Israel kan het zich niet veroorloven te wachten tot de arabieren allemaal klaar staan om binnen te vallen, ze moeten zich wel pro-actief opstellen om te overleven.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 07:44 schreef DeParo het volgende:
IDF: Iranian forces fire 20 rockets at Israel; Iron Dome intercepts some
https://www.timesofisrael(...)d-to-enter-shelters/
Inmiddels geeft Israel Iraanse doelen in Syrie de volle laag.
Gaat heftig. Had Netanyahu toch gelijk.
De beste strategie is een sterke defensie die zo sterk is op zowel militair als economisch gebied dat geen enkel land (vijand) je meer durft aan te vallen. En dat stelt je ook beter instaat om offensief op te treden waar nodig van uit een onverslaanbare positie. Wat dan eigenlijk niet nodig is.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 08:44 schreef Toga het volgende:
[..]
Israel kan het zich niet veroorloven te wachten tot de arabieren allemaal klaar staan om binnen te vallen, ze moeten zich wel pro-actief opstellen om te overleven.
De beste defensie is nog steeds offensie; deel de eerste klap uit als je weet dat de ander dat bij jou van plan is.
Gelukkig hebben ze een uitstekende geheime dienst en zien ze precies de bewegingen van Iraans zwaar materieel die NIET bedoeld is om IS te bestrijden.
Met het verschil dat Israel Iran zal aanvallen als ze daadwerkelijk gaan produceren.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 08:48 schreef Megumi het volgende:
Voor zover ik weet heeft geen enkele Iraanse raket Israël geraakt. Vanuit Syrië. Los daarvan zou ik met een knip oog naar Noord-Korea als ik Iran was zo snel mogelijk een kernwapen ontwikkelen. Dat doet een supermacht wel met je praten als dictator van een criminele regime. Wel met het besef natuurlijk dat die supermacht niet te vertrouwen is. Met een mafkees als president.
En what about de rol van Saudi-Arabië, die IS sponsort bijvoorbeeld? Waarom is er selectieve verontwaardiging tegen Iran en niet tegenover andere agitatoren in de regio die in principe nagenoeg hetzelfde willen bewerkstelligen, namelijk vernietiging van Israel? Oh wacht, SA zit wel op heeeeel veel olie natuurlijkquote:Op zaterdag 12 mei 2018 09:12 schreef Elzies het volgende:
[..]
Maar smullers van dit Iraanse regime (zoals jezelf) geloven klakkeloos dat ze de waarheid vertellen.
Onbegrijpelijk zo'n naïeve houding terwijl de rol van Iran in die regio toch echt een ander verhaal laat zien.
Kritiek op Iran betekent niet automatisch dat er geen kritiek mag bestaan op hun aartsvijand SA.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 09:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
En what about de rol van Saudi-Arabië, die IS sponsort bijvoorbeeld? Waarom is er selectieve verontwaardiging tegen Iran en niet tegenover andere agitatoren in de regio die in principe nagenoeg hetzelfde willen bewerkstelligen, namelijk vernietiging van Israel? Oh wacht, SA zit wel op heeeeel veel olie natuurlijk
Een tip: lees af en toevandere nieuwswebsites buiten de www.nu.nl. Zo beschaam je jezelf niet door onjuiste informatie hier neer te gooien.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 09:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Kritiek op Iran betekent niet automatisch dat er geen kritiek mag bestaan op hun aartsvijand SA.
Beide zijn onbetrouwbare regime's te noemen.
Evenmin noem ik Israel het lieverdje van de wereld.
Maar het gaat hier om de geloofwaardigheid of Iran zich houdt aan de afspraken. Die vraagstelling is discutabel en zorgt voor verschillende meningen.
Iran laat met zijn gedrag weinig zien dat het zijn onschuld wil bewijzen. Het dreigt vlak nadat het akkoord is opgezegd door de VS met het her produceren van kernwapens. Het schiet dezelfde dag 20 raketten op de Golan vlakte af ter reactie en bovendien wordt de rol van Iran binnen de bestaande conflicthaarden steeds duidelijker.
Iran als kernmacht zal de balans in die regio voorgoed veranderen. Ook in de wereld. Dus dat men er boven op zit begrijp ik heel goed.
Helemaal eens. Na wat verbeteringen van wat foutjes die je over het hoofd had gezien.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 09:57 schreef loni55 het volgende:
Israël. Ontstaan uit schuldgevoel van de westerse man voor de genocide op de joodse volk. Een staat ontstaan op basis van etnische zuivering van de Arabisch joodse populatie.
Een staat die andere religies toestaat in tegenstelling tot veel regiogenoten.
