abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178769900
Ik reed gister op de snelweg a4 op de rechterbaan. Vanuit de invoegstrook komt een auto aangereden (ik was inmiddels al op het uiterste einde/ met de neus voorbij de invoegstrook) en deze duwt zijn auto domweg tegen de mijne aan (spiegel tegen spiegel). Ik was hier zo ontzettend verbaasd over dat ik mijn auto als het ware liet staan en niet opschoof en de toeter ingedrukt hield. Hierdoor reed de andere echter geen centimeter naar rechts maar gebaarde dat ik moest opschuiven. Ik heb toen misschien 100 meter doorgereden half op de rechterbaan en half op de linkerbaan. Daarna gewoon doorgereden, waarna de beste man al druk gebarend me inhaalde en wegstoof.

Als iemand puur het stukje heeft gefilmd dat ik over de middenstreep met de invoegende auto rechts van mij, ziet dat op beelden uit alsof IK de wegpiraat was.

Stel dat iemand zo'n filmpje heeft, en naar de politie stuurt, ben ik dan de pisang en kan ik mijn rijbewijs inleveren?
Tot wanneer mag je bericht van de politie verwachten voor zoiets?
  PR/Manusje van alles vrijdag 27 april 2018 @ 10:49:31 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_178769956
Het is heel simpel, d'r voor of d'r achter. Als dat niet lukt is dat het probleem van de invoegende partij.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_178769964
Waar is de link naar dat filmpje?
pi_178770003
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 10:49 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Zou wel een mooie topicwending/aanvulling zijn.

Maar misschien is er geeneens een filmpje.
Maar ik kan me niet voorstellen dat als er geen gevaar is geweest voor anderen, iemand aangifte tegen TS gaat doen.
pi_178770607
De invoeger hoort voorrang te verlenen want is bezig met een bijzondere verrichting.
Maar eerlijk gezegd was jouw reactie ook niet al te best, in het verkeer is het wenselijk om fouten van anderen op te vangen.
Je bent dat niet verplicht natuurlijk maar om gevaar af te wenden zou het geen verkeerd idee zijn.
pi_178771129
Als TS de ruimte had gehad en netjes even op zij was gegaan was dit voor iedereen zijn bloeddruk beter geweest. Nee TS was niet fout, maar het is ook geen blijk van verkeersinzicht. Raar genoeg hebben mensen vaak niet door dat ze zelf ook regelmatig dit soort fouten maken en dat andere weggebruikers deze voor hen oplossen.

Dat was het wijzende vingertje die ik volgens de Fok! traditie moet gebruiken.
On-topic:
Nee hier krijg jij geen problemen mee. Ja jij hebt potentieel gevaar en/of hinder veroorzaakt voor andere weggebruikers (art 5 wvw) maar de korte beelden van even half over die vluchtstrook rijden is te kort om een weldenkende wout, danwel officier of rechter hier in mee te laten gaan. Hiervoor is de aanleiding normaal gesproken ook noodzakelijk.
pi_178771151
Twee idioten zouden hier hun rijbewijs moeten inleveren...
pi_178771156
Maar waarom ging die ander niet erachter dan?
.
pi_178771526
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 11:37 schreef Fer het volgende:
Maar waarom ging die ander niet erachter dan?
Dat zijn dus fouten die weggebruikers kunnen maken en waar je rekening mee moet houden.
En indien mogelijk: Oplossen.
pi_178771758
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 10:46 schreef Iamaclown het volgende:
Als iemand puur het stukje heeft gefilmd dat ik over de middenstreep met de invoegende auto rechts van mij, ziet dat op beelden uit alsof IK de wegpiraat was.

