abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178786743
Hallo,

Ik ga binnenkort verhuizen, en zit nu in een huurhuis (gehuurd van een zorgstichting, die huren weer van het woonbedrijf).

Nu heb ik binnen gerookt, en als je bijv. decoratie van de muur haalt, zie je het verschil wel degelijk. Nu zijn het hier echt azijnzeikers, en zie ik ze er wel voor aan om te zeggen dat ik heel de woning opnieuw moet schilderen. Er staat niks in het contract over niet binnen mogen roken.

Dit zie ik wel:

6.1 Geringe dagelijkse onderhouds- en reperatiewerkzaamheden komen, voor zover zij niet het tekortschieten van verhuurder in haar verplichting tot het verhelpen van gebreken, voor rekening huurder. Hiertoe wordt onder meer gerekend:
a. het witten, sausen, behangen en schilderen binnenshuis

Nu zie ik in de oplever checklist staan:
Alle plafonds zijn in oorspronkelijke toestand en in een niet te opzichtige kleur achtergelaten*;
*tenzij de nieuwe bewoner akkoord gaat met deze ander kleur (anders dan wit / gebroken wit)

Nu vraag ik me dus af, ben ik verplicht het weer volledig wit te schilderen?
Ze maken hier van al het kleins een probleem, dus acht ze in staat het te eisen van me, maar staan ze in hun recht?

Groetjes pizza
pi_178786775
Tevens wordt het huurhuis waar ik naar toe ga (zelfde woonstichting, maar niet meer huren via de zorgstichting) ook niet geschilderd voor ik erin ga, terwijl daar ook zichtbare rook aanslag is..
pi_178786784
Ja, dat moet. Je moet een huurwoning schoon en leeg opleveren. Hoogstens kun je afspraken maken met de volgende huurder als die langskomt met het overnemen van bepaalde zaken.
pi_178786814
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 10:13 schreef Hiddendoe het volgende:
Ja, dat moet. Je moet een huurwoning schoon en leeg opleveren. Hoogstens kun je afspraken maken met de volgende huurder als die langskomt met het overnemen van bepaalde zaken.
Schoon en leeg ja, maar het appartement waar ik nu in ga, heeft ook een verfbeurt nodig, maar dat wordt ook niet door de vorige huurder gedaan.
  zaterdag 28 april 2018 @ 10:19:27 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178786850
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 10:16 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Schoon en leeg ja, maar het appartement waar ik nu in ga, heeft ook een verfbeurt nodig, maar dat wordt ook niet door de vorige huurder gedaan.
Dan zou ik eerder daarover klagen
pi_178786851
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 10:16 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Als dat ook een huurwoning is, kan je dat misschien aankaarten bij de woningbouwvereniging.
pi_178786859
Als het goed is staat in het huurcontract dat je de woning in dezelfde staat moet opleveren als toen je er in trok.

Je kunt het azijnzeikers noemen, maar ik wil wedden dat je een handtekening onder het contract heb gezet.

Dat is ook de reden dat ik in de tuin rook.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178786865
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 10:20 schreef Sigaartje het volgende:
Als het goed is staat in het huurcontract dat je de woning in dezelfde staat moet opleveren als toen je er in trok.

Je kunt het azijnzeikers noemen, maar ik wil wedden dat je een handtekening onder het contract heb gezet.

Dat is ook de reden dat ik in de tuin rook.
Ja ik heb hier dus geen tuin, en een frans balkon, dus vandaar binnen gerookt, verder had ik niet verwacht hier nu al weg te gaan. En ja mijn handtekening staat er onder.
pi_178786872
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 10:19 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Als dat ook een huurwoning is, kan je dat misschien aankaarten bij de woningbouwvereniging.
Dan zal ik dat maar eens doen idd, dat is ook een huurwoning.
pi_178786908
Ik vind jouw standpunt trouwens belachelijk.
Iemand anders laten opdraaien voor jouw slechte gewoonte.
Vraag een offerte aan bij een schilder. Als je al die pakjes rookwaar kunt betalen kun je dat ook betalen.
  zaterdag 28 april 2018 @ 10:24:06 #11
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178786920
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 10:23 schreef Sigaartje het volgende:
Iemand anders opdraaien voor jouw slechte gewoonte.
Vraag een offerte aan bij een schilder. Als je al die pakjes rookwaar kunt betalen kun je dat ook betalen.
Ja of juist niet doordat je rookt :+
pi_178787041
Ik zou gewoon voor mijn eigen eer kiezen. Schildersbedrijf laten komen, krijg je keurig een offerte en ze maken de hele boel weer picobello.
Ook een keer gedaan. Kost een cent maar ik was zo blij als een kind.

