abonnement Unibet Coolblue
pi_179103726
Mijn moeder doet af en toe wat bij het buurthuis. Iedereen die daar af en toe wat doet is mijn moeders leeftijd of wat ouder, dus administratief gezien is het een goedbedoelde chaos.

De meest computerfahige bejaarde heeft een aantal excellijsten gemaakt met daarin gegevens van mensen. Een aantal? Ja een aantal :') Er is er een voor de vrijwilligers, een voor lesje zus, een voor middagje dat, een voor de mensen die meedoen aan de rommelmarkt, een voor de mensen die meehelpen bij de rommelmarkt en ga zo maar door. Sommige contacten staan dus ook rustig in 19 van die bestanden :') Vaak ook nog met 12 verschillende e-mailadressen en 6 telefoonnummers.

Iedere keer zijn ze verbaasd dat het een hoop tijd kost om de juiste mensen te bereiken en vaak lukt het ook gewoon niet...

Ik wil ze graag helpen en wil best een dagje investeren om de hele boel voor ze te organiseren, maar, waar gooi ik vervolgens al die contacten in?

Bij de bedrijven waar ik werk heeft men doorgaans CMS systemen, maar dat zijn pakketten die voor zo'n club niet te betalen zijn. Is er iemand bekend met simpele, goedkope tools, hiervoor?

In het ideale geval kunnen we alle mensen invoeren, kunnen we ze op ja of nee zetten voor een bepaalde contactsoort en kunnen we die contactsoorten onbeperkt toevoegen en is per contact terug te zien welke communicatie mail ze hebben ontvangen, waar ze zich voor hebben ingeschreven/aan meedoen. Het zou ook handig zijn als we er invoervelden aan toe kunnen voegen buiten de standaard naw-zeut. Zoals t-shirt maat, dieetwensen (allemaal bejaarden, stel het je voor :') ).

ENNN het moet natuurlijk makkelijk zijn. Ik wil dit best voor ze opzetten en ze er een tijdje in leren werken, maar in principe moeten ze er daarna wel zelf mee uit de voeten kunnen en moeten ze gewoon binnen een half uur een mailing met een nieuwe rommelmarktdatum kunnen versturen ipv dat ze daar een hele week mee zoet zijn....

Tips, anyone?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_179103908
Is simpelweg outlook met de contacten verdeeld in groepen geen oplossing? :+
pi_179104180
Als je hier aan begint neem je ook de AVG even mee? Alles moet beveiligd zijn etc.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_179104252
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 13:05 schreef marcb1974 het volgende:
Als je hier aan begint neem je ook de AVG even mee? Alles moet beveiligd zijn etc.
Ja als ik nou iedereens gegevens netjes bij elkaar heb stuur ik de eerste mail om te vragen of ik ze mag behouden :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_179104467
Beginnen met het maken van 1 contactenlijst. En dan meteen opschonen voor zover je dat kan.

Daarna kijken hoe je het kan koppelen aan de 'gebeurtenissen'.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 12 mei 2018 @ 13:34:34 #6
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_179104497
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 12:35 schreef DancingPhoebe het volgende:

Bij de bedrijven waar ik werk heeft men doorgaans CMS systemen, maar dat zijn pakketten die voor zo'n club niet te betalen zijn. Is er iemand bekend met simpele, goedkope tools, hiervoor?
Misschien zoeken naar CRM ipv CMS. Kan me niet voorstellen dat er geen goedkope CRM systemen zijn.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_179104512
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 13:34 schreef mstx het volgende:

[..]

Misschien zoeken naar CRM ipv CMS. Kan me niet voorstellen dat er geen goedkope CRM systemen zijn.
Mja het budget is natuurlijk weer 2 kwartjes en een snoepkikker :')

Ik denk dat ik wel iets van budget kan vrijkrijgen, dus ik hou me ook aanbevolen voor betaalde opties, ben benieuwd naar de aanbevelingen *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_179104656
Je zou een hogeschool informatica opleiding kunnen contacteren, die maken wel eens dit soort dingen als project in de lagere jaren. Maar dan duurt het wel een tijd voor je een oplossing hebt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 12 mei 2018 @ 13:50:35 #9
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_179104667
Iets als Airtable ?
(https://airtable.com/temp(...)EPyVqZH/personal-crm)

(Of als je gewoon begint met de Excel-sheets samenvoegen en juiste kolommen etc. maakt zodat je kan sorteren en filteren ? Desnoods omzetten naar een Google sheet zodat ie online staat (en om de zoveel tijd backup maken ;) )
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
pi_179104904
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 13:49 schreef FlippingCoin het volgende:
Je zou een hogeschool informatica opleiding kunnen contacteren, die maken wel eens dit soort dingen als project in de lagere jaren. Maar dan duurt het wel een tijd voor je een oplossing hebt.
Nah, daar is het allemaal te klein en te weinig boeiend voor joh. Maar bedankt!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_179104917
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 13:50 schreef kaassouffle het volgende:
Iets als Airtable ?
(https://airtable.com/temp(...)EPyVqZH/personal-crm)

(Of als je gewoon begint met de Excel-sheets samenvoegen en juiste kolommen etc. maakt zodat je kan sorteren en filteren ? Desnoods omzetten naar een Google sheet zodat ie online staat (en om de zoveel tijd backup maken ;) )
Mja, probleem is dat die lui echt een beetje knullig zijn :D Ik ben zelf van mening dat excel (of sheets) niet bedoeld is voor dit soort zaken, zeker niet met n00bs. Dus dat ga ik ze in ieder geval NIET aanraden! Ik ga je andere tip bekijken! Thanks!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_179104957
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 14:06 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nah, daar is het allemaal te klein en te weinig boeiend voor joh. Maar bedankt!
Niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179104983
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 14:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Niet.
Voor mij wel :D Ik wil gewoon snel die gasten op weg helpen, wat tijd er in rammen en dan m'n handjes er van af :D Niet allerlei mensen contacten, opdrachten definieren, blabla, dan heb ik het zelf al 6 keer gedaan. Zo spannend is het allemaal niet, met de juiste standaardtool.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_179105064
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 14:12 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Voor mij wel :D Ik wil gewoon snel die gasten op weg helpen, wat tijd er in rammen en dan m'n handjes er van af :D Niet allerlei mensen contacten, opdrachten definieren, blabla, dan heb ik het zelf al 6 keer gedaan. Zo spannend is het allemaal niet, met de juiste standaardtool.
Vanuit jou gezien misschien, maar het is een prima opdracht hoor, alleen dan gemaakt zonder tool natuurlijk. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179109618
zou te lezen is het prima in excel te doen, wel wat opschonen evt wat simpele macro's maken. zou er geen 'echte' database bij halen voor dit soort situaties.
There are only 151 Pokémon.
pi_179109704
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 14:07 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Mja, probleem is dat die lui echt een beetje knullig zijn :D Ik ben zelf van mening dat excel (of sheets) niet bedoeld is voor dit soort zaken, zeker niet met n00bs. Dus dat ga ik ze in ieder geval NIET aanraden! Ik ga je andere tip bekijken! Thanks!
Ik zou zeggen dat dit precies een taakje is dat je prima met Excel kan doen. Zeker als ze er mee overweg kunnen. Maar ik neem aan dat er ook wel gewoon open source crm software is wat je kunt gebruiken.
pi_179112227
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 18:44 schreef Eenskijken het volgende:
zou te lezen is het prima in excel te doen, wel wat opschonen evt wat simpele macro's maken. zou er geen 'echte' database bij halen voor dit soort situaties.
Een echt database achtig iets lijkt me juist iets wat ze niet kunnen verpesten... :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_179112585
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:57 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Een echt database achtig iets lijkt me juist iets wat ze niet kunnen verpesten... :D
Een eenvoudig Access databaseje dan? 3 tabellen: 1 met personen, 1 met activiteiten en 1 om ze te joinen. Klaar.
pi_179113835
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:57 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Een echt database achtig iets lijkt me juist iets wat ze niet kunnen verpesten... :D
Een database is geen concept voor gebruikers en helemaal niet voor digibeten denk ik, of wil je er een GUI overheen hangen of zo?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179114031
Ja sorry, ik gebruik database verkeerd. Een makkelijk programma, met een databaseje er achter. Waar ze de boel niet door elkaar kunnen gooien door een keer verkeerd sorteren.

Ik wist helemaal niet dat Acces nog een ding was :@ Ken ik van vroeger, voor elk bedrijf ineens een CRM systeem had. Ga ik ook even naar kijken, agz dat wat ik me er van herinner wel vrij basic (en in dit geval dus goed) is.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_179116396
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja sorry, ik gebruik database verkeerd. Een makkelijk programma, met een databaseje er achter. Waar ze de boel niet door elkaar kunnen gooien door een keer verkeerd sorteren.

Ik wist helemaal niet dat Acces nog een ding was :@ Ken ik van vroeger, voor elk bedrijf ineens een CRM systeem had. Ga ik ook even naar kijken, agz dat wat ik me er van herinner wel vrij basic (en in dit geval dus goed) is.
er zijn vast wel kant en klare basis databases voor access waarin je alleen de data hoeft in te kloppen
  woensdag 16 mei 2018 @ 05:58:18 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_179190135
Misschien is het gratis programma Adres 2000 wat voor je?
https://www.computeridee.nl/workshop/adres-2000-intro/
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_179190643
Ga ik bekijken! Dank je!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 16 mei 2018 @ 07:44:04 #24
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179190684
Gewoon Outlook met groepen. Niet te moeilijk maken. Uiteindelijk moeten die bejaarden het gebruiken
pi_179190780
Access lijkt me een slechte keus, zit enkel in de duurdere Office pakketten.

Excel kan prima, maar dan moet je wel wat meer kunnen dan een tabblad maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')