
de bibliotheekquote:Jij gaat zeker nog op je vouwfiets naar de lokale bibliotheek voor informatie?
Er zijn talloze bronnen die hetzelfde beweren, o.a. klimatologische/wetenschappelijke websites, landelijke media, verzekeringsmaatschappijen en de brandweer. Mag toch aannemen dat die weten waar ze het over hebben.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 23:53 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
en hoe heb je die bronnen geverifieerd?
Leukste is dan als je laat zien dat het niet klopt en ze zeggen 'Ja, maar je moet ook niet alles op internet geloven he' ook al heb je 10 bronnen die aantonen dat het niet kloptquote:Op zondag 13 mei 2018 00:03 schreef macuscam het volgende:
Terechte klacht, achterlijke zelfbenoemde op lariekoek-van-horen-zeggen gebaseerde experts
Waar ik ook zo'n hekel aan heb zijn die mensen die anderen willen choqueren met die feitjes, en nog meer aan de mensen die dan ook nog eens happen
Voorbeeld:
"Wist je dat ze ketchup pas afkeuren als er meer dan 5 triljard vliegeneitjes per liter in zitten?"
"Echt?! Gadverdamme!![]()
"
Al is dat wel een andere klacht, sommige van die dingen zullen vast waar zijn.
Het zijn in mijn beleving wel altijd dezelfde mensen die beide dingen doen. Keer op keer, zelfs nadat je het met bronnen hebt ontkracht
![]()
Dat is wellicht nog het meest ergerlijke ja.quote:Op zondag 13 mei 2018 00:13 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Leukste is dan als je laat zien dat het niet klopt en ze zeggen 'Ja, maar je moet ook niet alles op internet geloven he' ook al heb je 10 bronnen die aantonen dat het niet klopt
Inderdaad!quote:Op zondag 13 mei 2018 00:13 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Leukste is dan als je laat zien dat het niet klopt en ze zeggen 'Ja, maar je moet ook niet alles op internet geloven he' ook al heb je 10 bronnen die aantonen dat het niet klopt
Kan ook gewoon zijn om intressant over te komen. Zo'n ketchup feit is veel boeiender dan iets dat waar is. Beetje het fake-nieuws principequote:Op zondag 13 mei 2018 00:24 schreef macuscam het volgende:
[..]
Inderdaad!
En ik ken er ook nog één die geeft dan wel toe, en dan zit je een paar maanden later in een wat ander gezelschap, vertelt het dan gewoon wéér als waarheid.
Wat een debiel
Hartelijk dank.quote:Op zondag 13 mei 2018 00:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit vind ik nou een leuke en originele klacht.
Zal wellicht werken bij sommige mensen. Ik onthoud die dingen, zoek ze uit en zodra het meer dan twee keer voor komt neem ik gewoon niks meer van je aan waar ik over twijfel, en is de interesse gelijk wegquote:Op zondag 13 mei 2018 00:27 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Kan ook gewoon zijn om intressant over te komen. Zo'n ketchup feit is veel boeiender dan iets dat waar is. Beetje het fake-nieuws principe
Dus quantiteit is belangijker als de inhoudelijke argumenten. Als ik morgen 5 miljard nieuwe pagina's lanceer die beweren dat de aarde plat is, dan is dat voortaan ook maar zo?quote:Op zondag 13 mei 2018 00:11 schreef Sanddr het volgende:
[..]
Er zijn talloze bronnen die hetzelfde beweren, o.a. klimatologische/wetenschappelijke websites, landelijke media, verzekeringsmaatschappijen en de brandweer. Mag toch aannemen dat die weten waar ze het over hebben.
quote:Op zondag 13 mei 2018 00:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit vind ik nou een leuke en originele klacht.
Nee, kwantiteit is niet belangrijker. Ik hecht namelijk ook waarde aan de autoriteit van een bron, het woord ‘talloze’ is alleen om aan te geven dat er aardig wat bronnen met autoriteit zijn.quote:Op zondag 13 mei 2018 01:54 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Dus quantiteit is belangijker als de inhoudelijke argumenten. Als ik morgen 5 miljard nieuwe pagina's lanceer die beweren dat de aarde plat is, dan is dat voortaan ook maar zo?Als je wat beter had opgelet bij Natuurkunde wist je waarom dit flauwe kul was. Op zich is je klacht terecht, maar je bent zelf ook een behoorlijke koekwaus als je je gelijk moet halen met de bovenste resultaten van Google.
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Lees dit artikel maar eens inzake die tegeltjeswijsheden en leugens van social media en bijbehorende bloggers.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:18 schreef Sanddr het volgende:
Bij sommige conversaties is er namelijk altijd wel zo'n persoon dat met een leuk 'feitje' over het betreffende gespreksonderwerp op de proppen komt. Zo had ik het een keer met iemand over onweer. Mijn gesprekspartner had nog net niet zijn academische baret opgezet toen hij met opgeheven vingertje tegen me zei: "Wist je dat als de bliksem in je auto inslaat, je eerst zachtjes tegen een paaltje moet rijden om de auto te ontladen voordat je kunt uitstappen?" Ik reageerde: "Dat is dus niet waar he".
Ik had dat verhaal namelijk al vaker gehoord en ik wist niet of ik het moest geloven, dus daarom ging ik op het wereldwijde web op zoek naar de waarheid. Een simpele zoekopdracht in Google wist me te vertellen wat ik al vermoedde: het is een fabeltje. Uiteraard vertelde ik dat ook tegen mijn gesprekspartner, maar die was nog er steeds van overtuigd dat het echt zo is - zelfs toen ik hem alle bronnen liet zien die het ontkrachten.
Is men tegenwoordig zo goedgelovig dat ze alles wat ze 'van horen zeggen' hebben slikken als zoete koek? Of is het vooral luiheid die ervoor zorgt dat mensen niet meer uitzoeken hoe het echt zit?
Nog zo'n mooie: "Wist je dat er varkensvet in koffiepads zit?"
Erg herkenbaar.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:18 schreef Sanddr het volgende:
Ik had dat verhaal namelijk al vaker gehoord en ik wist niet of ik het moest geloven, dus daarom ging ik op het wereldwijde web op zoek naar de waarheid. Een simpele zoekopdracht in Google wist me te vertellen wat ik al vermoedde: het is een fabeltje.
Wat een irritante troll zeg, dat OP er nog op reageert.quote:Op zondag 13 mei 2018 01:54 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Dus quantiteit is belangijker als de inhoudelijke argumenten. Als ik morgen 5 miljard nieuwe pagina's lanceer die beweren dat de aarde plat is, dan is dat voortaan ook maar zo?Als je wat beter had opgelet bij Natuurkunde wist je waarom dit flauwe kul was. Op zich is je klacht terecht, maar je bent zelf ook een behoorlijke koekwaus als je je gelijk moet halen met de bovenste resultaten van Google.
Ik kan het niet laten.quote:Op zondag 13 mei 2018 12:19 schreef sc00p het volgende:
[..]
Wat een irritante troll zeg, dat OP er nog op reageert.
Zelfs áls een massa radioactief materiaal heet genoeg zou blijven om helemaal door de aarde heen te smelten, dan zou het door de zwaartekracht toch ergens in het midden blijven hangen?quote:Op zondag 13 mei 2018 11:14 schreef Werkman het volgende:
Afijn, Door Google en ook hedendaagse docu's heb ik veel van de bullshit stellingen ontmanteld waar sommige van mijn leraren vroeger mee kwamen en stellig in geloofden.
Zoals bijvoorbeeld het verhaal dat als een kerncentrale overhit raakt hij zo heet kan worden dat ie door de aarde heen kan smelten, erdoor heen zakt richting het centrum van de aarde en dat dan de hele planeet kan ontploffen.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en van wie ben jij een kloon?quote:Op zondag 13 mei 2018 12:19 schreef sc00p het volgende:
[..]
Wat een irritante troll zeg, dat OP er nog op reageert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |