abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178998030
Ik lees nooit de telegraaf eigenlijk omdat ik weet dat het een minderwaardige sensatiekrant is.
Vanavond was ik bij afhaal-chinees, en daar laag een telegraaf welke ik toch maar eens gelezen heb.

Ik ben echt een beetje in schok, hoe daar geschreven wordt. Het lijken net internetposts, zo onprofessioneel. Het begon al met een artikel op de voorpagina waar met allerlei insinuaties de indruk gewekt wordt dat de verwarde man die afgelopen weekend op mensen instak in Den Haag niet verward zo zijn. :') ___!

Soit, daar gaat de klacht niet over. Een paar pagina's verderop stond de volgende kop "Bijna dood door asieldief"

Asieldief?
W--T--F :o

Dit is helemaal geen bestaand woord. Dit soort vocabulaire verwacht je van bepaalde fokkers of misschien op geen stijl, maar toch niet in een krant?

What's next? Kranten die het over haatbaarden hebben? :{

Klacht: telegraaf!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2018 20:34:58 ]
  maandag 7 mei 2018 @ 20:34:05 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178998089
de indruk worden gewekt

wat
  maandag 7 mei 2018 @ 20:35:10 #3
179075 hugecooll
pi_178998119
Verder wel creatief taalgebruik. Ik kan altijd wel lachen om dat soort termen :D dobberneger vond ik bijv. ook wel mooi gevonden
pi_178998132
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 20:34 schreef hugecooll het volgende:
de indruk worden gewekt

wat
jaja, snel getypt en niet nagelezen. Ik heb het aangepast. Vind je de klacht niet terecht?
  maandag 7 mei 2018 @ 20:36:45 #5
179075 hugecooll
pi_178998190
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 20:35 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

jaja, snel getypt en niet nagelezen. Ik heb het aangepast. Vind je de klacht niet terecht?
In vind de klacht in zoverre terecht dat je zou denken dat een asieldief iemand is die asiel steelt en niet dat het over een stelende asielzoeker gaat. Onduidelijke term dus
pi_178998294
Onterechte klacht. Word wakker mensen!!!
pi_178998708
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 20:35 schreef hugecooll het volgende:
Verder wel creatief taalgebruik. Ik kan altijd wel lachen om dat soort termen :D dobberneger vond ik bijv. ook wel mooi gevonden
dit ja
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_178999254
quote:
15s.gif Op maandag 7 mei 2018 20:32 schreef Hamzoef het volgende:

Ik lees nooit de telegraaf eigenlijk omdat ik weet dat het een minderwaardige sensatiekrant is.
Vanavond was ik bij afhaal-chinees, en daar laag een telegraaf welke ik toch maar eens gelezen heb.

Ik ben echt een beetje in schok, hoe daar geschreven wordt. Het lijken net internetposts, zo onprofessioneel. Het begon al met een artikel op de voorpagina waar met allerlei insinuaties de indruk gewekt wordt dat de verwarde man die afgelopen weekend op mensen instak in Den Haag niet verward zo zijn. :') ___!

Soit, daar gaat de klacht niet over. Een paar pagina's verderop stond de volgende kop "Bijna dood door asieldief"

Asieldief?

Dit is helemaal geen bestaand woord. Dit soort vocabulaire verwacht je van bepaalde fokkers of misschien op geen stijl, maar toch niet in een krant?

Ik zie soortgelijke benamingen ook in het NRC, AD of zelfs de Volkskrant.. Zoals bekend zijn die kranten allang niet meer die onafhankelijke kwaliteitskranten van de jaren 70 en volgend. Dus krijg je dit soort taalgebruik omdat ze "dichter bij de gewone man en vrouw willen komen te staan."
pi_178999712
quote:

Zelfs dan lees ik hem niet :)
pi_178999742
quote:
15s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:11 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik zie soortgelijke benamingen ook in het NRC, AD of zelfs de Volkskrant.. Zoals bekend zijn die kranten allang niet meer die onafhankelijke kwaliteitskranten van de jaren 70 en volgend. Dus krijg je dit soort taalgebruik omdat ze "dichter bij de gewone man en vrouw willen komen te staan."
ja maar jij hebt een Telegraaf abbo.
pi_179000121
De Telegraaf is geen krant maar een dagblad. Buiten dat, wat verwacht je van een blad dat heulde met de nazi's uit geldelijk gewin?

Dit recente voorbeeld had voor iedereen al reden moeten zijn dat vod enkel voor de kattenbak te gebruiken, lees je die rommel nu nog dan heb je een ernstig psychisch probleem:

pi_179000642
Niets mis met het beestje bij zijn naam te noemen. Deze zijn overigens beter geslaagd:

pi_179000773
quote:
14s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Niets mis met het beestje bij zijn naam te noemen.
Totdat het jouw extreem-rechts gedachtegoed betreft :')
pi_179003837
onterechte klacht
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_179003862
quote:
14s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Niets mis met het beestje bij zijn naam te noemen. Deze zijn overigens beter geslaagd:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
klopt, het is een sensatiekrant voor achterlijke mensen.
dat had ts al kunnen weten
  dinsdag 8 mei 2018 @ 03:13:22 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179004591
Afhaalchinees gebruiken voor een molukse of javaanse nederlander is prima maar dobberneger of asieldief gaat te ver, eh?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_179005219
Pleuris krant die Televaag
Zonder wrijving geen glans
pi_179005666
Onlangs nog berichten over de 'treitermeeuw' gelezen.

https://www.telegraaf.nl/(...)mes-aan-in-beverwijk

Maar inderdaad - pleuris krant.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 08:43:54 #19
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_179006403
quote:

Asieldief?

:')

Hoe had je het liever gezien? Welk woord moet gebruikt worden?
Vluchteling? :')
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_179006627
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 07:30 schreef C.L.Werner het volgende:
Onlangs nog berichten over de 'treitermeeuw' gelezen.

https://www.telegraaf.nl/(...)mes-aan-in-beverwijk

Maar inderdaad - pleuris krant.
Het is toch ook te belachelijk voor woorden dat een meeuw zo brutaal kan worden, dat hij zelfs mensen aanvalt. Als dat beest 5x een trap voor zijn harses krijgt, leert hij dat wel af...

Maar nee, laatst sloeg ik een meeuw van een tafeltje op het terras (zat op het tafeltje naast ons, op onze kibbeling te azen) en ik kreeg meteen het halve terras over me heen "of ik wel lekker was, hij doet toch niets".

Alsof die meeuw 's avonds wakker heeft gelegen van het feit dat iemand "hem niet mocht" :'), dit is hoe het gaat in de natuur, daarbij kan zo'n meeuw echt wel iets hebben.

Mensen worden veel te zacht en kleinzerig, kunnen niets hebben...
Weggegaan en opgerot
pi_179007166
quote:
Terechte klacht.
pi_179007324
In de oorlog was de Telegaar al fout, en nu kennelijk nog steeds.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 8 mei 2018 @ 10:01:47 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179007589
quote:
afhaal-chinees
Racist!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 10:10:35 #24
80382 manny
30 is best veel
pi_179007729
Dat heet framing. Een emotie aan een woord koppelen en een nieuw onbestaand woord maken, met een sterke emotionele lading. Is een goede debat techniek.

Voorbeelden:

Plofkip
Rapefugee
Reljeugd

Klasieke fout is bijvoorbeeld de Betuwelijn. Waardoor iedereen dat ding koppelt aan natuur en dus klagen, etc. Verkeerde framing
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_179007952
quote:

Asieldief?

-dat soort racistische prietpraat hoeft niet hoor-

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2018 10:25:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')