Stel dat iemand zo'n filmpje heeft, en naar de politie stuurt, ben ik dan de pisang en kan ik mijn rijbewijs inleveren?
Tot wanneer mag je bericht van de politie verwachten voor zoiets?
Die andere man is de wegpiraat dus je hoeft niks te verwachten.
  vrijdag 27 april 2018 @ 11:59:19 #11
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_178771809
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 10:49 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Ik zou dumpert in de gaten houden, daar komen regelmatig van die filmpjes langs.
pi_178773787
Ik vind het vooral opvallend dat je je zorgen maakt over het bestaan van een filmpje.
Ik zou heel graag zo'n filmpje willen om te kunnen achterhalen bij wie je die schade van je buitenspiegel kan verhalen? Is er iets wat je ons nog niet verteld hebt waar je werkelijk bang voor bent?
pi_178775777
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 13:17 schreef snabbi het volgende:
Ik vind het vooral opvallend dat je je zorgen maakt over het bestaan van een filmpje.
Ik zou heel graag zo'n filmpje willen om te kunnen achterhalen bij wie je die schade van je buitenspiegel kan verhalen? Is er iets wat je ons nog niet verteld hebt waar je werkelijk bang voor bent?
Dat staat er toch :')
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 april 2018 @ 16:18:07 #14
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_178776730
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 11:36 schreef LinkerHandjes het volgende:
Als TS de ruimte had gehad en netjes even op zij was gegaan was dit voor iedereen zijn bloeddruk beter geweest.
Daar moet dan wel ruimte voor zijn.

TS' reactie is niet goed maar je schrikt en bent op zijn minst verbaasd als iemand je auto opzij wil duwen. Dat verwacht je niet echt van een invoeger.

En als er een filmpje is mag je hopen dat de actie van de invoeger er ook helemaal opstaat.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_178780640
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 13:17 schreef snabbi het volgende:
Ja, ik zou daar ook juist graag een video van hebben..
pi_178785023
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 15:25 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Dat staat er toch :')
Nee dat staat er niet.
pi_178786415
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 11:37 schreef Anthonie1 het volgende:
Dat dus!
pi_178786423
TS is wel een helder lichtje in deze tijd hoor.

Daar gaat de politie echt geen boetes voor uitdelen, vage dashcambeelden.

Al is dat wel jammer, sommige mensen kunnen we beter weren van onze wegen.
pi_178786675
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 09:31 schreef GereDathan het volgende:

Zoals de inhalende bestuurder op de N48?

Die is getraceerd en mocht haar rijbewijs inleveren.
pi_178786974
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 09:31 schreef GereDathan het volgende:

Jazeker wel!
Zijn genoeg voorbeelden van te vinden.
pi_178787019
Iedereen die hier roept dat je gewoon even moet opschuiven etc.

Stel mij eens voor hoe ik naar de linkerbaan moet opschuiven als daar ook auto's rijden, en er een vrachtwagen achter me zit waarbij je ook niet wilt dat deze in je kont klapt omdat je plots remt?
Makkelijk roeptoeteren allemaal. Maar als je nietsvermoedend aan het rijden bent, er een of andere malloot je letterlijk van de weg drukt heb je vrij weinig opties in deze situatie.
Het was een buitenlander, Italiaanse platen, dus achterhalen is heel lastig. Schade valt overigens wel mee.

En er zijn zoals hierboven wordt gezegd inderdaad genoeg voorbeelden online te vinden waarbij er een veroordeling heeft plaatsgevonden op basis van beelden.
pi_178787848
Officieel mag je niet eens opschuiven als jij al op de rechterbaan rijdt. De invoeger moet zijn of haar snelheid aanpassen aan jou en zo veilig invoegen.

Dat veel mensen wel ruimte geven is prima, maar als een agent in een slechte bui is, dan kun je daar zelfs een bekeuring voor krijgen (ja, hoe krom het ook is).
  zaterdag 28 april 2018 @ 11:47:10 #23
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_178788157
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 11:27 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Officieel mag je niet eens opschuiven als jij al op de rechterbaan rijdt. De invoeger moet zijn of haar snelheid aanpassen aan jou en zo veilig invoegen.

Dat veel mensen wel ruimte geven is prima, maar als een agent in een slechte bui is, dan kun je daar zelfs een bekeuring voor krijgen (ja, hoe krom het ook is).
Inderdaad. En knipperlicht betrkent ook niet dat je mag gaan.
  zaterdag 28 april 2018 @ 12:01:33 #24
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_178788424
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 11:37 schreef Anthonie1 het volgende:
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_178789463
Dit is wel een echt autisten topic geworden.

Befehl ist befehl.
Lekker van de weg laten drukken als een malloot hem er rechts inpeert ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2018 13:03:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')