Het hangt ervan af hoeveel je ermee rijdt hé. Als je per jaar 6000 kilometer fietst, lijkt het me begrijpelijk dat je fiets na 10 jaar versleten is.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:32 schreef Werkman het volgende:
Tegenwoordig zien de fietsen er hip en modern uit, met een mooie vorm, een flitsend kleurtje en een wirwar van kabels.
Helaas is mijn ondervinding dat deze na geruime tijd al gaan rammelen.
kennissen van me zeggen ook dat een nieuwe fiets gemiddeld maar 10 jaar mee gaat.
Ik wil hem wel voor je overspuiten hoor.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik wil een zwart rood gele fiets maar die kan je hier niet krijgen.
dat zei ik net nog tegen je zusjequote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:46 schreef Werkman het volgende:
[..]
Ik wil hem wel voor je overspuiten hoor.
Terechte verklaging WMquote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:32 schreef Werkman het volgende:
Tegenwoordig zien de fietsen er hip en modern uit, met een mooie vorm, een flitsend kleurtje en een wirwar van kabels.
kennissen van me zeggen ook dat een nieuwe fiets gemiddeld maar 10 jaar mee gaat.
Zwengelen bij zware gewichten, moeilijk te demonteren onderdelen, laat staan als je er kinderen of zware lasten mee wilt vervoeren .
Vroeger toen je een fiets kocht kon men er gerust van uit gaan dat deze dertig jaar mee ging, deze dagen lijken voorgoed vervlogen. ook de moderne E-bikes lijken na drie jaar met accu-problemen te kampen.
Ben ik alleen in deze ervaring? of speelt het ook mee hoe men tegenwoordig met zijn/haar spullen om gaat?
Klacht: Goede ouderwetse Hollandse degelijkheid zoals die lompe maar o zo betrouwbare jaren 50 karren bestaat niet meer.
quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:32 schreef Werkman het volgende:
Zwengelen bij zware gewichten, moeilijk te demonteren onderdelen, laat staan als je er kinderen of zware lasten mee wilt vervoeren .
Vroeger toen je een fiets kocht kon men er gerust van uit gaan dat deze dertig jaar mee ging, deze dagen lijken voorgoed vervlogen. ook de moderne E-bikes lijken na drie jaar met accu-problemen te kampen.
Ben ik alleen in deze ervaring? of speelt het ook mee hoe men tegenwoordig met zijn/haar spullen om gaat?
Klacht: Goede ouderwetse Hollandse degelijkheid zoals die lompe maar o zo betrouwbare jaren 50 karren bestaat niet meer.
Ik vind een terugtraprem verschrikkelijk onpraktisch. Je kunt de trappers niet achteruitdraaien en ik rem vaak onbedoeld.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:43 schreef Jordy-B het volgende:
Cortina U4 met één versnelling en terugtraprem. Prima fiets.
Waarom zou je de trappers achteruitdraaien? Behalve dan om te remmen...quote:Op zondag 6 mei 2018 21:28 schreef Wandeling het volgende:
[..]
Ik vind een terugtraprem verschrikkelijk onpraktisch. Je kunt de trappers niet achteruitdraaien en ik rem vaak onbedoeld.
Om de trapper weer op de juiste positie te zetten voor als je weer weg wilt fietsen bij het stoplicht?quote:Op zondag 6 mei 2018 22:00 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Waarom zou je de trappers achteruitdraaien? Behalve dan om te remmen...
Als je met een terugtraprem remt, staat je trapper in de juiste positie om weer weg te fietsen. Tenzij je een prutser bent.quote:Op zondag 6 mei 2018 22:54 schreef schaapblaat het volgende:
[..]
Om de trapper weer op de juiste positie te zetten voor als je weer weg wilt fietsen bij het stoplicht?
Als je met je rechtervoet remt maar je linkervoet aan de grond zet dan staat je trapper verkeerd.quote:Op zondag 6 mei 2018 23:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als je met een terugtraprem remt, staat je trapper in de juiste positie om weer weg te fietsen. Tenzij je een prutser bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |