abonnement Unibet Coolblue
pi_178907260
Wij hebben een weiland van 600m2 waar we voorlopig niets mee doen, behalve maaien. Gisteren stond een moeder en dochter aan de deur met de vraag of hun pony (ruin, 12 jaar, welsh/shet, rijdt aangespannen) er op mocht staan. Zij regelen alles, tot aan een stal en hekwerk aan toe.
Ze overwegen zeker om er een extra beestje bij te doen als gezelschap. En als wij er aan toe zijn om kippen aan te schaffen, mogen die ook bij de pony.

Het voordeel voor hen is dat er schaduw van twee grote wilgen is, dat het weiland grotendeels plat is en dat ik toezicht kan houden, wat aandacht kan geven en een klein beetje verstand heb van paarden. Dat verstand is niet heel groot, het is al 20 jaar geleden dat ik voor het laatst reed. Als zij op vakantie zijn, wil ik best voor Mickey zorgen.

Het voordeel voor ons is 75 euro in de maand, de lol van naar een pony kijken O+ en dat we niet hoeven te maaien. En dat ik hopelijk iemand krijg die voor onze kat en kippen zorgt als we op vakantie zijn (is nog niet overlegd).

Het is nog niet helemaal bekend wat we in de toekomst met ons weiland gaan doen. Sowieso komt er een haag omheen en trekken we nog een stuk bij de tuin. Ik heb gezegd dat ik me niet voor langer dan twee jaar kan vastleggen.

Ik ben dol op pony's dus ik ben laaiend enthousiast. Maar er zijn vast nadelen, vandaar dit topic.
Spoilers!
pi_178907602
even bij de gemeente informeren of er wel een stal en hekwerk op mag.
pi_178907665
In plaats van je weiland verhuren zou ik het recht verhuren om er een pony neer te zetten. Gewoon per beest laten betalen dus. Dan houd je meer zeggenschap over je weiland. Afspraken over voorzieningen kan je evengoed maken.

600 meter is niet ruim voor twee beesten lijkt mij, dat word dus flink bijvoeren en veel laten bewegen. ik zou het te krap vinden, zeker als daar ook nog iets van een stal en opslagruimte voor voer en tuig vanaf moet.
pi_178907710
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:26 schreef Soohr het volgende:
even bij de gemeente informeren of er wel een stal en hekwerk op mag.
Dat ga ik binnenkort inderdaad aan de gemeente vragen. Eens kijken wanneer ik daar in de buurt ben, het kan niet online.
Spoilers!
pi_178908378
Is 75 euro niet veel te weinig?
pi_178908430
75 euro voor een kaal weiland is een redelijk bedrag, niet te weinig iig. Maak wel afspraken over het mesten, dat ze dagelijks of 1x per 2 dagen de mest opruimen en bij voorkeur en zeker in de herfst en winter aan strookbegrazing doen want anders is je weiland binnen no time een grote modderpoel
pi_178908456
quote:
4s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:12 schreef Leonos het volgende:
Is 75 euro niet veel te weinig?
Nee, ik deelde 2 hectare inclusief alle faciliteiten zoals een binnenbak,buitenbak, etc en voer voor ¤150
pi_178908462
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:17 schreef Brybry het volgende:

[..]

Nee, ik deelde 2 hectare inclusief alle faciliteiten zoals een binnenbak,buitenbak, etc en voer voor ¤150
Nice! Dacht dat dat veel duurder was. Weer wat geleerd ;)
pi_178908520
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:15 schreef Brybry het volgende:
75 euro voor een kaal weiland is een redelijk bedrag, niet te weinig iig. Maak wel afspraken over het mesten, dat ze dagelijks of 1x per 2 dagen de mest opruimen en bij voorkeur en zeker in de herfst en winter aan strookbegrazing doen want anders is je weiland binnen no time een grote modderpoel
Strookbegrazing, goeie. We hebben het ook al over het mest gehad ja. Ik wil geen manshoge mesthoop in mijn weiland. De wind staat bijna altijd van weiland naar tuin dus dat is echt de bedoeling niet. Een mesthoopje achter het stalletje is een optie. En ze zouden uitzoeken hoe een paardeneigenaar doorgaans van zijn mest af komt.

