abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 10 mei 2018 @ 19:54:41 #26
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179069886
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 18:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ligt er denk ik ook aan of deze problemen voor jou wel of niet een probleem zijn. Zelf zou ik niks hebben met de problemen van het idool van een voelballiefhebber, dat gezeik ben ik na een tijdje ook wel weer zat. Dan praat ik nog liever over autisme en de bijbehorende problemen. En dit is bij elk volgend mens weer anders.
Ik denk niet alleen daar aan. Kijk, als wij elkaar IRL kennen, en jij vertelt me een issue dat jij hebt, dan ben ik een en al oor, ik probeer inhoudelijk te reageren, advies te geven etc etc.

Maar als ik van de 10x daarna dat ik jou tegenkom wij alle 10 de keren een soortgelijk gesprek hebben, dan weet ik zeker dat ik de 11e keer tegen jou zeg ´ik ben er klaar mee´, en ik denk dat dat al wel eerder gebeurd dan die 10x.

Daarbij er wél vanuit gaande dat je al die keren met hetzelfde issue komt. Dus in grote lijnen hetzelfde gesprek meerdere keren voeren. Daar zou ik geen zin in hebben, en ik denk de meeste mensen niet. Mensen gaan je dan ontlopen want immers, de kans dat je weer met gedoe komt is groot, en als mensen lekker op het terras zitten of een leuke avond willen hebben, dan bestaat dat voor de meeste mensen niet uit alweer Henkie te moeten opbeuren omdat ie elke keer alleen maar gedoe heeft en nooit iets leuks.

Mensen hebben daar gewoon geen zin in. Dan kunnen we natuurlijk stellen dat de meeste mensen vooral met zichzelf bezig zijn (dat IS ook zo, en m.i. terecht) maar misschien moet degene die altijd 'gedoe' heeft ook de hand in eigen boezem steken en snappen dat niet iedereen altijd maar bezig is het luisterende oor te zijn voor jou, die mensen hebben meer (en leukere) dingen te doen dan de hele tijd jouw 'shit' aan te horen.

Het is wat gechargeerd, maar ik vond het lastig te omschrijven wat ik bedoel.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179069932
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2018 10:23 schreef sigme het volgende:
Misschien zou de wereld wel veel mooier zijn als de mensen in armoede zouden leven. Naastenliefde, gastvrijheid, verbondenheid, de wetenschap dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten en elkaar hard nodig hebben.

Misschien.

Misschien ook wel niet.
Klinkt als een westers individu met geld en vrijheid die het leven aan de onderkant romantiseert.

Ik snap best dat je zoiets weleens een kleine periode zou willen ervaren maar na een jaar heb je dat wel weer bekeken en er is ook een reden dat die mensen zich willen vrijworstelen van schulden, leningen in een beknellende commune en ook net als jij zelfstandiger willen zijn, betaalde vakanties willen, en willen kunnen reizen.
pi_179084792
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 19:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik denk niet alleen daar aan. Kijk, als wij elkaar IRL kennen, en jij vertelt me een issue dat jij hebt, dan ben ik een en al oor, ik probeer inhoudelijk te reageren, advies te geven etc etc.

Maar als ik van de 10x daarna dat ik jou tegenkom wij alle 10 de keren een soortgelijk gesprek hebben, dan weet ik zeker dat ik de 11e keer tegen jou zeg ´ik ben er klaar mee´, en ik denk dat dat al wel eerder gebeurd dan die 10x.

Daarbij er wél vanuit gaande dat je al die keren met hetzelfde issue komt. Dus in grote lijnen hetzelfde gesprek meerdere keren voeren. Daar zou ik geen zin in hebben, en ik denk de meeste mensen niet. Mensen gaan je dan ontlopen want immers, de kans dat je weer met gedoe komt is groot, en als mensen lekker op het terras zitten of een leuke avond willen hebben, dan bestaat dat voor de meeste mensen niet uit alweer Henkie te moeten opbeuren omdat ie elke keer alleen maar gedoe heeft en nooit iets leuks.

Mensen hebben daar gewoon geen zin in. Dan kunnen we natuurlijk stellen dat de meeste mensen vooral met zichzelf bezig zijn (dat IS ook zo, en m.i. terecht) maar misschien moet degene die altijd 'gedoe' heeft ook de hand in eigen boezem steken en snappen dat niet iedereen altijd maar bezig is het luisterende oor te zijn voor jou, die mensen hebben meer (en leukere) dingen te doen dan de hele tijd jouw 'shit' aan te horen.

Het is wat gechargeerd, maar ik vond het lastig te omschrijven wat ik bedoel.
Ik snap wel wat je bedoelt en ik herken het ook (probeerde ik ook te omschrijven met het geklaag en ach en wee van een voetballiefhebber, dat geklaag gaat eeuwig zo door lol).

Er zijn dingen waar ik genoeg van heb (kom bijvoorbeeld wel wat vaker mensen tegen die klagen dat ze nooit geld hebben, maar ook niet dat gat in hun hand kunnen/willen dichten en dus ZICHZELF in de schulden werken) en die dingen leg ik dan niet aan 1 bepaald persoon vast.
Vroeger deed ik dat ook wel, een luisterend oor proberen te bieden aan allemans problemen, maar ik ben tot de ontdekking gekomen dat als iemands problemen me simpelweg niets kunnen boeien, ik enorm veel moeite zal hebben om de motivatie op te brengen om die problemen te leren begrijpen en adequate reacties daarop te geven. Als ik dan vervolgens ontdek dat die persoon eigenlijk gewoon een zeikerd is (zoals die voetbalsupporter of die geldverkwister of zo), dan is mijn motivatie al nauwelijks meer van die nul af te krijgen.
Kom ik 5 jaar later weer zo'n zelfde typetje tegen, dan is die tolerantie voor diens problematiek nog steeds nul, dus die 10 kansen gaat ie al niet meer krijgen.

Omgekeerd is er bepaalde problematiek waar ik wel feeling voor heb. 'Gezeik' over depressie en suïcidale gedachten bijvoorbeeld, ik zit niet voor niets al zo lang in D&A (goed ik zit zelf ook niet altijd lekker in m'n vel maar that's besides the point). Bepaalde problematiek boeit me mateloos, letterlijk mateloos. Voor mij IS dat ook een probleem. En dat is wat ik bedoelde met of bepaald geklaag voor mij wel of niet een probleem is. Klagen over geldgebrek door meneer/mevrouw Gatindehand IS voor mij dus geen probleem (geen geldprobleem). Die hebben geen geldproblemen door te laag loon of te hoge huren en stomme telefoons die zogenaamd steeds vervangen MOETEN worden, snap je?

Hun 'geldprobleem' bestaat niet, maar hun uitgavenprobleem daar willen ze het niet over hebben. Oké, doei dan met je 'probleem' :W
  vrijdag 11 mei 2018 @ 10:55:04 #29
33189 RM-rf
1/998001
pi_179084895
Waarom vat je 'onbegrip vanuit je omgeving' onder 'collectief denken' ?

onbegrip vanuit je omgeving is iets dat iedereen kan en zal ervaren vroeger of later, het is gewoon altijd goed mogelijk dat een bepaald persoon in je omgeving jou niet begrijpt of oordelt, op onterechte gronden...

Maar dan gelijk te gaan stellen dat dat een 'colectief' iets is, is totale onzin...
dat heeft nu juist niks met 'collectief denken' te maken.

Het is eerder zo dat het me opvalt dat sommige mensen steeds sneller een uitlating of mening van een individu, gaan verwarren met een "collectieve mening" en dan net doen alsof een grot deel van de samenleving precies hetzelfde denkt als die eenling, zeker als die eenling bv erg 'luid' is in het verkondigen van zijn/haar mening...

Vervolgens zijn er ook grote groepen die lijken te denken dat de meerderheids-mening ook gelijkstaat aan de meest luidkeels ge-uitte of luid geschreeuwde meningen.
En het erop neerkomt bepaalde meningen vooral o hard mofgelijk en erg stuurs te gaan verkondigen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_179093615
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 18:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik kom dit soort uitspraken wel vaker tegen en ik vind ze absurd. Waarom zou dit überhaupt een rol spelen in het leven van een gewone burger hier?
Ik vind 't een beetje stemmingmakerij.
Waarom zou er geen oorlog kunnen komen? Zijn mensen zo verschrikkelijk anders geworden na 1945. Zijn we een heel stuk beschaafder geworden?

Het gaat sinds 1945 heel goed. We kennen niks anders dan leven in een land waar vrijheid vanzelfsprekend is. Maar vrijheid is niet vanzelfsprekend op de wereld. Wat tegenwoordig in Noord-Korea gebeurt is vergelijkbaar met Unit 731 in de jaren 30 van de vorige eeuw; als je het niet kent, zoek het dan maar op op internet.

We leven in een wereld waarin niet iedereen goed en lief is. Wat ik zeg is geen stemmingmakerij maar bewustwording. Ik vind echt dat de samenleving in Nederland uit elkaar valt en het wordt iedereen voor zich. Dat gaat een keer escaleren.
pi_179093675
Ik denk dat dit verhaal meer over je eigen gevoel gaat dan hoe het echt is.

Op vrijwel alle vlakken gaat het beter dan ooit. Behalve dat de aarde wat hard opgebruikt wordt.

Vrijwel alles is beter dan vroeger. Er is betere medische zorg, er is voor iedereen veel meer rijkdom, maar ook vrije tijd.

We hebben zat. Hoe jij het beleeft lijkt mij eerder door je eigen levenshouding en leeftijd te komen.

Vroeger was niet beter. Achteraf is alles prima en leuker, we onthouden vooral de leuke dingen.
Whatever...
pi_179093706
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:55 schreef RM-rf het volgende:
Waarom vat je 'onbegrip vanuit je omgeving' onder 'collectief denken' ?
Omdat het niet alleen mijzelf betreft. Ik zie het echt overal.

Het is normaal dat mensen niet alles kunnen begrijpen. Ik begrijp ook weleens dingen niet en ik zal ook weleens mensen gekwetst hebben daarmee zonder er slechte bedoelingen mee te hebben.

Maar met 'collectief denken' bedoel ik bijvoorbeeld: als jij binnen een groep eerst dezelfde mening hebt als de rest, maar vervolgens ontdek je iets waardoor je anders tegen de zaak aankijkt en dus een andere mening gaat krijgen ... dan wordt het vaak heel lastig voor je om de anderen jouw inzichten duidelijk te maken. Het gaat er niet perse om dat je gelijk hebt of niet, maar anderen willen vaak bij voorbaat niet eens naar jou luisteren. Ze hebben iets van "we zijn het unaniem eens over dit, dus het is klaar!"
pi_179094218
Misschien begeef je je in de verkeerde groepen?
Whatever...
pi_179118185
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 19:57 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Waarom zou er geen oorlog kunnen komen? Zijn mensen zo verschrikkelijk anders geworden na 1945. Zijn we een heel stuk beschaafder geworden?

Het gaat sinds 1945 heel goed. We kennen niks anders dan leven in een land waar vrijheid vanzelfsprekend is. Maar vrijheid is niet vanzelfsprekend op de wereld. Wat tegenwoordig in Noord-Korea gebeurt is vergelijkbaar met Unit 731 in de jaren 30 van de vorige eeuw; als je het niet kent, zoek het dan maar op op internet.

We leven in een wereld waarin niet iedereen goed en lief is. Wat ik zeg is geen stemmingmakerij maar bewustwording. Ik vind echt dat de samenleving in Nederland uit elkaar valt en het wordt iedereen voor zich. Dat gaat een keer escaleren.
Je hebt me (weer) verkeerd begrepen.
Mijn punt is niet dat het niet kan gebeuren, maar dat ik het raar vind het over schijnbaar alles te hebben wat mogelijk misschien zou kunnen gebeuren. Er kan ook elk moment van de dag een meteoriet op je hoofd landen of (nog erger) ineens je arm eraf scheuren! En je kunt er niets aan doen, die dingen gaan zelfs door daken heen!

maar hoe vreselijk iets als dit zou kunnen zijn, het is niet iets wat mij bezig houdt. Net zoals die oorlog van jou mij niet bezig houdt.
Sterker nog, dat dit jou bezig houdt, zegt meer over jou dan over een eventuele oorlogskans. Het is stemmingmakerij omdat je angst zaait terwijl dat helemaal niet om een reële angst hoeft te gaan.
pi_179124024
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 19:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Klinkt als een westers individu met geld en vrijheid die het leven aan de onderkant romantiseert.

Ik snap best dat je zoiets weleens een kleine periode zou willen ervaren maar na een jaar heb je dat wel weer bekeken en er is ook een reden dat die mensen zich willen vrijworstelen van schulden, leningen in een beknellende commune en ook net als jij zelfstandiger willen zijn, betaalde vakanties willen, en willen kunnen reizen.
Ik moet er ook niet aan denken. Word je niet geaccepteerd in een groep, ben je gelijk de sjaak. Dan woon ik toch liever in een land met vrijheden en een vangnet voor als het goed mis gaat.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179126731
quote:
15s.gif Op zondag 13 mei 2018 00:56 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik moet er ook niet aan denken. Word je niet geaccepteerd in een groep, ben je gelijk de sjaak. Dan woon ik toch liever in een land met vrijheden en een vangnet voor als het goed mis gaat.
Die groep is bijna altijd nog 100% gelovig ook. Iedere dag maar bidden dat je geen ongeluk krijgt waardoor je tijdelijk geen summier inkomen meer hebt, of arbeidsongeschikt raakt waardoor je het hele gezin het rafijn intrekt.

En rijkeren die menen dat zulke mensen in lompen moeten lopen in plaats van in moderne kleding of eigenlijk veel rijker zijn omdat ze eens een breedbeeld tv als gift van een rijker familielid hebben ontvangen. Want als je arm bent moet je je daar blijkbaar voor verantwoorden.

In 3e wereldlanden hoor je ook wel klachten als 'kijk, die doen niets.. en de overheid geeft ze een huis' als de overheid geen zin heeft om zo'n gezin over straat te laten zwerven. Als je zoiets "krijgt" sta je er behoorlijk kut voor en het krenkt de meeste mensen in hun eigenwaarde als ze zelfs hun leven niet zelf meer kunnen inrichten.

[ Bericht 8% gewijzigd door Beathoven op 13-05-2018 09:00:53 ]
pi_179132069
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 08:47 schreef Beathoven het volgende:

Die groep is bijna altijd nog 100% gelovig ook. Iedere dag maar bidden dat je geen ongeluk krijgt waardoor je tijdelijk geen summier inkomen meer hebt, of arbeidsongeschikt raakt waardoor je het hele gezin het rafijn intrekt.

En rijkeren die menen dat zulke mensen in lompen moeten lopen in plaats van in moderne kleding of eigenlijk veel rijker zijn omdat ze eens een breedbeeld tv als gift van een rijker familielid hebben ontvangen. Want als je arm bent moet je je daar blijkbaar voor verantwoorden.

In 3e wereldlanden hoor je ook wel klachten als 'kijk, die doen niets.. en de overheid geeft ze een huis' als de overheid geen zin heeft om zo'n gezin over straat te laten zwerven. Als je zoiets "krijgt" sta je er behoorlijk kut voor en het krenkt de meeste mensen in hun eigenwaarde als ze zelfs hun leven niet zelf meer kunnen inrichten.
Ja maar waarom is er dan bij sommige mannen wel de opvatting dat zij voor hun vrouw moeten zorgen, ook nu nog steeds in NL als zij zich zelf in hun eigenwaarde gekrenkt voelen als er voor hen wordt gezorgd?
Het heeft natuurlijk2 kanten. Het is beter als er voor je gezorgd wordt dan dat je op straat woont en verhongert. Anderzijds wil je alles zelf kunnen doen en is het vervelend als dat niet lukt. Dat kan de eigen schuld zijn of het komt door een achterstand die zo groot is geworden dat het wegwerken ervan veel te traag gaat. ik ben zelf blij dat ik een baan heb, maar dat verbaasd mij eigenlijk gezien mijn achterstand.. weet ook niet hoe lang ik dat nog heb.. maar die mensen in ontwikkelingslanden hebben ook een achterstand die heel moeilijk in te halen is. je kunt ze beter geld geven voor onderwijs, maar dat moeten ze ook wel gaan. en dan hebben ze idd een huis nodig, en voldoende rust om te kunnen werken aan zichzelf.
Al die sociale verplichtingen belemmeren de individuele ontwikkeling heel erg omdat men geen rust krijgt om na te denken.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_179139948
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:38 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja maar waarom is er dan bij sommige mannen wel de opvatting dat zij voor hun vrouw moeten zorgen, ook nu nog steeds in NL als zij zich zelf in hun eigenwaarde gekrenkt voelen als er voor hen wordt gezorgd?
Interessante discussie wel, ik denk dat je met name in armere gezinnen een ouderwetse verdeling van genderrollen ziet omdat zij niet echt de kans krijgen zich te ontplooien en daardoor ook qua ontwikkeling conservatief blijven en nooit de kar zullen trekken. Nu laat ik Nederland gemakshalve even buiten de discussie omdat er een sociaal vangnet onder hangt en Nederland wereldwijd wel een beetje een kartrekker is als het op vernieuwing aankomt.

quote:
Het heeft natuurlijk2 kanten. Het is beter als er voor je gezorgd wordt dan dat je op straat woont en verhongert. Anderzijds wil je alles zelf kunnen doen en is het vervelend als dat niet lukt. Dat kan de eigen schuld zijn of het komt door een achterstand die zo groot is geworden dat het wegwerken ervan veel te traag gaat. ik ben zelf blij dat ik een baan heb, maar dat verbaasd mij eigenlijk gezien mijn achterstand.. weet ook niet hoe lang ik dat nog heb.. maar die mensen in ontwikkelingslanden hebben ook een achterstand die heel moeilijk in te halen is. je kunt ze beter geld geven voor onderwijs, maar dat moeten ze ook wel gaan. en dan hebben ze idd een huis nodig, en voldoende rust om te kunnen werken aan zichzelf.
Al die sociale verplichtingen belemmeren de individuele ontwikkeling heel erg omdat men geen rust krijgt om na te denken.
In derde wereldlanden heb je openbare faciliteiten zoals ziekenhuizen en scholen die van ellende aan elkaar hangen en waar men dan van zegt 'ja, maar we bieden wel een basis' ook als deze basis betekend dat je letterlijk wachtend kunt sterven. Daar zijn prive-faciliteiten objectief gezien vele malen beter dan de openbare, maar daar betaal je dan ook stevig voor waardoor je een elite vs arm competitie krijgt. En als je deze prive faciliteiten van zo'n 3e wereldland dan weer op de schaal zet naast bijvoorbeeld Nederlandse openbare faciliteiten dan verdwijnen ze ergens in de onderste regionen op de lijst omdat iedereen in Nederland in principe gewoon toegang heeft tot uitstekend openbaar onderwijs.

Het is alleen dat Nederlanders dit zelf niet zo zien omdat ze alleen het ei kennen waarin ze opgroeien en daardoor veel kader missen.
pi_179145265
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 23:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je hebt me (weer) verkeerd begrepen.
Mijn punt is niet dat het niet kan gebeuren, maar dat ik het raar vind het over schijnbaar alles te hebben wat mogelijk misschien zou kunnen gebeuren. Er kan ook elk moment van de dag een meteoriet op je hoofd landen of (nog erger) ineens je arm eraf scheuren! En je kunt er niets aan doen, die dingen gaan zelfs door daken heen!

maar hoe vreselijk iets als dit zou kunnen zijn, het is niet iets wat mij bezig houdt. Net zoals die oorlog van jou mij niet bezig houdt.
Sterker nog, dat dit jou bezig houdt, zegt meer over jou dan over een eventuele oorlogskans. Het is stemmingmakerij omdat je angst zaait terwijl dat helemaal niet om een reële angst hoeft te gaan.
Mijn gedachten hierover zijn dat mensen zich hier wel vaker bewust moeten zijn dat vrijheid en luxe niet vanzelfsprekend zijn. En dat bedoel ik niet om ze bang te maken, maar om na te denken over hoe ze in het leven staan en of hen dat sterk en zelfredzaam maakt.

Stel dat het ooit toch gaat komen. Kan jij je een voorstelling maken hoe jij dan zal gedragen? Tijdens de Tweede Wereldoorlog waren sommige mensen NSBers en anderen juist verzetshelden.

Als we in een maatschappij leven waar mensen heel erg egocentrisch zijn, voornamelijk denken aan hun eigen welzijn maar geen interesse hebben in dat van hun medemens, dan is de kans groter dat er in oorlogstijden meer landverraders zijn, want die mentaliteit zit meer in de samenleving. Ook acht ik de kans aanzienlijk kleiner dat we als land voldoende verzet kunnen plegen.

Ik zie gelukkig nog steeds wel veel mooie dingen in Nederland waaruit blijkt dat mensen een goed hart hebben, betrokken zijn met anderen en moedig zijn. Echter ik zie ook dingen die de samenleving ontwrichten. Het zou kunnen dat dat er altijd al was, maar nu pas opvalt vanwege bijvoorbeeld internet waaruit het gedrag van 'gewone mensen' steeds meer zichtbaar wordt.
pi_179145675
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 00:37 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Mijn gedachten hierover zijn dat mensen zich hier wel vaker bewust moeten zijn dat vrijheid en luxe niet vanzelfsprekend zijn. En dat bedoel ik niet om ze bang te maken, maar om na te denken over hoe ze in het leven staan en of hen dat sterk en zelfredzaam maakt.

Stel dat het ooit toch gaat komen. Kan jij je een voorstelling maken hoe jij dan zal gedragen? Tijdens de Tweede Wereldoorlog waren sommige mensen NSBers en anderen juist verzetshelden.

Als we in een maatschappij leven waar mensen heel erg egocentrisch zijn, voornamelijk denken aan hun eigen welzijn maar geen interesse hebben in dat van hun medemens, dan is de kans groter dat er in oorlogstijden meer landverraders zijn, want die mentaliteit zit meer in de samenleving. Ook acht ik de kans aanzienlijk kleiner dat we als land voldoende verzet kunnen plegen.

Ik zie gelukkig nog steeds wel veel mooie dingen in Nederland waaruit blijkt dat mensen een goed hart hebben, betrokken zijn met anderen en moedig zijn. Echter ik zie ook dingen die de samenleving ontwrichten. Het zou kunnen dat dat er altijd al was, maar nu pas opvalt vanwege bijvoorbeeld internet waaruit het gedrag van 'gewone mensen' steeds meer zichtbaar wordt.
Qua internet geldt het natuurlijk voor de hele wereld. Helaas komt daardoor veel meer troep aan de oppervlakte. Vroeger maakte een krant of een journaal een filter, maar tegenwoordig lees je over alles wat er maar leeft.

Ik denk alleen niet dat er door alle sociale interactie, allianties , verbonden democratieen en handelsnetwerken op termijn nog echt een oorlog in het westen zal komen. Het zijn andere tijden en de condities en statistieken spreken alle kansen tegen.
pi_179145986
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 02:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Qua internet geldt het natuurlijk voor de hele wereld. Helaas komt daardoor veel meer troep aan de oppervlakte. Vroeger maakte een krant of een journaal een filter, maar tegenwoordig lees je over alles wat er maar leeft.

Ik denk alleen niet dat er door alle sociale interactie, allianties , verbonden democratieen en handelsnetwerken op termijn nog echt een oorlog in het westen zal komen. Het zijn andere tijden en de condities en statistieken spreken alle kansen tegen.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik vond het een jaar (?) geleden wel griezelig om te realiseren hoeveel invloed Erdogan had op de EU. Een Duitse stand-up comedian die verder geen binding heeft met Turkije moest onderduiken omdat Erdogan aan Merkel verzocht hem uit te leveren aan Turkije nadat hij grappen over Erdogan maakte op TV.

Ik had tot een paar jaar geleden wel het gevoel dat je goed veilig bent in de welvarende landen van de EU. Maar zo vanzelfsprekend vind ik het niet.

Ik zou bij god niet weten wat - het hoeft niet persé drama te zijn - maar ik denk wel dat er iets heel erg gaat veranderen.
pi_179148386
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 03:24 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik vond het een jaar (?) geleden wel griezelig om te realiseren hoeveel invloed Erdogan had op de EU. Een Duitse stand-up comedian die verder geen binding heeft met Turkije moest onderduiken omdat Erdogan aan Merkel verzocht hem uit te leveren aan Turkije nadat hij grappen over Erdogan maakte op TV.

Ik had tot een paar jaar geleden wel het gevoel dat je goed veilig bent in de welvarende landen van de EU. Maar zo vanzelfsprekend vind ik het niet.

Ik zou bij god niet weten wat - het hoeft niet persé drama te zijn - maar ik denk wel dat er iets heel erg gaat veranderen.
Dat je veilig bent voor wie? Het is niet zo dat die vijand per se een buitenlandse entiteit hoeft te zijn. Misschien is je buurman je grootste vijand en weet je van niks :P
pi_179158408
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 09:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat je veilig bent voor wie?
Relatief gezien, he

Natuurlijk heeft niet iedereen in Nederland het even goed getroffen als de ander. Er gelden helaas voor sommige mensen omstandigheden waardoor ze een onveilig rotleven hebben.

Maar gemiddeld bekeken vind ik dat mensen in Nederland het erg goed hebben vergeleken met de rest van de wereld. Ik zou bijvoorbeeld niet in rusland willen wonen, omdat de politiek je daar vrijheden ontneemt die je hier wel hebt. En dan is zelfs Rusland nog by far niet het ergste
pi_179158912
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 09:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat je veilig bent voor wie? Het is niet zo dat die vijand per se een buitenlandse entiteit hoeft te zijn. Misschien is je buurman je grootste vijand en weet je van niks :P
Vijanden als het zoldertrappetje en doodgewoon het verkeer staan erg hoog. Daarnaast schijnen er ook veel mensen uit bed te vallen met dodelijke afloop.

Maar goed, dat noemen we gewone dingen en die genereren geen vullende mediaprogramma's.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')