abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 mei 2018 @ 02:51:19 #1
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_178853164
Nog even niet doen! Mijn pc start niet meer op. En dat met een installatie van een maand of wat oud.

Microsoft :')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 1 mei 2018 @ 06:45:02 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_178854568
Hier geen problemen gehad met de installatie van deze update. Zet anders een back-up terug schoon deze op en wacht nog even of probeer het dan opnieuw.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_178855010
Het is nu bezig..
pi_178855144
Hier geen problemen op de systemen, alleen 1 eigenaardigheidje op de desktop pc. Na de update moest ik de zomertijd weer aanzetten en de tijdzone weer juist instellen.
pi_178855430
Klaar ondertussen, geen problemen.. denk ik.

Zie wel dat een paar storage key sleutels bij het opstarten niet door de controle komen of wellicht gevonden worden.
Maar dat is meestal iets van randapparatuur zoals controllers of externe HDD's, die ik inderdaad heb, oh en natuurlijk het eeuwige 'miracast kan niet verwijderd worden".

Ik heb niet eens miracast. :')

Dat zag ik destijds ook staan bij de fall update vorig jaar, verdween vanzelf op een gegeven moment.

Edit ; ik vermoed door bepaalde privacy instellingen de spellchecker zichzelf aan het tegenspreken is.


Brave hendrik -> brave hendrik implementatie is mislukt, spellingcontrole blijft beschikbaar.

Bij andere werd het daadwerkelijk aids -> aids genoemd.
Rare benamingen geeft MS er aan.

[ Bericht 22% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 01-05-2018 09:05:54 ]
  dinsdag 1 mei 2018 @ 16:35:34 #6
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_178867614
Update nog eens gedaan en nu accepteert windows mn wachtwoord niet. Echt wtf ms..
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 2 mei 2018 @ 05:23:37 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_178882633
Kleine tip maak voor je de update uitvoert een image van je schijf. Dat kan bijvoorbeeld met de onderstaande tool.

https://www.macrium.com/reflectfree
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_178883770
Geen problemen hier op mijn microfoon na dat het niet meer deed, blijkbaar ben je vanaf nu verplicht om store apps toegang te geven tot je microfoon. Dit kan je uiteraard nog steeds per app uitzetten, maar wel vreemd.
Powered by Janetje®
  vrijdag 4 mei 2018 @ 00:07:55 #9
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_178926276
Heb al 4 pc's geüpdatete, nog geen enkel probleem tegengekomen.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
pi_178936242
Hier ook geen issues gehad, enkele dagen ondertussen op 2 verschillende apparaten. Denk dat je eigen installatie brak is.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_178947034
Geen probleem gehad.
  maandag 7 mei 2018 @ 16:52:15 #12
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_178993379
1 oiudere PC geen problemen, die gebruik ik als server maar m'n desktop krijgt constant erroro 0x80004005
En zelfs Microsoft weet niet waar dat aan kan liggen.
pi_178994437
Ik installeer net eentje (fresh install). Meteen al een zwart scherm bij het aanmaken van de users.

Meh, matig. Verder al wat upgrades gedaan, die gingen wel goed.
  woensdag 9 mei 2018 @ 07:51:37 #14
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_179034404
Na de patch van gisteren zijn al mijn problemen - en dat waren er nogal wat. freezen, vastlopers, etc. - opgelost.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_179035316
Springbreak update is dat 'onderdelen update naar 1803'?

Die update krijg ik nu net pas, ben benieuwd :P
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  donderdag 10 mei 2018 @ 08:37:37 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_179057431
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 09:23 schreef Zalmslaatje het volgende:
Springbreak update is dat 'onderdelen update naar 1803'?

Die update krijg ik nu net pas, ben benieuwd :P
De versie is inderdaad 1803 (build van besturingssysteem 17134.48)
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_179057642
Geen problemen ondervonden, alleen de resolutie was veranderd. :)
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_179057834
Hier bleef mijn laptop de update steeds aanbieden, uitvoeren en dan vervolgens zonder concrete melding toch niet voltooien.

Na 3 van die pogingen het handmatig tooltje van MS gedownload, die deed de update wel soepel.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  donderdag 10 mei 2018 @ 09:26:27 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_179057989
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:09 schreef Sometimes het volgende:
Hier bleef mijn laptop de update steeds aanbieden, uitvoeren en dan vervolgens zonder concrete melding toch niet voltooien.

Na 3 van die pogingen het handmatig tooltje van MS gedownload, die deed de update wel soepel.
Heb ik soms wel met andere updates ook op me laptop. Vaak kan je in de update geschiedenis zien om welke KB het gaat. En kan het inderdaad helpen via de onderstaande site een cumulatieve update te downloaden of op het KB nummer wat dan vreemd genoeg dan wel lukt of een wat duidelijkere foutmelding geeft.

https://www.catalog.update.microsoft.com/Home.aspx

Het afdwingen van een Windows grote update voor versie 10 (wellicht schone installatie installatie media downloaden ) wat denk ik jij gedaan hebt kan via de volgende website. https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

[ Bericht 6% gewijzigd door Megumi op 10-05-2018 09:44:35 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_179058068
Gek genoeg heb ik meer problemen sinds de cumulatieve update van een dag of twee geleden.

time wat niet meer synct en ik dan weer handmatig moet stop zetten, unregister / register en weer moet starten, reboot.. half vast blijven hangen op dat vreselijke vergrendelscherm omdat Cortana niet reageert. (searchUI)

Apps van de MSstore, wat geen hond gebruikt, wat dan weer de status van een of andere app niet kan ophalen. (nee omdat ik aan het rebooten was he.. hoe durf ik!)

En de spellchecker wat steeds een foutmelding maakt in het logboek, maar dat is blijkbaar een probleem vanwege het feit dat ik het nederlandse taalpakket heb. (foreign language setting levert dan problemen op bij sommige mensen, gek want ik heb altijd nederlands gehad)

Nooit eerder meegemaakt in ieder geval.
  donderdag 10 mei 2018 @ 09:52:33 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_179058247
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Gek genoeg heb ik meer problemen sinds de cumulatieve update van een dag of twee geleden.

time wat niet meer synct en ik dan weer handmatig moet stop zetten, unregister / register en weer moet starten, reboot.. half vast blijven hangen op dat vreselijke vergrendelscherm omdat Cortana niet reageert. (searchUI)

Apps van de MSstore, wat geen hond gebruikt, wat dan weer de status van een of andere app niet kan ophalen. (nee omdat ik aan het rebooten was he.. hoe durf ik!)

En de spellchecker wat steeds een foutmelding maakt in het logboek, maar dat is blijkbaar een probleem vanwege het feit dat ik het nederlandse taalpakket heb. (foreign language setting levert dan problemen op bij sommige mensen, gek want ik heb altijd nederlands gehad)

Nooit eerder meegemaakt in ieder geval.
Wat ik eigenlijk ook wil benadrukken is een goede back-up van je OS en data. Ik bewaar images tot ongeveer een jaar terug. En heb me data daarvan gescheiden. En heb twee servers en een offline back-up (een keer per maand buiten me woning i.v.m met brand bijvoorbeeld) op een harde schijf waar me data op staat. En zet die data zo af en toe als test ook terug. Om te kijken of de back-up ook werkt. Scheelt veel tijd wat het oplossen van problemen aangaat want ga dan gewoon terug naar een versie dat geen problemen gaf en haal de updates dan opnieuw binnen. En hoef dan bepaalde instellingen niet weer opnieuw aan te brengen zoals mail. Meldingen en register aanpassingen privacy enz.

En als er een grote update van Windows aankomt maak ik voor de installatie altijd een nieuwe image. Gaat het fout ben je binnen een een korte tijd weer online. En heb je tijd weer om naar een oplossing te gaan zoeken.

http://webwereld.nl/softw(...)ring-creators-update

https://pcmweb.nl/artikel(...)0-updates-blokkeren/

:D

[ Bericht 6% gewijzigd door Megumi op 10-05-2018 11:22:05 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_179059955
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:52 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat ik eigenlijk ook wil benadrukken is een goede back-up van je OS en data. Ik bewaar images tot ongeveer een jaar terug. En heb me data daarvan gescheiden. En heb twee servers en een offline back-up (een keer per maand buiten me woning i.v.m met brand bijvoorbeeld) op een harde schijf waar me data op staat. En zet die data zo af en toe als test ook terug. Om te kijken of de back-up ook werkt. Scheelt veel tijd wat het oplossen van problemen aangaat want ga dan gewoon terug naar een versie dat geen problemen gaf en haal de updates dan opnieuw binnen. En hoef dan bepaalde instellingen niet weer opnieuw aan te brengen zoals mail. Meldingen en register aanpassingen privacy enz.

En als er een grote update van Windows aankomt maak ik voor de installatie altijd een nieuwe image. Gaat het fout ben je binnen een een korte tijd weer online. En heb je tijd weer om naar een oplossing te gaan zoeken.

http://webwereld.nl/softw(...)ring-creators-update

https://pcmweb.nl/artikel(...)0-updates-blokkeren/

:D
Nou ja, puur kijkend naar werking.
Is er niets mis met het systeem.

Het zijn meer dingen die gemeld worden op de achtergrond en ik als rasechte autist, iedere dag naar kijk. :') (de eventviewer)

Maar als ik dat niet had gedaan waren zaken als het gedoe over de tijd en de spellchecker me niet opgevallen.
Toch zijn die niet geheel onbelangrijk op langere termijn, zeker de tijd moet wel goed worden gesynct door het systeem.

En eigenlijk al het bovenstaande / wat ik eerder noemde, ligt aan de update(s).

MS heeft ondertussen ook toegegeven dat er iets aan de hand is met die spellchecker, want er komen steeds meer meldingen over binnen.
  donderdag 10 mei 2018 @ 11:37:57 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_179059989
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 11:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nou ja, puur kijkend naar werking.
Is er niets mis met het systeem.

Het zijn meer dingen die gemeld worden op de achtergrond en ik als rasechte autist, iedere dag naar kijk. :') (de eventviewer)

Maar als ik dat niet had gedaan waren zaken als het gedoe over de tijd en de spellchecker me niet opgevallen.
Toch zijn die niet geheel onbelangrijk op langere termijn, zeker de tijd moet wel goed worden gesynct door het systeem.

En eigenlijk al het bovenstaande / wat ik eerder noemde, ligt aan de update(s).

MS heeft ondertussen ook toegegeven dat er iets aan de hand is met die spellchecker, want er komen steeds meer meldingen over binnen.
Binnen een browser of andere software?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_179060003
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 11:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Binnen een browser of andere software?
Alles waar je kan typen, edge, word, mail etc.
Behalve in third party programmas zoals bijv. via het steam platform.

Super irritant omdat het je eventviewer redelijk opvult, zeker als je veel trol.. uh typt op bepaalde sites.
  woensdag 16 mei 2018 @ 10:10:06 #25
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_179192118
Ha! Gelukt om te installeren..
Het installeren bleef bij mij kennelijk hangen omdat ik een keer de BIOS geupdate had en daardoor klopt de UEFI niet meer.
Met programmaatje EasyUEFI kon ik de UEFI updaten en toen lukte het wel om de spring update te installeren.
Error 0x80004005 kreeg ik eerst te zien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')