Ze huren nu voor 125 per maand inclusief alles. De huidige staleigenaar wil uitbreiden met eigen beesten dus Mickey is niet meer welkom. Ze stelde zelf 75 euro voor. Dat klinkt wel realistisch. Ze zorgen ook voor zo'n watertank (IBC). Maar als het droog is ofzo, mogen ze natuurlijk ook mijn tuinslang wel pakken.
Spoilers!
pi_178908570
Ik zou het niet doen eigenlijk. Het idee klinkt wel leuk enzo, maar als het niet vanuit eigen initiatief komt denk ik dat je er later spijt van gaat krijgen. :@ Het zijn toch telkens andere op je land, er komen verplichtingen bij kijken. En hoeveel is die 75 euro dan? Ookal zijn paarden heel leuk?

Die mensen bellen ook niet voor niks bij random weilanden aan denk ik dan. :@
pi_178908650
Behalve dat een pony alleen zielig is (gezelschapsdier, er zou minimaal nog een shet bij moeten), vind ik het erg veel moeite om naar een pony in de wei te kunnen kijken.

Vind het ook vanuit de ponyeigenaren nogal een forse investering (stal, hekwerk) voor een klein plekje voor 2 jaar. En ik denk dat jij wat betreft die stal ook aan het regelen mag voor toestemming van de gemeente.

Ook blijft er met schuilstal, mestafvoer en opslag van hooi erg weinig ruimte over. Terwijl 600 m2 al niet veel is. Voor 2 pony's heb je toch wel minimaal 800 m2 nodig mi (afmeting 20x40 dressuurbaan), ook als je qua grond gunstig zit en het niet gauw een vertrapte blubber wordt. Dan kunnen ze nog net een sprintje trekken.
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:32:44 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178908665
1) niet het weiland verhuren
2) breng de pony eigenaar X bedrag in rekening als schadevergoeding voor het gras wat de pony eet
3) ga verder geen enkele verplichting, mondeling of schriftelijk aan, doe nul toezeggingen
4) maak schriftelijk heel duidelijk dat de pony eigenaar volledig verantwoordelijk is voor het wel en wee van de pony.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:44:22 #13
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_178908812
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:31 schreef Chai het volgende:
Behalve dat een pony alleen zielig is (gezelschapsdier, er zou minimaal nog een shet bij moeten), vind ik het erg veel moeite om naar een pony in de wei te kunnen kijken.

Vind het ook vanuit de ponyeigenaren nogal een forse investering (stal, hekwerk) voor een klein plekje voor 2 jaar. En ik denk dat jij wat betreft die stal ook aan het regelen mag voor toestemming van de gemeente.

Ook blijft er met schuilstal, mestafvoer en opslag van hooi erg weinig ruimte over. Terwijl 600 m2 al niet veel is. Voor 2 pony's heb je toch wel minimaal 800 m2 nodig mi (afmeting 20x40 dressuurbaan), ook als je qua grond gunstig zit en het niet gauw een vertrapte blubber wordt. Dan kunnen ze nog net een sprintje trekken.
Er staan veel pony's en paarden hier in de omgeving en de meesten staan op veel minder grond. Ik vind dat ook echt niet tof voor die beesten. Maar 600 vierkante meter voor een welsh/shet lijkt me toch niet te klein. Ze denken ook zeker aan gezelschap voor de pony. Mijn (toekomstige) kippen zijn vast niet genoeg.
Spoilers!
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:46:14 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178908841
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Er staan veel pony's en paarden hier in de omgeving en de meesten staan op veel minder grond. Ik vind dat ook echt niet tof voor die beesten. Maar 600 vierkante meter voor een welsh/shet lijkt me toch niet te klein. Ze denken ook zeker aan gezelschap voor de pony. Mijn (toekomstige) kippen zijn vast niet genoeg.
Let er wel op dat je andere mensen hun probleem niet tot jouw probleem Laat maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178908858
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Let er wel op dat je andere mensen hun probleem niet tot jouw probleem Laat maken.
Dit. Je klinkt zo lief Lucky_Strike. En een paardenstal enzo zijn een behoorlijke investering. Ik vraag me af hoe lief die mensen zijn als jij na 2 jaar denkt, ik wil iets anders.
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:49:00 #16
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_178908886
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:25 schreef Fripsel het volgende:
Ik zou het niet doen eigenlijk. Het idee klinkt wel leuk enzo, maar als het niet vanuit eigen initiatief komt denk ik dat je er later spijt van gaat krijgen. :@ Het zijn toch telkens andere op je land, er komen verplichtingen bij kijken. En hoeveel is die 75 euro dan? Ookal zijn paarden heel leuk?

Die mensen bellen ook niet voor niks bij random weilanden aan denk ik dan. :@
Wij willen wel graag beesten maar hebben niet heel veel zin/tijd/energie om er voor te zorgen. Dit zou juist een goede middenweg zijn.

Als de eigenaar een poortje in het hek maakt, heeft ze gewoon haar eigen ingang. Dan loopt ze in theorie wel over mijn land maar zie ik haar niet of nauwelijks.

Ze bellen bij random weilanden aan omdat de meeste stukken grond bezet zijn, niet geschikt zijn en er doorgaans geen bordje bij staat van wie een geschikt stuk grond is ;) Hoe moet je anders aan een plaats voor je pony komen? De stallen in de omgeving zijn niet geschikt, vol of te ver weg.
Spoilers!
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:50:25 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178908914
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wij willen wel graag beesten maar hebben niet heel veel zin/tijd/energie om er voor te zorgen. Dit zou juist een goede middenweg zijn.

Als de eigenaar een poortje in het hek maakt, heeft ze gewoon haar eigen ingang. Dan loopt ze in theorie wel over mijn land maar zie ik haar niet of nauwelijks.

Ze bellen bij random weilanden aan omdat de meeste stukken grond bezet zijn, niet geschikt zijn en er doorgaans geen bordje bij staat van wie een geschikt stuk grond is ;) Hoe moet je anders aan een plaats voor je pony komen? De stallen in de omgeving zijn niet geschikt, vol of te ver weg.
Allemaal niet jouw probleem. Je laat je een aap op de schouder zetten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178908947
20 bij 30 meter waar ook nog een flink deel van af gaat aan voorzieningen is gewoon veel te klein voor pony's. Die oppervlakte is meer geschikt voor een paar geiten of schapen.

En dat afgezien dat je wel heel erg veel afstand doet van recht op je eigen tuin als je het als compleet weiland verhuurd en niet als stalling per beest aanbied. Twee jaar kan toch niet acceptabel zijn voor de voorzieningen die ze moeten bouwen? Daar komt ruzie van na die twee jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door nanuk op 03-05-2018 11:00:52 ]
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:52:24 #19
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_178908949
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Let er wel op dat je andere mensen hun probleem niet tot jouw probleem Laat maken.
Ja, dat is wel een puntje ja. Maar hoe voorkom ik dat? Wat zou het worst case scenario zijn?

Ze hadden het trouwens over het plaatsen van bijvoorbeeld een zeecontainer. Die zou ook weer verplaatst kunnen worden dus.
Er is ook wel omheining maar daar is al 40 jaar niets aan gedaan. Ze zouden wel schrikdraad kunnen spannen binnen de huidige omheining, dan zijn de kosten en moeite minimaal en kunnen ze het zo weer afbreken.
Spoilers!
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:53:13 #20
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_178908967
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Allemaal niet jouw probleem. Je laat je een aap op de schouder zetten.
Ik doe dit natuurlijk niet omdat ik die mensen zo zielig vind.
Spoilers!
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:56:12 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178909022
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, dat is wel een puntje ja. Maar hoe voorkom ik dat? Wat zou het worst case scenario zijn?

Ze hadden het trouwens over het plaatsen van bijvoorbeeld een zeecontainer. Die zou ook weer verplaatst kunnen worden dus.
Er is ook wel omheining maar daar is al 40 jaar niets aan gedaan. Ze zouden wel schrikdraad kunnen spannen binnen de huidige omheining, dan zijn de kosten en moeite minimaal en kunnen ze het zo weer afbreken.
Mogelijke Scenario’s?
1. Men stelt jouw verantwoordelijk voor het niet verzorgen van hun Pony
2. Je hebt een huurder die allerlei rechten claimt, en ze hebben immer veel geïnvesteerd
3. Ze betalen niet,
Zo kan ik er nog een stel verzinnen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:01:50 #22
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_178909126
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mogelijke Scenario’s?
1. Men stelt jouw verantwoordelijk voor het niet verzorgen van hun Pony
2. Je hebt een huurder die allerlei rechten claimt, en ze hebben immer veel geïnvesteerd
3. Ze betalen niet,
Zo kan ik er nog een stel verzinnen.
Ja ho, ik zeg niet dat er geen doemscenario's mogelijk zin. Ik wil alles even op een rijtje hebben.
Spoilers!
pi_178909137
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mogelijke Scenario’s?
1. Men stelt jouw verantwoordelijk voor het niet verzorgen van hun Pony
2. Je hebt een huurder die allerlei rechten claimt, en ze hebben immer veel geïnvesteerd
3. Ze betalen niet,
Zo kan ik er nog een stel verzinnen.
Wij hebben jaren 5000mtr verhuurd, ze mochten gewoon voor 31 dec een jaar voorruit betalen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178909188
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Er staan veel pony's en paarden hier in de omgeving en de meesten staan op veel minder grond. Ik vind dat ook echt niet tof voor die beesten. Maar 600 vierkante meter voor een welsh/shet lijkt me toch niet te klein. Ze denken ook zeker aan gezelschap voor de pony. Mijn (toekomstige) kippen zijn vast niet genoeg.
Paarden die op zo'n postzegel staan hebben meestal nog wel een stal daarnaast. En dan nog, naar een paard op een postzegel kijken is toch ook geen mooi uitzicht? De huidige oppervlakte is ongeveer een dubbele postzegel. Ik vind het gepiel worden op zo'n klein stukje, zeker als dat het enige stukje is en er niet gerouleerd kan worden met een ander stuk.

En uitkijken op een pony in een baggerwei (ook als de grond zich goed houdt, zal het er in de winter niet heel mooi uitzien en zal je een stukje moeten offeren) is ook niet erg aantrekkelijk. Zeker icm hooi, container en een mesthoop. Waarschijnlijk moet er sowieso een stukje verhard worden, om een stukje ondergrond te houden wat altijd droog blijft.

Ik zou er niet aan beginnen, dan is het voor jullie zelf veel makkelijker om er in de toekomst een eigen invulling aan te geven.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mogelijke Scenario’s?
1. Men stelt jouw verantwoordelijk voor het niet verzorgen van hun Pony
2. Je hebt een huurder die allerlei rechten claimt, en ze hebben immer veel geïnvesteerd
3. Ze betalen niet,
Zo kan ik er nog een stel verzinnen.
Ik denk vooral aan onvoldoende weidebeheer, waardoor dat stukje er niet uitziet (lelijke provisorische schriklinten op den duur) en de mest er niet vaak genoeg uit wordt gehaald. Of als er een keer iets niet soepel loopt met de mestafvoer en het (tijdelijk) niet meer op de beoogde plek past..
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:05:59 #25
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178909236
650 vierkante meter is binnen no time een blubberbende zonder gras. Ze lopen het kapot en vreten het kaal. Een kleine pony heeft een 2500 tot 5000 vierkante meter nodig om het jaar rond van te kunnen eten, maar dat kan je afvangen met hooi bijvoeren. Wat je niet van afvangen is de belasting van de grond, ze lopen het stuk en vervuilen de grond met hun poep en pies. Strookbegrazing kan dat wat verminderen, maar met zo'n klein stuk zal dat wat te snel gaan om te kunnen herstellen.

Met die grote kan je ze beter op witzand zetten (met schuilmogelijkheid en evt verharding). Of iig een groot deel zo en het beetje gras voor wat afwisseling waar de pony niet de hele dag mag grazen.
Als je geluk hebt heb je een witzandlaag liggen en kan je omkeren, met pech moet witzand halen ervoor. Heb je heel veel pech dan zit je op veengrond, daar zijn meer aanpassingen inc ophogen voor nodig.

De eigenaar kan een extra groenkliko aanvragen (of voor jou betalen), met 1 kleine pony is dat waarschijnlijk netaan wel te doen (niet als je een strostal erbij hebt).
Ook zijn er speciale containers in verschillende maten te huren die opgehaald worden en de mest netjes afgevoerd wordt (containers mogen niet lekken). Of een echte mestbak/mesthoop, een waterdichte betonnen bak in de grond.
Zo op de grond ergens een berg maken mag niet, als je pech hebt mag je dan de grond laten saneren en schoonmaken. En zo'n bergje wordt sneller een berg dan je denkt.

Een stal bouwen mag ok niet zomaar. Afhankelijk van de gemeente en of het bouwgrond is mag je niet zomaar een vaste stal neerzetten. Een losse stal (bv een zeecontainer, alhoewel ik dat qua lawaai niet aanraad) mag dan meestal wel. Stomach maar waar. Daar valt dus meestal wel een mouw aan the passen, maar je moet wel even goed weten wat mag en wat niet mag. Anders krijg jij gezeur en misschien zelfs een boete.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_178909265
Bedoelen ze dat ze een stal in de buurt hebben, of dat ze een stal willen bouwen?

Je mag namelijk niet zomaar bouwen op landbouwgrond en als er een boete komt, draai jij daar voor op. Iets als een stalcontainer mag vaak wel, maar dan heb je een container voor de deur.

Daar komt bij dat je geen stal hebt zonder mestbult. De keutels op het weiland kan je in principe gewoon verstrooien met een sleepnet (dat moet(en) ze/je wel bijhouden, anders heb je binnen de kortste keren allemaal onkruid en/of een weiland dat berg en dal is), maar de bodembedekking (stro/hennep) moet ook worden afgevoerd. Dat kan je in principe composteren, maar dat is wel wat veel voor bijvoorbeeld een moestuintje.

En zo'n beest heeft ook water nodig.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:15:30 #27
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178909447
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:07 schreef Jordy-B het volgende:
Bedoelen ze dat ze een stal in de buurt hebben, of dat ze een stal willen bouwen?

Je mag namelijk niet zomaar bouwen op landbouwgrond en als er een boete komt, draai jij daar voor op. Iets als een stalcontainer mag vaak wel, maar dan heb je een container voor de deur.

Daar komt bij dat je geen stal hebt zonder mestbult. De keutels op het weiland kan je in principe gewoon verstrooien met een sleepnet (dat moet(en) ze/je wel bijhouden, anders heb je binnen de kortste keren allemaal onkruid en/of een weiland dat berg en dal is), maar de bodembedekking (stro/hennep) moet ook worden afgevoerd. Dat kan je in principe composteren, maar dat is wel wat veel voor bijvoorbeeld een moestuintje.

En zo'n beest heeft ook water nodig.
Op die grote kan je de mest niet uitrijden met een sleep net. Een paard (die voldoende ruwvoer krijgt) poept om en nabij de 15/20 keer per etmaal. Het grondstuk is te klein om dat te kunnen verwerken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_178909508
Kan je nagaan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:24:44 #29
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_178909659
Hmm, goede punten allemaal. Qua formaat begint de 'ik wil het' het ook wel van de realiteit te winnen. Hiernaast is ook nog een stukje weiland, wat groter dan dat van ons. Misschien 800. Als ze dat er bij nemen, is er geen probleem meer zo lang het hek tussen de weilanden blijft staan. Ik heb geen zin in gezeik over erfafscheidingen natuurlijk.

Keep 'm coming ^O^

Water wordt overigens opgevangen in een tank. En als die niet vol genoeg zit, kunnen ze wel water van ons gebruiken.
Spoilers!
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:29:19 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178909771
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:02 schreef halfway het volgende:

[..]

Wij hebben jaren 5000mtr verhuurd, ze mochten gewoon voor 31 dec een jaar voorruit betalen.
Het kan ook heel goed, maar je moet er niet naïef ingaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178911681
Wat je ook doet - zorg dat alle doomsenarios in een contract staat.

