quote:
Op zaterdag 12 mei 2018 22:24 schreef magnetronkoffie het volgende:[..]
Dit gedrag heeft echt niets met tieners te maken. Wel terechte klacht, mensen die dit doen zouden wat meer zelfreflectie mogen toepassen.
Je hebt gelijk, maar ik werd zo ziek van die opmerking misbruikt door een nichtje, 15, dat ik het inderdaad even af reageerde. Want als ik dat tegen haar doe, begint ze nog harder te janken en eindigt het met de groots mogelijke drama, haar constante behoefte om te dreigen met zelfmoord wanneer ze haar zin niet krijgt.
Voorbeeld:
Met volle overtuiging aangeven dat een tijger een gestreepte leeuw is, om compleet te flippen als haar verteld wordt dat een leeuw gewoon een leeuw heet. 'Hoe kan ik dit weten, ik ben nog maar een tiener.'
Op je 15e zonder helm op de onverzekerde scooter van een van je vrienden gaan rijden. De reden die haar ouders kregen na het zien van de boetes? 'Dat kon ik niet weten, ik ben maar een tiener.'
Ze wil zo graag mee in de wereld van de volwassenen, doet dit op een bijzonder doordachte manier, maar zodra het misgaat zegt ze altijd hetzelfde. 'Ik ben maar een tiener.'
Dus geen tieners hosselen, wel vaak pogingen tot corrigeren meegekregen haha, dat hoort nu eenmaal bij haar karakter of tiener zijn. Ik hoop het laatste.