abonnement Unibet Coolblue
pi_178990423
quote:
Kamervragen over mogelijk etnisch profileren marechaussee Eindhoven Airport

D66 Tweede Kamerlid Salima Belhaj heeft de minister vragen gesteld over het mogelijk etnisch profileren door de Koninklijke Marechaussee op Eindhoven Airport. Die beschuldiging werd geuit door voormalig D66-gemeenteraadslid Mpanzu Bamenga uit Eindhoven. Die zag dat op Eindhoven Airport alleen zwarte mensen uit de rij werden gehaald voor een extra controle.

In zijn toespraak tijdens de herdenking van de bevrijding sprak de Eindhovense burgemeester John Jorritsma ook over de zaak. ,,Ik kan meneer Bamenga niet goed uitleggen wat er is gebeurd. Maar we leven gelukkig in een samenleving waarin hij zijn gram heeft kunnen halen en waarin de media over de gebeurtenis hebben kunnen berichten."

Bamenga kwam terug van een buitenlandse reis die hij had gemaakt om te kunnen speechen over vrijheid.

Bamenga zag bij aankomst op Eindhoven Airport dat van de meer dan 150 passagiers alleen de zwarte passagiers werden aangehouden. Toen Mpanzu Bamenga een marechaussee vroeg of dat toeval was, antwoordde de militair – volgens het oud-raadslid en voormalig politiek talent van Eindhoven - dat dat geen toeval was. Marechaussees hebben de taak potentiële criminelen en terroristen aan te houden, was het antwoord. “En ik hoor hem denken en die zijn meestal zwart”, aldus Bamenga.

De kwestie heeft inmiddels de landelijke politiek bereikt Salima Belhaj heeft de minister vragen gesteld. Vorig jaar stelde PvdA’er Gijs van Dijk ook al vragen toen het verhaal ging dat de marechaussee op Eindhoven Airport etnisch profileerde. Omdat er toen geen officiële meldingen waren besloot de minister niks te doen.

Bron: http://www.omroepbrabant.(...)ndhoven+Airport.aspx
Hier word ik zo moe van. De ordediensten hebben maar een beperkte slagkracht, dus dan zet jij in op de groep waar de pakkans het grootst is.

Dat wil niet zeggen dat iedereen binnen die groep terecht wordt geadresseerd. Bij een reclame voor hoorapparaten richt men zich meestal op de oudere doelgroep. Dat wil niet zeggen dat iedere oudere stokdoof is en van de jongere generatie niemand een gehoorapparaat nodig heeft.

En dan dit:
quote:
Bamenga kwam terug van een buitenlandse reis die hij had gemaakt om te kunnen speechen over vrijheid.
Zonder reisje niet kunnen speechen over vrijheid. Ik vraag mij toch af wie dit reisje betaald heeft.
pi_178990546
D66 :')
pi_178990713
Etnisch profileren :')

Toen ik vroeger de snoep/sigarenzaak inliep met wat klasgenoten werden ook wij gevolgd door een medewerker/manager, de bejaarden iets verderop in de winkel werden genegeerd. Is dat ook discriminatie of is dat gewoon de ervaring dat jongeren sneller snoep jatten dan bejaarden.
  maandag 7 mei 2018 @ 15:23:16 #4
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178990768
quote:
De ordediensten hebben maar een beperkte slagkracht, dus dan zet jij in op de groep waar de pakkans het grootst is.
Ja, deze man ziet er inderdaad uit als een vuige crimineel. De kans is groot dat hij bolletjes in zijn reet heeft zitten.

pi_178990824
Iets zegt me dat de mensen die hierop reageren alsof de marechaussee rechtmatig handelt dezelfde mensen zijn die beweren dat white privilege niet bestaat.
pi_178990916
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:12 schreef maan_man het volgende:

[..]

Hier word ik zo moe van. De ordediensten hebben maar een beperkte slagkracht, dus dan zet jij in op de groep waar de pakkans het grootst is.

Dat wil niet zeggen dat iedereen binnen die groep terecht wordt geadresseerd. Bij een reclame voor hoorapparaten richt men zich meestal op de oudere doelgroep. Dat wil niet zeggen dat iedere oudere stokdoof is en van de jongere generatie niemand een gehoorapparaat nodig heeft.

En dan dit:

[..]

Zonder reisje niet kunnen speechen over vrijheid. Ik vraag mij toch af wie dit reisje betaald heeft.
Tja, we kunnen toch nooit geloof schenken aan wat een iemand heeft gezien. Een iemand die ook nog eens geen wetenschapper is.
pi_178990964
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, deze man ziet er inderdaad uit als een vuige crimineel. De kans is groot dat hij bolletjes in zijn reet heeft zitten.

[ afbeelding ]
Ziet deze man eruit als een vuige crimineel?

Toch probeerde hij een vliegtuig op te blazen!
  maandag 7 mei 2018 @ 15:29:43 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_178990981
quote:
De Eindhovenaar vindt de controles niet efficiënt. ,,Echte terroristen en zware criminelen zijn altijd al bekend bij de inlichtingendiensten. Dit is alleen maar onnodig kwetsend. Je geeft mensen die vrijwel hun hele leven in Nederland wonen het gevoel dat ze hier nog steeds niet thuishoren.

https://www.ed.nl/eindhov(...)en-airport~ab9743a4/
Stukje uit een interview met de beste man. Echte terroristen en criminelen zijn toch altijd al bekend dus de controles kun je net zo goed afschaffen, dan doe je namelijk niemand kwetsen. Tja....

[ Bericht 0% gewijzigd door Twiitch op 07-05-2018 15:38:09 ]
pi_178991025
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:24 schreef Stranger het volgende:
Iets zegt me dat de mensen die hierop reageren alsof de marechaussee rechtmatig handelt dezelfde mensen zijn die beweren dat white privilege niet bestaat.
Als wij zulke racisten waren, dan haalden wij ook Chinese uit de rij.
  maandag 7 mei 2018 @ 15:34:41 #10
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178991135
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:24 schreef Stranger het volgende:
Iets zegt me dat de mensen die hierop reageren alsof de marechaussee rechtmatig handelt dezelfde mensen zijn die beweren dat white privilege niet bestaat.
Het is geen privilege, blanke mensen zijn nou eenmaal minder vaak crimineel tuig. We hebben dat vertrouwen verdiend.
  maandag 7 mei 2018 @ 15:35:37 #11
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178991165
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het is geen privilege, blanke mensen zijn nou eenmaal minder vaak crimineel tuig. We hebben dat vertrouwen verdiend.
'We'? Jij hebt daar geen ene flikker voor gedaan.
  maandag 7 mei 2018 @ 15:35:38 #12
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178991168
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, deze man ziet er inderdaad uit als een vuige crimineel. De kans is groot dat hij bolletjes in zijn reet heeft zitten.

[ afbeelding ]
Die rode broek is wel crimineel ja, ik bel direct de modepolitie. Afgrijselijk.
  maandag 7 mei 2018 @ 15:38:52 #13
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_178991290
Bij de TT denk je gelijk aan DENK.

quote:
Tweede Kamerlid Salima Belhaj
Maar dit komt natuurlijk op hetzelfde neer.
pi_178991370
Etnisch profileren = uitgaan van statistieken.
  maandag 7 mei 2018 @ 15:45:42 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178991526
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:24 schreef Stranger het volgende:
Iets zegt me dat de mensen die hierop reageren alsof de marechaussee rechtmatig handelt dezelfde mensen zijn die beweren dat white privilege niet bestaat.
Het probleem is -zoals al gezegd- ook een capaciteitsprobleem. Als jij met 10 KMAR mensen dat hele vliegveld moet controleren dan kun je niet iedereen gaan ondervragen en moet je heel snel een schifting maken wie je wel en niet wat nader onderzoekt.

Gaat het om terrorisme, dan is het gewoon logisch om je te richten op mannen tussen de 16 en de 32 jaar uit risicogebieden als het Midden-Oosten en Oost-Afrika.

De andere optie is om uit politieke correctheid dan wel een omaatje van 85 uit Apeldoorn te gaan ondervragen en een paar van die jonge gasten te laten lopen.

Of veel meer geld voor de KMAR, zodat ze daar 24/7 met 200 man kunnen gaan staan en heel veel mensen kunnen gaan controleren.

Kies maar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178992475
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, deze man ziet er inderdaad uit als een vuige crimineel. De kans is groot dat hij bolletjes in zijn reet heeft zitten.

[ afbeelding ]
Heeft wel een bolle kop. Misschien z'n hoofd even nakijken?
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_178992608
Hebben ze nou echt niks beters te doen in die kamer?
pi_178994417
Zaten er ook gekleurde marechaussees bij? Die kunnen niet discrimineren.
Racist
pi_178994558
Als je dit soort werk lang genoeg doet pik je de “verdachten” er gewoon uit. Iets in hun houding, kleding die niet helemaal klopt, bagage die vreemd is bla, bla, bla.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178994619
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 17:43 schreef Toga het volgende:
Zaten er ook gekleurde marechaussees bij? Die kunnen niet discrimineren.
Ja, wel.
pi_178994840
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

'We'? Jij hebt daar geen ene flikker voor gedaan.
Tuurlijk wel, door geen crimineel te zijn.
  maandag 7 mei 2018 @ 18:10:12 #22
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178994881
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 18:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, door geen crimineel te zijn.
Er zijn ook een boel Marokkanen die niet crimineel zijn, en toch onder dat vooroordeel vallen. Als je met dezelfde handeling zo'n verschillende uitkomst krijgt, kun je niet jezelf op je borst gaan kloppen.
  maandag 7 mei 2018 @ 18:18:03 #23
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_178995042
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 18:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er zijn ook een boel Marokkanen die niet crimineel zijn, en toch onder dat vooroordeel vallen. Als je met dezelfde handeling zo'n verschillende uitkomst krijgt, kun je niet jezelf op je borst gaan kloppen.
Stel je voor dat hetzelfde percentage autochtonen crimineel zou zijn als wat het nu onder de Marokkanen is, dan zou elke straat in Nederland een no-go zone zijn ;(
  maandag 7 mei 2018 @ 18:20:53 #24
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178995107
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 18:18 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Stel je voor dat hetzelfde percentage autochtonen crimineel zou zijn als wat het nu onder de Marokkanen is, dan zou elke straat in Nederland een no-go zone zijn ;(
En dan zou je niet meer in KLB kunnen komen zonder 10 verontwaardigde topics over dat mensen doorzocht zijn door de politie terwijl ze niets gedaan hebben.
  maandag 7 mei 2018 @ 18:23:25 #25
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_178995171
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 18:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

En dan zou je niet meer in KLB kunnen komen zonder 10 verontwaardigde topics over dat mensen doorzocht zijn door de politie terwijl ze niets gedaan hebben.
Precies, zo werkt het dus.. Helaas moeten de goede soms onder de kwaden lijden, dat gebeurt wel vaker.. Beetje begrip daarvoor zou op z'n plaats zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')