abonnement Unibet Coolblue
pi_179150709
het gaat over je eigen kinderen. Waarom noem je het dan in 's hemelsnaam oppassen?

Op de dagen dat je niet werkt zorg je voor je kinderen. Oppassen doe je op ANDERMANS kinderen!
pi_179152409
TS is allang weer weg hoor, hoorde niet wat hij wilde horen.
pi_179153001
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 15:08 schreef r_one het volgende:

[..]

Op grond van welke bepaling uit de CAO?
Niet alles hoeft "op grond van een regeling in de CAO".

Als je tijdig meldt dat je een bepaalde dag vrij wilt hebben en er is een parttime collega die die dag voor jou wil invallen is het opgelost. Of dat je zelfs maar een dagje ruilt met de collega, waardoor niet eens iemand verlof hoeft op te nemen en de collega geen overuren maakt.

In het kader van "goed werkgeverschap" heeft een werkgever heel wat uit te leggen als hij zo'n incidentele vrije dag waarvoor al vervanging geregeld is weigert. Hierbij ga ik er vanuit dat de werknemer die een vrije dag wil genoegen neemt met onbetaald verlof indien er niet voldoende vakantie-uren beschikbaar zijn.
  maandag 14 mei 2018 @ 13:51:06 #64
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_179153340
Voor de tigste keer dan maar: je hebt geen vakantie- (of verlof-)uren als je voor de klas staat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_179155058
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 13:38 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Niet alles hoeft "op grond van een regeling in de CAO".

Als je tijdig meldt dat je een bepaalde dag vrij wilt hebben en er is een parttime collega die die dag voor jou wil invallen is het opgelost. Of dat je zelfs maar een dagje ruilt met de collega, waardoor niet eens iemand verlof hoeft op te nemen en de collega geen overuren maakt.

In het kader van "goed werkgeverschap" heeft een werkgever heel wat uit te leggen als hij zo'n incidentele vrije dag waarvoor al vervanging geregeld is weigert. Hierbij ga ik er vanuit dat de werknemer die een vrije dag wil genoegen neemt met onbetaald verlof indien er niet voldoende vakantie-uren beschikbaar zijn.
Nee. Wat Janneke zegt.
pi_179158923
quote:
15s.gif Op maandag 14 mei 2018 13:51 schreef Janneke141 het volgende:
Voor de tigste keer dan maar: je hebt geen vakantie- (of verlof-)uren als je voor de klas staat.
So fucking what? Als de oplossing op tafel ligt (andere collega die bereid is om in te vallen of een dag te ruilen) dan moet de werkgever gewoon akkoord gaan. Indien geen verlofuren voorhanden zijn, dan middels onbetaald verlof. Daarover valt geen discussie te voeren als dit een keertje voor komt.

Dit zolang het incidenteel blijft.
  maandag 14 mei 2018 @ 18:31:15 #67
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_179158941
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:30 schreef Ivo1985 het volgende:
So fucking what?
Nou, jij post incorrecte informatie in het topic en ik corrigeer je daarop. Ik wist niet dat je kwaad werd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Janneke141 op 14-05-2018 18:38:51 ]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_179162303
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou, jij post incorrecte informatie in het topic en ik corrigeer je daarop. Ik wist niet dat je kwaad werd.
Leg dan eens uit wat er incorrect is? Ik geef in mijn post al aan dat het 'verlof' onbetaald kan zijn of middels uren/dagen ruilen meteen collega. Dan zijn is er dus geen betaald verlof nodig.
  maandag 14 mei 2018 @ 21:12:32 #69
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_179162454
Je leest toch niet. Zoek het lekker uit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_179165638
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:06 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Leg dan eens uit wat er incorrect is? Ik geef in mijn post al aan dat het 'verlof' onbetaald kan zijn of middels uren/dagen ruilen meteen collega. Dan zijn is er dus geen betaald verlof nodig.
Onbetaald verlof kan alleen als de CAO daarin voorziet, anders heb je op te draven.

Ruilen kan maar daarmee verplaats je het oppasprobleem alleen maar ipv het (al dan niet tijdelijk) op te lossen.

Incorrect is dat je 'zomaar' onbetaald verlof kan opnemen zoals het je goeddunkt. Als het volgens de CAO kan: oke. Als het volgens de CAO niet kan, dan kan het niet.

Vakantie- en verlofregeling werkt in het onderwijs nou eenmaal anders dan in het bedrijfsleven, je bent als leerkracht immers gebonden aan de schoolvakanties (en krijgt er dan ook meteen een shitload, dat dan weer wel :P ). Je hebt dan ook geen 'verlofuren voorhanden' zoals je in het bedrijfsleven verlof opbouwt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')