Dit. Plus: Engelstalige menukaarten, Engelstalige advertenties en reclames etc. etc.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:45 schreef SonicVolcano het volgende:
Eens.
Ergste vind ik The Voice Of Holland. Kun je heel wat afstrepen.
Alleen die titel al. Nooit gezien dat programma, maar ik woon ook in een van de 10 provincies die niet meedoen.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:45 schreef SonicVolcano het volgende:
Eens.
Maar dat is lekker hip natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:46 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit. Plus: Engelstalige menukaarten, Engelstalige advertenties en reclames etc. etc.
Sowwwwquote:Op vrijdag 27 april 2018 21:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
EN JE EIGEN NAAM DAN
met je CARBON
is KOOLSTOF NIET GENOEG DAN
Als we eenheid willen in dit land is dezelfde, nationale taal spreken een mooi begin. Anders lijkt alles en elk land / elke stad helemaal op elkaar. Plus: meer Nederlandse vlaggen. In bijvoorbeeld Denemarken zie je overal de nationale vlag.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:48 schreef Daffodil31LE het volgende:
Niets mis met Engelstalige omschrijvingen. Dat is tenminste nog leesbaar voor het merendeel van de bevolking.
Arabisch daarentegen...
Oh, waarom heet jij geen omdraaiende munt dan?quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:49 schreef FlippingCoin het volgende:
Meest terechte klacht van deze week, kingsday.
En moet jij geen sonische vulkaan heten?quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:45 schreef SonicVolcano het volgende:
Eens.
Your motherquote:Op vrijdag 27 april 2018 21:54 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Oh, waarom heet jij geen omdraaiende munt dan?
[..]
En moet jij geen sonische vulkaam heten?
Je hebt een punt, broeder: hoe kan ik mijn gebruikersnaam wijzigen?quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
EN JE EIGEN NAAM DAN
met je CARBON
is KOOLSTOF NIET GENOEG DAN
Dat begrijp ik best, echter komen er een hoop anderstaligen naar Nederland. En aangezien alles in het Mandarijn of Spaans afficheren nu ook weer niet werkbaar is, kiest men voor de gemakkelijkere oplossing van het Engels.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:52 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Als we eenheid willen in dit land is dezelfde, nationale taal spreken een mooi begin. Anders lijkt alles en elk land / elke stad helemaal op elkaar. Plus: meer Nederlandse vlaggen. In bijvoorbeeld Denemarken zie je overal de nationale vlag.
quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Your mother![]()
Maar omdat flipping coin uit een Engels iets komt daarom.
Niet.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:56 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Je hebt een punt, broeder: hoe kan ik mijn gebruikersnaam wijzigen?
'Dit is de stemquote:Op vrijdag 27 april 2018 21:45 schreef SonicVolcano het volgende:
Eens.
Dat komt vanzelf goed. Duurt niet lang meer of Arabisch is voor het merendeel van de bevolking leesbaar.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:48 schreef Daffodil31LE het volgende:
Niets mis met Engelstalige omschrijvingen. Dat is tenminste nog leesbaar voor het merendeel van de bevolking.
Arabisch daarentegen...
Want in Nederland verblijven alleen Nederlandstalige mensen ja.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:46 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit. Plus: Engelstalige menukaarten, Engelstalige advertenties en reclames etc. etc.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat er standaard Engels door je strot geduwd wordt. En zelfs steeds vaker Nederlandstalig niet eens beschikbaar is. Buitenlanders begrijpen het echt wel en anders helpen we ze even.quote:Op vrijdag 27 april 2018 22:28 schreef Myrr het volgende:
[..]
Want in Nederland verblijven alleen Nederlandstalige mensen ja.
Veel expats wil niet zeggen dat je dan alles maar aan moet passen.quote:Op vrijdag 27 april 2018 22:09 schreef Fer het volgende:
Gezien het aantal expats in Holland, niet zo gek hoor.
Nee, want dit komt uit een quote van een Engelsman.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:54 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Oh, waarom heet jij geen omdraaiende munt dan?
[..]
En moet jij geen sonische vulkaan heten?
Niet over 20 jaar dronken fappen op Alexiaquote:Op vrijdag 27 april 2018 22:52 schreef de_boswachter het volgende:
Wen er maar aan. Over jaar of 20 door Arabische invloeden is er geen Kingsday meer, wel Ramadan.
Ja want in de horeca heeft iedereen tijd om bij iedere gast de hele kaart uit te leggen.quote:Op vrijdag 27 april 2018 22:33 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat er standaard Engels door je strot geduwd wordt. En zelfs steeds vaker Nederlandstalig niet eens beschikbaar is. Buitenlanders begrijpen het echt wel en anders helpen we ze even.
quote:Op vrijdag 27 april 2018 22:33 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat er standaard Engels door je strot geduwd wordt. En zelfs steeds vaker Nederlandstalig niet eens beschikbaar is. Buitenlanders begrijpen het echt wel en anders helpen we ze even.
Doel je op facebook?quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:37 schreef CarbonC het volgende:
Kan die Engelse-taal-aids a.u.b. stoppen? We zijn hier verdorie in Nederland.
Klacht: de opmars van Engelse taal ten koste van onze eigen Nederlandse taal.
9 van de 10 keer ook compleet onnodig.
Geen idee wat er op Facebook gebeurd. Zit ik al jaren niet meer op.quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Doel je op facebook?
Mensen noemen het toch k-day?
als in:
'K-day 2018 bedankt!!'
'K-day was te gek!!!'
Laat je mensen zelf hun hersens wat gebruiken i.p.v. ze continu te pamperen.quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:02 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja want in de horeca heeft iedereen tijd om bij iedere gast de hele kaart uit te leggen.
Eerste wereld probleem weer dit. Boehoe we voeren Engels in Nederland nou janken, Nederlands is ook een erg lelijke taal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |