abonnement Unibet Coolblue
pi_179086690
Ik heb volgende week een eerste gesprek met een kleinere IT bedrijf, waar ik vragen kan stellen over een trainingsprogramma van hun.

Nu kunnen kleinere bedrijven soms redelijk ver gaan in het verstevigen van hun onderhandelingspositie. Hebben jullie tips om `red flags' te vermijden. Iets in de zin van:

`Studiekosten van 7k zou na 2-3 jaar kwijtgescholden moeten zijn en dus niet 6 jaar' etc.
pi_179086912
Dus jij zou met die eis komen? Sta jij wel sterk genoeg om dit te eisen? Je geeft zo ook wel meteen de vibe dat je niet lang wil blijven.

Majar - idd het terugbetalen van studiekosten is 1tje waar je moet opletten. Veel werkgevers nemen dit wel over - dus hoeft niet noodzakelijk een dealbreaker te zijn.

Lease auto is een andere.

En de causule dat je niet voor een concurrent mag voor X maanden na ontslag.
pi_179088152
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 12:50 schreef HoutenTafel het volgende:
`Studiekosten van 7k zou na 2-3 jaar kwijtgescholden moeten zijn en dus niet 6 jaar' etc.
Ik zou dit sowieso nooit accepteren. Je geeft je werkgever met een dergelijke constructie (te) veel onderhandelingsruimte terwijl het die 7k niet waard is (en je moet 2/3 jaar voor deze werkgever blijven werken ook nog).

Ga gewoon voor een goed salaris. Dan sleep je je studiekosten er ook wel uit.
pi_179090040
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 13:01 schreef DIYLady het volgende:
Dus jij zou met die eis komen? Sta jij wel sterk genoeg om dit te eisen? Je geeft zo ook wel meteen de vibe dat je niet lang wil blijven.

Majar - idd het terugbetalen van studiekosten is 1tje waar je moet opletten. Veel werkgevers nemen dit wel over - dus hoeft niet noodzakelijk een dealbreaker te zijn.

Lease auto is een andere.

En de causule dat je niet voor een concurrent mag voor X maanden na ontslag.
Concurrentiebeding idd.

Relatiebeding is vrij normaal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 20:04:20 #5
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_179093698
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 13:01 schreef DIYLady het volgende:
Dus jij zou met die eis komen? Sta jij wel sterk genoeg om dit te eisen? Je geeft zo ook wel meteen de vibe dat je niet lang wil blijven.
De IT markt is super- super-krap. Als werkgever die vibe wil oppikken, dan maakt dat geen zak uit.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_179093827
Ik zou niet verschijnen. Laat zien dat je de macht hebt!!
pi_179095199
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:04 schreef Hallmark het volgende:

[..]

De IT markt is super- super-krap. Als werkgever die vibe wil oppikken, dan maakt dat geen zak uit.
Dat weet ik - ik werk in de IT. Echter zie ik dat TS nog niet zo lang is afgestudeerd. Hij spreek ook over een trainingsprogramma. Dat is meestal voor de juniors met geen ervaring. Dat heb je toch wat minder te eisen. Tenzij dat recruiters je al contacteren voordat je bent afgestudeerd. Maar dat is ook niet gebeurd - zie andere topic van TS.

Ik weet de details niet noch zijn specialiteit. Vandaar de vraag - sta je wel sterk genoeg om dit te eisen? Moet hij voor zichzelf bepalen. Als je niet regelmatig gecontacteerd wordt door recruiters dan denk ik dat zijn profiel nog niet aantrekkelijk genoeg is om deze extra eisen te stellen.

Mocht TS geen ervaring hebben dat raad ik hem aan om gewoon een goed loon te onderhandelen. Dat is al heel wat als starter. Die training kosten worden vaak wel overgenomen door andere werkgevers. Na 5 jaar werkervaring kun je echt beginnen te onderhandelen.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 12:27:55 #8
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_179103599
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:43 schreef DIYLady het volgende:
Dat weet ik - ik werk in de IT. Echter zie ik dat TS nog niet zo lang is afgestudeerd. Hij spreek ook over een trainingsprogramma. Dat is meestal voor de juniors met geen ervaring. Dat heb je toch wat minder te eisen.
Op het gebied van salaris valt dan vaak niet te onderhandelen, nee. Dan geven ze alle HBO'ers bedrag X, en alle WO'ers bedrag Y. Klaar.

Maar de surprise buttsex moet je overslaan. Dus ongebruikelijke bepalingen qua studiekosten kun je best onderhandelen en anders zijn er genoeg andere mooie kansen.

Elke maand post er hier iemand in WGR dat ze iets getekend hebben waardoor ze zich achteraf genaaid voelen. Wees niet die persoon, TS.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_179106615
Nooit accepteren dat je studiekosten moet terugbetalen bij einde van de arbeidsovereenkomst. Die cursussen zijn vooral bedoeld ten behoeve van het bedrijf, niet voor jouw persoonlijke ontwikkeling. Ook zijn sommige cursussen belachelijk duur. Zo hebben ze mij naar een 5 daagse cursus gestuurd die niet veel voorstelde, maar wel 3500 euro moest kosten. Het cursusboek werd gewoon van voor tot achter behandeld. Met een beetje moeite kun je deze kennis ook zelf opdoen, via internet of je koopt een boek van een paar tientjes.
pi_179125236
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:12 schreef loni55 het volgende:
Ik zou niet verschijnen. Laat zien dat je de macht hebt!!
:D _O_ _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')