FOK! zit dan ook van boven tot onder vol met anti-semieten.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het wel apart hoe mensen hier weer massaal tegen joden zijn, omdat die niet lief tegen moslims zouden zijn, maar wel een staat steunen die al een jaar of 15 overal in de regio burgeroorlogen mogelijk maakt met miljoenen slachtoffers. Maar het heeft heus niks te maken met jodenhaat hoor
Ik ben tegen alle debielen daar in het MO, dus tegen Wahabbistan, Zionistenland en Perzië. Als mij dat voor Jodenknuffelaars een antisemiet maakt dan zij het zo.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
FOK! zit dan ook van boven tot onder vol met anti-semieten.
The 43 times US has used veto power against UN resolutions on Israelquote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Helemaal eens. Na wat verbeteringen van wat foutjes die je over het hoofd had gezien.
Ten eerste, joden en israël zijn twee verschillende dingen, ten tweede heb je het over de VS?quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het wel apart hoe mensen hier weer massaal tegen joden zijn, omdat die niet lief tegen moslims zouden zijn, maar wel een staat steunen die al een jaar of 15 overal in de regio burgeroorlogen mogelijk maakt met miljoenen slachtoffers. Maar het heeft heus niks te maken met jodenhaat hoor
Grootte speelt ook nog een grote rol, Israël is zó klein dat, zelfs met verouderd materieel maar in grote kwantiteit, Israël wel te overrompelen is. Het voordeel (en nadeel) van Israël is dan wel weer dat overal Arabische dorpen of wijken zijn die, met verouderd materieel, ongetwijfeld ook geraakt zouden worden, dat weerhoudt ze misschien een grootschalige aanval te plegen (èn het feit dat ze weten dat ze dezelfde dag nog zelf een aantal tonnen explosieven te slikken krijgen).quote:Op zaterdag 12 mei 2018 08:59 schreef Megumi het volgende:
[..]
De beste strategie is een sterke defensie die zo sterk is op zowel militair als economisch gebied dat geen enkel land (vijand) je meer durft aan te vallen. En dat stelt je ook beter instaat om offensief op te treden waar nodig van uit een onverslaanbare positie. Wat dan eigenlijk niet nodig is.
Het woordje wat je zoekt is context.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:12 schreef loni55 het volgende:
[..]
The 43 times US has used veto power against UN resolutions on Israel
http://www.middleeasteye.(...)ons-israel-942194703
Dit is een leuke:
It said it was “Deeply concerned further at the measures taken by the Israeli authorities leading to the present grave situation including measures aimed at changing the physical, cultural, demographic and religious character of the occupied territories.”
We hebben een benoeming daarvoor... Wat was het ook alweer?
Het kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij bestaan alle belangrijke heilige plekken nog.quote:Draft resolution S/12022, introduced in 1976, called on Israel to protect the “Holy Places which are under its occupation.”
Iran.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:14 schreef loni55 het volgende:
[..]
Ten eerste, joden en israël zijn twee verschillende dingen, ten tweede heb je het over de VS?
Selectief in je antwoorden. Ik snap het wel als je iets moet verdedigen wat niet te verdedigen valt.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het woordje wat je zoekt is context.
[..]
Het kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij bestaan alle belangrijke heilige plekken nog.
[..]
Iran.
quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:33 schreef loni55 het volgende:
[..]
Selectief in je antwoorden. Ik snap het wel als je iets moet verdedigen wat niet te verdedigen valt.
Ik zou natuurlijk alle 45 resoluties hier neer kunnen zetten maar daar wordt niemand vrolijk van.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]Volgens mij antwoord ik op al je halve waarheden
. Als ik nog een belangrijk punt van je gemist heb zou ik het graag willen weten.
![]()
Wat wel overduidelijk is dat jij nogal selectief quote uit je bronnen.
Is er bij jouw weten ook zo'n VN resolutie die heilige joodse plaatsen beschermt? Wat is er met joodse begraafplaatsen en synagogen gebeurd nadat alle joden door Israël geforceerd werden hun enclave in de Gaza te verlaten "in ruil voor vrede"?quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:33 schreef loni55 het volgende:
[..]
Selectief in je antwoorden. Ik snap het wel als je iets moet verdedigen wat niet te verdedigen valt.
Dat is redelijk eenvoudig, zelfs.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:33 schreef loni55 het volgende:
[..]
Degene waar het artikel voor geschreven is maakt mij wel vrolijkquote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:37 schreef loni55 het volgende:
[..]
Ik zou natuurlijk alle 45 resoluties hier neer kunnen zetten maar daar wordt niemand vrolijk van.
Welke halve waarheden?
Hebben we het hier over israel of gaza? Of gaan we Keniaanse begraafplaatsen hier ook bij betrekken?quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:40 schreef Toga het volgende:
[..]
Is er bij jouw weten ook zo'n VN resolutie die heilige joodse plaatsen beschermt? Wat is er met joodse begraafplaatsen en synagogen gebeurd nadat alle joden door Israël geforceerd werden hun enclave in de Gaza te verlaten "in ruil voor vrede"?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |