abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178941887
Tegenwoordig zien de fietsen er hip en modern uit, met een mooie vorm, een flitsend kleurtje en een wirwar van kabels.
Helaas is mijn ondervinding dat deze na geruime tijd al gaan rammelen.
kennissen van me zeggen ook dat een nieuwe fiets gemiddeld maar 10 jaar mee gaat.
Zwengelen bij zware gewichten, moeilijk te demonteren onderdelen, laat staan als je er kinderen of zware lasten mee wilt vervoeren .

Vroeger toen je een fiets kocht kon men er gerust van uit gaan dat deze dertig jaar mee ging, deze dagen lijken voorgoed vervlogen. ook de moderne E-bikes lijken na drie jaar met accu-problemen te kampen.
Ben ik alleen in deze ervaring? of speelt het ook mee hoe men tegenwoordig met zijn/haar spullen om gaat?

Klacht: Goede ouderwetse Hollandse degelijkheid zoals die lompe maar o zo betrouwbare jaren 50 karren bestaat niet meer. :N
pi_178941926
Ik zit alleen maar op de witte tuinstoel schultenbrau te klappen 1x in de maand komt thuisbezorgt met 45 trayen halve liters scheelt weer fietsen
Ik zwaai naar dieren.
pi_178941945
Daar zit wel wat in ja, bagagedragers die max 25 kg kunnen dragen :')
  vrijdag 4 mei 2018 @ 20:37:51 #4
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_178942023
Batavus personal bike, oerlelijk maar ook oerdegelijk. _O_
  vrijdag 4 mei 2018 @ 20:40:17 #5
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_178942080
Ik wil een zwart rood gele fiets maar die kan je hier niet krijgen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_178942136
Je hebt nog wel goede kwaliteit transportfietsen hoor.
pi_178942166
Cortina U4 met één versnelling en terugtraprem. Prima fiets.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178942173
Geen DM gehad, niet gelezen.
pi_178942212
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 20:32 schreef Werkman het volgende:
Tegenwoordig zien de fietsen er hip en modern uit, met een mooie vorm, een flitsend kleurtje en een wirwar van kabels.
kennissen van me zeggen ook dat een nieuwe fiets gemiddeld maar 10 jaar mee gaat.
Het hangt ervan af hoeveel je ermee rijdt hé. Als je per jaar 6000 kilometer fietst, lijkt het me begrijpelijk dat je fiets na 10 jaar versleten is.
Maar als je per jaar slechts 2000 kilometer rijdt met dezelfde fiets, en die gaat pas na 30 jaar kapot, dat is die uiteindelijk toch niet langer meegegaan dan in het eerste geval?
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
pi_178942221
Gewoon een Schindelhauer kopen.
pi_178942263
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 20:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik wil een zwart rood gele fiets maar die kan je hier niet krijgen.
Ik wil hem wel voor je overspuiten hoor. :7
pi_178942819
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 20:46 schreef Werkman het volgende:

[..]

Ik wil hem wel voor je overspuiten hoor. :7
dat zei ik net nog tegen je zusje
pi_178944044
Het idee is toch dat je af en toe gewoon een nieuwe fiets koopt, niet telkens een fiets oplapt.. net zoals je niet telkens een computer op gaat lappen maar gewoon een nieuwe koopt om de 3 jaar.
pi_178944232
Mijn Gazelle is helemaal verroest terwijl de fiets van mijn oma ernaast er nog prima uit ziet. :')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178947717
quote:
Zwengelen bij zware gewichten, moeilijk te demonteren onderdelen, laat staan als je er kinderen of zware lasten mee wilt vervoeren .

Vroeger toen je een fiets kocht kon men er gerust van uit gaan dat deze dertig jaar mee ging, deze dagen lijken voorgoed vervlogen. ook de moderne E-bikes lijken na drie jaar met accu-problemen te kampen.
Ben ik alleen in deze ervaring? of speelt het ook mee hoe men tegenwoordig met zijn/haar spullen om gaat?

Klacht: Goede ouderwetse Hollandse degelijkheid zoals die lompe maar o zo betrouwbare jaren 50 karren bestaat niet meer. :N
Terechte verklaging WM :(

Al die hipsterzooi en bejaarden accuhulpfietsen troep is het -O-
pi_178948122
pi_178948193
Planned obsolescence heet dat gewoon. Als ze je drie fietsen kunnen verkopen in dertig jaar in plaats van een komt hun dat natuurlijk goed uit. Dit is vaak zo bij producten waar je mensen niet kan aansporen een nieuwe to kopen door een kek nieuw model to introduceren.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 09:44:40 #18
369251 Geralt
of Rivia
pi_178948228
Dat komt allemaal omdat we tegenwoordig nogal een wegwerpmaatschappij hebben.

Vroeger was alles degelijk. Tegenwoordig is alles 1 dag na de wettelijke garantie kapot zo een beetje :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_178948950
quote:

Bovenstaand model bedoel je? Ik heb die nog steeds, gewoon goed kijken en kopen. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. En gaan jaren mee. Die van mij heb ik nu al meer dan 22 jaar en nog steeds goed.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 11:19:45 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_178949631
Mijn Kronan uit 1999 is nog steeds in puickende conditie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_178977767
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 20:43 schreef Jordy-B het volgende:
Cortina U4 met één versnelling en terugtraprem. Prima fiets.
Ik vind een terugtraprem verschrikkelijk onpraktisch. Je kunt de trappers niet achteruitdraaien en ik rem vaak onbedoeld. :X
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
pi_178978531
quote:
13s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:28 schreef Wandeling het volgende:

[..]

Ik vind een terugtraprem verschrikkelijk onpraktisch. Je kunt de trappers niet achteruitdraaien en ik rem vaak onbedoeld. :X
Waarom zou je de trappers achteruitdraaien? Behalve dan om te remmen...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178979931
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 22:00 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Waarom zou je de trappers achteruitdraaien? Behalve dan om te remmen...
Om de trapper weer op de juiste positie te zetten voor als je weer weg wilt fietsen bij het stoplicht?
pi_178980511
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 22:54 schreef schaapblaat het volgende:

[..]

Om de trapper weer op de juiste positie te zetten voor als je weer weg wilt fietsen bij het stoplicht?
Als je met een terugtraprem remt, staat je trapper in de juiste positie om weer weg te fietsen. Tenzij je een prutser bent.
pi_178980565
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:28 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Als je met een terugtraprem remt, staat je trapper in de juiste positie om weer weg te fietsen. Tenzij je een prutser bent.
Als je met je rechtervoet remt maar je linkervoet aan de grond zet dan staat je trapper verkeerd.

Klopt, ik ben een prutser, elke keer als ik mijn fatsoenlijke fiets wegbreng krijg ik zo'n pruts terugtraprem leenfiets mee en dan sta ik te prutsen bij het stoplicht :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')