quote:
Met
Ziggo heb ik absoluut geen problemen! Vriendelijke en behulpzame mensen. Wel vroeger met UPC; de verbinding knalde er continu uit en ik liet een monteur komen.
Die lul zette ÉÉN voet in de woonkamer en zei meteen met luide stem: "Oh, uw modem staat in de zon! Ik zie het al, daardoor raakt het oververhit en dan valt-ie uit. Gewoon in de schaduw zetten, klaar!"
Ik: "Denkt u nou echt dat ik hem altijd zo op het vensterbank heb staan? Ik heb hem daar neer gezet zodat u er makkelijker bij kunt. Hij staat altijd achter die speaker in de hoek. Daarbij knalt de verbinding er ook uit als de zon niet schijnt."
Hij: "Ja maar die SPEAKERS! Ja die zijn VEEL te groot! Daar komt me een magnetisch veld van af zeg! Kan ik niks tegen doen, dan kan ik net zo goed weer weg gaan."
Ik: "Dit zijn professionele magnetisch afgeschermde studiospeakers. Zou u niet gewoon even naar het modem of zo gaan kijken?"
Hij: "Ja ik zie het al: muurverfspatjes op het modem! Ja als u die dingen helemaal VOL laat lopen met latex krijg je natuurlijk kortsluiting he! Ik heb het al weer gezien, ik geef het door aan UPC."
Ik: "Ik heb net afgelopen week de muren gesaust, en de verbinding knalt er al een half jaar continu uit. Daarbij zijn die spatjes echt minimaal. Ga nou eens wat metingen doen of zo!"
Toen bleek dus dat het signaal erg zwak was; iets wat ik vooraf al telefonisch met UPC besproken had omdat iedereen in de straat dat zelfde probleem had.

De buren zeiden dat UPC voor iedereen het signaal gewoon ff op afstand geboost had.
"Ja maar het valt nog nét binnen onze marges."
- "Maar dit is een momentopname!"
"Ja maar op dit moment valt het net binnen onze marges, dus kan ik er verder niks aan doen. Ik geef het door aan UPC."
Ik hen vervolgens pissig opgebeld, maar ze gingen er inderdaad niets aan doen: ik moest maar een ANTENNEVERSTERKER kopen????

WTF???
En een week later, zonder dat ik ook maar iets gedaan had, was alles "spontaan" opgelost!

Met Tele2: de dame aan de telefoon zei dat ik de centrale zowat in mijn achtertuin had staan, dus zou ik sowieso die 20 Mbit makkelijk kunnen halen.
Daadwerkelijk kreeg ik maar 8 Mbit. Bleek dus dat het signaal maar met 10 MBbit naar die centrale toe gestuurd werd.
"Ja maar meneer, wij garanderen snelheden TOT 20 Mbit, en 8 Mbit zit er gewoon onder, dus leveren we wat we beloofd hebben."