abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180372920
registreer om deze reclame te verbergen
Wat een idioten. Vecht nooit als je lijf of leven daar niet vanaf hangt.
pi_180372941
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:04 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Dus hij is behalve een stuk tuig ook nog eens ontzettend dom. Want dat had hij van te voren niet kunnen bedenken?! Dat een kerel van rond die leeftijd misschien wel eens vader zou kunnen zijn?!

Nu maakt dat ineens uit?! Nee droplul dat maakte TOEN al uit. Je moet gewoon met je poten van iemand afblijven die gewoon zijn werk doet. Zelfs als deze meneer thuis alleen een cactus heeft, geen vader is of uberhaupt familie heeft. Hoop dat hij wegrot daar in de cel. Nu zielig gaan lopen doen, rot toch op.
Nou ja misschien heeft hij ook mensen die afhankelijk van hem zijn.
Straffen moet wel nut hebben en als het kan weinig schade.
pi_180373801
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:04 schreef naiipajiiau het volgende:
Nu zielig gaan lopen doen, rot toch op.
quote:
Ik wil uiteraard benadrukken dat dit niet bedoeld is al poging om het goed te praten of ‘smoesjes’. Ik zat fout en ben niet op zoek naar enige vorm van medelijden.
pi_180374641
als we in nl zulke straffen uitdelen dan is het snel afgelopen met zulk mocro shit
pi_180375263
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 13:27 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

"Ik zeg A maar doe B".

Hij had de media helemaal niet hoeven opzoeken natuurlijk. En dan ook nog jammeren dat zijn slachtoffer een kind had. Hij doet bijna alsof hij zich net zo slecht voelt als zijn slachtoffer... Hij zoekt allemaal excuses voor zijn gedrag terwijl hij iemand voor zijn leven verminkt heeft en zeer zwaar mishandeld.

M.a.w. die uitspraak kan hij doen ja. Maar komt voor mij niet geloofwaardig over.
pi_180424077
Schijnbaar denkt het slachtoffer daar ook ongeveer zo over:

https://www.ed.nl/binnenl(...)rechtszaak~a730a4e1/

[ Bericht 1% gewijzigd door naiipajiiau op 12-07-2018 15:12:37 ]
pi_180424654
Nederlanders :')

Zodra ze in Nederland zijn geboren en voetballen voor Marokko zijn het Marokkaanse-Nederlanders of Nederlandse-Marokkanen. Zodra ze in Nederland zijn geboren en ze crimineel zijn ondanks hun Marokkaanse afkomst zijn het "Nederlanders". Prachtige psychologische spelletjes om het voetvolk te hersenspoelen.
Deze mening is volledig en alleen gebaseerd op de onderbuik en daar ben ik boerentrots op!
pi_180424710
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Zodra ze in Nederland zijn geboren en voetballen voor Marokko zijn het Marokkaanse-Nederlanders of Nederlandse-Marokkanen. Zodra ze in Nederland zijn geboren en ze crimineel zijn ondanks hun Marokkaanse afkomst zijn het "Nederlanders". Prachtige psychologische spelletjes om het voetvolk te hersenspoelen.
De twee die vastzitten zijn Iraniers dacht ik.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_180424877
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

De twee die vastzitten zijn Iraniers dacht ik.
Hetzelfde, positief: Nederlandse-Iranirs, negatief: Nederlanders.
Deze mening is volledig en alleen gebaseerd op de onderbuik en daar ben ik boerentrots op!
pi_180425878
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Vaak is het omgekeerd. Zolang ze iets goed doen dan wordt dat toegekend aan het Nederlands zijn. Zodra het tuig is krijg je je vriend Wilders
  donderdag 12 juli 2018 @ 16:26:11 #86
78680 Nielsch
zie signature
pi_180425987
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 09:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Tja, schijnheilig.

Hoe is het met die andere verdachten? Ze waren toch met een groepje?
Z'n broer zit ook nog vast. De rest is vrijgelaten omdat ze niet deelgenomen hadden aan de mishandeling.
zie ondertitel
  donderdag 12 juli 2018 @ 16:38:09 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180426204
Ik erger me aan die privacy-beschermende balkjes voor hun rotsmoel.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 22:55:42 #88
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_184045702
Is er al een update omtrent Armin & Arash N.?

Rotten ze nog lekker weg in de Tsjechische cel? Ik kan er weinig over vinden.
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
pi_184161602
Ja ben ook wel benieuwd. Echt irritant dat er geen updates zijn. Doet me denken aan het ad. Komen ze met een artikel over een zaak en eindigen ze met "de rechter doet op x datum uitspraak". En dan komt er geen vervolgartikel :')
pi_184161648
Vreemd ja. Ineens is dit nieuws er. Heeft heel NL er een mening over. En aantal maanden later hoor je niemand er meer over. Raar.
Op vrijdag 28 juli 2017 08:32 schreef Nielsch het volgende:
Geweldig hoe jij echt het simpelste van t simpelste vertegenwoordigt op FOK!
  vrijdag 8 februari 2019 @ 20:22:15 #91
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184902595
Leven afgetuigde Tsjechische ober ligt in scherven

Een klein jaar nadat ober Mirek werd afgetuigd door twee Haagse vechtmachines, oogt de 36-jarige Tsjech nog altijd gebroken. Hij moet binnenkort voor de zoveelste maal onder het mes, zit er geestelijk nog helemaal doorheen en is financieel geruneerd. De ober – die hersenletsel, een verbrijzelde oogkas, een gebroken kaak en nierschade opliep – vertelt in zijn eerste echte interview over de gevolgen van die bijna fatale avond in Praag.

Eigenlijk, laat Mirek weten, wil hij niet meer terugkijken op wat er dat derde weekend van april vorig jaar allemaal gebeurde. En deels kn hij het zich ook niet meer herinneren, door de hersenbloeding die hij opliep toen twee Nederlandse kleerkasten hem op beestachtige wijze de vernieling in schopten en sloegen. Voor De Telegraaf maakt hij, nadat hij eerder alleen op een persconferentie was verschenen, een uitzondering.

„Ik heb de beelden van de beveiligingscamera waarop mijn mishandeling staat tweemaal bekeken, maar wil die nooit meer zien”, vertelt hij in het Marriott-hotel in de Tsjechische hoofdstad. Zijn gezicht is nog altijd zichtbaar opgezwollen. „Ik kan er niets meer aan veranderen. Het is gebeurd. Ik mt vooruitkijken. Hoe? Geen idee. Veel is onzeker in mijn leven.”

Sloopkogels

Al bijna een jaar werkt hij keihard om de scherven van zijn leven bijeen te rapen, nadat de twee sportschooltypes uit de regio Den Haag, in Praag voor een vrijgezellenweekend met vijf vrienden, hem als sloopkogels hadden toegetakeld. Dat gebeurde nadat de groep was verzocht het terras te verlaten omdat ze er hun zelf meegebrachte bier dronken. Collega’s van Miroslav, zoals hij formeel heet, vreesden dat hij de ongenadige kloppartij niet zou overleven. De schade is dan ook gigantisch, lichamelijk en geestelijk.

„Ik moet binnenkort weer worden geopereerd”, schetst de kelner zijn situatie. „Mijn lichaam vertoont afstotingsverschijnselen door een titaniumplaat die in mijn gezicht is geplaatst vanwege mijn gebroken oogkas.”

Zijn kaak wordt eveneens noodgedwongen bij elkaar gehouden door metaal, en zijn zicht is sinds die tijd verminderd. „Door de verwondingen kan ik nog steeds geen fysiek werk doen. Ik kan wel buiten rondwandelen, maar zodra ik iets wil doen waarvoor ik me moet inspannen, lukt dat niet. Dat is heel erg.”

Ook al wil hij niet terugdenken aan wat er gebeurde voor restaurant Polpo en een psycholoog hem mentaal weer probeert op te lappen, hij wil wel n ding duidelijk maken: van racisme, zoals kort na het incident werd gesuggereerd, was geen sprake. De vechtersbazen Armin en Arash N., die nog altijd vastzitten in afwachting van de start van hun proces (een datum is nog niet bepaald), zijn twee broers van Iraanse komaf.

Snel

„Absoluut niet waar”, vertelt hij gedecideerd. „Praag is een stad waar veel toeristen komen, uit alle delen van de wereld. We zijn gewend om te gaan met verschillende nationaliteiten, en voor mij is iedereen gelijk. Het is echt een onzinverhaal dat ik een racistische opmerking zou hebben gemaakt waarna de situatie escaleerde.”

Het ging ook allemaal heel snel, erkent hij. „Of ik dacht dat ik het niet zou overleven? Ik had nauwelijks tijd om na te denken. De klappen en trappen waren enorm hard. Voor ik het wist was het over. En lag ik daar. Ik ben ook buiten bewustzijn geweest.”

Contact met het Haagse terrastuig heeft hij niet gehad. Het proces laat hij ook gewoon over zich heen komen. „De rechter moet zich hier maar over uitspreken. Ze zullen, ga ik van uit, een goede straf krijgen voor wat ze hebben gedaan en daar moet iedereen het mee doen. Ik wil me daar verder niet over uitlaten. Het verandert niets aan mijn situatie.”

De vader van de twee broers, is hem verteld, is op het kantoor van zijn Praagse advocaat geweest en heeft daar zijn excuses gemaakt voor het barbaarse gedrag van zijn zoons. „Er is financile hulp toegezegd. Maar ik heb tot nu toe nog geen cent gezien.” In Tsjechi ontvangt hij geen uitkering. Financieel zegt hij aan de grond te zitten.

Bloemen

Wat hem vooral is bijgebleven, zijn de vele bloemen en cadeaus die Nederlanders bezorgden bij het restaurant aan de Vladislavova-straat. Door expats die in Tsjechi wonen, en toeristen uit ons land die op bezoek waren in de prachtige hoofdstad van het voormalige Oostblokland.

„Ik ben jullie dankbaar voor wat er voor me is gedaan”, besluit de kelner, bij wie voor het eerst wat emotie zichtbaar is. „Ook alle berichten hebben me goed gedaan. Nederland is een fijn land. Helaas heb je overal rotte appels. Ik kijk hier verder geen enkele Hollander op aan.”

De twee Nederlandse verdachten van de zware mishandeling van ober Mirek zitten nog altijd in voorarrest. Het is nog niet duidelijk wanneer ze voor de Tsjechische rechtbank moeten verschijnen. „Ik verwacht zelf over maximaal twee maanden, maar het kan ook eerder zijn”, is de inschatting van Michal Marini, de advocaat van de 36-jarige Tsjech.

Beide mannen worden aangeklaagd voor poging tot moord. Daar staat een celstraf tot achttien jaar op. In eerste instantie werden ze beschuldigd van zware mishandeling, waar vijf tot twaalf jaar voor staat, maar na aanvullend medisch onderzoek – waaruit bleek dat de ober in levensgevaar had verkeerd – werd de aanklacht verzwaard, zo meldden Tsjechische media enkele maanden geleden al. Van de Haagse groep vrienden, in de leeftijd van 24 tot 32 jaar, die een vrijgezellenweekeinde vierde in het voormalige Oostblokland, kwamen er vijf al snel vrij. Drie van hen werden veroordeeld tot acht maanden voorwaardelijk. Zij werden het land uitgezet en kregen een inreisverbod voor vijf jaar. Twee anderen, onder wie een Amsterdamse politieman, werden vrijgelaten omdat zij vooral probeerden de ruzie te sussen.

Hoofdverdachten Armin en Arash N. zaten de eerste maanden van hun voorarrest in de Ruzyne-gevangenis. Enkele maanden geleden zijn ze overgebracht naar de beruchte Pankrac-gevangenis, waar in het verleden gevangenen met een guillotine ter dood werden gebracht. Als de knokkers worden veroordeeld, zullen ze waarschijnlijk in deze gevangenis hun straf uitzitten.

Verschillende pogingen om een reactie van de verdachten of hun advocaat te krijgen, liepen nog op niets uit.

Telegraaf
  vrijdag 8 februari 2019 @ 20:24:50 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184902639
quote:
Hoofdverdachten Armin en Arash N. zaten de eerste maanden van hun voorarrest in de Ruzyne-gevangenis. Enkele maanden geleden zijn ze overgebracht naar de beruchte Pankrac-gevangenis, waar in het verleden gevangenen met een guillotine ter dood werden gebracht. Als de knokkers worden veroordeeld, zullen ze waarschijnlijk in deze gevangenis hun straf uitzitten.
De guillotine lijkt me anders een gepaste straf.
pi_184902678
Goed om te horen dat die kopschoppers nog steeds verpieteren in de cel. :)
pi_184902808
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 20:26 schreef Mariocash het volgende:
Goed om te horen dat die kopschoppers nog steeds verpieteren in de cel. :)
Verrassend, maar we zijn het een keer helemaal eens.
pi_184902943
Laat ze deze gasten alsjeblieft in de Atlantische oceaan dumpen. Waarom accepteren we dit soort acties met milde maatregelen?
pi_184903081
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 20:34 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Verrassend, maar we zijn het een keer helemaal eens.
Alhamdoulilah.
pi_184904544
Hopelijk 18 jaar.
  Spellchecker zaterdag 9 februari 2019 @ 14:15:23 #98
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
  zaterdag 9 februari 2019 @ 16:08:09 #99
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_184917645
quote:
Beide mannen worden aangeklaagd voor poging tot moord. Daar staat een celstraf tot achttien jaar op. In eerste instantie werden ze beschuldigd van zware mishandeling, waar vijf tot twaalf jaar voor staat, maar na aanvullend medisch onderzoek – waaruit bleek dat de ober in levensgevaar had verkeerd – werd de aanklacht verzwaard,
Moord zal het niet worden, dan hadden ze van te voren een plan moet hebben om iemand dood te slaan die dag wat niet het geval is, wel doodslag. Hoeveel zit daar op?

Er was toch ook een ander verhaal van een paartje dat door hun groep was lastig gevallen en de man ook was geslagen. Wat is daar mee gebeurd?

12 jaar voor bewezen poging tot doodslag lijkt me wel gepast. Maar wat gebeurd er daarna?
Kunnen ze overplaatsing naar een NL cel vragen? Worden ze vrijgelaten na 2/3 van de straf uitzitten zodat het uiteindelijk 8 jaar wordt?
pi_184917758
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 14:15 schreef maily het volgende:

[..]

Minstens ..... daar.
En geen hotel met PlayStations en wietfeestjes daar. :)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')