"Als" zoals ik zei.quote:Op vrijdag 27 april 2018 16:18 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Daar moet dan wel ruimte voor zijn.
TS' reactie is niet goed maar je schrikt en bent op zijn minst verbaasd als iemand je auto opzij wil duwen. Dat verwacht je niet echt van een invoeger.
En als er een filmpje is mag je hopen dat de actie van de invoeger er ook helemaal opstaat.
Welke feitcode dan?quote:Op zaterdag 28 april 2018 11:27 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Officieel mag je niet eens opschuiven als jij al op de rechterbaan rijdt. De invoeger moet zijn of haar snelheid aanpassen aan jou en zo veilig invoegen.
Dat veel mensen wel ruimte geven is prima, maar als een agent in een slechte bui is, dan kun je daar zelfs een bekeuring voor krijgen (ja, hoe krom het ook is).
Zoals ik al stelde:quote:Op zaterdag 28 april 2018 10:30 schreef Iamaclown het volgende:
Iedereen die hier roept dat je gewoon even moet opschuiven etc.
Stel mij eens voor hoe ik naar de linkerbaan moet opschuiven als daar ook auto's rijden, en er een vrachtwagen achter me zit waarbij je ook niet wilt dat deze in je kont klapt omdat je plots remt?
Makkelijk roeptoeteren allemaal. Maar als je nietsvermoedend aan het rijden bent, er een of andere malloot je letterlijk van de weg drukt heb je vrij weinig opties in deze situatie.
Het was een buitenlander, Italiaanse platen, dus achterhalen is heel lastig. Schade valt overigens wel mee.
En er zijn zoals hierboven wordt gezegd inderdaad genoeg voorbeelden online te vinden waarbij er een veroordeling heeft plaatsgevonden op basis van beelden.
Dat geldt dan voor de invoegende persoon. Daar kan iemand die een baan naar links opschuift (mits voldoende ruimte en gelegenheid) om ruimte te maken dan toch geen bekeuring voor krijgen?quote:
De invoegende persoon mag degene die al op de rechterbaan rijdt niet dwingen om op te schuiven. Plus degene die op de rechterbaan rijdt heeft voorrang. Ergo: Invoeger is altijd fout!quote:Op zaterdag 28 april 2018 15:26 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat geldt dan voor de invoegende persoon. Daar kan iemand die een baan naar links opschuift (mits voldoende ruimte en gelegenheid) om ruimte te maken dan toch geen bekeuring voor krijgen?
Maar als er niemand links rijdt of wanneer je niemand hindert, kan je er dus ook niet voor beboet worden.quote:Op zaterdag 28 april 2018 15:31 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
De invoegende persoon mag degene die al op de rechterbaan rijdt niet dwingen om op te schuiven. Plus degene die op de rechterbaan rijdt heeft voorrang. Ergo: Invoeger is altijd fout!
Je mag als je op rechterbaan rijdt niet opschuiven naar links, omdat je daarmee potentieel een gevaarlijke manoeuvre uithaalt ivm het verkeer wat op de linkerbaan rijdt. Al meerdere ongelukken en plotselinge remacties zien gebeuren, omdat men zonder te kijken naar links vliegt.
Dat je ruimte geeft voor een invoeger is sociaal, maar hoeft niet. Je kan ook versnellen over vertragen om de invoeger erin te laten ipv naar links te vliegen.
Yes excuus hiervoorquote:
Oke, dan snap je niet helemaal. Daar staat niet dat je niet mag opschuiven voor een ander. Maar ok.quote:
Hoe zit dat precies op P1 van Schiphol?quote:Op zaterdag 28 april 2018 21:05 schreef TechnoCat het volgende:
Officieel is het zo dat invoegers geen voorrang hebben op auto's die al op de (auto) snelweg rijden.
Als je een beetje netjes met elkaar overweg gaat en je rijdt op de autosnelweg en je ziet dat iemand wil invoegen dan ga je even naar de linkerbaan, als dat mogelijk is. Het is niet verplicht, maar wel zo netjes. Hetzelfde geldt bij drukke rotondes, op de rotonde hebben de auto's meestal voorrang, maar toch laten de auto's op de rotonde, die nog honderden auto's achter zich hebben, andere auto's die van rechts ook op de rotonde willen er meestal wel tussen, dit gaat vaak 1 op 1, net als een rits. Dat is goed. Als iedereen dat doet, en ook op de snelweg, ruimte geven als het mogelijk is, dan komen we allemaal rustig, relaxt en zonder trammelant thuis.
Dat kan prima. RVV artikel 3.1, feitcode R301, 140 euro.quote:Op zaterdag 28 april 2018 15:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Maar als er niemand links rijdt of wanneer je niemand hindert, kan je er dus ook niet voor beboet worden.
Geen idee, ben er nog nooit geweest.quote:Op zondag 29 april 2018 11:41 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Hoe zit dat precies op P1 van Schiphol?
quote:Op zondag 29 april 2018 15:00 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Geen idee, ben er nog nooit geweest.![]()
Kan ik maandag eventueel op terugkomen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |