abonnement Unibet Coolblue
  Spellchecker zaterdag 9 februari 2019 @ 16:28:42 #101
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184917999
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 16:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En geen hotel met PlayStations en wietfeestjes daar. :)
Geen mobiele foons. En geen tafels om op te dansen.
pi_184918059
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 16:28 schreef maily het volgende:

[..]

Geen mobiele foons. En geen tafels om op te dansen.
Nu lachen maar iedereen weet wel hoe dit echt gaat eindigen. Beide heren worden veroordeeld en dienen een verzoek in om overgeplaatst te worden naar Nederland. Nederland maakt zich sterk om deze "Nederlanders" hun straf te laten uitzitten hier en eenmaal hier aangekomen in staatshotel de gevangenis wordt hun straf omgezet naar Nederlandse maatstaven en die gasten lopen binnen de kortste keren weer vrij rond in Nederland.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 9 februari 2019 @ 16:34:48 #103
357044 Budapestenaar
pi_184918117
Uit een ander, betaald, artikel in de Telegraaf vandaag:

quote:
R. is de politieagent die deel uitmaakt van het feestende en vechtende gezelschap. Hij werkt bij het High Impact Crime-team bij de eenheid Amsterdam, en was onder meer betrokken bij het onderzoek naar de moord op Nabil Amzieb, wiens hoofd begin maart 2016 werd gevonden op de stoep van een Amsterdams waterpijpcafé. Naar hem werd kort na het incident een intern onderzoek ingesteld. Dat is inmiddels afgerond, maar er lopen nog ’enkele procedures’, meldt een politiewoordvoerster.
Ik mag hopen dat deze man ontslagen wordt. Vluchten na zoiets is crimineel gedrag en een politieagent onwaardig.
  Spellchecker zaterdag 9 februari 2019 @ 16:42:29 #104
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184918284
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 16:34 schreef Budapestenaar het volgende:
Uit een ander, betaald, artikel in de Telegraaf vandaag:

[..]

Ik mag hopen dat deze man ontslagen wordt is. Vluchten na zoiets is crimineel gedrag en een politieagent onwaardig.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 9 februari 2019 @ 16:53:43 #105
357044 Budapestenaar
pi_184918555
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 16:42 schreef maily het volgende:

[..]

Hij werkt nog bij de politie, aldus het artikel.
  Spellchecker zaterdag 9 februari 2019 @ 16:56:52 #106
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184918625
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 16:53 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Hij werkt nog bij de politie, aldus het artikel.
Ik lees het nu ja.
pi_184931019
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 16:34 schreef Budapestenaar het volgende:
Uit een ander, betaald, artikel in de Telegraaf vandaag:

[..]

Ik mag hopen dat deze man ontslagen wordt. Vluchten na zoiets is crimineel gedrag en een politieagent onwaardig.
Meh, is dit niet die jongen die op de videobeelden de ruzie probeert te sussen, de daders wegduwt van de obers en dan vervolgens een enorme douw in de rug krijgt van een andere ober terwijl de gemoederen eigk net aan het bedaren waren en daardoor het vuurtje weer werd aangestoken? Als dat zo is vind ik het niet meer dan terecht dat ie zn baan mag behouden. Die ober die die duw gaf is natuurlijk ook een enorme pauper, samen met de andere vechtersbazen.
pi_184931027
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 16:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nu lachen maar iedereen weet wel hoe dit echt gaat eindigen. Beide heren worden veroordeeld en dienen een verzoek in om overgeplaatst te worden naar Nederland. Nederland maakt zich sterk om deze "Nederlanders" hun straf te laten uitzitten hier en eenmaal hier aangekomen in staatshotel de gevangenis wordt hun straf omgezet naar Nederlandse maatstaven en die gasten lopen binnen de kortste keren weer vrij rond in Nederland.
Tjah in nederland liepen deze gasten na een paar dagen al weer rond dus lekker voor ze dat ze nu inmiddels al bijna een jaar zitten te brommen. Die kopschop was echt nasty...
pi_184931318
Enige positieve aan dit verhaal is dat de twee tokkies nog in zo'n slechte gevangenis zitten.
Love is in the air!
  zondag 10 februari 2019 @ 08:44:39 #110
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_184931768
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 16:34 schreef Budapestenaar het volgende:
Uit een ander, betaald, artikel in de Telegraaf vandaag:

[..]

Ik mag hopen dat deze man ontslagen wordt. Vluchten na zoiets is crimineel gedrag en een politieagent onwaardig.
Dat is wel het eerste wat in me opkomt. Aan de andere kant, ik kan me ook goed voorstellen dat hij totaal geen idee had wat de ernst was van de verwondingen, etc.

quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 03:35 schreef SOG het volgende:

[..]

Meh, is dit niet die jongen die op de videobeelden de ruzie probeert te sussen, de daders wegduwt van de obers en dan vervolgens een enorme douw in de rug krijgt van een andere ober terwijl de gemoederen eigk net aan het bedaren waren en daardoor het vuurtje weer werd aangestoken? Als dat zo is vind ik het niet meer dan terecht dat ie zn baan mag behouden. Die ober die die duw gaf is natuurlijk ook een enorme pauper, samen met de andere vechtersbazen.
Geen idee, kan iemand dit bevestigen?

Aan de andere kant vraag ik me wel af waarom je dan de tent verlaat samen met het gewelddadige tuig.

En wat was zijn rol bij de vermeende eerdere betastingen en bijbehorende vechtpartij?
Krekker is de bom!
  Meest relativerende user 2022 zondag 10 februari 2019 @ 10:37:12 #111
357044 Budapestenaar
pi_184933006
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 03:35 schreef SOG het volgende:

[..]

Meh, is dit niet die jongen die op de videobeelden de ruzie probeert te sussen, de daders wegduwt van de obers en dan vervolgens een enorme douw in de rug krijgt van een andere ober terwijl de gemoederen eigk net aan het bedaren waren en daardoor het vuurtje weer werd aangestoken? Als dat zo is vind ik het niet meer dan terecht dat ie zn baan mag behouden. Die ober die die duw gaf is natuurlijk ook een enorme pauper, samen met de andere vechtersbazen.
Als agent weet hij dondersgoed dat een knokpartij van deze omvang een zaak voor de politie is. Nogmaals, op de vlucht slaan is crimineel gedrag en een politieagent onwaardig. Datzelfde geldt voor wat vooraf ging aan de matpartij. Die kerel hoort niet thuis bij de politie.
  zondag 10 februari 2019 @ 11:48:34 #112
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_184933876
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 16:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Nu lachen maar iedereen weet wel hoe dit echt gaat eindigen. Beide heren worden veroordeeld en dienen een verzoek in om overgeplaatst te worden naar Nederland. Nederland maakt zich sterk om deze "Nederlanders" hun straf te laten uitzitten hier en eenmaal hier aangekomen in staatshotel de gevangenis wordt hun straf omgezet naar Nederlandse maatstaven en die gasten lopen binnen de kortste keren weer vrij rond in Nederland.
Jup, denk ook dat het zo gaat aflopen.
Ik zou het hilarisch vinden als ze tegen die tijd zeggen "we weten dat die 2 eikels eenmaal aangekomen in NL een enorme strafvermindering krijgen dus zodoende doen we hier niet aan mee"
pi_184936234
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:37 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Als agent weet hij dondersgoed dat een knokpartij van deze omvang een zaak voor de politie is. Nogmaals, op de vlucht slaan is crimineel gedrag en een politieagent onwaardig. Datzelfde geldt voor wat vooraf ging aan de matpartij. Die kerel hoort niet thuis bij de politie.
Klopt idd
pi_184943940
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:37 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Als agent weet hij dondersgoed dat een knokpartij van deze omvang een zaak voor de politie is. Nogmaals, op de vlucht slaan is crimineel gedrag en een politieagent onwaardig. Datzelfde geldt voor wat vooraf ging aan de matpartij. Die kerel hoort niet thuis bij de politie.
Volgens mij is hij vrij snel vrijgelaten door de Tsjechen omdat hij en nog een ander de boel probeerden te sussen.
.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 20:15:39 #115
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185938884
Aha, het is de schuld van de ober... Ik vroeg me al af wanneer deze kaart getrokken zou worden.

quote:
‘Zonder eerste klap van Praagse ober Mirek was er geen vechtpartij geweest’

Als de Praagse ober Mirek, die in 2018 werd gemolesteerd door twee Nederlanders, niet zelf een eerste klap had uitgedeeld, was het gevecht niet geëscaleerd. De Haagse broers Armin en Arash N. voelen zich gesterkt door een politie-onderzoek met deze conclusie. De rechtszaak tegen broers begint 15 april.

Armin en Arash N. zitten al een jaar vast in Tsjechië vanwege hun aandeel in een stevige vechtpartij van april 2018 bij restaurant Polpo in Praag, waarbij een groep van zeven Nederlanders slaags raakte met enkele obers. De ruzie ontstond toen de Nederlanders met zelf meegenomen drank aan een tafel in restaurant Polpo gingen zitten. Daarop werden ze weggestuurd.

De camerabeelden die de Tsjechische politie verspreidde om de groep op te sporen (ze werden pas enkele dagen laten aangehouden) blijven naar om te zien. Met name sportinstructeur Armin in zijn gele shirt slaat tien maal hard in op het gezicht van de op de grond liggende ober Mirek. Ondertussen schopt zijn broer Arash hem driemaal in zijn rug. Ober Mirek belandde in coma in het ziekenhuis. Armin en Arash worden vervolgd voor poging moord.

Rug

Armin en Arash betuigden al herhaaldelijk spijt en zeggen hun straf te accepteren. Maar in hun strijd voor een eerlijk proces voelen ze zich - zeventien dagen voor de start van de rechtszaak - gesterkt door onderzoek van de politie waarin het aandeel van de manager van Polpo en ober Mirek wordt bekritiseerd. Op beelden is te zien dat als de groep Nederlanders het restaurant verlaat, manager Milan Mares één Nederlander hard in zijn rug duwt. Het gaat dan om de man die bij de Amsterdamse politie werkt en juist probeert de woordenwisseling te sussen.

De duw van de restaurantmanager leidt ertoe dat Arash een schop uitdeelt aan de manager. Dán gaat het helemaal mis. Ober Mirek verdedigt zijn manager en deelt ook een schop en klap uit, maar weér aan de onschuldige agent (die, voor alle duidelijkheid, in vrije tijd in Praag was). Vervolgens slaan bij meerdere betrokkenen de stoppen door. Mirek wordt gehaakt en valt. Armin en Arash verliezen hun hoofd en schoppen en slaan op hem in.

Hoewel op de veelbesproken videobeelden inderdaad te zien is dat de manager een duw uitdeelt, is niet te zien wat er zich dan al binnen heeft afgespeeld. Mirek zelf verklaarde vorig jaar dat de mannen binnen al ‘tegen tafels schopten’. Maar de advocaat van de broers zegt dat getuigen hebben verklaard dat er binnen niks aan de hand was. De advocaat heeft goede hoop dat de aanklacht ‘poging moord’ (waardoor 18 jaar cel dreigt) kan worden afgezwakt naar ‘poging doodslag’, nu uit politie-onderzoek blijkt dat de restaurantmanager en de ober het vuur zelf aanwakkerden.

Of de openbaar aanklager zover gaat, betwijfelt de advocaat nog. De kans bestaat dat de ‘ordeverstoring’ van de manager en Mirek in een aparte zaak wordt behandeld. Voor justitie blijft overeind staan dat Armin en Arash met hun schoppen en klappen de al gevallen Mirek hadden kunnen doden, ‘en dat hadden ze zich op enig moment moeten realiseren'.
Keien

In de aankomende rechtszaak zal overigens ook de discussie worden gevoerd of Armin en Arash alle verwondingen van Mirek hebben veroorzaakt. Wie de beelden heel goed bekijkt en inzoomt, kan zien dat Mirek bij zijn val hard met de rechterkant van zijn hoofd op de keien terechtkomt. Armin en Arash zijn niet degene die Mirek ten val brengen en hebben de ober dan nog niet aangeraakt. Het is niet uitgesloten dat die val een deel van de verwondingen verklaart.

De Praagse politie laat per mail weten ‘dat de zaak nu bij justitie ligt’ en verwijst voor een reactie naar de aanklager. Het Praagse Openbaar Ministerie geeft geen commentaar.
AD

En gvd: "(die, voor alle duidelijkheid, in vrije tijd in Praag was)"... :')
  zondag 31 maart 2019 @ 10:41:25 #116
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_185945617
Tsja, in Nederland wordt geweld ook verheerlijkt en gepromoot door de overheid en de televisie. Sportscholen zijn in de regel verkapte criminele dekmantels, waar allerlei zaken plaatsvinden die het daglicht niet kunnen verdragen. Veel criminelen ontmoeten elkaar daar.

Doordat de politie hier vrijwel nooit tegen geweld optreedt - niet in het echte leven en al helemaal niet online - lijkt het burgers normaal geworden dat je mensen in elkaar slaat of bedreigt.

Zware straffen hoeft niet eens, maar er moet wel consequent worden opgetreden en thans wordt er vrijwel helemaal niet opgetreden. Dat begint in het klein online, geweldsoproepen, adressen van politici met doodsbedreigingen die online worden gezet en moderatoren en justitie die nergens tegen optreden (op elk forum een euvel trouwens, niet alleen hier). Het wordt genormaliseerd, op televisie wordt geweld verheerlijkt, op computerspellen wordt geweld verheerlijkt en helemaal niemand, geen ouders, geen politie, geen moderatoren, geen leerkrachten, echt niemand grijpt in.

De roep om zware straffen is zinloos wanneer er in geen enkel opzicht gehandhaafd wordt.

Wat mij betreft kan je in de meeste - niet ernstige gevallen - voldoen met een taakstraf. Maar grijp wel in. Zorg dat geweld en bedreigingen hiermee gestopt wordt.

De politie zou iets meer moeten doen dan louter koffie drinken. Ik snap best dat koffie erg lekker is, vind ik zelf ook, maar probeer af en toe ook eens van die stoel te komen en wanneer iemand bedreigt wordt, grijp dan in.
En dan hoeft echt een gevangenisstraf van jaren niet. Bij louter bedreiging een waarschuwing desnoods, maar in elk geval iets.

Enfin, in dit geval zoeken deze gedetineerden het maar uit in Praag en bij de Tsjechische justitie. In Tsjechie hoef je het echt niet te presteren om adresgegevens van Milos Zeman te openbaren met een doodsbedreiging erbij. En terecht.

Er dient structureel iets gedaan te worden aan onze Nederlandse geweldscultuur. Daar zit het euvel.
pi_185986083
23 april zitten ze een jaar vast _O-
pi_185986141
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:15 schreef AchJa het volgende:
Aha, het is de schuld van de ober... Ik vroeg me al af wanneer deze kaart getrokken zou worden.
[..]

AD

En gvd: "(die, voor alle duidelijkheid, in vrije tijd in Praag was)"... :')
ja wat moet je dan doen? Logisch dat ze dit erbij pakken. Die manager stookt de boel ook op terwijl het bijna gesust was. Dus wat dat betreft treft hij zeker enige blaam.

Neemt niet weg dat de gepleegde feiten van die 2 nederlanders een paar jaar gevangenis mogen opleveren *O*
  dinsdag 2 april 2019 @ 12:09:52 #119
471637 TomStall
I buried Joey
pi_185987534
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:15 schreef AchJa het volgende:
Aha, het is de schuld van de ober... Ik vroeg me al af wanneer deze kaart getrokken zou worden.

Ja precies. En dan dat misselijke toontje van die verslaggever erbij. Zum kotzen!
  dinsdag 2 april 2019 @ 12:19:02 #120
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_185987666
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:15 schreef AchJa het volgende:
Aha, het is de schuld van de ober... Ik vroeg me al af wanneer deze kaart getrokken zou worden.
[..]

AD

En gvd: "(die, voor alle duidelijkheid, in vrije tijd in Praag was)"... :')
Ze hebben toch wel een punt als iemand anders de eerste klap uitdeelde lijkt me.
  dinsdag 2 april 2019 @ 12:24:36 #121
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_185987734
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 12:19 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ze hebben toch wel een punt als iemand anders de eerste klap uitdeelde lijkt me.
Juridisch gezien maakt het geen reet uit wie als eerste sloeg. Van noodweer kun je immers niet spreken na een dergelijke afranseling. Denk dus ook niet dat ze de eerste aanklacht afzwakken. Al zou je in Nederland wel eerder poging tot doodslag als eerste aanklacht verwachten, misschien zelfs zware mishandeling.

[ Bericht 3% gewijzigd door Twiitch op 02-04-2019 12:38:31 ]
pi_185987768
quote:
15s.gif Op zondag 31 maart 2019 10:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Tsja, in Nederland wordt geweld ook verheerlijkt en gepromoot door de overheid en de televisie. Sportscholen zijn in de regel verkapte criminele dekmantels, waar allerlei zaken plaatsvinden die het daglicht niet kunnen verdragen. Veel criminelen ontmoeten elkaar daar.

Doordat de politie hier vrijwel nooit tegen geweld optreedt - niet in het echte leven en al helemaal niet online - lijkt het burgers normaal geworden dat je mensen in elkaar slaat of bedreigt.

Zware straffen hoeft niet eens, maar er moet wel consequent worden opgetreden en thans wordt er vrijwel helemaal niet opgetreden. Dat begint in het klein online, geweldsoproepen, adressen van politici met doodsbedreigingen die online worden gezet en moderatoren en justitie die nergens tegen optreden (op elk forum een euvel trouwens, niet alleen hier). Het wordt genormaliseerd, op televisie wordt geweld verheerlijkt, op computerspellen wordt geweld verheerlijkt en helemaal niemand, geen ouders, geen politie, geen moderatoren, geen leerkrachten, echt niemand grijpt in.

De roep om zware straffen is zinloos wanneer er in geen enkel opzicht gehandhaafd wordt.

Wat mij betreft kan je in de meeste - niet ernstige gevallen - voldoen met een taakstraf. Maar grijp wel in. Zorg dat geweld en bedreigingen hiermee gestopt wordt.

De politie zou iets meer moeten doen dan louter koffie drinken. Ik snap best dat koffie erg lekker is, vind ik zelf ook, maar probeer af en toe ook eens van die stoel te komen en wanneer iemand bedreigt wordt, grijp dan in.
En dan hoeft echt een gevangenisstraf van jaren niet. Bij louter bedreiging een waarschuwing desnoods, maar in elk geval iets.

Enfin, in dit geval zoeken deze gedetineerden het maar uit in Praag en bij de Tsjechische justitie. In Tsjechie hoef je het echt niet te presteren om adresgegevens van Milos Zeman te openbaren met een doodsbedreiging erbij. En terecht.

Er dient structureel iets gedaan te worden aan onze Nederlandse geweldscultuur. Daar zit het euvel.
Nederlandse geweldcultuur :')

Er is weinig Nederlands aan die debielen.
pi_185988319
wat een kneusjes met hun jeansshortjes, ze stoppen waarschijnlijk hun pikkies in elkaars kont
  dinsdag 2 april 2019 @ 13:33:05 #124
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_185988839
quote:
15s.gif Op zondag 31 maart 2019 10:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

<heel verhaal>

Er dient structureel iets gedaan te worden aan onze Nederlandse geweldscultuur. Daar zit het euvel.
_O-
  dinsdag 2 april 2019 @ 16:42:48 #125
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')