En je kunt je gezicht weer laten zien.
  zaterdag 28 april 2018 @ 10:41:22 #13
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178787165
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 10:13 schreef Hiddendoe het volgende:
Even wachten, je gaat zo meteen op je vingers getikt worden.

Dit schijnt dus niet zo te zijn. Dacht ik ook altijd.
And so is the past
pi_178787258
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 april 2018 10:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:
.

Dit schijnt dus niet zo te zijn. Dacht ik ook altijd.
Als er al een nieuwe huurder gevonden is kan het wel, maar vaak loopt dat niet goed synchroon waardoor het niet mogelijk is. ;)
pi_178787303
Gewoon een keer over die muur gaan met goedkoopste verf die je kan vinden. Nieuwe bewoner verft het toch nogmaals
U MAD?
pi_178787313
Meestal schildert of behangt Dr nieuwe bewoner zelf.

Ik zou niets doen. als iets ergens lang hangt krijg je ook zonder roken een afdruk.
Whatever...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 28 april 2018 @ 10:57:21 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_178787375
Als ze opnieuw schilderen in je oude woning van jou eisen, lijkt het me dat ze dat ook van de vertrekkende bewoner van je nieuwe woning eisen.

Hoef jij niet te schilderen, dan hoef je ook niet te verwachten dat je nieuwe woning fris geschilderd wordt opgeleverd.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_178787605
Schoon betekent schoongemaakt, dus geen poep aan de muur. Verdere slijtage en verkleuringen zijn helaas.
.
pi_178787660
Lijkt me sterk dat het moet.
Je moet meestal wel (niet altijd) schroefgaatjes e.d. dichtsmeren op de muren en dan moeten de nieuwe bewoners sowieso al zelf opnieuw gaan sauzen. En de kans is sowieso vrij groot dat nieuwe bewoners het in hun eigen kleur willen doen.

Het plafond? Als het niet knalgeel is; lekker belangrijk? Zorg er wel ff voor dat het niet AL te erg naar sigarettenrook ruikt. Zet her en der wat schoteltjes met ammoniak neer om de geur wat te neutraliseren en laat het regelmatig luchten.

MAARRRRR......het verschilt natuurlijk allemaal wel per woonstichting. Aan de ene kant zou je het hen vooraf kunnen vragen, aan de andere kant: geen slapende honden wakker maken natuurlijk.

Edit; en je 2e bericht geeft het antwoord eigenlijk al.

Zelf heb ik er overigens wel altijd voor gezorgd dat ik de boel gewoon netjes achter liet. Meestal een stuk beter dan hoe ik het kreeg. Zo ook de laatste keer; ze waren echt stomverbaasd! _O-
pi_178787671
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 10:23 schreef Sigaartje het volgende:
Als je al die pakjes rookwaar kunt betalen kun je dat ook betalen.
:Y
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 28 april 2018 @ 11:29:42 #21
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_178787880
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 10:23 schreef Sigaartje het volgende:
Iemand anders laten opdraaien voor jouw slechte gewoonte.
Dat kan hij toch gewoon zelf doen. Kost een stuk minder.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  PR/Manusje van alles zaterdag 28 april 2018 @ 11:32:37 #22
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_178787923
Tja, hoe kreeg je woning toen je er kwam wonen? Was je plafond toen geel? Dan mag je hem nu ook geel opleveren. Als het keurig wit was moet je het in ieder geval niet geel opleveren. Dan gaat het je geld kosten.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_178787935
Binnen roken is ranzig :r
pi_178787967
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 11:29 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Dat kan hij toch gewoon zelf doen. Kost een stuk minder.
Volgens mij is Pizzapuntje een zij.
pi_178788001
Als het maar een kamer is, is het te doen.
Kom je volgens mij met schilderwerk op iets van 500 euro.
Heb een keer mijn hele huis laten stucen door een schildersbedrijf. Tijdje geleden alweer. Was een paar duizend euro. Maar het was gewoon helemaal af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')