Denk aan:
Verbreking contract
Zieke, kwestuur, dood pony.
Opruiming van de mest (zorg dat ze minsten 1x per week ook de mest uit de wei verwijderen! )

600m2 is is in principe groot genoeg voor de beweging (pony kan een galopje doen) maar het is absoluut niet genoeg om de pony winter en zomer 24/7 te laten grazen. Er zal dus bijgevoerd moeten worden. Maak daar ook duidelijk regels over (dat dit bevoorbeeld in de stal dient te gebeuren en niet op het weiland, kan een zooitje worden namelijk)

Sterker nog - grote kans dat het 1 grote blubber wordt in de winter. Als ze het echt goed willen doen dan zou er een stukje verhard moeten worden (of zand + drainage), en de ponies op slechte dagen enkel op het verhard stukje zetten.
  donderdag 3 mei 2018 @ 18:39:59 #32
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_178918774
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:31 schreef nanuk het volgende:
In plaats van je weiland verhuren zou ik het recht verhuren om er een pony neer te zetten. Gewoon per beest laten betalen dus. Dan houd je meer zeggenschap over je weiland. Afspraken over voorzieningen kan je evengoed maken.
Goede opmerking, dank.

Resumé:
Pony alleen is niet acceptabel

Strookbegrazing moet mogelijk worden, het oppervlak is nu te klein.

Huurders moeten vooruit betalen.

Modder is niet mooi.

Mogelijk is een verharding nodig.

Uitzoeken vergunning.

Extra groencontainer aan laten vragen (wij hebben al de maximale 2). Anders een mestcontainer.
Sowieso goede afspraken maken over mest.

Regels opstellen over bijvoeren.

Regels opstellen over verzorging en mankementen van de pony.
Spoilers!
pi_178931106
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Goede opmerking, dank.

Resumé:
Pony alleen is niet acceptabel

Strookbegrazing moet mogelijk worden, het oppervlak is nu te klein.

Huurders moeten vooruit betalen.

Modder is niet mooi.

Mogelijk is een verharding nodig.

Uitzoeken vergunning.

Extra groencontainer aan laten vragen (wij hebben al de maximale 2). Anders een mestcontainer.
Sowieso goede afspraken maken over mest.

Regels opstellen over bijvoeren.

Regels opstellen over verzorging en mankementen van de pony.
Maak gewoon een huurcontract met alle regels plichten en rechten en zet er wel een clausule in dat mochten jullie om 1 of andere reden, bv verkoop van huis of bij overlast enz enz dat ze 1 of 2 maand hebben om de boel weg te halen.
pi_178932396
Wie is er verantwoordelijk voor een deugdelijke omheining? Wie is verantwoordelijk als Pony ervandoor gaat en schade aanricht of aangereden wordt?
pi_178982992
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 12:48 schreef Angelfrouk het volgende:
Wie is er verantwoordelijk voor een deugdelijke omheining?
Daar kan je afspraken over maken, maar in principe de landeigenaar.
quote:
Wie is verantwoordelijk als Pony ervandoor gaat en schade aanricht of aangereden wordt?
Sowieso is de eigenaar van de pony verantwoordelijk voor schade aan derden en ook voor eventuele medische kosten aan de pony. Die kan die schade wel proberen te verhalen.
  maandag 7 mei 2018 @ 14:57:48 #36
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_178989896
Dankzij jullie hulp hebben we de enige juiste beslissing genomen. Mickey komt ons weilandje helaas niet begrazen.
Spoilers!
pi_178989986
Dus nu een eigen pony kopen? :)
  maandag 7 mei 2018 @ 15:05:38 #38
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_178990176
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:00 schreef lichtknopje het volgende:
Dus nu een eigen pony kopen? :)
Lol, nee. Fruitboomgaardje met kipjes is het voorlopige plan.
Spoilers!
  maandag 7 mei 2018 @ 15:38:37 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178991278
quote:
17s.gif Op maandag 7 mei 2018 14:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dankzij jullie hulp hebben we de enige juiste beslissing genomen. Mickey komt ons weilandje helaas niet begrazen.
Goedzo
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179002218
quote:
17s.gif Op maandag 7 mei 2018 14:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dankzij jullie hulp hebben we de enige juiste beslissing genomen. Mickey komt ons weilandje helaas niet begrazen.
Het klinkt altijd zo mooi, maar zitten altijd wel haken en ogen aan. Ik denk dat je hieraan een wijs besluit hebt genomen
  woensdag 23 mei 2018 @ 09:08:05 #41
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_179333761
Topic helemaal gelezen.

- nu al een hekel aan die kut pony die alles kapot trapt en opvreet.
- en ik haat die eigenaren ook al.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')